Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1981 (Anul 14, nr. 3606-3684)

1981-09-15 / nr. 3671

Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in judeţul Dolj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România a început, luni, 14 septembrie, o vizită de lucru în judeţul Dolj, împreună cu secretarul general al partidului se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Mie Verdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu va participa, de asemenea, la deschiderea oficială a anului de învăţâmînt 1981-1982, pe care o găzduieşte municipiul Craiova. Noua vizită de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o întreprinde în judeţul Dolj ilustrează, încă o dată, cu elocvenţă, rolul determinant al secretarului general al partidului in mobilizarea şi stimularea oamenilor muncii din întreaga ţară în înfăptuirea politicii partidului. Totodată, ea pune pregnant în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a se afla mereu in mijlocul făuritorilor de bunuri materiale, pentru a le cunoaşte mai bine viaţa, împlinirile, preocupările, a-i consulta in toate problemele construcţiei socialiste. Există un adevăr profund pe care îl ştim cu toţii, iar locuitorii acestei părţi de ţară îl reafirmă astăzi cu mîndrie şi anume că tot ce s-a înfăptuit în ultimele cincinale pe întinsul judeţului lor, pe tot cuprinsul patriei este nemijlocit legat de numele şi personalitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de gîndirea şi acţiunea cutezătoare, de activitatea sa neobosită pusă în slujba dezvoltării multilaterale a României socialiste. Iată pentru ce oamenii muncii de aici transformă vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu într-o adevărată sărbătoare populară, într-o manifestare impresionantă a dragostei, stimei şi recunoştinţei faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. La coborîrea din avion, pe aeroportul municipiului Craiova, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt salutaţi cu cordialitate de tovarăşul Miu Dobrescu, prim secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. In oralele miilor de craioveni coloana oficială de maşini se îndreaptă de la aeroport spre întreprinderea de avioane din Craiova, unitate care deschide programul vizitei de lucru în judeţul Dolj. Secretarul general al partidului revine pentru a treia oară în această modernă unitate, realizată, la indicaţia sa, în urmă cu un deceniu. In secţia sculărie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat sunt informaţi de către directorul întreprinderii, Constantin Rovenţa, că, în primele opt luni ale actualului cincinal, planul producţiei nete a fost depăşit cu 9,2 la sută, iar productivitatea muncii cu 8 la sută, în condiţiile in care angajamentele la export au fost onorate la nivelul întregului an. Prin colaborarea dintre specialiştii unităţii şi cercetătorii din acest domeniu, s-a reuşit asimilarea în fabricaţie a unui mare număr de maşini-unelte, ceea ce înseamnă o importantă diminuare a efortului valutar. Secretarul general al partidului s-a oprit în continuare in secţia de subansamble, unde este informat asupra programului de integrare, în întreprindere şi în unităţile cu care cooperează, a produselor, a diferitelor materiale, piese şi subanscrmble. Felicitînd colectivul unităţii pentru realizările obţinute, secretarul general al partidului a cerut să se ia măsuri pentru creşterea gradului de integra(Continuare in pag. a 4-a) Bun găsit, şcoala! Azi, 15 septembrie 1981, asemenea copiilor din întreaga ţară, peste optzeci de mii de elevi şi preşcolari din Harghita vor reînnoi în suflete emoţiile unui nou început, animaţi — indiferent de virstă ori, mai bine spus, in universul de simboluri ale acesteia — de bucuria apartenenţei la un colectiv, sub semnul ocrotitor al atenţiei de care se bucură din partea tuturor, sub zodia unui umanism al cărui făurar neobosit este partidul comuniştilor ... 