Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-09-15 / nr. 6829

Vasile Lechinţan. Ultimul interviu Revoluţia ungară este una dintre cele mai mari greşeli istorice de atitudine maghiară faţă de români .  Susţineţi, în cercetările dvs. privind anii 1848- ’49, că revoluţia ungară este una dintre cele mai mari greşeli istorice de atitudine maghiară faţă de români. Care este raţiunea acestei afirmaţii? Nici nu trebuie să justific eu ceva, o face istoria, istoria cea adevărată. Revoluţia ungară s-a transfonnat, din luptătoare pentru cauza libertăţii şi dreptăţii, într-o opresoare a românilor, asupra cărora a declanşat o cruntă teroare; de la acea dată de 15 martie 1848 începând, până la înfrângerea ei în august 1849, i-au căzut victime numeroşi români nevinovaţi, copii de vârste diferite, femei, bătrâni, preoţi şi dascăli, toţi schingiuiţi şi ucişi cu o bestialitate fără egal în istoria revoluţiilor pașoptiste din Europa, continuare în pag. a 3-a Siguranţa în şcoli, o prioritate pentru Poliţia Română Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita a anunţat că fiecare unitate de învăţământ este inclusă în itinerariile de patrulare auto şi pedestră ale oamenilor legii, inclusiv traseele pe care copiii le folosesc pentru a veni şi pleca de la şcoală, pentru ca noul an şcolar să se desfăşoare în linişte şi siguranţă. continuare în pag. a 2-a în judeţul Harghita, pe lângă cele 5 spitale, 22 de cabinete medicale individuale mai oferă servicii compensate de asistentă medicală a ambulatorie de specialitate Potrivit Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita, la nivelul judeţului, pentru a doua parte a acestui an, s-au încheiat 27 de contracte cu furnizori de asistență medicală ambulatorie de specialitate, continuare în pag. a 2-a p,al. kíjj STULECA JUDEŢEANĂ BATJASprijin financiar pentru împădurire ■AgeRţiît-4e-Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a informat că în perioada 15 septembrie 2021 - 28 februarie 2022 se primesc cereri de sprijin pentru accesarea Schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite”. Potrivit unui comunicat al APIA, este vorba despre sesiunea 6/2021, aferentă Măsurii 8, Submăsura 8.1 - „împăduriri şi crearea de suprafeţe împădurite”, din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, alocarea financiară pentru această sesiune fiind de 6.537.930 euro, continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6829 • MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare existente la nivel european, organizată la Topliţa □ Europarlamentarul Victor Negrescu: Această conferinţă de informare are ca menire să arate că oportunităţile de finanţare europene sunt disponibile şi pentru cetăţenii din judeţul Harghita Primari din nordul judeţului, consilieri locali şi judeţeni, aleşi pe listele PSD, precum şi antreprenori au participat, sâmbătă, în Topliţa, la o sesiune de informare despre oportunităţile de finanţare existente la nivel european, în cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezidenţă, precum şi în programele operaţionale naţionale, continuare în pag. a 5-a Echipa Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, prezentă la Căminul Cultural din Păuleni-Ciuc, cu ocazia Zilelor comunei O parte a echipei Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni (MNCR) a fost vineri prezentă la Căminul Cultural din Păuleni-Ciuc, unde dr. Valerii Kavruk, managerul instituţiei, arheolog, cercetător şi coordonator ştiinţific al lucrărilor de cercetare desfăşurate în cadrul sitului arheologic din Păuleni-Ciuc, a susţinut o prezentare despre sit, punctând aspecte legate de geografia, istoria şi cultura locului, prezentând totodată un bilanţ al cercetărilor şi descoperirilor înregistrate aici, din 1999 până în prezent. continuare în pag. a 4-a