Informatia Bucureştiului, august 1971 (Anul 19, nr. 5574-5602)

1971-07-28 / nr. 5574

I Anul XIX — Nr. 55741 PROIETARI IMN TOATE TARIERONITI-VA INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCURESTI AL P.C.R. § AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI 4 PAGINI 30 BANI Miercuri 28 iulie 1971 ADUNAREA GENERALĂ - ŞCOALĂ DE EDUCARE COMUNISTĂ In realizarea marilor obiective economice şl social-culturale, cuprinse In programul făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămtntul României, propunerile prezentate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi aprobate In unanimitate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., concluziile sale la consfătuirea de lucru cu activul din domeniul ideologic au un rol politic excepțional, dinamizator. Din magistrala expunere a secretarului general al partidului, rezultă limpede rolul pe care este chemată să-l Îndeplinească activitatea ideologică : acela de a forma şi dezvolta conştiinţa socialistă a milioanelor de oameni ai muncii din patria noastră, de a Înarma Întregul popor cu profunda cunoaştere a cerinţelor reale ale societăţii noastre, oglindite In linia politică generală a partidului, de a le potenţa înaltele valori spirituale In procesul construcţiei socialismului In patria noastră — şi, In acelaşi timp, de a transforma Ideologia marxist-leninistâ Intr-un factor activ al dezvoltării forţe- CONSTANTIN SAVU secretar al Comitetului de partid al sectorului lor de producţie şi al relaţiilor noi socialiste, al progresului rapid al Întregii societăţi. Desigur, aşa cum arată tovarăşul Nicolae Ceauşescu, noi avem in activitatea educativă, ideologică, o seamă de rezultate bune, care scot in evidenţă preocuparea partidului nostru de a educa Pe comunişti, Întregul popor. In spiritul politicii ştiinţifice, interne şi externe, a partidului nostru , dar, trebuie să recunoaştem că rezultatele obţinute nu se ridică Încă la Înălţimea obiectivelor de excepţională Însemnătate ale epocii pe care o străbatem. Este bine cunoscut rolul pe care dezbaterile ideologice, Invăţămlntul politic In general, 11 au In propaganda de partid, In formarea şl dezvoltarea convingerilor comuniste, determintnd mutaţii profunde In gîndirea şi comportamentul oamenilor. Dar, aşa cum este de altfel cunoscut, Invăţămlntul ideologic nu poate Înlocui rolul educativ al adunării generale, care rămine principala şcoală de educare comunistă a membrilor de partid. Tocmai de aceea, in propunerile de măsuri prezentate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. pentru îmbunătăţirea activităţii ideologico-educative se subliniază că „va trebui să crească rolul adunărilor de partid în dezbaterea principalelor probleme ale vieţii colectivului de muncă, în sporirea combativităţii şi vigilenţei politice a membrilor de partid, în ridicarea spiritului critic şi autocritic, în promovarea poziţiei ferme împotriva fenomenelor negative, a atitudinilor necorespunzătoare faţă de cerinţele oamenilor muncii, a manifestărilor de indolenţă şi superficialitate“. Adunarea generală exprimă prin hotărîrile adoptate, rolul conducător al organizaţiilor de bază în Întreprinderi şi Instituţii, mobilizează Întregul colectiv la Înfăptuirea politicii partidului , ea reprezintă o şcoală de educare comunistă, de cultivare a spiritului de răspundere, a exigenţei şi principialităţii partinice. Teren de manifestare a conducerii colective, ea Înlesneşte sintetizarea experienţei şi înţelepciunii comuniştilor, fiind în măsură să asigure soluţionarea competentă a problemelor complexe de care depinde îmbunătăţirea activităţii de ansamblu a colectivului respectiv. Dintre multiplele aspecte de care depinde îndeplinirea în condiţii optime a rolului adunării generale, ca tribună de examinare a problemelor fundamentale cu care membrii de partid ai organizaţiei respective sunt confruntaţi, consider că la foc de frunte trebuie