Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-22 / nr. 5042

ormatia www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 5042 * JOI, 22 IULIE 2010 • Preţul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Topliţa: Program pentru părinţii ocupaţi de a-şi petrece mai mult timp cu copiii mici - în pagina a A-a -pentru perioada 23-29 iulie 2010 - în paginile 5 şi 6 - SCURT PE DOI De ce nu există interes ca România să devină o ţară cu o agricultură competitivă? ISS de ANTON BORŞ La 31 decembrie 2009, România plătise către Uniunea Europeană o contribuţie de 4 miliarde de euro. Până la aceeaşi dată, România atrăsese doar... 1,5 miliarde de euro din fondurile europene puse la dispoziţie!! Asta da, afacere! Concluzia acestei „afaceri”? Derularea fondurilor europene a „contribuit” cu un deficit net de 2,7 miliarde de euro pentru economia românească în numai doi ani de zile (2007-2009). Oare e posibil, în atare stare de criză, ca guvernanţii noştri să nu fi tras la timp concluzia că atragerea de bani europeni în ţară reprezintă cea mai la îndemână metodă de combatere a crizei? Nu era logic, în atare situaţie, ca toate eforturile să fie concentrate în direcţia absorbţiei de fonduri, cu toate că nici acest demers nu ar fi fost suficient? Mai ales dacă referirea o facem la agricultură, acest deosebit de important sector al economiei româneşti. Am avut bani mulţi la dispoziţie - continuare în pag. a 3-a - Bărbat dispărut la pescuit, posibil luat de ape, căutat de salvamontişti . Un bărbat din Odorhei, plecat duminică la pescuit pe râul Târnava, este căutat de salvamontişti, jandarmi şi pompieri, după ce familia a anunţat dispariţia lui. Şeful Serviciului de Salvamont Harghita, Fekete Örs, a declarat, ieri, că bărbatul de 42 de ani, din Odorheiu-Secuiesc, a plecat duminică lapescuit, dar nu s-a mai întors acasă. Salvatorii montani bănuiesc că el a fost luat de ape, în condiţiile în care râul crescuse mult. Potrivit lui Fekete Örs, salvamontiştii din Miercurea- Ciuc şi Odorheiu-Secuiesc l-au căutat timp de trei zile şi au găsit doar cizmele, pantalonii şi undiţa. în aceste condiţii, s-a cerut ajutorul unei echipe de la Cluj Napoca, specializată în căutări cu câini de urmă, care miercuri a ajuns în zonă. De asemenea, la faţa locului se mai află, pe lângă salvatorii montani, mai mulţi jandami şi pompieri care încearcă să dea de urma bărbatului. Şeful Salvamont Harghita a precizat că apele râului au scăzut cu peste un metru şi este posibil ca trupul bărbatului să fie găsit agăţat în vegetaţie sau să fi ajuns în Barajul de la Zetea, unde se vor continua căutările. (L.M.) IDiOLiu IfcCAJU OE JEANAI quo,or kajoni JANOSI ^ Parcul de aventuri „Baiu" Deschiderea va avea loc în data de 24 iulie 2010 Harghita-Băi este locul unde se va inaugura Parcul de aventuri „Baiu”. Peisajul mirific, unic în zona montană din România, situat la o altitudine de 1.400 m, linişte dacă asta vă doriţi, condiţii foarte bune de cazare, mâncare ca acasă, toate acestea garantează succesul Parcului „Baiu”. Am spus că aici veţi găsi linişte, dacă asta vă doriţi, pentru că pe cei ce agreează aventura îi aşteaptă un circuit aerian la înălţime, terenuri de sport şi un traseu cu obstacole. Aici veţi putea să învăţaţi să manevraţi echipamentul de alpinism şi să luaţi decizii corecte pentru siguranţa personală. Aşadar, fiecare va avea ce-şi doreşte: odihnă, mişcare, distracţie împreună cu prietenii. Cu o maşină de teren - BALUCAR - veţi putea pleca în expediţii pentru a descoperi peisaje de o frumuseţe nebănuită. Se pot organiza, la cerere, vizite la stână, dar dacă nu, unităţile de deservire - terasă, bar, restaurant, cazare, chiar şi saună - toate vă stau la dispoziţie. (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUŢ A început Universitatea de Vară de la Băile Tuşnad Németh Zsolt: Niciodată relaţiile a româno-ungare nu au fost mai bune Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Externe din Ungaria, Németh Zsolt, a transmis, miercuri, un mesaj, în deschiderea Universităţii de Vară „Tusványos”, de la Băile Tuşnad, în care a afirmat că niciodată relaţiile româno-ungare nu au fost mai bune. Németh Zsolt a fost cel care, în ultimii ani, a deschis lucrările Universităţii de Vară de la Băile Tuşnad, dar în acest an nu a putut fi prezent, întrucât la Budapesta se desfăşoară o şedinţă a Executivului. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI