Informatia Bucureştiului, august 1965 (Anul 13, nr. 3723-3751)

1965-07-27 / nr. 3723

PRUIETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIII — Nr. 3723 4 PAGINI —25 BANI Marţi 27 iulie 1965 La temelia viitorului munca noastră înflăcărată, creatoare Continuînd succesele dobîndite în întrecerea socialistă desfăşurată în cinstea Congresului, eforturile tuturor colectivelor sînt concentrate în prezent spre îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de producţie ce le revin pe anul în curs, spre pregătirea din timp a condiţiilor pentru realizarea cu succes a luminoaselor obiective stabilite de partid pentru înflorirea continuă a patriei. Înaintea graficului DE EXECUŢIE Pînă în prezent — ne spune tovarăşul ing. V. FÎŞIE, şeful şantierului — la Fabrica de elemente prefabricate din beton pentru construcţii a fost realizată circa 85 la sută din structura de rezistenţă, ceea ce reprezintă un avans de 30 zile faţă de graficul de execuţie. Ca urmare a timpului câştigat la montaj am putut trece şi la execuţia altor lucrări. De pildă, la 15 iulie (în loc de trimestrul IV) au fost începute primele fundaţii pentru utilaje. La 20 iulie, s-a trecut la instalarea ramelor metalice de la pereţii exteriori, urmînd ca închiderea halei cu geamuri să se termine la 15 octombrie , cu o lună mai devreme. Ca urmare în perioada de iarnă nu se vor mai folosi provizorate, ci soluţia definitivă, ceea ce va asigura codiţii corespunzătoare lucrărilor interior. La obţinerea acestor rezultate o contribuţie de seamă au avut-o brigăzile de la montarea elementelor prefabricate conduse de Nicolae Cristescu şi Teodor Dumitrăşcută, brigada de fierari-betonişti condusă de Vasile Andrei, echipa de betonişti a lui Gh. Patanghel, maiştrii D. Bereziţchi şi C Puşcaşcu şi mulţi alţii. Directivele celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român pun sarcini noi în faţa constructorilor in ce priveşte calitatea lucrărilor şi scurtarea termenelor de execuţie. Noi ne vom strădui să le îndeplinim în cele mai bune condiţiuni. Stadiul actual al lucrărilor fiind cu 30 de zile înaintea graficului de execuţie, ne creează, în continuare, posibilităţi reale de a reduce durata de realizare a lucrărilor. Ca rezultat final ne propunem să terminăm mai devreme partea de construcţie a fabricii, astfel ca probele tehnologice să înceapă înainte de termenul prevăzut în planul de stat. PRODUSE DE ÎNALTĂ TEHNICITATE La realizarea angajamentelor pe care întreprinderea noastră le-a luat în cinstea Congresului partidului — ne spune inginerul CONSTANTIN SEDERIAŞ, şeful sectorului de producţie de la unitatea întîi a întreprinderii „Electrotehnica“ — a contribuit acţiunea iniţiată şi condusă de organizaţia de partid în domeniul valorificării superioare a rezervelor interne. Astfel, am putut ajunge în situaţia de a raporta astăzi îndeplinirea aproape integrală a planului M.T.O. pe întregul an 1965. Darea în funcţiune a unei prese hidraulice de 25 tone şi a unei maşini automate, la care au fost adaptate matriţe şi dispozitive cu un înalt randament, modernizarea prin reproiectare a mai multor produse (printre care şi aparatul Heliograf), au fost trecute la capitolul realizat cu cîteva luni mai devreme■ In ziua de 24 iulie colectivul fabricii a înregistrat un nou succes : realizarea sarcinilor de plan la producţia globală pe şapte luni cu şapte zile mai devreme. Pe ajustorul TUDOR CONSTANTIN l-am găsit lucrînd la unul dintre aparatele intrate de curînd în fabricaţie de serie : convertizorul pentru iluminarea vagoanelor de cale ferată. — Documentele Congresului prevăd obiective importante şi pentru industria electrotehnică — ne spune el. Sunt conştient de faptul că una din condiţiile esenţiale ale îmbunătăţirii muncii noastre o constituie ridicarea nivelului cunoştinţelor profesionale. Bagajul de cunoştinţe de pînă acum nu va mai putea corespunde lucrărilor din ce în ce mai complexe pe care le voi avea de îndeplinit. Iată de ce, în activitatea viitoare, cursurile de ridicare a calificării, consultarea cărţilor şi revistelor de specialitate pentru a cunoaşte ultimele realizări ale tehnicii vor constitui un obiectiv principal