Informatia Bucureştiului, iulie 1961 (Anul 8, nr. 2460-2481)

1961-07-22 / nr. 2478

I i Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL VIII —Nr. 2478 4 PAGINI 20 BANI SIMBATA 22 IULIE 1961 Moa Hkmm' . ...................ii... ~ în urma publicării articolului J j.Din nou despre deservirea cetă- jenilor la ștrandul Snagov“, din 17 iulie a.c., am solicitat între j J prinderilor criticate, I.R.T.A. și j J I-C.A.B., să ne spună ce măsuri i j au luat pentru înlăturarea defi- j ciențelor semnalate. Iată râspun- jurile primite : JU ITOV. DUMITRU LUCACI, director adjunct al întreprinderii regionale de transporturi auto Bucureşti : „în scopul înlăturării deficienţelor semnalate privind transportul cetăţenilor spre ştrandul Snagov şi înapoi, pentru duminică s-au luat următoarele măsuri : De la autogara Băneasa se vor distribui bilete dus-întors (s-au tipărit 5.000 asemenea bilete). în acelaşi timp, tot pentru economisirea timpului cetăţenilor, s-a luat măsura ca în Snagov, o casă special deschisă, să elibereze bilete tip tramvai, fără a mai fi nevoie deci de completarea de către casier a datei, distanţei etc. în autogara Băneasa se va mai deschide încă o casă şi la nevoie chiar două. Faţă de 25 autobuze care au circulat duminica trecută, duminica aceasta Snagovul va fi deservit de 30 de maşini. De asemenea, vor trece prin Snagov şi alte curse, cele de Periş, Baloteşti, Căciulaţi etc. In ceea ce priveşte propunerea de numerotare a unor maşini, vom studia problema la faţa locului, urmînd ca, dacă sunt posibilităţi, să o aplicăm în viitor. Vreau să vă mai anunţ şi îmbunătăţirile pe care le vom aduce transportului cetăţenilor pe alte trasee : spre Pustnicul şi Brăneşti vor circula 16 maşini în loc de 12 cite au circulat duminica trecută, iar spre Mihăileşti 25 în loc de 21“. ★ Conducerea întreprinderii Canal Apă Bucureşti (I.C.A.B.), apreciind ca un ajutor critica făcută de ziarul nostru, ne informează că, pentru deservirea mai operativă a vizitatorilor, a luat hotărîrea ca în zilele de repaus, să se dubleze numărul casierilor, atît la intrare, cit şi la bac. Pentru a evita pierderea de timp de către vizitatori, casierii au primit indicații să recomande folosirea biletelor dus-întors. Ultimele ştiri sportive . In finala probei de floretă bărbaţi pe echipe din cadrul campionatelor mondiale de scrimă de la Torino, s-au întîlnit reprezentativele U.R.S.S. şi R. P. Ungare. Sportivii sovietici au obţinut victoria cu scorul de 9—6, cucerind titlul suprem. Pentru locurile 3—4 , R.P. Polonă—R.F. Germană 9—4. Echipa feminină de floretă a țării noastre a repurtat o nouă victorie, după cea realizată în fața selecționatei R. P. Polone, de astă dată asupra formației Angliei, cu 9—2, calificîndu-se pentru turul următor. S-au mai calificat echipele U.R.S.S., R.P. Ungare, Franţei, Italiei şi R.F. Germane. • Rezultate înregistrate în campionatul mondial studenţesc de şah pe echipe de la Helsinki : U.R.S.S.-R.D.G. 3-0 (1) ; S.U.A—Anglia PA—V* (2) ; R. P. Bulgaria—Tunis 5—0 (1) ; R. S. Cehoslovacă— Finlanda 3—0 (1) ; Danemarca—Suedia PA—V2 (2). In clasament conduce formaţia U.R.S.S. cu 17 p (1), urmată de cele ale R. S. Cehoslovace cu 13 p (1) şi S.K.A. cu 12 la p (2). • Meciul dintre selecţionatele de polo pe apă ale U.R.S.S. şi R. D. Germane, desfăşurat la Moscova, a fost cîştigat cu 3—1 de echipa sovietică. • Atletul englez Metcalfe a realizat un nou record european la 440 yarzi : 46,4 (vechiul record era de 46,8 şi aparţinuse compatriotului său, Sampson). • În cadrul turneului pe care îl întreprinde în Noua Zeelandă, echipa de rugbi a Franței a întîlnit, la Auckland, selecționata țării gazdă. Neozeelandezii au cîștigat cu 13—6 (5—6). ui colc în tie u,şe prin care pucataria ae muc am str. c. a. Rosietti şi-a propus să consulte părerea consumatorilor, este prezentă, ca um leit-motiv, următoarea propunere: „Ar îi de dorit ca această formă de deservire a populaţiei să se extindă“. Că s-ar mai găsi amatori pentru încă alte cîteva unităţi asemănătoare — nu încape nici o îndoială. Puţin mai multă preocupare în acest sens din partea întreprinderilor de alimentaţie publică, ar confirma, desigur, că avantajele pe care le prezintă bucătăriile de bloc sunt tentante pentru foarte mulţi oameni. Cu condiţia, însă, ca bucătăria de bloc să-şi merite titlul, adică să concureze în fantezie, în bun gust, în spirit economic ceea ce o gospodină realizează în propriu-ilaborator culinar. O listă... bătută în cuie Imaginaţi-vă o gospodină care s-ar conforma, invariabil, unei singure liste de meniuri ! In fiecare zi — toamnă, iarnă, vară — aceleaşi şi aceleaşi mâncăruri... Cine i-ar putea da referinţe bune ? Lista de meniuri a bucătăriei de bloc din noul cvartal din Piaţa Palatului ne-a îndemnat să ne gîndim la o asemenea inerţie gospodărească. In aceste condiţii ne-am imaginat cit de fără rost i-a putut părea vînzătoarei întrebarea pe care cetăţeanul Ion Ploscaru i-a adresat-o alaltăieri dimineaţă : Pot să ştiu ce gătiţi astăzi ? — Nu ştiu ! Şi şi-a văzut de treabă. Dar, cum s-ar spune, Ion Ploscaru nu-i acomodat cu... tipicul casei. Proaspăt debutant în calitatea de client al acestei bucătării de bloc, nu a aflat pesemne că intre lista de meniuri (neclintită in conţinutul ei încă de pe vremea cind s-a înfiinţat unitatea) şi mîncărurile care se vînd zilnic aici nu există dezacorduri. Supa a fost dintotdeauna de un singur fel: cu găluşti; desertul (tot în unicat) , colţunaşi cu brinză; ciorbele (şi ele statornice) sunt: or „â la grec“, or „â la rus“; fripturile c apar în listă (ca şi în galantar), sub titluri invariabile: „muşchi în sos de vin“, „pulpă de porc cu piure de cartofi“, „pui la tavă" ş.a.m.d. Dar, să nu exagerăm! Deunăzi, amintindu-şi că se află în plin sezon de legume şi zarzavaturi, bucătarul a pornit ofensiva... Şi, astfel, faţă de conservatorismul anotimpurilor precursoare, vara a debutat „triumfal“ în galantar în chip de... dovlecei umpluţi. Să te mai miri că porţiile, dintr-un fel sau altul de mişcare, care se pregătesc zilnic pentru bucătăria de bloc, se menţin la o cifră infimă. Să nu-ţi explici de ceaceastă unitate (aparţinînd I.A.P.L. „Athenee Palace“) nu are un număr de abonaţi corespunzător amplasării şi bunelor condiţii de funcţionare ce i-au fost create ? Local mic, dar... deversare Iată-ne pe strada C. A. Rosetti nr. 14, vizitând cea de a doua bucătărie de bloc (pendinte de I.A.P.L. „Scala“) din Capitală. Local mic, modest, dar aranjat cu gust şi cu o vădită preocupare pentru curăţenie. Local mic, dar permanent plin cu clienţi. Părerea completă despre felul cum trebuie să funcţioneze o adevărată bucătărie de bloc, ne-am format-o aici. Aici ni s-a demonstrat prin fapte concrete cită iniţiativă şi cită fantezie incumbă profilul unei asemenea unităţi. In primul rînd, în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea, atuurile acestei bucătării faţă de cea din Piaţa Palatului sînt certe. Cîteva exemple: Ancheta noastră o solicitare telefonică şi mîncărurile (dacă depăşesc suma de 50 lei), pot fi servite la domiciliul clientului, fără să se plătească