Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-07-22 / nr. 6659

Români şi unguri în Transilvania, înainte şi după Trianon (14) Pentru a întreţine a megalomania propagandistică, oficiali unguri au purces la „o afacere de un necrezut banditism": falsificarea monedei internaţionale a □ Interviu cu prof. univ. dr. Petre Ţurlea, istoric în pag. a 3-a Rectificare bugetară importantă, ca urmare a alocărilor de fonduri judeţului Harghita . Protecţia Copilului, înlăturarea efectelor calamităţilor naturale şi reabilitarea infrastructurii rutiere sunt principalele domenii vizate de alocările bugetare în urma alocărilor pentru echilibrarea bugetelor, judeţului Harghita i-a fost alocată suma de 6,987 de milioane de lei pentru Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, continuare în pag. a 2-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS „Strada de Carte" în Topliţa Un proiect care a vizat conştientizarea importanţei lecturii a fost implementat pe parcursul săptămânii trecute de Biblioteca Municipală „George Sbârcea” din Topliţa. Proiectul s-a intitulat „Strada de Carte” şi rezultatele au şi apărut, în sensul că a crescut numărul utilizatorilor serviciilor oferite de bibliotecă. Practic, timp de o săptămână, în Topliţa, pe stradă, a fost expusă oferta de carte a bibliotecii. „Scopul proiectului este de a populariza lectura şi oferta de carte nouă a bibliotecii. In contextul actualei situaţii legate de apariţia virusului COVID-19, interesul pentru lectură nu a scăzut, dar s-a simţit necesară o intervenţie în sprijinul conştientizării importanţei lecturii. Prin implementarea acestui proiect, biblioteca a atras circa 50 de utilizatori noi, iar cei care utilizează în mod frecvent biblioteca au primit cu bucurie această iniţiativă”, a declarat directoarea bibliotecii din Topliţa, prof. dr. Viorica Macrina Lazăr. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6659 • MIERCURI, 22 IULIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Proiect unic în ţară: patru judeţe se aliază pentru a realiza Planul Urbanistic Zonal pentru o parte dintr-un masiv montan (II) □ Reprezentanţi ai consiliilor judeţene din Harghita, Mureş, Bistriţa-Năsăud şi Suceava s-au întâlnit pentru a începe unul dintre cele mai îndrăzneţe proiecte - PUZ Munţilor Călimani-Giurgeu □ La prima întâlnire s-a vorbit despre două posibile direcţii de urmat: dezvoltarea unui turism de masă, industrial, respectiv a unuia tradiţional » în pag. 4 şi 5 Ilie Şandru la 85 de ani şi lansarea ultimului său roman, „în vâltoarea vremurilor” în cadrul celei de a XXIII-a ediţie a Zilelor „Miron Cristea”, ce a avut loc vinerea trecută în municipiul Topliţa, un moment aparte l-a constituit aniversarea profesorului, scriitorului, publicistului topliţean, omului de cultură Ilie Şandru, la 85 de ani, precum şi, aşa cum s-a întâmplat în ultimii peste 10 ani, lansarea celui mai nou volum al domniei sale, „în vâltoarea vremurilor”. Acest eveniment, după cum preciza Costel Lazăr, directorul Centrului Cultural Topliţa şi moderatorul întâlnirii, trebuia să aibă loc în luna martie a acestui an, însă cu câteva zile înainte a fost instituită starea de urgenţă şi manifestarea a trebuit amânată. continuare în pag. a 2-a