să se afle selecţionarea cu discernămînt a temelor puse in discuţie. Aceasta are o deosebită importanţă pentru că exprimă direcţia spre care vor fi Îndreptate eforturile comuniştilor in perioada următoare adunării. Alegerea temelor destinate dezbaterii In adunarea (Continuare in pag. a II-a) Uzinele „Electromagnetica". Se fac măsurători pentru stabilirea performantelor unui nou produs menit să contribuie la modernizarea rețelei telefonice. Acad. NICOLAE TEODORESCU despre : Prima balcaniadă de matematică pentru studenţi şi tineri cercetători In felul ei, această manifestare a o premieră mondială. Organizată în cadrul Uniunii balcanice a matematicienilor şi fiind o acţiune de colaborare balcanică iniţiată de ţara noastră, balcaniada e un concurs pentru studenţi şi tineri cercetători. Ediţia din acest an e prima de acest fel. Concursul, de fapt, cuprinde două forme : una pentru studenţii anilor I şi II şi alta pentru tinerii cercetători de profil. Concursul, ce se va desfăşura între 15—25 septembrie, la Bucureşti, constă în două probe scrise pentru studenţi, una de tehnică matematică, iar cealaltă de raţionament matematic (aici e loc pentru mai multă fantezie). Tinerii cercetători vor prezenta la concurs lucrări originale efectuate în ultimii doi ani. In plus, oricare student care se consideră apt să aducă o contribuţie personală în anumite probleme (Continuare In vag. a II-a) V ■ iaţil esti Intr-o continuă afirmare. Intr-o nouă societate, edificată In mod revoluţionar, cum e societatea noastră de astăzi „afirmativul“ nu poate fi decit o dimensiune esenţială şi viguroasă. II atestă toate disciplinele care investighează sau modelează realitatea socială, de la urbanism la geografia economică, de la sociologia industrială la statistică. NI atesta experienţa noastră nemijlocită : expansiunea civilizaţiei materiale, prin ridicarea de noi oraşe şi industrii, prin fertilizarea bărăganelor , este o evidenţă demonstrată zilnic prin noi şi inedite realizări; cultura, aleasă Încununare a personalităţii umane, este intr-un consecvent progres. Sunt indici sintetici, cei mai semnificativi, ai unui vast fi adine Afirmativ VASILE NICOROVICI proces revoluţionar, care constă în ridicarea la demnitatea politică şi socială a maselor largi, care muncesc şi acţionează, cu perseverenţă şi decisiv, pîrghiile istoriei.A descoperi deci. In această realitate, pozitivul şi afirmativul şi a le promova nu înseamnă nici idilizare, nici apologie. Şi cu aât mai mult astăzi. Pentru depistarea lor se cer — lucru elementar ! — onestitate şi respect pentru adevăr. Şi o prospeţime a ochiului pentru a le scoate, din stereotipia obişnuinţei diurne, strălucirea, semnificaţiile. Desigur, mai sunt piedici, dificultăţi, întunecimi, zgură. Manifestarea acestora este un reflex obişnuit şi necesar al procesului de afirmare însuşi. Dar de aici, pînă la întoarcerea sensurilor (Continuare în pag. a II-a) Se continuă lucrările de construcţie a pasajului denivelat de la km. 11, pe drumul naţional Bucureşti — Urziceni. Pasajul, executat de întreprinderea de construcţii speciale în transporturi, are termen de predare sfîrşitul trimestrului I al anului viitor. Prezenţa pasajului la această poartă a oraşului va permite o mai mare fluenţă a circulaţiei auto spre litoral. ACTUALITATEA DE STIINTA Colorant cu performanţe neobişnuite Un colorant ce vopseşte atît firele de provenienţă animală, cit şi cele poliamidice sau celulozice ! O performanţă greu previzibilă şi care, totuşi, s-a realizat... Inginerul Nicolae Popovici, de la uzinele „Getica”, a reuşit să creeze un nou colorant, mult superior celor cunoscuţi azi, nu numai prin larga sa aplicativitate, ci şi prin performanţe", are o bună solubilitate, permite vopsiri puternic rezistente la tratamentele umede, facilitează obţinerea unor imprimeuri de calitate cu totul deosebită, în plus, firele, o dată vopsite, nu necesită retratarea