vreo taxă suplimentară; alături de preparate de tot felul, mai există două categorii de meniuri fixe (cu desert şi fără desert, la preţul de 6 lei şi, respectiv, 5 lei); mîncăruri dietetice; minuturi; diferite garnituri (cartofi prăjiţi, cartofi natur etc.), ce se pot cumpăra şi separat; diverse accesorii culinare: foi de plăcintă, maioneză ş.a. Deosebiri la fel de mari ni le-a oferit lista generală de meniuri (care, în comparaţie cu cealaltă bucătărie, se schimbă şi se afişează în fiecare zi la loc vizibil). Iată şi un alt amănunt care întregeşte imaginea activităţii colectivului unităţii, pe listă apare înserată în fiecare zi solicitarea de a se face propuneri şi sugestii pentru îmbunătăţirea muncii. Există şi aici cîteva prezenţe permanente in lista de meniuri. Dar, finind la prestigiul firmei, alături de aceste bucate „clasice“, bucătarul nu-şi uită obligaţia de a fi un pas cu specificul sezonului. Acum, fiind vară, bucătăria oferă, printre altele, ciorbă de roşii, ciorbă de fasole verde, diferite creme de legume, musaca de dovlecei, perişoare cu verdeaţă, omletă cu verdeaţă. Despre desert, în schimb, nu putem da aceleaşi referinţe. Sunt alternate monoton doar trei sorturi de dulciuri (gogoşi, cremă de vanilie, piroşti) care — aşa cum bine au sesizat şi unii consumatori — ar trebui înlocuite, tot ca o cerinţă a sezonului, cu produse de patiserie pe bază de fructe. Oricum, e vorba de o scăpare din vedere (alături de care se cere menţionată şi absenţa salatelor de sezon) ce nu poate influenţa asupra aprecierii pozitive, pe deplin meritată, ce se cuvine colectivului acestei bucătării de bloc. CORNELIA SIMIONESCU Ca în fiecare zi,, abonaţii bucătăriei de bloc de pe str. C. A. Rosetti vin să-şi ia de aici, gata preparat, meniul pentru prînz. Radu Pîrjol, şofer la D.G.C.M., avea nevoie de un pat. A mers prin diferite magazine, a văzut fel de fel de modele şi pînă la urmă a ales. A plătit o parte din preţ, iar restul a rămăs să-l achite în rate. L-a urcat în camion şi l-a dus acasă. Asta se întîmpla în... anul 1954. Bun e un studio în casa omului. De asta şi-a dat seama şi Radu Pîrjol. Vii după-amiază o oră acasă, sau noaptea după ce te-a hurducăit maşina şi te întinzi pe el. S-a întins aşa vreo 7 ani cînd la un moment dat, liniştea i-a fost tulburată. Indignat — n-a mai putut omul să reziste — a pus mîna pe toc şi a prins să scrie ziarului „...şi de-abia în luna martie 1961 mi-a venit o adresă din care vedeam că am de plătit suma restantă la studio şi imaginativă în plus o majorare de cîteva sute de lei. Fiindcă n-am plătit jumătate din costul studioului timp de 7 ani. Judecaţi şi dumneavoastră —ne implora el — sunt eu vinovat cu ceva pentru care să fiu nevoit să plătesc majorări ? N-am schimbat în acești ani nici locul de muncă, nici domiciliul''. Nobila indignare... Cum s-ar spune, s-au năpustit pe el funcţionarii de la biroul de rate al O.G.L. Produse Industriale din raioanele I. V. Stalin. — Griviţa Roşie. Cine să-şi mai aducă aminte de datorii, de rate. Noroc că nici Radu nu se lasă aşa de uşor. A depus un memoriu revendicativ la O.G.L., apoi a scris iarăşi ziarului. Şi rîndurile aşternute pe hârtie îl arată tot ca un luptător înverşunat împotriva birocraţiei. Ne povesteşte din nou că timp de 7 ani nu i-a cerut nimeni nici un ban, se indignează şi încheie : „...hai să zicem că eu am fost rău de plată. Dar serviciul administrativ de la O.G.L. ce face ? Cum de poate să dea de nişte hîrtii abia după 7 ani ? Aşa ne facem datoria în servici ? Scuturăţi-i dumneavoastră