15 septembrie - o zi cu rezonanţă deosebită in cuget şi simţire. Zi scrisă cu majuscule in calendarul afectiv al fiecăruia dintre noi. Moment de bilanţ şi de nestrămutată şi nobilă hotărire de a merge şi mai departe, pe calea muncii, a unor noi realizări. Zi în care, asemenea unui, imens buchet zămislit din preaplinul simţirii, dorinţa noastră, îndreptată către cei ce se află in faţa unui nou început, se constituie, succint, intr-o urare . MULT SUCCES ! Nicolae KOVÁCS PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI VA 1 Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean LA ORDINEA Z0T.ET La C.A.P. Topliţa : Se impune urgentarea efectuării tuturor lucrărilor de sezon! La Cooperativa agricolă de producţie din Topliţa, în aceste zile continuă lucrările de strîngere şi depozitare a furajelor şi de recoltare a cerealelor păioase. De pe cele 4.292 hectare fineţe naturale, s-au recoltat 3.775 tone de fin, din care s-au depozitat 2.520 tone, aflîndu-se încă în câmp peste 1.000 tone de fîn. Iată de ce (în fond, se impune de la sine), considerăm că este necesar a se impulsiona activitatea de transport al finului, concentrîndu-se, utilizîndu-se toate posibilităţile, un număr cit mai mai mare de atelaje şi orice alte mijloace de transport. Altfel şi în acest an cantităţi însemnate de fîn vor fi expuse degradării şi pradă animalelor sălbatice, cum dealtfel s-a mai întîmplat la această cooperativă. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul paielor, întrucît de pe cele 110 hectare de pe care paiele au fost balotate, n-a fost transportat încă la depozite nici un balot, cu toate că în zona Călimănel se înregistrează deja pierderi prin distrugerea baloţilor de către mistreţi. Mîine urmează să înceapă acţiunea de recoltare pe cele 130 hectare cultivate cu cartofi, pentru care forţa de muncă este asggurată, 100 hectare fiind preluate în acord global de către membrii cooperatori, iar 30 hectare sunt contractate cu şcoala generală nr. 8 din localitate. Au fost, de asemenea, încheiate contracte cu şcolile din Topliţa, pentru recoltarea producţiei celor 200 hectare cultivate cu in pentru fuior (105 hectare cu Liceul de matematică-i fizică, 70 hectare cu Grupul şcolar de chimie, 10 hectare cu Şcoala generală nr. 3 Călimacel şi 10 hectare cu Şcoala generală nr. 1 Vale), lucrare ce urmează a se declanşa tot în cursul zilei de mîine. Cu tot timpul frumos şi perioada mai puţin aglomerată, rămîneri în urmă s-au înregistrat şi la recoltarea cerealelor păioase, la această dată existînd încă rerecoltate 65 de hectare cultivate cu ovăz. Cum forţa de muncă pentru in şi cartofi este asigurată, considerăm că este necesar a se trece la o mobilizare mai activă a membrilor cooperatori, pentru executarea în spea lucrărilor de trans- Stadiul lucrărilor la daport. zi . Ştefana DRĂGHICI In ce constă sprijinul pe care îl dau viitorii locatari constructorilor ? Se pare că la Gheorgheni problema sprijinului pe care trebuie să-l dea viitorii locatari în realizarea locuinţelor şi-a găsit cea mai adecvată rezolvare. Aceasta este părerea tovarăşului Török István, vicepreşedintele consiliului popular orăşenesc, care, referindu-se la acest lucru, ne spunea : „In prezent, această colaborare, ca să-i spun aşa, se realizează în condiţii bune şi mult mai organizat faţă de anii precedenţi. Probabil că se află aici şi efectul ponderii forţei de muncă existente pe şantier — se apropie de nivelul corespunzător, deşi nici în acest an nu se stă aşa de bine la acest capitol — şi mai ales al înţelegerii cu care este receptat apelul nostru de către viitorii locatari. Avem oameni din întreprinderi care au preluat o serie de lucrări, au fost și cazuri, la un număr destul de mare de apartamente, în care finisările s-au efectuat de către locatari... Acum însă, solicităm ajutorul acestora exclusiv la realizarea sau mai bine zis amenajarea împrejurimilor blocurilor. Nu este un aspect minor, pentru că altfel ar trebui întocmit deviz, ar necesita orientarea unor însemnate forţe