Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-05-04 / nr. 6052

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6052 MIERCURI, 4 MAI 2016 • Preţ: 1 leu Delimitarea şi numerotarea a secţiilor de votare a Având în vedere prevederile art. 20, alin. (5) şi art 120 din Legea 208 din 20 iulie 2015, privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, respectiv prevederile pct. 59 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 52/10.02.2016, pentru aprobarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale din anul 2016, prin prezenta aducem la cunoştința celor interesaţi faptul că pe site-ul Instituţiei Prefectului - judeţul Harghita, www.prefecturahr.ro, secţiunea „ALEGERI LOCALE 2016”, sunt afişate delimitarea şi numerotarea fiecărei secţii de votare din judeţul Harghita, precum şi sediile acestora, în condiţiile stabilite de Autoritatea Electorală Permanentă. Aceste informaţii vor fi aduse la cunoştinţă publică şi de către primarii tuturor unităţilor administrativ-teritoriale. Andrei Jean Adrian, prefectul judeţului Harghita | wmmmm CANDIDAŢI . Un număr de 229 de candidaţi, de la şase partide, s-au înscris în lista electorală pentru cele 31 de locuri de la Consiliul Judeţean Harghita, doi dintre aceştia fiind judecaţi în dosare în care sunt acuzaţi de fapte de corupţie. Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii Biroului Electoral Judeţean Harghita, patru partide, respectiv PNL, PRM, Partidul Civic Maghiar şi Partidul Popular Maghiar din Transilvania, au depus câte o listă formată din 39 de candidaţi, în vreme ce UDMR a înscris în cursă 38 de persoane, iar PSD are o listă de 35 de candidaţi. Printre candidaţi se numără actuali consilieri, foşti primari sau lideri locali ai unor partide. UDMR, formaţiunea care deţine în prezent majoritatea în Consiliul Judeţean, cu 21 de consilieri, deschide lista cu actualul preşedinte al Consiliului Judeţean, Borboly Csaba, care este judecat într-un dosar în care DNA îl acuză de abuz în serviciu, instigare continuare în pagina a 3-a Incompatibili Viceprimarul oraşului Vlăhiţa, Molnár Tibor, şi un consilier local în cadrul Consiliului local al municipiului Gheorgheni, Czink Attila, au fost găsiţi în stare de incompatibilitate de inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI). Potrivit unui comunicat de presă al ANI, făcut public la sfârşitul săptămânii trecute, Molnár Tibor „s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 octombrie 2011 - 30 iunie 2014, întrucât a deţinut simultan funcţiile de viceprimar şi membru în Consiliul de administraţie al Şcolii Generale Tamási Aron Vlăhiţa, încălcând, astfel, dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003”. In ceea ce îl priveşte pe consilierul local din Ghe-orgheni, Czink Attila, inspectorii ANI au descoperit că „în perioada exercitării mandatului de consilier local (2012-2016), atât Primăria municipiului Gheorgheni, cât Joia mare, la Tulgheș - în pagina a 4-a - Patru românce la turul trei - în pagina a 8-a - continuare în pagina a 3-a Starea economico-socială a judeţului: declin demografic, potenţial agricol insuficient exploatat, nivel lent îmbunătăţit al educaţiei, şomaj uşor descendent, dublarea locurilor de cazare în pensiuni Acţiune de influenţare a ambasadorului Marii Britanii □ Redăm mai jos un comunicat al Consiliului Judeţean Harghita, pentru care n-am găsit alt titlu mai potrivit decât cel de sus Excelenţa Sa Paul Brummell, ambasadorul Marii Britanii, a fost primit de către preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, la sediul instituţiei din Miercurea-Ciuc, joi, 28 aprilie. Vizita a debutat prin prezentarea volumului de Istorie a secuilor şi a expoziţiei de grafică găzduită de Galeria de Artă a Consiliului Judeţean Harghita a ilustratorului Gyöngyössy János, a cărui lucrări se regăsesc în acest volum, continuare în pag. a 4-a