puţin să înveţe şi ei cum trebuie să-şi facă datoria“. Apoi semnează R.P. — str. Leon Vodă 2, iar dedesubt — subliniat — două cuvinte: Aştept răspuns. Indignat cum e, n-ar fi de mirare ca tovarăşul Radu să ne scrie şi o a treia scrisoare. I-am sugera însă, dacă se poate, să nu ne mai vorbească atâta despre funcţionarii de la O.. L. care nu-şi fac datoria ci şi despre datoria cetăţenilor de a răspunde înlesnirii făcute oamenilor muncii, plătindu-şi la timp ratele, chiar dacă nu primesc înştiinţări de plată acasă. Dacă poate să ne dea şi un caz concret. Adică să spună numele unui cetăţean care în loc să-şi plătească ratele, stă fofilat, ascuns, sperând că s-au încurcat, hârtiile şi că el va scăpa fără’să-şi mai plătească studioul luat nou din magazin. Nu de alta dar să stupim „lupii moralişti“. MODESTO FERARINI Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 18 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme în general frumoasă, cu cer variabil. Vînt slab. Temperatura aerului in creştere uşoară, minimele vor fi cuprinse între 13 şi 15 grade, iar maximele între 28 și 31 de grade. Dezmiriştitul în comunele subordonate trebuie intensificat Recoltarea griului şi a altor păioase timpurii din comunele subordonate Capitalei este pe terminate. Pînă la această dată au fost recoltate şi treierate în întregime culturile de orz de pe întreaga suprafaţă însămînţată, de grîu în proporţie de 97 la sută şi de ovăz în proporţie de 10 la sută. Gospodăriile agricole colective au luat măsuri ca imediat după recoltarea păioaselor să înceapă dezmiriştitul ogoarelor, pregătindu-le pentru noi culturi. Astfel, din întreaga suprafaţă de teren care a fost eliberată de culturile cu păioase a fost dezmiriştită o suprafaţă în proporţie de 31,5 la sută. In fruntea acestor acţiuni se află gospodăriile agricole colective „Ana Ipătescu“ din comuna Jilava, „7 Noiembrie“-Pantelimon, „30 Decembrie“ din Dobroieşti şi „Olga Bancic“ din Dragomireşti. Folosind din plin timpul favorabil, întreaga capacitate a maşinilor şi organizîndu-şi în mod judicios munca, aceste gospodării agricole colective au reuşit să termine recoltatul şi treieratul griului în proporţie de 100 la sută, să dezmiriştească terenurile eliberate în proporţie de 90—100 la sută şi să le însăminţeze cu porumb furajer. Asemenea succese au obţinut şi colectiviştii din comunele Dărăşti şi Vîrteju din raionul V. I. Lenin, care au reuşit să execute arături de vară şi să însămînţeze cu porumb furajer in mirişte, o suprafaţă totală de 130 ha. Deşi au fost condiţiuni la fel de favorabile, la gospodăriile agricole colective din comunele 30 Decembrie, raionul N. Bălcescu şi Afumaţi — raionul 1 Mai, rezultatele de pînă acum sunt sub posibilităţi. Astfel, gospodăria agricolă colectivă „Congresul al III- lea al P.M.R.“ din Afumaţi deşi a reuşit să recolteze la timp griul de pe cele 800 hectare, totuşi nu a acordat importanţa cuvenită dezmiriştitului la timp şi deci nemijlocit însămînţării porumbului furajer. A început concursul profesional al grupului de pază contra Incendiilor din oraşul şi regiunea Bucureşti Pe poligonul experimental al Grupului de pază contra incendiilor din Capitală a început ieri tradiţionalul concurs anual între subunităţile din oraşul şi regiunea Bucureşti. De-a lungul celor 3 zile cit durează concursul, cele mai bune echipe selecţionate din subunităţile PCI îşi vor măsura forţele urmînd ca subunitatea ciştigătoare săparticipe la concursul republican. In prima zi echipele au avut de trecut probele : scara culisabilă, scara