Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-22 / nr. 4507

Corlăţean a cerut Guvernului să nu modifice delimitarea colegiilor din Harghita şi Covasna Secretarul general al PSD, Titus Corlăţean, a solicitat Guvernului, la finele săptămânii trecute, să respecte delimitarea colegiilor uninominale din judeţele Harghita şi Covasna, stabilită prin vot în Comisia de Cod electoral, astfel încât să se permită reprezentarea românilor din cele două judeţe în Parlament. „Atrag atenţia guvernanţilor că reprezentarea românilor din Harghita şi Covasna în Parlamentul României este extrem de importantă şi că, după eroarea desemnării unui prefect din partea UDMR la Covasna, ar fi o gravă eroare dacă Guvernul ar modifica desenul colegiilor uninominale din cele două judeţe şi ar împiedica reprezentarea românilor în Parlament”, a declarat Corlăţean. El a precizat că, la propunerea reprezentanţilor PSD în Comisia parlamentară de Cod electoral, s-a adoptat cu majoritate de voturi o delimitare care permite desemnarea câte unui parlamentar din partidele politice româneşti atât în Harghita, cât şi în Covasna. „In calitate de secretar general al PSD, solicit Guvernului să respecte deciziile luate prin vot de Comisia parlamentară de Cod electoral, în legătură cu delimitarea colegiilor uninominale din judeţele Harghita şi Covasna”, a precizat Corlăţean. El a mai spus că aşteaptă ca Guvernul să respecte şi să promoveze interesele tuturor cetăţenilor României, inclusiv ale românilor din Harghita şi Covasna, în ceea ce priveşte reprezentarea lor parlamentară. în cazul circumscripţiilor din Covasna şi Harghita, toţi membrii comisiei, cu excepţia reprezentantului UDMR Márton Árpád, au fost de acord să se creeze câte un colegiu pentru populaţia românească. (Mediafax) Borboly Csaba a fost ales vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România . La sfârşitul săptămânii trecute, în sala de conferinţe a Teatrului „Maria Filioti” din Brăila a avut loc adunarea generală a Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, care şi-a ales noul colegiu de conducere, în funcţia de preşedinte a fost reales Liviu Nicolae Dragnea, secretar general a devenit Nicuşor David Constantinescu, iar unul dintre vicepreşedinţii aleşi a fost Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita. Printre atribuţiile UNCJR - cea mai influentă organizaţie de administraţie publică din România, cu reprezentanţă la Bruxelles - se numără asigurarea principiilor descentralizării administraţiei publice, respectiv înlesnirea colaborării dintre regiuni, ceea ce oferă judeţului Harghita o bună oportunitate pe aceste planuri. La adunarea generală a fost prezentat raportul de activitate şi bilanţul contabil pe anul 2007, respectiv planul de activitate şi bugetul pe anul 2008. Participanţii au dezbătut problema descentralizării administraţiei şi a colaborării cu alte instituții publice. strv j—w Tőkés László compară situația maghiarilor din Transilvania cu cea a tibetanilor în pagina a 4-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ I KÁjomJános í2'5 05 ii o Informaţia www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XX., Nr. 4507, MARȚI, 22 IULIE 2008 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă O nouă sărbătoare a spiritului la Topliţa: „ Zilele Miron Cristea” Prefectul le cere oamenilor să aibă grijă de cursurile de apă din judeţ Prefectul Harghitei, Constantin Strujan, a lansat un apel către harghiteni să aibă grijă de cursurile de apă din judeţ şi să nu le mai folosească ca loc de depozitare a gunoaielor. (Continuare în pag. a 3-a) Fructe gratuite pentru elevii din școli - în pagina a 3-a - 1 Acceptă dialogul, utilizează medierea! Acest titlu a prefaţat întâlnirea de la Târgu-Mureş, întâlnire organizată de Fundaţia Pentru Schimbări Democratice, în parteneriat cu Asociaţia ALMA-RO şi susţinut de Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii şi la care au participat alături de reprezentanţi ai societăţii civile, ofiţerii din cadrul Inspectoratelor de Poliţie Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Sibiu şi, bineînţeles, Mureş. Scopul seminarului, găzduit de sala de conferinţe a hotelului Continental din Târgu-Mureş, l-a reprezentat diseminarea către participanţi a legislaţiei privind aplicarea medierii în România şi informarea privind rolul pe care îl pot avea poliţiştii din cadrul structurilor de prevenire a criminalităţii şi ai Poliţiei de Proximitate în privinţa promovării metodelor alternative de rezolvare a conflictelor în mod deosebit al medierii, aspect consacrat şi de prevederile Legii 192/2006, care statuează fundamentele medierii şi ale profesiei de mediator autorizat. Rezolvarea disputelor, în sens general, reprezintă o preocupare cu îndelungate tradiţii în istoria omenirii, Carta Drepturilor Omului creând primele premise ale dezvoltării unui sistem complex de soluţionare a diferendelor/disputelor, mai ales în condiţiile în care complexitatea cauzelor face ca de multe ori calea juridică să nu fie suficientă pentru a le rezolva cu adevărat. (Continuare în pag. a 6-a)