Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2009 (Anul 21, nr. 4773-4838)

2009-07-01 / nr. 4773

„Harghita este încă un judeţ subvenţionat de stat!” Şedinţa Colegiului Prefectural de ieri a fost deschisă de domnul Constantin Strujan, care, înainte de a face câteva referiri la „Raportul prefectului asupra stării generale economice, sociale şi administrative a judeţului Harghita”, a informat plenul asupra faptului că prima acţiune de control în şcoli a demarat, iar a doua va demara, foarte probabil, în 15 iulie, la unii dintre agenţii economici din teritoriu. Cu remarca făcută asupra unor materiale primite de la instituţiile deconcentrate privind rezultatele înregistrate în 2008, prefectul a parcurs sumar amintitul raport, pornind de la industrie. Domeniu în legătură cu care nu prea a avut multe de spus, întrucât, cităm, „în Camera de Comerţ şi Industrie, Prefectura nu are încă un partener de dialog”, dovadă chiar acea înşiruire de cifre seci, care nu reflectă nici pe departe realitatea. Referitor la agricultură, s-a arătat că cea mai mare suprafaţă cultivată în anul 2008 a fost cu (Continuare în pag. a 5-a) D. ŞTEFANA în curând, pe indicatoarele rutiere de intrare/ieşire din municipiul reşedinţă de judeţ „Miercurea-Ciuc - Csíkszereda" şi, aceeaşi denumire, inscripţionată cu scriere runică secuiască Repartizarea locuinţelor de necesitate în baza raportului întocmit de Serviciul Public de Asistenţă Socială şi Autoritate Tutelară, Consiliul local a hotărât, în şedinţa din 26 iunie, aprobarea repartizării locuinţelor de necesitate devenite disponibile în Centrul social, situat în municipiul Miercurea-Ciuc, Aleea Copiilor, nr. 9, în ordinea de prioritate conform unor criterii (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA ILUȚ 2 s ^ ■ Anul XXI., Nr. 4773 • MIERCURI, 1 IULIE 2009 • 8 PACIM Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Expediţie ştiinţifică a geografilor clujeni - în pagina a 6-a -Un monument reînviat - în pagina a 4-a - Ziua comunei Bilbor şi Hramul Bisericii Ortodoxe Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel 19-26 iulie 2009 Festivalul de Muzică Veche Miercurea-Ciuc - ediţia a 29-a . Grevă japoneză la Penitenciarul Miercurea-Ciuc ■ Angajaţii reclamă condiţiile mizere de lucru şi se plâng de subfinanţare Majoritatea cadrelor care lucrează în Penitenciarul Miercurea-Ciuc s-au aflat, ieri, în grevă japoneză, fără întreruperea lucrului, la fel ca şi colegii lor din întreaga ţară. Liderul grupei sindicale a Penitenciarului Miercurea- Ciuc, care face parte din Sindicatul Naţional ,al Lucrătorilor de Penitenciare, Florin Anghel, a declarat că din cele 160 de cadre active, 128 sunt membre de sindicat. Peste 40 dintre aceşti angajaţi, care au lucrat ieri, au purtat banderolă albă pe braţ, în semn de protest faţă de subfinanţarea sistemului, faţă de condiţiile degradante şi umilitoare de lucru sau faţă de lipsa transparenţei (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI