Informatia Bucureştiului, septembrie 1963 (Anul 11, nr. 3133-3157)

1963-09-02 / nr. 3133

1 In întrecerea socialistă— I I CIT MAI MULTE ECONOMII SUPLIMENTARE 1 I 2 207 000 LEI ECONOMII £ Metalurgiștii de la Uzina meca£ nică de utilaj chimic, în ultimele £ luni, au aplicat cu succes o serie de £ măsuri pentru modernizarea unor £ utilaje, reorganizarea fluxului teh£ nologic, folosirea mai bună a su£ prafeţalor de producţie, a capacităţiii maşinilor şi a instalaţiilor. Prin E echiparea cu diferite dispozitive şi £ mecanisme de automatizare, au £ fost, astfel, moder£ nizate 25 maşini-u- Unelte precum şi dil verse alte utilaje £ folosite în confec£ tionarea utilajului £ chimic. Aceste luu crări, precum şie£ xecutarea în mod centralizat a debili tării metalului, au dus la obținerea £ peste sarcina pisilnificată, a unor E economii de £ 2 207 000 lei. I DATORITĂ £ APLICĂRII MÂ-jl SURILOR TEHE NICO-ORGANII ZATORICE £p Muncitorii, teh- E nicienii și inginerii £ Faibricii de ulei „Fi£ Simon Sîrbu“ rea£ Uzează lună de rutină sarcinile de plan E şi angajamentele £ luate în întrecerea £ socialistă. De la innceputul anului ei £ au realizat peste £ plan 500 tone ulei £ comestibil, iar productivitatea munitii în proporţie de 105,24 la sută. Tot E odată, au fost înregistrate economii g suplimentare în valoare de 732 000 £ lei. g Aceste succese se datorează atît £ rezultatelor obţinute în întrecerea g socialistă cit și aplicării măsurilor £ tehnico-organizaitorice de imbunătă£ tire a procesului de producţie şi de £ modernizare a fabricii. I CONTRIBUȚIA I INOVATORILOR £ De la începutul anului şi pînă în prezent, la cabinetul tehnic al Atelierelor „9 Mai“ au fost înregistra£ te 51 de propuneri de inovaţii. In urma aplicării in producţie a 26 £ dintre acestea, au fost realizate e£ conomii postcalculate în valoare de £ 360 000 lei. In acelaşi timp, autorii au fost recompensaţi cu suma de £ 24 350 lei. Printre cele mai importante inovaţii amintim: modificarea unor tipare metalice (autor, lăcătuşul Constantin Cucu); metodă pentru forjarea curbelor de ţeavă în matriţă triplă (autor, forjorul Ion Stan) cu ajutorul căreia se reduce considerabil consumul de material şi se scurtează timpul de execuţie; pompă de emulsie pentru maşiniunelte (autori, mecanicii Marin Grăjdan şi Nicolae Fronoiu). EiiiiiiiiiimimiiiimminimniiiimiimiiimiiiiiiiiiiimiiiimiiiiiiimimimmmmiimmmiiiiMiiiiimmmmii --------o------- ANSAMBLUL FOLCLORIC DE CÎNTECE ŞI DANSURI AL S.P.C. IN TURNEU De la 26 august Ansamblul folcloric de cîntece şi dansuri al S.P.C. se află în turneu prin localităţile din Moldova. Pînă acum au prezentat spectacole la Oneşti, Bacău, Roman, Buhuşi, Suceava etc. Turneul continuă pînă la 15 septembrie. ---------------- EXPOZIŢIA CĂRŢII BULGARE Astăzi, înainte de amiază, s-a des- chis la Biblioteca centrală universitară din calea Victoriei nr. 88, sub auspiciile Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă „Expoziţia cărţii bulgare“. Expoziţia cuprinde peste 800 de titluri, din cele mai diferite domenii. Ea rămîne deschisă pînă în ziua de 9 septembrie inclusiv și poate fi vizitată zilnic între orele 9 și 20. ---------------- Oaspeţi de peste hotare In cadrul înţelegerii culturale dintre Uniunea artiştilor plastici din R.P.R. şi Uniunea artiştilor plastici din U.R.S.S., au sosit în ţara noastră doi artişti plastici sovietici : Mark Neimati, critic de artă, şi Alexei Kirilov, pictor. Oaspeţii vor vizita, timp de 45 de zile, Bucureştiul, regiunea Dobrogea, litoralul, delta şi nordul