cu fixativi pentru a-şi menţine vioiciunea culorii... înlocuitor al betonului celular! Cercetările specialiştilor români, în special studiile inginerului doctorand Aurel Iancu din Cluj, au demonstrat posibilitatea utilizării tufului dacitic în construcţia de locuinţe. Această rocă vulcanică poroasă (recent a fost descoperit un important zăcămint în apropiere de Gherla), constituie un substituent excelent al .. .betonului celular şi al zidăriei clasice — reducînd greutatea construcţiilor cu 30 la sută şi asigurînd o izolaţie termică şi sonică superioară. Pe de alta parte, utilizarea cărămizilor sau placajelor de tuf dacitic elimină tencuielile interioare şi exterioare şi au o coloraţie naturală extrem de atrăgătoare. Chimioterapia In progres In cadrul Institutului oncologic, printre realizările In chimioterapie se remarcă, în primul rînd, sintetizarea citostaticului românesc IOB-82 — competitiv unor produse străine (Continuare In pag. a II-di) Succese ale industriei Capitalei Planul producţiei marfă, îndeplinit înainte de termen Colectivele de muncă din unităţile industriale bucureştene, urmărind utilizarea cît mai deplină a potenţialului tehnic au înscris pe graficul întrecerii succese deosebite. Din calculele preliminare, după cum ne anunţă Direcţia municipală de statistică, rezultă că planul producţiei marfă pe şapte luni ale anului a fost îndeplinit cu cinci zile înainte de termen. In zilele care au mai rămas pînă la sfîrşitul lunii, pe ansamblul industriei Capitalei se va obţine o producţie marfă suplimentară in valoare de aproximativ 950 milioane Iei. Pînă în prezent au fost obţinute, peste plan, însemnate cantităţi de produse , 2 275 tone laminate finite, motoare electrice, însumînd o putere de 34 275 Kw, 717 pompe centrifugale, 9 923 anvelope, 985 căzi de baie emailate, 6686 mc prefabricate din beton armat, 970 000 mp ţesături, încălţăminte în valoare de 11,9 milioane lei, 669 000 bucăţi tricotaje, confecţii în valoare de 28,1 milioane lei, 2 410 tone ulei şi altele. INFORMATIE Firele duc la Reagan în 1969, universitatea americană San Diego o coopta pe profesoara Angela Davis în rindul cadrelor sale didactice. Prelegerile ei au încintat de studenţi, au provocat animaţie în rindul colegilor de catedră. Şi totuşi, un an mai tîrziu, la sfîrşitul cursurilor, ea a fost concediată. Pretextul: încălcarea atribuţiilor profesionale prin tinerea unor discursuri publice (In fapt, excluderea din mediul universitar era dictată — cum se A. G. (Continuare in pag. a IV-a) LUCRĂRILE CELEI DE-A XXV-A SESIUN C. A. E. R. Harţi, «Tull«, s-au deschis la Bucureşti lucrările celei de-a ICJST-a aciluni a Genstllalal da Ajutor Economic Reciproc, la lacrfirile sesiunii lan parte I delegaţia Republicii Populare Bulgaria In frunte cu Stanko Todorov, preşedintele Consiliului de Miniştri, delegaţia Republicii Socialiste Cehoslovace în frunte cu Lubomir Strougal, preşedintele Guvernului Federal, delegaţia Republicii Democrate Germane, în frunte cu Willi Stoph, preşedintele Consiliului de Miniştri, delegaţia Republicii Populare Mongole în frunte cu Sonomin Luvsan, preşedinte ad-interim al Consiliului de Miniştri, delegaţia Republicii Populare Polone în frunte cu Piotr Jaroszewicz, preşedintele Consiliului de Miniştri, delegaţia Republicii Socialiste România în frunte cu Ion Gheorghe Maurer, preşedintele Consiliului de Miniştri, delegaţia Republicii Populare Ungare în frunte cu Jenö Fock, preşedintele Guvernului Revoluţionar Muncitoresc-Târânesc Ungar, delagaţia Uniunii Republiciei Soviatice Socialista în frunte cu Alexei Nikolaevîci Kosîghin, preşedintele Consiliului de Miniştri. La lucrările sesiunii ia parte, de asemenea, o delegaţie guvernamentală a Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, în frunte cu Aleksandar Grlicikov, prim-vicepreşedinte al Vecei Executive Federale. La lucrările sesiunii participă N. V. Faddeev, secretarul Consiliului