de muncă din partea şantierului către aceste lucrări. Deci, economisim sume importante, au- Investiţii ’81 tem pe constructor şi, în final, realizăm amenajarea cartierelor noi de locuinţe în concordanţă cu gustul celor care le locuiesc ceea ce înseamnă foarte mult. Deci, cam în felul acesta se concretizează cele 50 de ore de muncă pe care le prestează fiecare din viitorii locatari pentru amenajarea curţilor interioare şi cele 100 de ore afectate înfrumuseţării cartierului. In felul acesta am amenajat — sau mai precis se află în curs de amenajare — cartierul Florilor". In nota acestei consemnări s-a înscris şi punctul de vedere al constructorului, exprimat de Lukács Ioan, şeful şantierului din Gheorgheni al I.C.M.J.H., părere pe care o redăm lapidar : „Colaborarea noastră cu viitorii locatari constă în amenajările pe care le fac în jurul blocurilor ; nu-i solicităm la alte lucrări — cum s-a mai procedat uneori, mai ales cînd era vorba de finisări — pentru că în prezent stăm destul de blne cu planul. Din cele 587 apartamente am predat 290, iar din restul de 297, în momentul de faţă 120 se află în stadiu de finisaj interior şi exterior, 45 în curs de acoperire, iar la celelalte se lucrează la structură. Cum am spus, sîntem la zi, nu avem nici avans, dar nici restanţe ! Apropo de finisări, nui am procedat la folosirea pompelor de mortar, cu ajutorul cărora, faţă de capacitatea de care dispunem, am tencuit in plus 120 de apartamente". Deci aşa ar fi situaţia conlucrării dintre constructori şi viitorii locatari, fapt pe care l-am consemnat cu satisfacţie. I. NETE I EDIJIE DE PRINZ MARȚI, 15 SEPTEMBRIE 1981 Anul XIV., nr. 371 Soarele a răsărit : 6,54 • Soarele apune : 19,26 Zile trecute : 258 • Zile rămase 107 4 pagini - 30 bani ■ AZI, odată cu începerea noului an şcolar, vor debuta in activitatea didactică, la şcoli din judeţul nostru, 62 de absolvenţi ai universităţilor, precum şi 40 de învăţători. Să le urăm succes la început de drum in frumoasa profesie pe care şi-au ales-o ! ■ Noi săli de clasă vor fi puse, de AZI, la dispoziţia elevilor din mai multe localităţi harghitene. Din rîndul acestora amintim : 8 săli de clasă la şcoala generală nr. 10 din Miercurea-Ciuc, 16 IERI,M1 săli la Ciumani, 10 la Ciucsingeorgiu şi 4 la Mereşti. Prin activităţi de renovare şi reamenajare a spaţiilor şcolare existente, s-a mai sufftmentat numărul de săli de clasă şi la Feliceni, Lunca de Sus, Gheorgheni. ■ Un itinerar turistic harghitean (ora 18) şi o seară distractivă pentru tineret (ora 20) sunt acţiunile înscrise în programul de activitate de AZI al Casei de cultură din Băile Tuşnad. a AZI, la ora 19, la Miercurea-Ciuc, are loc premiera spectacolului internaţional „Circul de la A... la Z". Acelaşi spectacol va mai fi prezentat în municipiul reşedinţă de judeţ in zilele de 16 şi 17 septembrie, a AZI şi MiINE, pe ecranul cinematografului din Borsec, in completarea Ulmului artistic programat, vor fi oferite spre vizionare pachete de filme pe tematică rutieră. Acţiunea este organizată de Întreprinderea cinematografică judeţeană in colaborare cu serviciul circulaţie al Inspectoratului judeţean al miliţiei. Două obiective importante de investiţii în faza de recepţie De curînd a intrat în probe tehnologice partea funcţională a barajului de la Frumoasa, făcîndu-se predarea parţială către I.J.G.C.L. Harghita. La terminarea acestei importante investiţii şi preluarea integrală de către beneficiar se va rezolva alimentarea cu apă a municipiului Miercurea-Ciuc. „ La sfîrşitul săptămînii trecute, la Avrămeşti, Asociaţia economică intercooperatistă a recepţionat două noi hale pentru faza I de creştere a tineretului bovin, precum şi centrala termică care asigură căldura necesară în hală. în felul acesta, s-au creat condiţiile necesare pentru ca unităţile cooperatiste din zonă să livreze la timp, pentru îngrăşare, viţeii. încheierea vizitei oficiale de prietenie in țara noastră a emirului statului Kuweit (Relatarea in pag. a 4-a)