Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1988 (Anul 21, nr. 5777-5854)

1988-09-15 / nr. 5841

Anul XXI. Nr. 5841 4 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE TARIFE. UNITIVA I Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. si al Consiliului popular judeţean JOI, 15 septembrie 1988 Soarele răsare : 6,54 Soarele apune : 19,26 Zile trecute : 259 Zile râmase : 107 ________________________. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, au început, miercuri, o vizită de lucru în judeţul Timiş, în acest septembrie, cînd oamenii munci, din industria şi agricultura judeţului, din celelalte sectoare de activitate, puternic mobilizaţi de Tezele din aprilie, fie insufleţitoare la chemări adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează, asemenea întregului nostru popor, pentru îndeplinirea exemplară a subiectivelor stabilite, secretarul general al partidului a venit din nou în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale de acest înfloritor colţ de ţară pentru a analiza la faţa locului rezultatele obţinute pînă în prezent, pentru a stabili măsurile ce se impun în vederea realizării tuturor sarcinilor prevăzute în 1988 şi pe întregul cincinal. Cu bucurie fără seamăn au aşteptat cei ce muncesc şi trăiesc în judeţul Timiş pe tovarăşul NicolaeCeauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, în aceste momente de aleasă sărbătoare, ei au ţinut să-i întîmpine cu profunde sentimente de stimă şi preţuire, cu vibrante manifestări de recunoştinţă pentru transformările petrecute în viaţa satelor şi oraşelor din judeţul Timiş, a tuturor locuitorilor ţării, în anii socialismului şi, cu deosebire, în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului. La vizită au participat tovarăşii Emil Bobu, Constantin Olteanu, Silva, Curticeanu. Ceremonia sosiri, in judeţ a avut loc Pe aeroportul din Timişoara, într-o atmosferă entuziastă. La coborîrea din avionul prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu înaltă consideraţie de primul secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R., Ilie Matei, care, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului, le-a adresat cele mai calde urări de bun sosit. Cei prezenţi au ovaţionat cu însufleţire pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă şi harnicul popor român. In aceste manifestări entuziaste şi-au găsit o grăitoare expresie dragostea neţărmurită cu care este înconjurat conducătorul partidului şi al ţării pentru strălucita sa activitate pusă cu exemplară pasiine revoluţionară in slujba dezvoltării multilaterale a patriei, sporirii necontenite a bunăstării întregului popor Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu muncitorii şi specialiştii din industria judeţului a început la Întreprinderea Mecanică Timişoara. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost înfăţişate principalele realizări din domeniul fabricaţiei de maşini şi agregate pentru extracţia cărbunelui în subteran şi la suprafaţă, produse ce deţin o pondere importantă în ansamblul producţiei. Apreciind rezultatele obţinute pînă acum, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze în continuare în vederea sporirii calităţii şi mabilităţii agregatelor destinate industriei extractive. Conducătorul partidului şi statului a arătat că, ţinînd seama de puternicul potenţial tehnic şi uman de care dispune întreprinderea, de experienţa bună pe care a dobindit-o in executarea unor maşini şi utilaje de mare capacitate, aceasta trebuie să-şi lărgească profilul de fabricaţie. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit Întreprinderea „Industria Unii“. Importante aspecte legate de sporirea şi diversificarea producţiei au fost examinate în cursul vizitării Întreprinderii de aparate electrice de măsurat . Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost prezentate, în timpul vizitării principalelor ateliere de producţie, în cadrul expoziţiilor organizate în secţiile vizitate, cele mai noi tipuri de aparate electrice de măsură, ale căror caracteristici tehnice se situează la nivelul atins pe plan internaţional, multe fiind rodul colaborării cu cadrele de specialitate ale institutului politehnic timişorean. Secretarului general al partidului i-au fost prezentate, de asemenea, o serie de rezultate ale acţiunii de autoutilare. Secretarul general al partidului a vizitat, în continuare, întreprinderea de Autoturisme Timişoara. Au fost vizitate principalele hale de producţie, unde erau expuse şi o serie de piese şi subansamble realizate în întreprindere împreună cu conducerea întreprinderi, şi a centralei, cu ministrul de resort, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a examinat modul în care se îndeplinesc sarcinile privind fabricarea în această întreprindere a autoturismului românesc de mic litraj „Dacia 500“ Subliniind că se înregistrează întîrzieri în realizarea arest obiectiv, secretarul genera partidului a cerut să se întocmească un program de măsuri care să asigure intrarea noului autoturism în fabricația de serie, în cel mai scurt timp posibil S-a cerut specialiștilor sa adopte soluţii simple, ieftine, care să contribuie la realizarea unei maşini cu performanţe bune, la un preţ accesibil, echipată cu un motor avînd un consum mic de carburant. în întreprinderile vizitate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu s-au oprit in repetate rînduri pentru a sta de vorbă cu grupuri de muncitori si muncitoare. (Contiauor« in trag o 4-a) Primăverile toamnei Azi, trăim repetabila bucurie a primei zi de şcoală, cu o intensitate a emoţiei deloc diminuată de la an la an sărbătoarea aceasta fiind mereu proaspătă precum florile ce vor trece din braţele copiilor in cele ale dascălilor, ca o ştafetă a recunoştinţei şi a preţuirii, ca o semnătură in marea carte a poeziei şi ştiinţei pe care învăţăceii, ajutaţi de învăţători o vor buchisi începind de acum pînă către miezul anului ce vine. Sintem tentaţi, ca în gesturile noastre, de toate zilele să căutăm şi cel mai adesea şi găsim un simbol. Aşa şi azi, cînd pe străzile localităţilor harghitene trec indreptîndu-se spre şcoli peste 65.000 de copii şi peste 13.000 de cadre didactice, nu putem să nu ne gîndim , ceea ce înseamnă in epoca pe care o trăim dreptul la învăţătură, dreptul de a deveni om întreg, de a putea deschide cit mai larg ferestrele cunoaşterii spre cele mai diverse domenii. Iar aceste ferestre se deschid cu adevărat, în impunătoare şi moderne edificii, pe care cu modestie le numim şcoli, in ale căror cabinete şi laboratoare se coace fructul de miine al gîndirii. Afară e toamnă aurie, toamnă bogată, cînd se culeg roade, dar se şi aruncă săminţă. Unul dintre aceste ogoare este şi şcoala pe porţile căreia păşesc copiii şi tinerii. Tot aţii ca destine, tot atitea primăveri ale vieţii... Iuliu CONDRAT Tezele pentru Plenara C.C. al P.C.R. .............................. ..... " 1 —— ■ i'.i.rnC- ........................ — însufleţitor program de muncă şi acţiune revoluţionară Omogenizarea societăţii româneşti In teoria socială clasică elaborată de Pe poziţiile marxismului, problematica evoluţiei structurilor de clasă şi sociale ale comunităţii socialiste, a naţiunii chiar, a rămas în bună măsură la limita enunţării de principiu a tezei dispariţiei lor ca fenomene cu caracter istoriceşte determinat; concepţia teoretică a partidului nostru despre procesul istoric al omogenizării societăţii noastre şi formarea poporului unic muncitor se înscrie aşadar intre contribuţiile importante ale partidului, ale secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu la îmbogăţirea teoriei şi practicii revoluţionare. Este important să relevăm faptul că primul enunţ al acestei teze este cuprins în Programul partidului adoptat de Congresul al IX-lea, corncepţia P.C.R. despre desfăşurarea procesului de omogenizare avînd prin aceasta un caracter proiectiv, ceea ce asigură dirijarea conştientă a transformărilor structurale din fizionomiaşi relaţiile noastre sociale. Dispariţia treptată a deosebiţilor esenţiale dintre clasele şi categoriile sociale, cristalizarea noilor trăsături ale structurii sociale determină conturarea unor condiţii similare de existenţă socială, de activitate productivă, de viaţă culturală, de interese, aspiraţii şi valori; procesele şi fenomenele care determină în mod obiectiv această unitate nouă a poporului sunt definite de poziţia identică a tuturor categoriilor sociale faţă de proprietatea asupra mijloacelor de producţie , proprietatea socialistă constituie astfel suportul economic esenţial, hotărîtor al unităţii socialiste a întregii societăţi, al locului şi rolului în principiu identic al tuturor claselor şi categoriilor sociale în organizarea şi conducerea democratică a societăţii, în Expunerea sa din 29 aprilie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu subliniacă : „acest proces logic revoluţionar va duce treptat, dar inevitabil, la întărirea unităţii şi omogenizării clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a celorlalte categorii sociale, care în cadrul diviziunii socialiste a muncii vor forma un popor unic muncitor, constructor conștient al destinelor sale, al celei mai drepte orînduiri din cite a cunoscut omenirea — comunismul". Din perspectiva tezei partidului nostru cu privire la formarea poporului muncitor unic, clasele şi structurile sociale, naţiunea nu dispar, ci se transformă calitativ ; în perspectiva societăţii comuniste, structura de clasă a societăţii va fi înlocuită de o structură neclasială care nu presupune o amortizare, ci, dimpotrivă, o diversificare a structurilor socioprofesionale determinată de adâncirea diviziunii sociale comuniste a muncii, de posibilităţile tot mai largi de afirmare şi manifestare a personalităţii multilaterale a omului, naţiunea în întregimea e, accedînd astfel spre (Continuare în pag. a 3-a) Modernul cartier „Beclean“ din municipiul Odorheiu Secuiesc In paga 3-6-Me mento LA OKTKTF.A 7.0.TCT * întreaga activitate de pe ogoare — sub semnul maximei operativităţi şi Înaltei calităţi întrucit cea mai mare parte din recolta acestui an, obţinută de pe ogoarele aparţinătoare COOPERATIVEI AGRICOLE DE PRODUCŢIE ZETEA, se află deja la adăpost, principalele lucrări la care sunt dirijate în aceste zile ma (Continuare In pag. a 3-a) Alexandru THREA