de Ajutor Economic Reciproc. La deschiderea lucrărilor sesiunii au participat ambasadorii extraordinari şi plenipotenţiari ai ţărilor membre ale C.A.E.R. şi R.S.F.I., acreditaţi în Republica Socialistă România. Sesiunea este prezidată de Ion Gheorghe Maurer, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, conducătorul delegaţiei române, care, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi al Guvernului Republicii Socialista România, a salutat călduros la participanţii la cea de-a XXV-a sesiune a Consiliului de Ajutor Economic Reciproc. In cadrul lucrărilor sesiunii, Gheorghe Rădulescu, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, preşedintele în funcţiune al Comitetului Executiv al C.A.E.R., a prezentat o informare în problemele supuse spre examinare sesiunii Consiliului. Lucrările sesiunii continuă. ★ In onoarea delegaţiilor guvernamentale participante la lucrările celei de-a XXV-a sesiuni a Consiliului de Ajutor Economic Reciproc, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a oferit marţi seara un dineu. (Agerpres) Locuinţe demontabile in scopul rezolvării unitare, la nivel republican, a problemei clădirilor provizorii de şantier. ÎNCERC a organizat, In colaborare cu Institutul alte proiectări pentru construcţii, o serie de studii privind sporirea gradului lor de demontabilitate, asigurarea unui preţ de cost redus, consum scăzut de manoperă, nivel ridicat de confort şi dotare etc. Experimentarea prototipurilor a condus la cîteva concluzii interesante. Prin realizarea unui nou tip de magazie universală extensibilă, autorii au obţinut de pildă, economii de metal de 33 la sută, precum şi reducerea consumului de munca pentru montare, demontare, pînă la 33 la sută. „Construcţia celulară demontabilă tip ÎNCERC“ a demonstrat avantaje tehnico-econoritice incontestabile, pe lingă posibilitatea cuplării celulelor şi schimbării tipurilor de panouriperete după necesitate (ceea ce permite realizarea unorcadre variate ca funcţiune — locuinţe, birouri, săli de mese etc.), soluţia aduce o reducere a consumului de muncă pînă la 75 la sută, economii de material lemnos (de 63 la sută), îmbunătăţirea costului de revenire pe amplasament în proporție de 70—80 la sută. TRICODAVA„Ştafeta se află 46producţiei Fabrica „Tricodava“. Unul dintre modernele obiective ale Industriei uşoare. Dotare tehnică de înalt nivel. Hale largi, luminoase, aer condiţionat. Corolar impus de această Înaltă tehnicitate, preocuparea pentru calificarea şi perfecţionarea profesională este permanent prezentă. Cu atît mai mult cu cit, dacă luăm In consideraţie vlrsta medie a colectivului său, „Tricodava" se recomandă ca o adevărată citadelă a tinereţii. Evident, acest preţios potenţial de energie şi entuziasm se cere valorificat cu maximă răspundere şi competenţă. Prin şcoli profesionale, ucenicie la locul de muncă şi cursuri de calificare în fabrică, s-a ajuns ca ponderea muncitorilor calificaţi să prezinte în primul semestru al acestui an — faţă de 88 la sută în 1970 — 93 la sută. „In cadrul secţiei de confecţii — ne spune Inginerul şef I. Grosu — funcţionează o linie tehnologică-şcoală unde din opt ore tinerii lucrează efectiv şase (două ore cursuri teoretice) avlnd plan de producţie propriu, alcătuit Insă dinamic, pe toată durata şcolarizării. In aşa fel Incit la sfîrşitul perioadei fiecare să poată realiza norma unui muncitor“. Schimbarea permanentă a modelelor, contexturilor şi poziţiilor coloristice intră în specificul de producţie al fabricii. De aici o diversitate de maşini şi dispozitive, necesitatea unei capacităţi de adaptare operativă a muncitorilor, In acest context policalificarea forţei de muncă apare ca un imperativ. Dar nu numai atlt. Mecanizarea şi automatizarea proceselor de producţie au impus, o dată cu deprinderea mlnuirii perfecte a utilajelor, asimilarea unui vast bagaj de cunoştinţe tehnice absolut necesar în munca de