Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-06-10 / nr. 6068

www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6068 VINERI, 10 IUNIE 2016* înălţătoare , zi de înălţare la Tulgheş - în pagina a 4-a -Ultimul clopoţel la Liceul Tehnologic „Joannes Kájoni” - în pagina a 5-a - Au început controalele în pieţele agroalimentare □ Au început şi nu se vor termina curând. De ce? Aflaţi aici! „Urmare a numeroaselor sesizări, prin care sunt semnalate fenomene ilicite din sfera evenimentelor fiscale pe filiera comercializării fructelor şi legumelor en detail şi en gros în pieţele agroalimentare...”, se arată într-o adresă a Direcţiei Monitorizare Inspecţii, Verificare şi Control din cadrul MADR, recepţionată de specialiştii Compartimentului Judeţean Harghita, în 23 mai a.c. trebuiau să înceapă în întreaga ţară o serie de acţiuni privitoare la modalitatea de respectare a legislaţiei în domeniul comercializării legumelor şi fructelor. continuare în pagina a 3-a Consiliul Judeţean testează a un sistem prin care cetăţenii vor putea urmări stadiul de soluţionare a unei cereri a Consiliul Judeţean Harghita testează un sistem informatic prin care cetăţenii vor putea urmări stadiul de soluţionare a unei cereri, scopul fiind acela de a eficientiza şi a transparentiza activitatea instituţiei. Sistemul electronic, dezvoltat de specialiştii Agenţiei de Dezvoltare din cadrul CJ Harghita, funcţionează, deocamdată, intern, la nivelul Consiliului Judeţean şi are rolul acum de a urmări modul în care angajaţii îşi îndeplinesc sarcinile de serviciu, continuare în pagina a 3-a Au fost publicate rezultatele primului ciclu al Inventarului Forestier Naţional . Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea” (INCDS), a finalizat centralizarea şi interpretarea datelor rezultate din primul ciclu al Inventarului Forestier Naţional (IFN). Astfel, România beneficiază de o „radiografie” a resurselor forestiere de care dispune, realizată, în premieră, cu o metodologie modernă, similară celor folosite, în prezent, în ţările europene, cu adaptările corespunzătoare caracteristicilor vegetaţiei forestiere şi condiţiilor de relief din România. Conform datelor IFN, România beneficiază de o suprafaţă totală de 7.046.056 ha de pădure. Pe regiuni, cea mai mare suprafaţă de pădure se regăseşte în Transilvania, unde 37% din suprafaţa totală a terenurilor este acoperită de vegetaţie forestieră. Urmează Moldova, cu 31 %, şi Ţara Românească, cu 20%. continuare în pagina a 2-a Preţ: 1 leu De înălţare, românii îşi îndreaptă privirea către cer, acolo unde se află eroii neamului □ Ziua Eroilor a fost sărbătorită din nou la Monumentul-mausoleu de la Secu, Topliţa, acolo unde Moldova şi Transilvania se unesc Vernisajul selecţiei din lucrările Salonului Naţional al Artelor „Dacă multiculturalismul a eşuat, interculturalismul vrem, nu vrem Miercuri s-a vernisat, la Casa Artelor din Miercurea- Ciuc, Expoziţia de artă TEMEIURI - oglindire şi transfigurare, o selecţie reprezentativă de 50 de lucrări (pictură şi tapiserie) din cele 300 care au fost expuse în Sala „Brâncuşi” a Palatului Parlamentului, în întâmpinarea vernisajului a avut loc o conferinţă de presă la care au participat Angela Ferencz, managerul Centrului Cultural Harghita, artistul plastic Botár László, criticii de artă George Radu Serafim, Nicolae Bucur şi Székedi Ferenc. înaintea intrării în tematică, Botár László a fost felicitat pentru faptul că, prin relaţii personale, a reuşit şi de această dată să aducă selecţia naţională în municipiu, continuare în pag. a 8-a - există"