In acest fel, voi putea răspunde problemelor pe care ni le ridică nouă, muncitorilor, executarea produselor electrotehnice cu un înalt grad de tehnicitate, ce vor intra în fabricaţie în întreprinderea noastră în viitorul apropiat. PREOCUPAREA CENTRALĂ. CALITATEA Printre problemele economice dezbătute la Congres — ne spune tovarăşul VICTOR SIMEDRE, sudor la Uzina „Autobuzul“ — au fost şi cele ale dezvoltării industriei constructoare de maşini, ramură de bază a industriei, a cărei producţie urmează să crească cu circa 75 la sută pînă în 1970. Directivele cu privire la dezvoltarea economiei naţionale în viitorii 5 ani vorbesc — printre altele — şi despre însuşirea a noi tipuri de autoutilitare pentru transportul mărfurilor în loturi mici. Pe noi, muncitorii din sectorul 4 de autoutilitare al Uzinei „Autobuzul", ne bucură acest fapt. De curînd a fost introdus în producţie un tip nou de autoutilitare cu caracteristici tehnice îmbunătăţite. După cum se ştie, construirea unei asemenea maşini începe de la şasiu. Aici, în ce ne priveşte pe noi, sudorii, ne revine sarcina să realizăm o sudură de bună calitate. De aceea, ne preocupăm îndeaproape de introducerea unor noi metode tehnologice de sudură, care să înlesnească obţinerea lucrărilor de calitate superioară. Vom extinde folosirea sudurii cu pistoleţi, prin rezistenţă, în locul sudurii cu arc sau a celei oxiacetilenice, deoarece această metodă corespunde cel mai bine tehnologiei cerute de execuţia caroseriei tipului îmbunătăţit de autoutilitară. Ea se impune cu atît mai mult, cu cit, pînă în anul viitor, uzina noastră va fi dotată cu noua vopsitorie, în care nu vor mai putea intra maşini ale căror suprafeţe ar prezenta denivelări din cele care rezultau de pe urma metodelor clasice de sudură. Sectorul nostru a întîmpinat Congresul partidului cu însemnate realizări. Timpul de lucru la operaţiile de sudură, asamblare şi ajustare a fost redus cu cite 7 ore la fiecare maşină (ceea ce înseamnă cu 2 ore mai mult decit se prevăzuse prin angajament). Aceasta va duce pînă la sfîrşit la economisirea a mii de ore de lucru. Acum ne-am reînnoit angajamentele, propunîndu-ne să realizăm planul pe lunile iulie şi august cu cile o zi mai devreme Pînă la sfîrşitul acestui an suntem hotărîţi să obţinem rezultatele cele mai bune în întrecerea socialistă. Ne pregătim temeinic pentru trecerea la înfăptuirea sarcinilor de covîrşitoare însemnătate stabilite prin programul trasat de Congresul partidului. ÎN SLUJBA PRACTICII CONSTRUCŢIEI SOCIALISTE Sîntem entuziasmaţi şi recunoscători partidului pentru grija cu care, de la înalta tribună a Congresului al IX-lea, a stabilit sarcina dezvoltării cercetării ştiinţifice la catedrele din institutele de învăţămînt superior, ne-a spus prof. univ. EDMOND NICOLAU. Creată doar de cîţiva ani, Facultatea de electronică şi telecomunicaţii din cadrul Institutului politehnic a reuşit să dea dovada că, paralel cu desfăşurarea activităţii didactice, poate să contribuie în mod eficient, prin cercetarea ştiinţifică desfăşurată de cadrele didactice, la dezvoltarea ştiinţei şi tehnicii înaintate din ţara noastră, în Raportul C.C. al P.C.R. la Congresul al IX-lea, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat necesitatea creării unor condiţii mai bune pentru desfăşurarea activităţii de cercetare a cadrelor didactice universitare, precum şi asigurarea participării noastre mai largi la cercetările din institute şi întreprinderi. In acelaşi timp, sunt prevăzute pentru anii cincinalului numeroase măsuri privind lărgirea spaţiului de şcolarizare în învăţămîntul superior, dotarea laboratoarelor cu aparatură tehnică modernă şi, în primul rînd, construirea noului local al Institutului politehnic. Toate acestea vor asigura condiţii din cele mai bune atît desfăşurării învăţămîntului cît şi activităţii noastre de cercetare. Asigurăm partidul că ne vom da toată silinţa să contribuim prin cercetarea noastră de viitor, la rezolvarea problemelor practicii construcţiei socialiste. Mieum La finisarea autobuzelor se acordă o deosebită atenţie fiecărui amănunt, astfel că produsele ce poartă marca Uzinelor „Autobuzul" să corespundă exigenței