de fereastră şi pista de indeminare şi viteză. In fotografia noastră vă prezentăm un aspect din proba de indeminare şi viteză în care ostaşul pînă a ajunge la scară a avut de trecut o serie de obstacole ca: trecerea cu furtunul peste două obstacole, strecurarea tîrîş pe sub un gard jos şi apoi urcarea in cea mai mare viteză pe scară de unde la comandă a dat drumulla jetul de apă. Fiecare probă este cronometrată neadmiţîndu-se nici o greşeală. Subunitatea care va întruni numărul cel mai mare de puncte şi cele mai puţine penalizări va participa împreună cu celelalte subunități din țară la concursul republican. 9 Pionieri şi elevi din ţară vizitează Bucureştiul In timpul vacanţei de vară, zeci de mii de pionieri şi elevi din şcolile mediide cultură generală, profesionale şi de meserii din întreaga ţară, iau parte la excursiile organizate pentru cunoaşterea patriei. Printre acestea un loc însemnat îi ocupă, excursiile organizate în Capitală. Aici, mii de pionieri şi elevi din diferite regiuni ale ţării, pînă la începutul noului an şcolar, vor face vizite de câte 5 zile. Primii oaspeţi — peste 1.500 de pionieri şi elevi — din regiunile Bacău, Banat, Maramureş şi Suceava au sosit azi de dimineaţă. Iată în fotografia noastră un grup dintre ei la sosirea în Gara de Nord. Pentru cele cinci zile, pe lingă condiţiile confortabile de cazare şi dormit, oaspeţilor li s-a organizat un program bogat de către secţiunea de învăţământ a S.P.C. şi Comitetul Orăşenesc Bucureşti, al U.T.M. Ei vor face astăzi circuitul Bucureştiului cu autobuzele. Mîine şi în zilele următoare vor vizita Piaţa Palatului R P.R., muzee, Palatul Pionierilor, Atelierele C.F.R. „Griviţa Roşie“, Combinatul poligrafic „Casa Scînteii“, ş.a. I.R.C. R. Griviţa Roşie, întreprindere fruntaşă pe ramură pe Capitală Intr-un cadru sărbătoresc, a avut loc decernarea drapelului de întreprindere fruntaşă pe ramură, I.R.C.R. Griviţa Roşie. Au participat muncitori, ingineri şi tehnicieni, reprezentanţi ai tuturor întreprinderilor raionale de construcţii şi reparaţii din Capitală. Cu acest prilej a fost analizată activitatea celor 8 întreprinderi raionale de construcţii şi reparaţii, în cadrul întrecerii patriotice ce s-a desfăşurat pe semestrul I al anului. Producţia globală a celor 8 întreprinderi a fost realizată în procent de 103 la sută. Numai prin reducerea preţului de cost, în primul semestru al anului au fost realizate economii peste plan de circa 3 milioane lei ete. Comisia de urmărire a întrecerii a stabilit că I.R.C.R. Griviţa Roşie a îndeplinit planul de producţie la construcţii-montaj în procent de 108 la sută, iar la prestări construcţii în procent de 140 la sută. In ceea ce priveşte calitatea producţiei, 30 la sută din lucrări au fost notate cu „foarte bine“, iar 69 la sută cu „bine“. A redus stocurile supranormative de materiale cu 103.000 Pentru rezultatele bune obţinute în producţie, I.R.C.R. Griviţa Roşie a primit din partea Direcţiei generale de construcţii-montaje a Sfatului Popular al Capitalei, drapelul de întreprindere fruntaşă pe ramură. lei. NOI IFOLME PESCUITORII DE BUREŢI , a intrat de ieri pe ecrane. Filmul reprezintă ecranizarea povestirii ,,Scafandrul“ de N.. Kazdaoflis realizată de platourile studioului „Mostim“ de către regizorul M. Zaharias. Acţiunea se petrece într-una din insulele Mării Egee, printre pescarii care se îndreaptă către coastele Africii în căutarea bureţilor. ROMEO, JULIETA ŞI ÎNTUNERICUL , rulează începînd de astăzi. Adaptarea pentru ecran, de către regizorul Jiri Weiss a nuvelei