Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2017 (Anul 29, nr. 6189-6223)

2017-05-16 / nr. 6205

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6205 MARȚI, 16 MAI 2017» UDMR vrea folosirea liberă a simbolurilor secuieşti şi „schimbări a aem majore în privinţa utilizării limbii materne" □ Dragnea, „foarte pozitiv” pentru intrarea UDMR la guvernare Uniunea Democrată Maghiară din România doreşte reducerea pragului de folosire a limbii materne în instituţiile publice de la 20% la 10%, precum şi folosirea liberă a simbolurilor gen steagul Ţării secuieşti, se arată în strategia formaţiunii pentru următorii doi ani, adoptată sâmbătă de Congresul UDMR, desfăşurat la Zalău, continuare în pag. a 4*a Staţia de apă de la Frumoasa şi-a deschis porţile pentru elevi din Miercurea-Ciuc Elevi de la mai multe şcoli din municipiul Miercurea-Ciuc au vizitat, săptămâna trecută, Staţia de apă de la Frumoasa, cu ocazia Zilei Porţilor Deschise. Evenimentul a fost organizat de operatorul regional SC Harviz SA. Responsabilul PR al SC Harviz SA, Lányi Kinga Ildikó, a declarat că evenimentul face parte din campania Europe In MyRegion - care se desfăşoară în întreaga Uniune Europeană şi la care participă şi România - şi este destinată încurajării cetăţenilor să descopere şi să afle mai multe despre proiectele finanțate de Uniunea Europeană în apropierea lor. Prima prelevare din acest an la Spitalul Judeţean de Urgenţă - în pagina a 5-a - ■ Sub inspiraţia iilor tradiţionale - în pagina a 5-a - Platforma de achiziţii publice a Consiliului Judeţean . Am mai scris la începutul anului că, pentru 2017, Consiliul Judeţean Harghita are un plan măreţ legat de proiectele derulate, şi anume să se angajeze să cheltuiască cel puţin 100 de milioane de lei. Dar până la finele anului, când se va trage linie, ieri a fost prezentată noua platformă de achiziţii publice a Consiliului Judeţean (de fapt, este vorba de versiunea actualizată). O platformă despre care Barabás Csaba (purtătorul de cuvânt al CJ Harghita) spunea că este menită să reducă birocraţia şi să sprijine antreprenorii, cei care doresc să participe la achiziţii publice, continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ Din cauza gropilor de pe DJl 12C, operatorii de turism se gândesc să-şi schimbe traseele spre nordul Moldovei □ Acest lucru ar duce la ocolirea staţiunii Lacu Roşu şi a Cheilor Bicazului, iar turismul harghitean ar pierde multe grupuri venite din străinătate Protest spontan la Finanţele Publice Şi harghitenii s-au alăturat protestului naţional Ieri, cine a avut treabă pe la Administraţiile Finanţelor Publice a avut parte de o surpriză nedorită, angajaţii instituţiei lansând un protest spontan. Şi în judeţul Harghita activitatea a fost întreruptă pe o perioadă nedeterminată după ce angajaţii s-au alăturat colegilor din întreaga ţară. Ferencz Katalin, liderul de sindicat din cadrul Finanţelor Publice Harghita, spunea că angajaţii au apelat la această formă de protest fiind nemulţumiţi de prevederile noii legi a salarizării. „De la 1 ianuarie 2018 - explica aceasta - conform noii legi de salarizare, cei de la Finanţe o să piardă din salarii, o să fim remuneraţi faţă de ANAF cu mai puţin de 60%”.