Informatia Bucureştiului, septembrie 1962 (Anul 10, nr. 2823-2847)

1962-09-01 / nr. 2823

ghititer mii de auton Ajuns Îji sala din bd. 6 Martie nr. 25, privirilor li se dezvăluie o imagine unică în felul ei, o imagine zămislită din căutările, măiestria şi fantezia creatoare a zecilor de mii de muncitori, tehnicieni şi ingineri din întreprinderile Capitalei. Expoziţia „Tehnica nouă — mijloc principal de ridicare a calităţii produselor“, căci despre ea e vorba, s-a înscris de vreo citeva zile, in agenda bucureştenilor şi a vizitatorilor Capitalei, oferindu-le o imagine concentrată a succeselor înregistrate în întrecerea pentru produse mai multe, mai bune şi mai ieftine. Sunt expuse aici mai bine de 559 de produse ale întreprinderilor din diferite ramuri industriale. Vizitatorul, elev sau student, medic sau colectivist, muncitor sau profesor, fie că priveşte cuptorul rotativ produs de uzinele „23 August", radioreceptorul „Modern“ care poartă marca uzinelor „Electronica“, sau ţesăturile neşifonabile cu finisaj special realizate de întreprinderea „Răscoala din 1907“, parcurge expoziţia cu un sentiment de satisfacţie. La mulţi dintre cei 3—4000 de vizitatori care se perindă zilnic prin sălile expoziţiei acest sentiment este satisfacţia autorului, satisfacţia omului care a contribuit la realizarea unor adevărate bijuterii tehnice. Aşa stind lucrurile, nu-i de mirare că deşi există doar 5—6 ghizi „oficiali", totdeauna se află lingă tine ciţiva oameni care să-ţi explice cu lux de amănunte caracteristicile unui produs sau avantajele tehnico-economice ale altuia. Sunt unele amănunte pe care ghizii expoziţiei nu au de unde te şti. Zîmbeşti complice către vecin, Iţi dai seama că cel care vorbeşte a contribuit într-un fel sau altul la realizarea acestor produse, la ridicarea prestigiului mărcii fabricii. Dacă e de la „Vulcan" iţi va vorbi cu justificată nindrie despre unităţile de pompaj care, în urma reproiectării, au scăzut in greutate şi volum, dar au „crescut“ in ochii petroliştilor din întraga ţară. Ghidul expoziţiei nu ştie că petroliştii au făcut o vizită metalurgiştilor, vizită care s-a transformat intr-o adevărată consfătuire de lucru. Dind curs sugestiilor lor, proiectanţii, turnătorii şi mentorii uzinei „Vulcan“ au reuşit să mai ridice, cu o treaptă, nivelul calitativ al unităţilor de pompaj. Corespondenţa intre petrolişti şi metalurgişti s-a îmbogăţit cu scrisori de mulţumire pentru calitatea superioară a noilor unităţi de pompaj. Are suficiente de spus şi „ghidul" de la Uzina de pompe şi maşini agricole. Pompele „Brateş“, „Cernu“ sau „Criş“ care udă tarlalele colectiviştilor din Bărăgan sau Banat dovedesc că prestigiul metalurgiştilor e la înălţime. Un vizitator, după ce a aflat că numai prin introducerea maselor plastice la confecţionarea unui reper uzina a obţinut economii de peste 1.250.000 lei, iar produsul a scăzut in greutate cu aproape 13 kg, cere amănunte despre exponatul alăturat. Ascultă şi vine cu o sugestie : — Ar fi bine dacă duzele pentru filtrarea rapidă a apei potabile ar avea şi citeva orificii in partea aceasta. Ar uşura funcţionarea. — Ideea nu e rea. Te luăm coautor la inovaţie, — spune rizind unul I. POENARU (Continuare in pag. a lll-n) In faţa standului cu exponatele Fabricii de confecţii şi tricotaje Bucureşti de peste hotare ***.. • — UN MARE GRUP DE INGINERI, TEHNICIENI §i MUNCITORI SOVIETICI A SOSIT LA ASSUAN CAIRO 31 (Agerpres). — TASS transmite: In ultimele citeva zile, la Assuan a sosit un mare grup de ingineri, tehnicieni şi muncitori sovietici specialişti in domeniul construcţiei de tuneluri, printre care mulţi constructori de metrou. Aici, pe malurile Nilului, ei vor săpa in stînci tuneluri deversoare la care lucrările au şi început, in total, constructorii de la Assuan vor trebui să sape 6 tuneluri de cite 320 metri. Acestea sunt construcţii uriaşe şi complicate. Tunelurile sînt atît de mari incit prin ele vor putea trece cele mai mari vapoare care navighează pe Vol- ÎSea. La Assuan sosesc neîncetat din Uniu- Jtea Sovietică utilaje de înaltă productivitate destinate construcției tunelurilor. Un refuz demascator BANGKOK (Agerpres). Potrivit ştirilor publicate de presa tailandeză, guvernul acestei ţări a respins propunerea prinţului NorodomiSianuk, şeful statului Cambodgia, cu privire la convocarea unei conferinţe internaţionale în vederea garantării neutralităţii şi integrităţii teritoriale a Cambodgiei. Ziarul tailandez „SENSfIRI“ a relatat că ministrul de externe ad-interim al Tailandei, Bun Charoenchai, a făcut cunoscut că consideră propunerea prinţului Sianuk drept „total lipsită de sens“. Cu citeva zile mai înainte, Charoenchai a declarat că Tailanda refuză să participe la o asemenea conferinţă. O declaraţie asemănătoare a făcut şi primul ministru al Tailandei, Sărit Thanarat. După cum se ştie, tocmai de pe teritoriul Tailandei au fost comise numeroase acte agresive împotriva teritoriului Cambodgiei. VTVVVTVTVTTTrrTTTVTVVTTTVVTVTTVVTTTTVTVTVTTTTTVVTTTTTTfVVTTTTTTTTTTTVTTTTTT’ IN AJUNUL Doar cel mult filele calendarului mai confirmă apropierea toamnei. Căci dacă ar fi să ne orientăm numai după faptul că mercurul termometrelor se menţine în continuare „la înălţime“, noul anotimp e o problemă de... viitor. Ca adevăraţi gospodari organizaţiile comerciale din Capitală îşi intensifică de la o zi la alta pregătirile. In unităţile O.C.L. Tehnometal au sosit primele cantităţi de borcane pentru conserve. La Alimentara in sortimentul curent au intrat acum şi conservantul, dopurile, hârtia celofan etc. Nici sectorul de textile-confecţiiincălţăminte n-a fost dat uitării. Spre magazinele de specialitate se îndreaptă cantităţi tot mai mari de articole specifice sezonului de toamnă şi iarnă. Planul de măsuri întocmit de Direcţia comercială a oraşului Bucureşti prevede asigurarea lor cantităţi TOAMNEI sporite faţă de anii precedenţi, intr-o gamă largă de viodere. La ţesături din bumbac cantităţile sunt mai mari cu 23 la sută, la tricotaje cu 37 la sută , la confecţii cu 23 la sută iar laîncălţăminte cu 13 la sută mai mari decit in perioada corespunzătoare a anului trecut. Paralel cu acţiunile privind aprovizionarea magazinelor, o serie de obiective se referă la amenajarea reţelei comerciale. Se vor deschide noi unităţi (printre care în cal. Victoriei 25 un magazin de blănuri) şi, se vor asigura condiţii mai bune de deservire în celelalte etc, etc. Pregătirile organizaţiilor comerciale nu s-au încheiat aici. Am amintit doar citeva din măsurile luate pentru buna servire a cumpărătorilor în anotimpul răcoros. Minus 80 de ml. O „halbă“ ce se serveşte consumatorului — bineînţeles cînd „gulerul“ nu depăşeşte semnul respectiv — trebuie să conţină 500 ml. de bere. Regula aceasta, elementară în felul ei, este cunoscută de toţi ospătarii şi canagiii din unităţile de alimentaţie publică. Lucru cunoscut fireşte şi de salariaţii restaurantului Tîrgovişte din str. Chiristigii nr. 46 aparţinînd I.A.P.L. Bran. Ce folos că este numai cunoscut dar nu şi respectat. Cînd la bar lucrează canagiul D. Tomoşoiu iar în salon servesc ospătarii Ion Niţu şi Aurel Cornea, de exemplu, cu siguranţă că nici o halbă comandată de consumatori nu va avea gramajul respectiv. Dacă din curiozitate o măsuraţi din nou, veţi avea „plăcuta“ surpriză să constataţi că conţinutul ei variază intre 420 şi 445 ml. Aşadar un minus de 55 pînă la 80 ml. Nici sticlele cu vin ce se servesc consumatorilor nu sînt umplute pînă la semnul respectiv. De regulă lipsesc cite 40—50 ml. Dar „....ulciorul nu merge de multe ori la apă“... spune un vechi proverb. Cei trei care au crezut că pe seama consumatorilor îşi pot crea un venit în plus, prinşi de către organele Inspecţiei comerciale, îşi vor primi pedeapsa cuvenită. R. GROAPA PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI VA! Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XI Nr. 2823 4 PAGINI 20 BANI Simbătă 1 septembrie 1962 ÎNTÂLNIRE CU CINEAŞTI SOVIETICI După cum se ştie în ţara noastră se află de mai multe zile trei cineaşti sovietici : Mihail Romm, regizor, artist al poporului din U.R.S.S. Liativ Safarov, regizor, artist emerit din R.S.S. Azerbaidjan şi Stanislas Rostoţki, regizor. Consiliul Cinematografiei şi Consiliul pentru răspindirea cunoştinţelor cultural-ştiinţifice din cadrul Comitetului de stat pentru cultură şi artă organizează luni 3 septembrie, ora 18:30, în sala Dalles din bd. Bălcescu nr. 18 un simpozion „Probleme actuale ale cinematografiei sovietice“ la care vor lua cuvîntul cunoscuţii cineaşti. In continuarea discuţiilor va rula filmul artistic „9 zile dintr-un an“ distins cu marele premiu „Globul de cristal“ la Festivalul internaţional de la Karlovy-Vary in anul 1962. o Turneul Teatrului Naţional » din Budapesta la Bucureşti Săptămina viitoare pe scena Teatrului de Operă şi Balet va avea loc prima reprezentaţie a Teatrului National din Budapesta cu spectacolul „Oedip-rege“ de Sofocle. Teatrul Naţional din Budapesta a fost inaugurat acum 125 de ani. Spre sfirşitul secolului XIX Teatrul National decade dar reuşeşte să ajungă din nou in fruntea teatrelor după primul război mondial cind cel mai de seamă regizor şi teatrolog maghiar Sándor Hevesi a preluat direcţia. El pune in scenă cicluri de spectacole shakespeariene, traduce şi pune prima dată sistematic in scenă, in Ungaria, opera lui Bernard Shaw, ajutind in acelaşi timp cu sfaturi utile pe cei mai buni reprezentanţi ai noii dramaturgii autohtone. Urmează o nouă perioadă de declin care durează pină la sfirşitul regimului lui Horty. După eliberare, Teatrul Naţional cunoaşte o etapă nouă. Trupa este reorganizată cu ajutorul noului director Tamas Major. In jurul nucleului format din micul grup al artiştilor comunişti care au participat in timpul războiului la munca ilegală de partid şi care sub pretextul unor spectacole de tineret slujeau răspindirea ideilor progresiste, s-au strins numeroşi artişti proeminenţi din trupa veche tradiţională a Naţionalului, s-au alăturat cei mai buni artişti din alte teatre particulare, iar in decursul anilor s-a îmbogăţit continuu cu elemente tinere şi talentate. Claritatea ideologică, faptul că teatrul s-a pus in slujba întregului popor muncitor determină repertoriul şi formele de exprimare artistică. Dacă înainte de eliberare un spectacol era pregătit în citeva zile şi reprezentat doar de zece-cincisprezece ori, acum spectacolele sunt exigent alese şi pregătite. Piesa „Bank Bann“ a fost jucată pină in prezent de cinci sute de ori, „Tartuffe“ şi „Pigmalyon“ au trecut de a cincisuta reprezentaţie, iar „Tragedia omului“ in cursul noii stagiuni face o mie de reprezentaţii. Repertoriul teatrului este foarte variat. S-au pus in scenă spectacole de Shakespeare, Moliere, Lope de Vega, Goldoni, Schiller, din piesele clasicilor ruşi: Gogol, Ostrovski, Cehov, Gorki şi multe piese originale contemporane. In afară de „Oedip-rege" Teatrul Naţional din Budapesta mai prezintă pe scenele româneşti două spectacole : „Viaţa lui Galilei“ de Bertolt Brecht şi „Cer întunecat“ de Darvas Ioszef. Din distribuţie fac parte o serie de mari actori ai scenei maghiare : Tőkés Ana, Bihari Ioszef, Tamaş Major artişti ai poporului, laureaţi ai premiului Kossuth, Lajos Basti artist emerit, laureat al premiului Kossuth, etc. Scenă din „Oedip-rege“ Printre muncitorii cu inaltă calificare din sectorul prelucrător al Uzinei de trompe şi maşini agricole se numără şi strungarul Stelian Bunea, responsabilul unei brigăzi fruntaşe, pe care il vedem în fotografia alăturată lucrind la corpul unei pompe de mare capacitate. Preocupări de toamna la fabrica „Adesgo“ La fabrica „Adesgo“ toarjina a debutat, se poate spune, din plin. Şi în chipul a numeroase modele noi pe care colectivul Ie-a introdus recent în producţie, pentru apropiatul sezon de toamnă. In total , 24 modele noi de tricotaje : 14 pentru femei, 6 pentru copii şi 4 pentru bărbaţi. Iată citeva dintre ele: un sarafan pluşat şi o bluză pluşată cu broderie aplicată, pentru copii ; jachetă mai lungă şi mai bogată din tricot pluşat, pentru femei ; 2 modele de bluze cu un nou sistem de tricot fagure; 3 modele noi ca sistem de croială de bluze bărbătești din tricot pluşat. O noutate și la capitolul ciorapilor din felon pentru femei: pe curînd, ciorapii cu ajur sub manşetă și cu ajur la vîrf care conferă articolului o mai mare rezistență la purtare. oo Echipe speciale pentru repararea operativă a televizoarelor Operativitatea cu care se efectuează diversele lucrări de reparare a televizoarelor, rezolvarea sesizărilor telespectatorilor a constituit una din preocupările centrale din ultimul timp ale conducerii cooperativei Radio Progres. Pe această linie pe lingă fiecare laborator de televiziune au luat fiinţă echipe speciale de intervenţii formate din 23 tehnicieni. La primirea sesizărilor cetăţenilor sau a solicitărilor urgente unul din tehnicieni se deplasează la domiciliu şi execută lucrările respective. La dispoziţia echipelor se află mijloace de transport rapid (motociclete) precum şi un atelier mobil, astfel că timpul de deplasare este redus la maximum. Echipele speciale de intervenţii vor funcţiona paralel cu laboratoarele de televiziune, care-şi vor desfăşura in continuare activitatea de reparare şi întreţinere. înfiinţarea echipelor de intervenţii a permis ca sesizările primite de la telespectatori să fie rezolvate in maximum 24 de ore. Totodată conducerea cooperativei are posibilitatea să urmărească îndeaproape calitatea lucrărilor ce se execută de tehnicieni. Noi „locatari“ la punctul zoologic de la Băneasa La punctul zoologic de la Băneasa continuă să sosească, în cadrul schimburilor cu grădinile zoologice din alte țări, noi exemplare interesante. In ultimele zile au sosit la Băneasa o hienă vărgată de la grădina zoologică din Berlin, doi papagali sud-americani, un tucan — o pasăre exotică din pădurile Americii de Sud — şi o maimuţă de la grădina zoologică din Barcelona. în acelaşi timp, numărul „locatarilor“ punctului zoologic de la Băneasa a sporit prin naşterea unui pui de leu, a doi iezi de antilopă Nilgau etc. INCEPIND DE LUNI, RĂMIN DESCHISE NUMAI PATRU ŞTRANDURI Cu începere de luni 3 septembrie, se închid ştrandurile publice de la Băneasa, Tei, Floreasca II şi Mogoşoaia. Rămin deschise in continuare ştrandurile Izvor, Libertăţii, Floreasca I şi Snagov. Vaporaşele şi bărcile cu rame vor fi in continuare la dispoziţia publicului, pe toate lacurile oraşului. AZI, IN LIBRĂRII V. I. LENIN : Despre capitalismul de stat (Editura Politică), 3,60 lei. N. ENACHE: Avantajele marii gospodării agricole colective (Editura Politică), 0,35 lei. OCOOOOCJOOOOOCOOCXSClOOCXXXXDCOOOCXDOCCOCXIOCOCO Spălarea mecanică a autobuzelor La garajele I.T.B. de la Floreasca a luat fiinţă o staţie de spălare me,canică a autobuzelor. Zilnic, cu aju- [ torul dispozitivelor de perii din relon 5 sunt supuse unei atente „toalete” ex- £ I terioare peste 250 de autobuze. înfiinţarea staţiei are importanţa sa nu numai în ceea ce priveşte aspectul autobuzelor. Pînă acum, la punctul de spălare manuală a maşinilor, şoferii trebuiau să aştepte mult la rînd după orele de retragerea de pe trasee. „Cozile“ de maşini se întindeau pînă pe calea Floreasca. La Atelierele Centrale I.T.B. se lu- î crează în prezent la pregătirea cîtor- ‰ va seturi de dispozitive pentru spăla-s rea mecanică a mașinilor in vederea generalizării noului sistem in intrea › ga întreprindere. ‚oooooooooqooooccoc<xx)Ooooooccgooooooocxkioooooo(Xiooogoooooooooc<jOc<joc _________ TERMENE De ce intirzie montojul ascensoarelor ? In cursul acestui trimestru, constructorii Direcţiei generale de construcţiimontaj au de predat un număr de 3300 apartamente. In majoritate, lucrările de construcţii se află într-un stadiu avansat, iar ritmul în care se lucrează va asigura respectarea planului de predări. Totuşi, există la ora actuală o problemă serioasă care-i frămîntă pe constructori, anume, este vorba despre faptul că blocurile finisate de ei trebuie să aibă în acelaşi timp asigurate pe lîngă instalaţiile de alimentare cu electricitate, cu apă, căldură, canal etc. şi ascensoare. Un rol însemnat în rezolvarea acestei probleme revine Întreprinderii de fabricaţie şi montare a ascensoarelor care se ocupă cu montajul ascensoarelor, imediat după ce constructorii au predat puţurile gata finisate. Pe o parte din șantierele D.G.C.M. se constată însă o slabă activitate din partea I.F.M.A.B., care nu a asigurat în totalitate pînă în prezent echipele de montori pentru ascensoarele blocurilor ce se predau pînă la 30 septembrie. Astfel, din controalele făcute de către organele D G.C.M. împreună cu delegaţii beneficiarului. Secţiunea tehnică de investiţii a S.P.C., a rezultat că la circa 22 ascensoare, care influenţează direct asupra respectării termenului de dare în folosinţă a unui număr aproximativ de 800 apartamente, nu au fost începute lucrările de către I.F.M.A.B. Concludente în această privinţă sînt cazurile înregistrate la şantierul Balta Albă-centru, unde din 12 puţuri de ascensoare executate cu o lună în urmă numai 2 sunt ocupate în prezent de lucrările montajului de ascensoare. Printre şantierele la care se mai aşteaptă de mult timp sosirea mentorilor de la I.F.M.A.B. se numără: şantierul blocurilor glisante de la Floreasca (2 ascensoare), şantierul Balta Albă-est (din 7 ascensoare se lucrează numai la 2) pe şoseaua Ştefan cel Mare în cadrul blocului nr. 5 I.C.M. 1, la blocurile din ansamblul bulevardului Lacul Tei precum şi în alte părţi. Ţinînd seama că la ascensoarele la care se lucrează în momentul de faţă, ritmul este destul de lent şi că în medie pentru montarea completă a unui ascensor se cere timp (mai mult decît a rămas pînă la finele trimestrului III), conducerea I.F.M.A.B. trebuie să analizeze de urgenţă întîrzierea atacării lucrărilor de montare a ascensoarelor la şantiere şi să exercite un control amănunţit pe parcursul execuţiei, astfel incit printr-un efort susţinut, ascensoarele din noile blocuri să fie terminate și predate concomitent cu apartamentele. V. IONESCU Noutăţi In reţeaua sanitara a raionului 30 Decembrie Intr-unia din şedinţele de lucru, comitetul executiv al Sfatului popular al raionului 30 Decembrie a analizat activitatea desfăşurată de secţia sanitară şi de prevederi sociale a raionului, privind asigurarea asistenţei medicale în cadrul circumscripţiilor sanitare şi al policlinicilor. Comitetul executiv a dat indicaţii precise asupra căror probleme trebuie să şi în unităţile medico sanitare ale raionului .30 Decembrie s-au înregistrat succese însemnate in activitatea profilactică, îndeosebi în activitatea de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile. Pentru eradicarea difteriei au fost luate măsuri din timp pentru ridicarea rezistenţei specifice a orgaîndrepte eforturile lucrătorii din sectorul sanitar al raionului. Indicaţiile primite au fosttraduse in viaţă. Recent, cu prilejul unui bilanţ al activităţii a reieşit că majoritatea sarcinilor trasate de comitetul executiv au fost îndeplinite. Spicuim citeva date privind realizările obţinute in apărarea sănătăţii populaţiei din raionul 30 Decembrie rismului copiilor, prin vaccinările ce s-au făcut la 97 la sută din totalul copiilor vaccinabili din raion. Pentru scăderea numărului de îmbolnăviri prin boli cu poartă de intrare digestivă au fost luate de asemenea o serie de măsuri cu caracter complex: vaccinări T.A.R. acţiuni de salubrizare, deratizări şi desmustizări, măsuri de sanitaţie (controlul apei, al alimentelor, depistarea precoce, izolarea şi Internarea cazurilor de Îmbolnăvire etc). Toate aceste măsuri au avut drept efect scăderea Indicelui de îmbolnăviri a populaţiei. . s-au Îmbogăţit mijloacele DE INVESTIGAŢIE ŞI TRATAMENT În ultimul timp multe din unităţile medico-sanitare din raionul 30 Decembrie au fost şi ele dotate cu aparate noi, moderne de investigaţie, şi tratament. De pildă, spitalul clinic de urgenţă „I.C. Frimu“ a fost dotat recent cu un nou aparat roentgen portabil, T.U.R. — 200, și un rinichi artificial. Clinica de ortopedie a spitalului a fost înzestrată cu un aparat cervical și un aparat „Zimmer“. Tot de curând, la spitalul de copii „Gr. Alexandrescu“ a fost încheiată activitatea de instalare, in încăperi special amenajate, a unui aparat electro-encefalograf şi s-a terminat amenajarea spaţiului pentru o bună funcţionare a serviciului de anatomie patologică al spitalului. Un succes important in activitatea personalului medical din raionul „30 Decembrie* este instalarea şi darea in funcţiune a unei staţii de aerosoli — cu 8 posturi — la policlinica unificată a raionului. ACTIVITATEA PROFILACTICA DE PRIMUL PLAN GH. NIC. Continuare în pag. a IlI-a Gladiole Foto: D. LAZARESCU ULTIMELE ŞTIRI SPORTIVE . A patra regată a campionatelor mondiale de yahting de la Lisabona a fost cîştigată de sportivul sovietic Pineghin, cu ambarcaţiunea ,,Tornado“. La 15 septembrie va începe la Moscova meciul pentru titlul mondial la şah dintre Elisabeta Hrkova şi Nona Gaprindaşvili. Cele două jucătoare vot susţine 16 partide. • Ştafetele de 4.100 m ale Uniunii Sovietice, care se pregătesc în vederea campionatelor europene de atletism, au participat la un concurs de verificare. Ştafetei masculină (Tuiakov, Ozolin, Prohorovski şi Politika) a realizat 40,3 sec, iar cea feminină (Madina, Maslovskaia, Itkina şi Scelkanova) a realizat 45,7 sec. • Continându-şi turneul în Turcia, echipa de fotbal Valencia (Spania) a jucat la Istanbul cu formaţia Beşiktaş, cu care a terminat la egalitate: 2—2. • Noi rezultate de la întrecerile din cadrul Jocurilor sportive asiatice : la natație : Sato (Japonia) la 200 m liber femei (2:24,5) şi Izuku (Japonia) la 100 m fluture bărbaţi (1:02,1); la polo: Indonezia—Hong Kong 212 0. Buletin meteorologic. INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICĂ : Azi, la ora 8, in București, temperatura aerului a fost de 16 grade. Timpul probabil de miine. Vreme uşor instabilă, cu cer variabil, temporar noros, favorabil averselor de ploaie. Vint moderat din sectorul nordic, cu intensificări. Temperatura în uşoară scădere, minimele vor fi cuprinse între 10 şi 12 grade, iar maximele între 22 şi 24 grade. Pentru zilele de 3, 4 şi 5 septembrie ! Vreme uşor instabilă, cu cer schimbător. Averse după amiaza. Temperatura staţionară la început, apoi în creştere.