cu acelaşi nume de Jan Otcenasek, a avut drept rezultat un film a cărui mare valoare a fost consacrată de numeroase premii la festivaluri internaţionale cinematografice. In rolurile principale — Dana Smutna, Ivan Mistrik, Jirina Sebalova şi Frantisek Smolik. DRUMUL PARTIZANILOR : este tot o producţie a cinematografiei R. S. Cehoslovace care va intra pe ecrane începînd de luni. Un grup de pionieri refac în cadrul unei excursii itinerarul pe care cu aproape două decenii în urmă l-au făcut PE ECRANE eroicii partizani ridicaţi la luptă pentru eliberarea ţării, de sub ocupaţia fascistă. Filmul realizat în culori de către regizorul Emanuel Kanéra se distinge prin patosul său romantic. Ceidru din filmul cehoslovac „Romeo, Julieta şi întunericul“ 4 Vă informăm despre: „Duminica culturii R. P. Polone“ Sub auspiciile S.P.C., mîine se vor desfășura în Capitală, manifestările cultural-artistice din cadrul „Duminicii culturii R. P. Polone“, care vor fi organizate in Parcul de cultură și odihnă „I. V. Stalin“. • La ora 11, in pavilionul B, se va deschide expoziţia de fotografii „Vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale a R. P. Române în R. P. Polonă". • Patru manifestări vor avea loc la Casa de cultură , la ora 11, se va deschide expoziţia graficienelor poloneze Emilia Nozko- Paprocka şi Krystyna Bieniek, cuprinzînd desene şi gravuri cu imagini din Republica Populară Romină şi Republica Populară Polonă; la ora 12 e programat , un concert de fanfară; artişti ai Teatrului satiric-muzical „C. Tănase“ vor susţină, la ora 18:30, un concert de muzică uşoară românească şi poloneză ; tot aici, la ora 20, va avea loc o audiţie muzicală poloneză pe discuri. • Formaţiile artiştilor amatori de la uzinele „Boleslaw Bierut~ şi Casa de cultură „Petőfi Sándor“ vor interpreta un program de muzică şi dansuri populare poloneze şi româneşti pe estrada artistului amator, la ora19. De la ora 21 vor fi prezentate aici filme documentare poloneze. • începînd de la ora 20,30 la estrada pionierilor, vor rula cîteva filme poloneze de desen animat. • La Teatrul de vară (la ora 20) va avea loc un concert-spectacol de muzică uşoară, dat de orchestră Matuszkiewicz şi numeroşi solişti printre care se numără Wojtan Iozef, Cezary Wapinski, Danuta Lersha, Danuta Kwapiszewska, Henryk Rutkowoski şi alţii. Concertul va fi precedat de conferinţa intitulată „Dezvoltarea culturii în Republica Populară Polonă“. VEŞTI TURISTICE • începînd de luni, 24 iulie, la agenţia O.N.T. „Carpaţi“ din calea Victoriei 100, se primesc înscrieri pentru excursiile ce se organizează în diferite localităţi ale ţării in zilele de 23 şi 24 august. • La agenţia din calea Victoriei 100 se primesc înscrieri pentru excursiile ce vor avea Ioc în U.R.S.S., R.S. Cehoslovacă, R.P. Ungară, R.P. Polonă şi R.D. Germană, atît in luna august, cît şi in lunile septembrie şi octombrie. • La sfârşitul lunii august se organizează o nouă croazieră pe Marea Neagră. înscrierile se primesc la agenţia din calea Victoriei 100. Artiştii amatori bucureşteni în preajma finalei pe ţară a Concursului al VI-lea Finala pe fără e un eveniment important in activitatea artiştilor amatori. E ultimul examen al măiestriei celor mai buni participanţi din toate colţurile ţării şi, totodată, excelent prilej pentru un rodnic schimb de experienţă. Ce fac în vederea acestui eveniment finaliştii bucureşteni ? Rezultatele consemnate in faza orăşenească a concursului fac să se prevadă o bună comportare a echipelor şi soliştilor bucureşteni selecţionaţi. Dar pentru definitivarea pregătirii artiştilor amatori în timpul ce rămâne pînă la finală, au fost luate unele măsuri suplimentare. Zilele trecute, la Casa creaţiei populare a Capitalei s-a ţinut o consfătuire la care au luat parte instructori, directori ai caselor de cultură şi ai cluburilor, responsabili culturali din întreprinderi ce au formaţii artistice finaliste. Cu acest prilej s-a stabilit ca intre 1 şi 10 august să se desfăşoare un larg schimb de experienţă între instructori în vederea îmbunătăţirii calităţii textelor programelor ce urmează a fi prezentate, ca şi a interpretării. In această perioadă, instructorii artistici vor fi sprijiniţi în activitatea lor şi de colective de actori de teatru, regizori, compozitori, muzicieni. După perioada de repeliţii, la Studioul artistului amator va avea loc ultima trecere în revistă a formaţiilor şi soliştilor participanţi la finală. Artiştii amatori au avut vacanţă scurtă. La ora actuală şi-au reluat repetiţiile pentru punerea la punct a ultimelor detalii ale programelor. Ce se întîmplă cînd nu respectaţi regulile de circulaţie Cetăţenii care au trecut deunăzi pe şoseaua Kiseleff au fost martorii unui triplu accident. Şoferul Gh. Jilăveanu de la Direcţia difuzării filmelor, conducind autoturismul nr. 51.390 B spre Casa Scînteii, mergea la o distanţă prea mică faţă de autovehiculul dinaintea lui. La un moment dat, cînd vehiculul din faţă s-a oprit, a fost izbit cu putere de maşina condusă de Gh. Jilăveanu care n-a mai putut frîna fiind mult prea aproape. In acest timp venea din spate şi motociclistul Ştefan Zaharia. Mergînd cu o viteza mult prea mare, motociclistul a intrat în autoturismele tamponate accidentîndu-se grav. Menţionăm că, cu puţine zile înainte, Ştefan Zaharia fusese sancţionat de organele de miliţie pentru nerespectarea regulilor de circulaţie. ★ Marin Poiană, din Str. Radu Cristian nr. 7, era şi el un pasionat al vitezei. Spunem era, deoarece probabil după ce şi-a fracturat un picior s-a lecuit. Intrînd cu viteză în intersecţia de la Podul Mărăşeşti nu a mai putut da prioritate de dreapta unui autocamion, şi, în loc să oprească, s-a angajat să vireze prin faţa acestuia. A intrat însă în bara de protecţie a autocamionului. Iată deci cum s-a produs accidentul în care Marin Poiană şi-a fracturat piciorul.★ Şi pietonii îşi au vina lor, nerespectînd regulile de circulaţie. Cu toate că normele în vigoare interzic cetăţenilor sa circule pe scările tramvaielor sau autobuzelor din cauza pericolului la care se expun. Ştefan Cristea din str. Costache Negri 70, a călătorit în ziua de 19 iulie pe scara unui autobuz al I.T.B. ce mergea pe şos. Chitila. Intr-un moment de neatenţie a căzut, lovindu-se puternic la cap. In aceeaşi zi a fost accidentată grav şi Păuna Oancea din comuna Ludomir, raionul Titu. In loc să aştepte în staţie pînă la plecarea autobuzului din care coborîse, ea a traversat strada în fugă. O altă maşină care tocmai depăşea autobuzul a lovit-o puternic, pe Păuna Oancea, care a fost internată în spital. Din cauză că nu s-a asigurat în momentul traversării străzii, a fost accidentat și H. Sapira din str. Ghenadie Petrescu 73. Almanah ştiinţific Numeroşi muncitori de la Electronica", î.Donca Simo". Atelierele Centrale I.T.B., „Quadrat“, şi de la alte întreprinderi din raionul 1 Mai Vor lua part® la un interesant „almanah ştiinţific“ cu tema „Cele mai noi descoperiri în medicina sovietică". Această acţiune organizată la Casa de cultură a raionului 1 Mai, in colaborare cu Comitetul raional A.R.L.U.S. are loc mîine la ora 19.