beneficiarilor Uzina "Vulcan". Se execută noi utilaje pentru industria chimică » Consiliul de Stat a! Republicii Populare Române DECRET pentru convocarea Marii Adunări Naţionale în temeiul articolului 37 punctul 1din Constituţie, Consiliul de Stat al Republicii Populare Române convoacă în sesiune Marea AdunareNaţională în ziua de 20 august 1965, ora 10 dimineaţa. Președintele Consiliului de Stat, CHIVU STOICA București, 26 iulie 1965 UZINA DE POMPE. Se verifică un lot de pompe „Dunărea" EXCURSII STUDENŢEŞTI Pentru studenţii din Centrul universitar Bucureşti, au fost organizate numeroase excursii in ţară. Astfel, în excursiile în circuit de 12 zile, sunt cuprinşi aproape 1 500 de studenţi; o altă excursie se face pe Dunăre cu şalupă remorcată, timp de 15 zile. Şi tot pe Dunăre se face o excursie de agrement pe ruta Galaţi — Turnu Severin şi invers, la care iau parte peste 600 de studenţi. Peste 10 000 de studenţi sunt antrenaţi în drumeţiile din Munţii Ciucaş, precum şi în excursiile din Paring şi Sebeş. Pe Ungă excursiile în circuit şi în ţară, se organizează periodic pentru studenţii din Bucureşti, excursii de 1—3 zile in jurul oraşului, la locurile istorice, in cartierele noi construite etc. NEW YORK. Ieri la Chicago s-a desfăşurat un marş al militanţilor pentru drepturile civile ale populaţiei de culoare, condus de Martin Luther King, laureat al Premiului Nobel pentru pace. Potrivit evaluării organizatorilor, numărul participanţilor s-a ridicat la 20 000. King a caracterizat această acţiune drept „cea mai mare demonstraţie pentru libertate în istoria oraşului Chicago“. La Greensboro (statul Alabama) a avut loc o altă demonstraţie a militanţilor integraţionişti. Poliţia a intervenit folosind gaze lacrimogene pentru împrăştierea celor aproximativ 400 de demonstranţi. SANAA. — Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Arabe Yemen a difuzat un comunicat în care se arată că forţele militare engleze au deschis un foc de artilerie asupra localităţii Qatabah, situată pe teritoriul Yemenului. Totodată în comunicat se arată că un avion militar englez a violat spaţiul aerian al R.A.Y. Guvernul yemenit, se spune în comunicat, îşi rezervă dreptul de a lua toate măsurile necesare pentru apărarea teritoriului său. DELHI. — Primul ministru al Laosului, prinţul Suvanna Fuma, care se află într-o vizită de două zile la Delhi, a avut ieri convorbiri cu primul ministru al Indiei, Lai Bahadur Shastri. Cei doi oameni de stat au examinat situaţia din sud-estul Asiei. în aceeaşi zi, Suvanna Fuma s-a întîlnit cu preşedintele Indiei, Sarvapali Radhakrishnan, şi a avut convorbiri cu ministrul afacerilor externe Swaran Singh, LONDRA. — In urma discuţiilor care au avut loc între primul ministru irlandez Sean Lemass şi premierul Harold Wilson, s-a anunţat că Marea Britanie şi Irlanda examinează problema creării unei zone comune a liberului schimb. Primirea la C.C. al P.C.R. a delegaţiei Partidului Comunist Chinez In ziua de 26 iulie a.c- tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica şi Ion Gheorghe Maurer s-au întâlnit cu delegaţia Partidului Comunist Chinez, condusă de tovarăşul Den Siao-pin, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Chinez, care a participat la lucrările celui de-al IX-lea Congres al P.C.R. Convorbirea care a avut loc cu acest prilej s-a desfășurat într-o atmosferă tovărășească, prietenească. Dar oferit de C. C. al P. C. Bulgar Congresului al IX-lea al P.C.R. Conducătorul delegaţiei P.C. Bulgar, tovarăşul Todor Jivkov, însoţit de membrii delegaţiei, a înmînat tovarăşului Nicolae Ceauşescu darul oferit de C.C. al P.C. Bulgar Congresului al IX-lea al P.C.R. — un tablou al pictorului Ivan Hristov, reprezentînd panorama oraşului Rahova, omagiu armatei române pentru participarea la războiul de eliberare din 1877—1878. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a mulţumit călduros pentru darul oferit. Au fost de faţă tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Constantin Drăgan și Paul Niculescu-Mizil. (Agerpres). Patru zile şi jumătate prin regiunile marii Azi dimineaţă la sediile agenţiei O.N.T. „Carpaţi" din calea Victo- Iriei 100 şi bd. Republicii 68, au început înscrierile pentru excursiile organizate în perioada 20—24 august, cu autocarele, pe următoarele itinerare : Bucureşti — Braşov — Tuşnad — Lacul Roşu — Bicaz — Sovata — Sighişoara — Braşov — Bucureşti — Bucureşti — Bacău — Tg. Neamţ — Bicaz — Iaşi — Agapia — Piatra • Ultimele ştiri sportive • A treia partidă a meciului de şah Tal—Larsen, care se dispută la Bled, s-a încheiat remiză. Scorul este egal : W/t—V/t. . • In cadrul campionatelor de atletism ale Cehoslovaciei, Danek a realizat 60,60 m la disc, iar Tomaşek, 4,90 m la prăjină. • Echipa de fotbal U.T. Arad a jucat la Magdeburg cu formația locală Aufilbau, de care a fost întrecută cu 4—2. ■ • Federația de specialitate din R.F. Germană a comunicat că delegaţia pecare o va trimite la „europenele“ delcaiac-canoe de la Snagov cuprinde 30 de sportivi, în frunte cu fostul campion al Europei, caiacistul Fritz Briel. • In preliminariile campionatului 1 mondial de fotbal : Ecuador — Columbia 2—0. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 27 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 40 grade iar minima din cursul nopţii de 23 grade. Timpul probabil de mîine . Vremea se răceşte iar cerul va fi schimbător. Tendinţă de averse de ploaie însoţite de descărcări electrice. Vînt potrivit din nord-vest cu intensificări. Temperatura în scădere, minima va fi cuprinsă între 17—19 grade iar maxima între 25—27 grade. Pentru 29, 30 şi 31 bilie . Vreme uşor instabilă şi în răcire în prima parte a intervalului. Cer schimbător, favorabil averselor de ploaie însoţite de descărcări electrice. * Neamţ — Lacul Roşu — Tuşnad — Braşov — Bucureşti— Bucureşti — Bicaz — Piatra Neamţ — Iaşi — Tg. Neamţ — Mănăstirea Neamţ — Văratec — Agapia — Lacul Roşu — Tuşnad — Braşov — Bucureşti. • Tren special spre litoral In vederea sporirii numărului mijloacelor de transport spre litoral Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor pune în circulaţie, începînd de duminică 1 august, un nou tren special. Trenul va avea mers de accelerat şi regim de locuri rezervate, plecînd din Gara de Nord la ora 6. Deocamdată acest tren accelerat va circula numai duminica. IN RAIONUL V. I. LENINU Slot unităţi alimentare organizate pe principiul autoservirii In cadrul măsurilor de modernizare a unităţilor din sectorul alimentar, comitetul executiv al Sfatului popular al raionului V. I. Lenin a luat măsuri ca unităţile din calea Ferentari 72 şi bd. Ghencea nr. 8 să fie modernizate şi să funcţioneze pe principiul autoservirii. In ziua de 29 iulie, ora 14, va începe să funcţioneze tot ca magazin cu autoservire şi unitatea din calea 13 Septembrie 76, care de asemenea a fost modernizată. Devieri temporare in circulaţia autobuzelor liniei 38 Din cauza unor lucrări de refacere a bulevardului Schitu Măgureanu, începînd de azi, 27 iulie, autobuzele liniei 38 vor fi deviate între calea Griviţei şi Podul Mihai Vodă, în sensul de mers spre Piaţa Muncii, astfel: de la calea Griviţei autobuzele vor circula prin str. Berzei, str. Vasile Pârvan, podul Haşdeu, Splaiul independenţei. Staţiile vor fi cele ale autobuzelor liniei 33 şi ale tramvaielor 13 şi 14 pînă la Podul Mihai Vodă, unde îşi încep traseul normal. O staţie moderna pentru spălarea şi gresarea autoturismelor Pe strada Maria Rosetti, la unitatea de aurind modernizată a cooperativei meşteşugăreşti „Metalocasnica", utilaje noi fac ca aici să se desfăşoare rapid şi în bune condiţii lucrările de spălare şi gresare a autoturismelor. Interioarele unităţii sunt îmbrăcate în plăci de faianţă şi ceramică, iar mecanismele asigură o bună calitate lucrărilor. Un portal din care ţîşnesc jeturi de apă (lateral, sus şi jos) spală uniform automobilele, după care acestea sunt uscate cu jeturi de aer sub presiune. Două cricuri hidraulice, cu manipulare automată, pot ridica autoturismele pînă la înălţimea de 1,80 m, iar diferite alte dispozitive realizează în condiţii superioare operaţia de gresat. Modernele utilaje (cricurile hidraulice şi portalul cu jeturi de apă) au fost construite în cadrul cooperaţiei meşteşugăreşti, la cooperativele „Electrometalica" din Ploieşti şi „Electrometal" - Oradea.