deservire, comandă şi control al maşinilor. Noile tipuri de maşini Cotton, de pildă, necesită o complexă, dar mai ales o competentă Intervenţie a muncitorului. Să nu uităm în această ordine de idei şi un alt element semnificativ , multe dintre utilaje fiind dotate cu dispozitive electronice de comandă, apar firesc probleme speciale de Întreţinere. Electronist cu asemenea specializare nu existau. „Tricodava“ Insă şi i-a creat. Cîţiva dintre cei mai buni electricieni au fost instruiţi de cadre specializate şi, prin recalificare, s-a născut nucleul de electronişti necesar. Modalităţile utilizate pentru ridicarea nivelului profesional sunt diverse. De o deosebită eficienţă au fost încununate concursurile pe meserii iniţiate de organizaţia U.T.C. şi comitetul sindicatului. In şase luni, peste 200 de tineri şi-au „măsurat puterile“ în cadrul a nouă asemenea confruntări profesionale. „In primul rind, desigur, au avut de clştigat concurenţii — ne spune preşedinta sindicatului, tovarăşa Maria Martin — dar se poate afirma că emulaţia determinată de Gabriela Bucur (Continuare in pag. a II-a) in nuni sigure Din cadrul ciclului „Ţările socialiste — orizont contemporan“, la Casa prieteniei romăno-sovietice are loc azi, ora 19, simpozionul „Drumuri şi popasuri prin R.S.F. Iugoslavia“. Vor vorbi ziariştii Boris Buzilă şi Mihai Creangă. Concurs de inovaţii Intr-o accepţiuni mai largă, calitatea radioreceptoarelor şi televizoarelor implică şi „haina“ lor de prezentare. Pentru a stimula imaginaţia creatorilor In această direcţie, uzina „Electronica" organizează, în cinstea zilei de 23 August, un concurs de inovaţii pentru cele mai bune variante de prezentare, propunerile — schiţe în culori, machete, prototipuri şi descrierea lor — vor urmări valorificarea materialelor produse în ţară. Concursul se va încheia la data de 20 august. 4P PI 10 Imazizimame ÎN DEZBATEREA UNEI COMISII PERMANENTE DE DEPUTAŢI Modernizarea bazei tehnico-materiale a unităţilor de ocrotiri sociale Ieri după-amiază s-a desfăşurat şedinţa Comisiei permanente de deputaţi pentru probleme de muncă şi ocrotiri sociale a C.P.M.R., care a analizat situaţia bazei tehnico-materiale a unităţilor de ocrotiri sociale. Deputatul Manole Mailat, preşedintele comisiei, a prezentat o informare, pe baza analizei efectuate de către opt colective, la căminele de bătrîni, cantinele de ajutor popular, casele de copii, şcolile ajutătoare pentru copii. Din cele expuse au rezultat substanţiale îmbunătăţiri în activitatea acestor aşezăminte. Pe de altă parte, au fost semnalate şi unele neajunsuri. S-a remarcat, de pildă, faptul că la Şcoala ajutătoare din şoseaua Olteniţei nr. 208, deşi există bucătărie bine înzestrată, masa se aduce din altă parte, cu întîrziere şi rece. Tot aici mobilierul este vechi şi deteriorat. Se remarcă, de asemenea, întirzierea cu care cooperativa Constructorul (str. Smîrdan nr. 10) execută reparaţiile contractate. In ce priveşte mobilierul şi starea veselei sunt semnalate deficienţe şi la cantina din str. Toporaşi. Deputaţii au ascultat o informare prezentată de Direcţia pentru muncă şi ocrotiri sociale a C.P. B. privind stadiul realizării planului de Investiţii pe anul în curs, pentru modernizarea unităţilor de ocrotiri sociale. FOC DE TABĂRĂ LA PALATUL PIONIERILOR Mâine dupăamiază, la Palatul pionierilor va avea loc un mare foc de tabără, în jurul căruia se vor organiza concursuri distractive, jocuri pioniereşti, întreceri sportive. Cu acest prilej vor evolua ansambluri artistice pioniereşti şi artişti profesionişti îndrăgiţi de copii. O nouă serie de flori vin să înfrumuseţeze peluzele din faţa blocurilor Cu o floare nu se face primăvară..., dar distrugerea a mii de flori ne costă anual 6 milioane lei Umbre luminos Vom Începe cu o cifră concludenta : întreţinerea parcurilor şi spaţiilor verzi se realizează cu eforturi materiale care însumează anual 23 milioane