Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1983 (Anul 16, nr. 4226-4303)

1983-09-15 / nr. 4290

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI.VA ! Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Cluj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republcii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, au continuat, miercuri, vizita de lucru în judeţul Cluj. Vizita de lucru a început la cea mai importantă unitate industrială a judeţului — Combinatul de Utilaj Greu din Cluj- Napoca. La sosire, tovarăşul Niciae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de ministrul industriei construcţiilor de maşini şi de ministrul construcţiilor industriale, Petre C. Ion. Date privind activitatea şi preocupările colectivului, rezultatele obţinute, au fost pezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu în timpul vizitării mai multor sectoare principale de producţie ale combinatului. Pretutindeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost primiţi de muncitori cu calde şi emoţionante manifestări de dragoste şi stimă. La plecare, secretarul general al partidului a adresat colectivului combinatului, constructorilor, calde felicitări pentru rezultatele obţinute. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat, apoi, Liceul Industrial Nr. 9 din Cluj-Napoca, unitate de învăţământ în care se pregătesc cei ce, după absolvire, vor munci în atelierele şi secţiile Combinatului de Utilaj Greu din localitate. La sosire, înalţii oaspeţi au fost întîmpinaţi de ministrul educaţiei şi învăţămîntului, de primul secretar al C.C. al U.T.C., de reprezentanţi ai Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini. Desfăşurarea în preziua deschiderii noului an de învăţămînt, vizita de lucru a secretarului general al partidului la liceul clujean a prilejuit o atentă analiză a modului în care are loc pregătirea pentru muncă şi viaţă a tineretului şcolar, legarea strînsâ a învăţămîntului cu producţia. Au fost vizitate mai multe laboratoare, cabinete şi ateliere, în care elevii dispun de bune condiţii pentru activitatea teoretică şi practică. Vizita de lucru a inclus şi filiala Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Echipamente Energetice. Vizitînd halele de microproducţie industrială şi experimentări, laboratorul metalurgic - unde se valorifică şpanuri de oţel inoxidabil -, hala de maşini-unelte şi pompe dozatoare, ca şi standul de încercare a pompelor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au cuvinte de apreciere pentru rezultatele obţinute de cei ce-şi desfăşoară activitatea în această modernă bază de cercetare şi producţie, recomandîndu-le să-şi concentreze în continuare eforturile pentru producerea prioritară a acelor maşini şi instalaţii care se mai procură din import. In timpul vizitei, au fost prezentate şi o serie de preocupări de perspectivă privind valorificarea crengilor rămase din exploatările forestiere. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut ca instalaţia destinată acestui scop să fie realizată cît mai repede, urmînd ca pe baza experimentărilor să se fundamenteze eficienţa economică a procedeelor propuse. La rîndul său, tovarăşa Elena Ceauşescu a recomandat să se aibă în vedere şi chimizarea acestor deşeuri lemnoase. (Continuareo poig. a 4-a) Actualitatea — Actualitatea — Actualitatea A început noul an şcolar • Recent, colectivul de muncă al întreprinderii de Producţie Industrială pentru Construcţii Căi Ferate Harghita, a omologat o instalaţie de separat piatră brută. Primele încercări tehnologice au dat rezultate excelente. • S-a redeschis librăria din oraşul Vlăhita, intr-un nou spaţiu situat pe strada Eminescu, in clădirea vechii cantine a liceului industrial. • La Cîrja s-a încheiat acţiunea de recoltare a loturilor semincere. Producţia medie la hectar fiind de 600 kg la seminţe şi cea de fin, de 4,8 tone, urmează ca în total 31 tone de seminţe să fie folosite pentru extinderea suprafeţelor destinate bazei furajere din anul viitor, iar în depozite, pentru la iarnă, să existe 200 tone de fin în plusdin cadrul pregătirilor efectuate de E.G.C.L. Miercurea-Ciuc în vederea iernii, lucrările de reparaţii au fost încheiate pînâ azi la un număr de 10 cazane de la centralele termice, urmînd ca în curînd toate instalaţiile prevăzute să fie gata pentru probele tehnologice. Intr-o atmosferă sărbătorească, determinată şi de condiţiile tot mai bune de învăţămint create tinerilor din ţara noastră, azi dimineaţă mii de elevi harghiteni au început un nou an de pregătire şcolară. in pag. a 4-a . De munca noastră depinde bunăstarea noastră! O direcţie fundamentală de acţiune în toate întreprinderile: Reducerea mai accentuată a cheltuielilor materiale „ ... va trebui să acţionăm cu mai multă exigenţă şi răspundere în vederea reducerii cheltuielilor materiale, a cheltuielilor de muncă şi pentru creşterea mai puternică a eficienţei economice. Este necesar ca fiecare unitate, fiecare consiliu de conducere şi fiecare colectiv de oameni ai muncii — în calitatea lor de proprietari, de producători şi beneficiari — să acţioneze cu toată răspunderea pentru ca, fiecare sector de activitate, fiecare produs, fiecare treu investit sau cheltuit să dea maximum de eficienţă !". (Din cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, la şedinţa comună a Consiliului Naţional al Agriculturii şi a Consfătuirii cu activul din industrie şi investiţii) OAMENI AI MUNCII HARGHITENI, Răspunzînd prin fapte grijii partidului, a secretarului său general, pentru ridicarea continuă a bunăstării poporului, să acţionăm cu hotărîre şi răspundere pentru obţinerea unei eficienţe economice maxime — factor determinant al progresului societăţii noastre, al creşterii nivelului de trai ! Un simplu calcul, dar sugestiv, în industria judeţului : CUI 1« prrnnis, de 76,7 milioane lei L____ • • EDIȚIE DE PRINZ JOI, 15 SEPTEMBRIE 1933 Anul XVI., nr. 4290 Soarele a răsărit: 6,53 • Soarele apune: 19,28 Zile trecute 258 • Zile rămase : 107 4 pagini - 50 bani Ritmul zilnic — element decisiv pentru finalizarea la termen a tuturor lucrărilor agricole! C.A.P. CIUMANI: Prima unitate care a terminat recoltatul cartofilor! De felul cum se utili- zează fiecare clipă bună de lucru, de modul cum este organizată munca, de randamentul forţelor umane şi al mijloacelor mecanice depinde decisiv realizarea unor ritmuri zilnice cît mai apropiate de posibilităţile maxime, încadrarea tuturor lucrărilor agricole din această perioadă în graficele stabilite. De fapt, aceată perioadă a toamnei este cea mai favorabilă obţinerii unor ritmuri zilnice maxime, fiind posibilă, prin acţiunea concertată a tuturor forţelor, asigurarea chiar de pe acum a finalizării la timp a tuturor lucrărilor, luarea unei opţiuni serioase pentru finalizarea la timp a tuturor lucrărilor. Recoltarea cartofilor, cea mai importantă lucrare a acestei toamne se apropie de procentul de 60 la sută, ritmul zilnic fiind de aproape 250 ha. Consemnăm cu a(Continuare in pag. a 4-a) Ştefan DANCIU C.A.P. Gheorgheni: Cartofii recoltaţi sînt grabnic transportaţi spre bazele de recepţie. Foto : SZAKÁCS V. Alexandru