Moldovei. Cu prilejul vizitei în ţara noastră artiştii plastici sovietici vor avea prilejul să cunoască expoziţii, muzee, monumente de artă, să discute cu artiştii noştri plastici. MASURI EFICIENTE — REZULTATE DEOSEBITE In acest an, colectivul Uzinei „Electromagnetica“ a acordat o atenţie sporită valorificării resurselor interne, astfel ca paralel cu creşterea producţiei şi a productivităţii muncii şi îmbunătăţirea calităţii produselor, să se obţină un volum sporit de economii. Pe această linie se înscriu măsurile luate pentru modernizarea unor strunguri şi freze, pentru reducerea consumurilor specifice de metal şi alte materiale. Ca urmare, de la începutul anului şi pînă în prezent au fost obţinute economii suplimentare de peste două milioane şi jumătate lei. In fotografie , sudorul Ştefan Constantinescu pregătindu-şi cablul în vederea executării sudurii pe staţie. El este unul dintre muncitorii care au contribuit la reducerea consumurilor specifice de materiale. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ ! INFORMAȚIA Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XI —Nr. 3133 4 PAGINI 20 BANI Luni 2 septembrie 1963 Plenara Consiliului învăţămîntului superior Insula Universităţii din Bucureşti au început azi dimineaţă lucrările plenarei Consiliului învăţămîntului superior convocată de Ministerul învăţămîntului. La plenară participă academicieni, rectori, cadre didactice şi invitaţi din întreprinderi şi instituţii. Pe ordinea de zi se află probleme organizatorice ale învăţămîntului universitar. In aceeaşi aulă se va desfăşura marţi 3 şi miercuri 4 septembrie o consfătuire cu rectorii institutelor de învăţămînt superior din întreaga ţară privind problemele anului universitar care începe. Ţesături pentru anul viitor La comisia mixtă de avizare a Ministerului Industriei Uşoare şi a Ministerului Comerţului Interior au fost omologate 180 ţesături noi de bumbac şi 273 desene noi de imprimeuri pregătite de întreprinderile din industria bumbacului. Merită subliniat faptul că, practic întreaga gamă de desene pentru imprimeuri a fost înnoită. De asemenea, marea majoritate a suporturilor pentru imprimeuri a fost realizată cu efecte de legătură, și de reliefuri foarte atrăgătoare. Cercetătorii din uzină "Atunci cînd vorbeşti despre o uzină metalurgică, gîndul ţi se îndreaptă aproape în exclusivitate, spre munca turnătorilor, a forjorilor, a prelucrătorilor şi a montorilor. Aceste profesiuni reprezintă, în general, osatura procesului de producţie şi reţin atenţia atît prin ineditul, cu caracter cotidian, ce intervine necontenit în munca oamenilor, cît şi prin decorul impresionant pe care îl înfăţişează uriaşele hale. Există însă în uzinele metalurgice şi alte profesiuni, care deşi îşi desfăşoară activitatea în oarecare anonimat, au un cuvînt hotărîtor in ceea ce priveşte desfăşurarea muncii în secţii şi contribuie nemijlocit la îmbunătăţirea calităţii produselor. O astfel de profesiune este aceea a cercetătorului din laborator. In faţa eprubetelor, a aparatelor de măsură şi control, el verifică cu minuţiozitate caracteristicile metalelor, caută soluţii care să ducă la îmbunătăţirea unor tehnologii şi intervine prompt şi cu competenţă de cite ori analizele indică prezenţa vreunei defecţiuni. Să facem un scurt popas în laboratorul central al Uzinei de pompe din Capitală. Sobrietatea oamenilor în halate albe este accentuată de liniştea în care aceştia îşi duc munca. Aici, în laborator, dialogurile sunt în general purtate cu... aparatele, întrebările şi răspunsurile