lei. Aşadar, zilnic, obişnuiţa noastră plimbare prin oazele de verdeaţă ale Capitalei presupune circa pe al obrazul parcurilor publice, cu o prezenţă atît de generoasă în viaţa oraşului. Dar iată-ne şi în faţa unor dialoguri cu totul distonante : „N-am voie să stau pe iarbă . Nimeni nu mi-a spus asta pînă acum". (Marta S. Heiban, A. Gutan, I. Badescu (continuare in pag . II-a) 7 000 de lei cheltuiţi din bugetul municipiului... Sigur, majoritatea cetăţenilor, chiar fără a cunoaşte cu exactitate asemenea cifre, dovedesc un respect firesc faţă de aceste bunuri In plin sezon canicular Penurie de băuturi răcoritoare Chiar dacă soarele s-a mai ascuns din cînd în cînd printre nori, mercurul termometrelor a fost şi ieri la... înălţime. Nimic neobişnuit pentru luna lui Cuptor. Umbra parcurilor şi răcoarea ştrandurilor au fost căutate mai insistent decit în alte zile. S-au bucurat de atenţie şi toate antidoturile caniculare. Coadă la îngheţată, la centrele de răcoritoare, peste tot unde se vindea ceva rece ! Cu toată unanima lor solicitare, răcoritoarele existente pe piaţă n-au putut însă satisface în totalitate numeroasele solicitări ale bucureştenilor. O maladie mai veche a comerţului de specialitate, sesizată şi analizată, înainte şi în mijlocul sezonului, urmată de diverse măsuri organizatorice, dar care apare cu regularitate exact atunci cînd nu trebuie. Săptămîna trecută — şi în cursul zilei de ieri — am făcut pe această temă un test. Am vizitat numeroase centre de răcoritoare, cofetării şi unităţi de alimentaţie publică. Concluziile, de loc îmbucurătoare, Ie oferim (pentru a cita oară?) spre meditaţia conducătorilor întreprinderilor comerciale de specialitate, primă remarcă pe care o poate face orice consumator. Sortimentul actual de băuturi răcoritoare este în prezent mai sărac decit în sezoanele precedente. In mod concret el se rezumă la... sirop și sifon la pahar. Cico și insipida citronadă care, imediat după ce a fost servită, cere un... pahar cu apă (sau sifon) rece. A dispărut, sucul de roșii, au dispărut nectarele, a dispărut apa minerală la sticle R. Mihai (Continuare in pag. a lil a) O / I i I i i i i i i I i i i de ieri. Răspunzînd la întrebarea : „Autotelescoapele nu pot beneficia de autorizaţii de lucru permanente tov. colonel A. MARGINEANU, adjunct al şefului T.M.M.B, ne comunică : 1.La şedinţa care a avut loc la Consiliul popular al municipiului Bucureşti cu participarea Direcţiei generale comerciale, s-a stabilit că autovehiculele grele au acces în zona centrală a oraşului numai pe timpul nopţii între orele 21 şi 6, iar ziua între orele 9 — 12,30 şi între 14—16. S-a precizat, totodată, că autotelescoapele vor avea acces în zona centrală (în vederea efectuării unor lucrări urgente, remedierea unor defecţiuni), fără autorizaţie permanentă, deoarece agenţii de circulaţie au primit indicaţii să permită intrarea acestor utilaje pe arterele centrale. Pentru a veni în sprijinul I . L. care execută frecvent asemenea reparaţii la clădirile din zona centrală, s-a luat măsura de a se elibera autorizaţii permanente fără restricţii de ore şi zile. privind funcţionarea autotelescoapelor. întrebam CE ÎNTREPRINDEŢI PENTRU ÎMBUNĂTĂŢIREA SISTEMULUI „CARTEA PRIN POŞTĂ"? Cartea la domiciliu -rtată o formulă care se bucură de o largă audienţă în rândurile iubitorilor literaturii din Capitală şi din ţară. Numai pe adresa Librăriei Academiei, bunăoară, s-au primit — într-un singur an — peste 850 de scrisori, solicitîndu-se circa 4 600 de titluri. Totuşi, atlt la nivelul Centrului de librării Bucureşti, cit şi la acela al Bazei pentru desfacerea cărţii — care au unităţi specializate — sunt încă lacune în activitatea din acest sector (onorarea mai promptă a solicitărilor, informarea cu anticipaţie a abonaţilor etc.). Iată de ce întrebăm conducerile celor două instituţii : Ce Întreprindeţi pentru îmbunătăţirea sistemului „Cartea prin poştă“ 7 1 i I I I 1