nu sunt exprimate verbal, ci prin intermediul butoanelor şi al ecranelor. Aşa se începe întocmirea fişelor biografice a metalelor care vor fi folosite la construirea viitoarelor repere. Ele cuprind date tehnice de la recepţia propriuzisă a materialelor pînă la ultima fază de execuţie a montării pieselor fabricate. Urmărind evoluţia acestor date, înregistrezi de fapt activitatea cercetătorilor din laborator. Afli astfel că numai în decursul ultimelor luni, specialiştii acestei importante secţii din uzină au contribuit în numeroase rînduri, la îmbunătăţirea unor procese tehnologice care creau multe necazuri secţiilor. La montaj, de pildă, cilindrii de la pompa D-5 erau rebutaţi în număr exagerat de mare. Discuţiile purtateîntre montări şi turnători nu au avut alt rezultat decât acela al consemnării faptului. Tehnologia de turnare era respectată întocmai, aşa că vina nu aparţinea turnătoriei. Sesizat de situaţie, laboratorul a intervenit prompt. Rezultatul obţinut după primele cercetări, a arătat că fonta folosită nu prezenta caracteristicile mecanice necesare unor asemenea cilindri. Trebuia deci găsită o nouă formulă, în care scop (Continuare în pag. a II-aV DINU LAZARESCU Se efectuează o analiză de determinare a caracteristicilor metalelor. Inginera Alexandra Plămădeală și laboranta Valeria Vasile urmăresc evoluția indicatoarelor. Ziua strungarului Marţi 3 septembrie, la ora 18:30 în sala Casei de cultură a tineretului din raionul Tudor Vladimirescu va avea loc „Ziua strungarului“ organizată pentru tinerii strungari de la Uzinele „Timpuri Noi“, I.O.R. „9 Mai“ şi Fabrica de ace. Vor împărtăşi din experienţa lor, strungarul fruntaş Alexandru Comaru, maistrul Alexandru Rodină şi inginerul Radu Comănescu de la I.O.R. Va urma un program artistic în interpretarea formaţiilor artistice de la Uzinele Timpuri noi şi de la I.O.R. Pe şantierele muncii patriotice Sute de cetăţeni în frunte cu deputaţii şi comitetele de stradă au participat ieri pe numeroase şantiere de muncă patriotică din Capitală. In raionul 16 Februarie au fost continuate lucrările de amenajare a unor spaţii verzi, terenuri de joacă pentru copii etc. In cartierul Giuleşti- Stadion, mobilizaţi de deputaţi şi comitetele de stradă, sute de cetăţeni au muncit la executarea lucrărilor de canalizare (au efectuat umplutură pe o distanţă de peste 200 metri). In str. Luterană nr. 17 au continuat lucrările de amenajare a terenului de joacă pentru copii. S-a adus pămînt pentru flori, s-a eliberat terenul de resturile de moloz. Tot ieri numeroşi cetăţeni au lucrat la amenajarea unui teren viran din cartierul Cotroceni. In fruntea acţiunilor de muncă patriotică s-au situat cetăţenii din circumscripţiile 124, 325, 136, 141, 164 care mobilizaţi de deputaţi şi comitetele de stradă au participat în număr mare şi au executat lucrări de calitate. In raionul 23 August peste 500 de cetăţeni au muncit cu entuziasm la înfrumuseţarea străzilor şi cartierelor. Ei au ajutat la executarea lucrărilor de modernizare a bulevardului Tolbuhin. Peste 300 de cetăţeni au continuat lucrările din jurul blocurilor din Balta Albă—centru şi Est. ★ Şi in raionul 30 Decembrie se execută numeroase lucrări gospodăreşti. Agregat capacitate lucrind la modernizarea bulevardului Aviatorilor de mare Acţiuni in legătură cu interzicerea claxonării Joi, 5 septembrie ora 8, în sala Clubului Finanţe Bănci din str. Doamnei nr. 2, are loc o şedinţă cu toţi şefii de garaje şi şefii serviciilor transporturi din ministere şi organizaţii centrale, convocată de serviciul de circulaţie din Direcţia Miliţiei Capitalei. Se vor face comunicări în legătură cu interzicerea claxonării pe cuprinsul oraşului Bucureşti cu începere de la 1 octombrie. Prezenţa este obligatorie. ★ Zilele trecute, în sala de festivităţi a Casei de cultură a raionului 1 Mai a avut loc o adunare cetăţenească la care au participat peste 500 de activişti obşteşti din cartierele raionului 1 Mai. Cu acest prilej organele de miliţie au prezentat un referat în legătură cu obligativitatea cetăţenilor de a respecta regulile de circulaţie. Mîine 3 septembrie ora 17, la Casa de cultură a tineretului din bd. Bucureştii Noi, se va ţine o adunare cu activiştii obşteşti din circumscripţiile raionale 57—159. Ieri pieţele oraşului, unităţile Aprozar şi-au primit cumpărătorii cu aceeaşi abundenţă de legume şi fructe pe care am remarcat-o de altfel de fiecare dată. Reţeaua de desfacere a O.C.L. Aprozar a primit aproape 1470 de tone de produse agro-alimentare în care au intrat circa 200 tone roşii, 208 tone cartofi, 200 tone ceapă, 420 tone pepeni, 191 tone de struguri, prune piersici şi altele. Faţă de zilele anterioare volumul mărfurilor vîndute populaţiei a înregistrat la unele sortimente simţitoare creşteri. Explicaţia constă desigur în aceea că pregătirea semiconservatelor creşte de la o zi la alta în intensitate. Dacă ar fi să facem o apreciere a modului în care s-au prezentat ieri dimineaţă marile pieţe, cele mai bune calificative trebuie să le acordăm colectivului de lucrători din Piaţa Ilie Pintilie. Expoziţiile de prezentare şi desfacere a produselor unor gospodării agricole colective din jurul Capitalei au fost elogios apreciate de gospodine. Munca, interesul pe care îl depune colectivul de aici pentru a asigura în permanenţă o aprovizionare la nivelul cerinţelor au mai fost subliniate. Aprecieri pozitive în legătură cu sortimentul şi calitatea produselor agro-alimentare am făcut şi în alte două mari pieţe a „Unirii" şi 30 Decembrie. Pentru deservirea mai rapidă a cumpărătorilor în piaţa ,,Unirii" s-a amenajat un punct special de desfacere a roşiilor; în piaţa 30 Decembrie au funcţionat, de asemenea, puncte speciale pentru desfacerea fructelor. La începutul lunii august ziarul nostru a făcut propunerea ca în marile pieţe un număr de unităţi să fie profilate pentru desfacere în exclusivitate a fructelor, lucru ce ar fi permis atît o prezentare cît şi o deservire corespunzătoare. Cantităţile de fructe primite de O.C.L. Aprozar sunt in permanentă creştere. In asemenea condiţii credem că nu mai are nici un rost ca la compartimentele situate pe platoul unor pieţe (aşa cum am întîlnit ieri dimineaţă în piaţaUnirii), să se desfacă toată gama de produse, cînd foarte bine s-ar putea trece la o specializare a lor. In legătură cu activitatea de ieri dimineaţă a pieţelor oraşului am vrea să mai subliniem un aspect întîlnit, de altfel, şi în duminicile anterioare. Piaţa Obor ocupă o suprafaţă mare. Totuşi gospodărirea şi întreţinerea ei lasă de dorit din toate punctele de vedere. Mesele de pe platou nu sunt judicios repartizate şi folosite; interiorul halei este ocupat cu fel de fel de ambalaje; curăţenia sub toate aspectele ei laşa d© dorit, întreţinerea pieţei Obor a trecut cu cîtva timp în urmă, tocmai pentru a se asigura condiţii mai bune de desfăşurare a activităţii comerciale, în sarcina industriei locale. Oare în felul în care arată de orbire! Halele centrale Obor înţelege Industria locală să se achite de obligaţiile pe car® şî le-a asumat ! •' -•? ' *' O asemenea adunare va avea loc şi astăzi dupăamiază la ora 17, în sala de festivităţi a Sfatului popular al raionului Grivîţa Roşie din bd. Banu Manta nr. 9. ★ Ieri, în pieţele oraşului R. GR. 93 000 de convorbiri într-o singură zi Ieri, în prima zi a săptămînii Crucii Roşii, aproape 9 000 de activişti de Cruce Roşie, din comisiile de femei, utemişti, deputaţi şi membri ai comitetelor de stradă, cadre didactice şi sanitare au vizitat zeci de mii de familii care au copii şcolari. Cu acest prilej ei au organizat peste 93 000 de convorbiri despre felul cum trebuie pregătiţi copiii pentru şcoală. Au fost difuzate aproximativ 100 000 de tracte şi pliante cu tema „Pregătiţi copiii pentru şcoală“. Tot ieri un număr de 116 echipe de activişti de Cruce Roşie au desfăşurat o acţiune de păstrare şi întreţinere a curăţeniei străzilor. Echipele şi-au desfăşurat activitatea în 116 puncte aglomerate ale oraşului. Ei au organizat 2 680 de convorbiri pe teme de igienă a străzii. „Vacanţă Colectivul Teatrului de estradă din Deva a organizat o... „Vacanţă muzicală“. Cu toate atributele unui veritabil asemenea relaş : muzică, distracţie, glume, dans şi negreşit... călătorii. De cîteva zile „expresul” din Deva opreşte în fiecare seară în aceeaşi haltă a itinerarului, sala Teatrului satiricmuzical „Constantin Tănase”. Ingenios simulat din cîteva valize puse cap la cap cu ferăstruici iluminate, „expresul“ inaugurează seară de seară „Vacanţa muzicalăCurînd după aceea „gara” — sala de spectacol adică — face cunoştinţa „călătorilor”, fiecare dintre aceştia oferind plăcute surprize din portativul „Vacanţei muzicale” Valanti Davidescu, interpreta îndelung aplaudată a celor două cîntece : „Cea mai frumoasă toamnă“ şi „Te iubesc aşa cum eşti”, a cîntat şi în formaţie de terţet alături de Ioan Duruş şi Lucian Roman un mănunchi de melodii... în temă : cîntece din filmul „Vacanţă la mare", Ştefan Răduţ pe lîngă permanenta sa prezenţă scenică ca dirijor al orchestrei (de remarcat că este primul turneu al acestui teatru cînd orchestra apare pe scenă) a oferit publicului un cîntec compus, dirijat și interpretat de el : „Muza mea e muzica”. La rîndu-i Martha Cornel s-a remarcat prin In Pregătirea căminelor şi cantinelor studenţeşti pentru noul an de învăţămînt se mai desparte puţin timp de deschiderea noului an de învăţămînt universitar. In această perioadă, în căminele şi cantinele studenţeşti din Capitală se desfăşoară o intensă activitate de pregătire. Se execută reparaţii, şi reamenajări, se zugrăvesc şi se curăţă interioarele, se completează mobilierul şi lenjeria, se fac aprovizionările pentru iarnă. Aceeaşi activitate febrilă de pregătire se desfăşoară în toate complexele sociale ale Centrului universitar Bucureşti. La complexul social studenţesc al Institutului politehnic, unul din cele mai tinere şi moderne complexe studenţeşti din Capitală, lucrările de pregătire au şi fost încheiate. Camerele studenţilor, elegant mobilate, precum şi cantina dotată cu cele mai moderne utilaje aşteaptă să-şi primească oaspeţii — studenţii. Realizări însemnate în această direcţie au fost înregistrate şi în aprovizionarea cantinelor pentru iarnă. De pildă, cantinele studenţeşti ale Institutului agronomic „N. Bălcescu“ au încheiat deja contracte cu organizaţiile comerciale pentru a fi aprovizionate cu 20 de vagoane de cartofi, 28 000 kg de ceapă, au început fabricarea bulionului etc. In magazii vor fi depozitate, de asemenea, însemnate cantităţi de conserve de legume şi zarzavaturi. In cursul vizitei noastre prin căminele şî cantinele studenţeşti am întîlnit acelaşi ritm accelerat de muncă, acelaşi interes. Am întîlnit însă şi unele greutăţi, probleme care trebuie rezolvate neîntîrziat. Voievod a fost dotat cu perne noi, perdele la geamuri, precum şi lenjeria necesară dormitoarelor (feţe de pernă, cearşafuri etc.). S-au completat covoarele în dormitoare şi pe coridoare şi au fost aduse încă 100 de paturi. In felul acesta căminul poate găzdui pină la 900 de studenţi. De asemenea, căminele nr. 1 şi 2 ale I.M.F. au fost dotate cu 700 cuverturi noi din creion înflorat, precum şi feţe pentru toate mesele. De fapt, căminele I.M.F. a primit în această ILEANA BARBU GH. NICULIȚĂ (Continuare în pag. a IlI-a) GATA PENTRU NOII „LOCATARI" la Complexul social studenţesc de pe bulevardul 6 Martie „toaleta“ de vacanţă a fost terminată încă din a doua jumătate a lunii august. Au fost zugrăvite interioarele, uşile, ferestrele şi mobilele au fost vopsite, s-au făcut reparaţii la instalaţiile electrice şi sanitare etc. Perdelele transparente de la ferestre, covoarele elegante, mobilierul modern, lenjeria curată, tablourile de pe pereţi, toate acestea dau Complexului studenţesc al Universităţii un aspect atrăgător, elegant, confortabil. Pregătirile pentru primirea „locatarilor“ au fost terminate şi la Complexul studenţesc „Grozăveşti“. Căminul dotat cu cel mai modern mobilier este gata să găzduiască peste 2 000 de studenţi. Curăţenia generală, precum şi revizuirea instalaţiilor sanitare şi electrice au fost terminate. Aspectul interior al căminului lasă o impresie plăcută. Camerele spaţioase, luminoase, curate, sălile de lectură special amenajate, holurile împodobite cu covoare, flori şi tablouri creează studenţilor cele mai bune condiţii de studiu şi viaţă. Cantina complexului, dotată cu utilaje moderne de preparare şi încălzire a mîncării, mesele şi scaunele făcute din material plastic frumos colorate, sala de mese prin ale cărei „ziduri" pătrund razele soarelui şi lumina zilei, toate au fost pregătite cu minuţiozitate pentru primirea studenţilor. Şi la căminul Institutului pedagogic „Maxim Gorki“ de pe strada Matei Wolftrgd, pregătirile pentru deschiderea noului an de învăţămînt sunt aproape gata. Stadiul lucrărilor este destul de avansat, iar calitatea lor, corespunzătoare. DOTĂRI NOI Numeroase cămine şi cantine studenţeşti au primit, in acest an, mobilier nou, lenjerie, veselă etc. La cantina căminului Institutului de construcţii s-a făcut completarea veselei. Aici va intra in funcţiune la începutul acestui an de învăţămînt şi un agregat frigorific. Dormitoarele căminului au fost dotate cu perdele noi, s-a schimbat vechiul mobilier (noptiere, paturi etc.) Căminul Institutului pedagogic I,Maxim Gorki" de pe strada Matei In fotografie , în piața „Uniuni” ieri dimineaţa. muzicală terpretarea melodiei „Ia te uită ce mai fete“, iar Margareta Grădinaru cu romanţa „Doar amintirile sînt vechi”. Cei trei comici, Marian Hoitan, George Valeriu şi Lucian Radulian au contribuit în mod substanţial la reuşita spectacolului prin verva cu care au interpretat cîteva scurte şi reuşite scenete. Mai ales tînărul şi talentatul Marian Holtan se poate spune că şi-a asigurat aprecierea şi simpatia întregii săli. Partea coregrafică a întregit varietatea spectacolului prin cîteva numere de efect Dar să nu-i uităm pe cei care deşi n-au coborît în halta de oprire, totuşi se cuvin menţionaţi, ca unii ce au iniţiat şi organizat „Vacanţa muzicală” : autorii — Angel Grigoriu, Romeo Iorgulescu şi Mircea Bloc; regia — Nicolae Dinescu; coregrafia — Sandu Feyer; direcţia muzicală — George Grigoriu; muzica — George Grigoriu, Temistocle Popa şi Mişu Iancu. T. B. VEŞTI TURISTICE EXCURSII LA ÎNCEPUT DE TOAMNĂ In dorinţa de a satisface cerinţele crescînde ale turiştilor bucureşteni, agenţia O.N.T. „Carpaţi“ Bucureşti a mărit numărul excursiilor, la început de toamnă, pe diferite itiinerarii. Astfel, pentru sfirşit de săptămînă, turiştii se pot înscrie la excursiile cu autocarele, de o zi şi jumătate şi de 2 zile, pe Valea Prahovei—Valea Oltului, cu cazarea în vilele de la Buşteni şi Poiana Braşov. De asemenea, pot face excursii de 3 zile la Bicaz—Lacul Roşu-Braşov, cu întoarcerea pe Valea Prahovei. Tot cu autocarele se fac şi excursiile de 3 zile la Mamaia care cuprind şi turul litoralului. Plecările în excursiile de la Mamaia sînt în fiecare marţi şi vineri. De două ori pe săptămînă (joi şi vineri) se pleacă cu autocarele în excursiile de 5 zile din nordul Moldovei cu înapoierea prin Valea Obuzului. La sfîrşitul fiecărei săptămîni se organizează excursii în Munţii Bucegi, cu trenul, cazarea şi masa fiind asigurate la vile şi cabane. La cererea colectivelor din întreprinderi şi instituţii se pot organiza excursii cu trenuri speciale pentru vizitarea muzeelor Doftana şi Peleş. De asemenea, se pot organiza excursii pentru schimburi de experienţă sau documentare în diferite localităţi. LA PORŢILE DE FIER ŞI INSULA ADAKALEH Cu începere de la 18 septembrie se organizează excursii cu vaporul pe Dunăre, la Porţile de Fier şi insula Adakaleh. TURUL ORAŞULUI BUCUREŞTI Cu începere de mâine, 3 septembrie, se organizează în zilele de marţi, miercuri, joi şi vineri, turul Capitalei, cu autocarele. 10 ZILE LA COMPLEXELE TURISTICE La ghişeele agenţiei O.N.T. „Carpaţi“ din calea Victoriei 100 se pot obţine in continuare locuri pentru excursiile de 10 zile la Complexele turistice de la Borşa-Maramureş, Muntele Mic, Munţii Retezat, Munţii Apuseni şi la Stîna de vale. Moment din snor.tar.nl • Aseară la Sofia, în semifinalele „Cupei Europei“ la box, formaţia U.R.S.S. a învins cu scorul de 9—1 reprezentativa R.P. Bulgaria. • Turul ciclist al R.P. Polone a luat sfirsit cu victoria lui Stalislaw Gazda. Pe locul doi, la 3’49‘‘, s-a clasat Pawlovvski. • Intîlnirea de polo pe apă dintre echipele Olandei şi R.S.F. Iugoslavia, disputată la Amsterdam, a luat sfirșit cu un rezultat de egalitate : 1—1. • Meciul de atletism dintre echipele reprezentative ale Suediei şi Finlandei a fost cîștigat de sportivii suedezi cu rezultatul de 220—190. BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi la ora 8 in Bucureşti, temperatura aerului a fost de 18 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 27 grade, iar minima din cursul nopţii de 15 grade. Timpul probabil de mîine ! Vreme frumoasă cu cerul variabil mai mult pentp noaptea fi dimineaţa. Vint slab pînă la potrivit din sud-est. Temperatura aerului In creştere uşoară, minima va fi cuprinsă intre 14 şi 16 grade, iar maxima între 27 şi 29 grade. Pentru zilele de 4, 5 şi 6 septembrie. Vreme în general frumoasă şi călduroasă cu cel mai mult senin. Vint slab. Temperatura aerului In ușoară creșterei. In repetiţie Formaţia de teatru a Clubului lucrătorilor sanitari a introdus în repertoriu o nouă piesă. Este vorba de „Colega de la seral“ de Pan Fălean, cu care echipa se va prezenta la concursul bienal de teatru Bucureşti. Tot pentru concurs, formaţia păpuşarilor pregăteşte piesa „Unde au dispărut 7, 8 şi 9“ de Chira Dragomir.