Informatia Bucureştiului, ianuarie 1972 (Anul 19, nr. 5708-5732)

1972-01-14 / nr. 5718

FIECARE CADRU DE CONDUCERE, SALARIAT, LOCUITOR - UN SLUJITOR DEVOTAT AL INTERESELOR SOCIETĂŢII, UN MILITANT PENTRU PROMOVAREA PRINCIPIILOR ETICII ŞI ECHITĂŢII SOCIALISTE, UN BUN GOSPODAR! Ieri au avut loc plenare deschise ale comitetelor organizaţiilor de partid şi consiliilor Frontului Unităţii Socialiste din sectoarele 3, 4 şi 8 şi plenara Comitetului organizaţiei de partid I.T.B. Dezbătînd obiectivele cuprinse în Chemarea sectorului 7 şi propriile angajamente, participanţii la plenare şi-au exprimat deplina lor adeziune şi hotărirea fermă de a acţiona cu toate forţele pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin pentru continua îmbunătăţire a muncii politico-educative în vederea dezvoltării conştiinţei socialiste a fiecărui salariat şi cetăţean. Pe marginea răspunsului prezentat de tov. Gheorghe Dumitra, prim secretar al Comitetului de partid al sectorului 3, au luat cuvintul tovarăşii : Ion Macău, director al Fabricii de cabluri şi materiale electrocizolante, Gheorghe Buruc, Erou al Muncii Socialiste, Victoria Brisch, deputat în circumscripţia electorală de sector 101, Maria Voievod, preşedinta comitetului sindicatului cadre didactice, Ion Boureanu, preşedintele asociaţiei de locatari bloc D, , Mihai Bravu, Stelian Anghel, primsecretar al comitetului U.T.C., loji Popescu, directorul Liceului „Mihai Viteazul“, Petre Zimbran, director general al Centralei ţevi şi trefilate, Ion Bălăşoiu, secretarul comitetului de partid al uzinei „Neferal”, Emilian Dragnea, preşedintele Consiliului sindicatelor sectorul 3, Vasile Firea, pensionar, Gheorghe Barbu, membru al comitetului de cetăţeni drei, 143 şi Petre Goldrat, preşedintele comitetului de cetăţeni circumscripţia 100. Răspunsul sectorului 4, prezentat de tov. Cornel Nicola, prim secretar al comitetului de partid, a prilejuit, de asemenea, vii dezbateri. Au luat cuvîntul (Continuare în pag. a II-a) Răspunsul organizaţiei de partid şi al Consiliului frontului Unităţii Socialiste din sectorul 1 9 Extinderea iniţiativei comitetului de partid de la uzina „Griviţa Roşie", organizarea şi educaţie, in alte patru mari efectivă a tuturor locuitorilor la gospodărirea şi întreţinerea întreprinderilor, instituţiilor, şcolilor şi fondului locativ 9 Fiecare cetăţean, un participant activ la viaţa socială a sectorului 9 Atenţie maximă acţiunii de autoutilare , — Vom asigura — se spune în răspunsul organizaţiei de partid şi Consiliului Frontului Unităţii Socialiste din sectorul 8 — participarea largă şi permanentă a comuniştilor, a tuturor cetăţenilor din unităţile socialiste, din cartiere şi comunele suburbane Chitila şi Mogoşoaia la activitatea de promovare a valorilor morale ale societăţii noastre, la înfăptuirea neabătută a principiilor socialismului in intreaga viaţă socială prin : „ Cultivarea sistematică a răspunderii ce revine clasei muncitoare, tuturor oamenilor muncii, in dubla lor calitate de producători şi de proprietari asupra mijloacelor de producţie, faţă de buna gospodărire a întreprinderilor, şantierelor de construcţii, instituţiilor, cooperativelor agricole de producţie. — Organizare exemplară şi producţie maximă la fiecare loc de muncă, folosirea raţională a capacităţilor de producţie, dezvoltarea unei largi acţiuni de modernizare a produselor, îmbunătăţirea substanţială a calităţii acestora in scopul satisfacerii tot mai depline a cerinţelor consumului intern şi al competitivităţii la export. — Depăşirea sarcinilor cuprinse în programele de utilizare deplină şi eficientă a forţei de muncă, asigurindu-se generalizarea schimbului II şi extinderea schimbului ni. — Punerea în valoare a inteligenţei tehnice proprii din unităţi, dezvoltarea largă a activităţii de autoutilare, de realizare a înlocuitorilor, in vederea reducerii importurilor, o atenţie deosebită acordîndu-se întreprinderilor : Uzina de utilaj chimic „Griviţa Roşie“, Uzina mecanică de material rulant „Griviţa Roşie“, Uzina de material rulant „Triaj“, C.I.U.T.A.C. şi U.R.A. „Griviţa“. Vom dezvolta acţiunile de masă pentru ridicarea calificării şi specializării cadrelor, integrarea în producţie a noilor angajaţi, militînd prin toate mijloacele educative in vederea asigurării disciplinei şi ordinii desăvirşite la toate locurile de muncă. • Cultivarea devotamentului neţărmurit faţă de patrie, a minciriei faţă de trecutul de luptă şi muncă al poporului nostru, al clasei muncitoare, al partidului, pentru marile înfăptuiri obţinute in anii socialismului — se spune in continuarea răspunsului — o vom asigura prin organizarea de acţiuni politico-educative in unităţile economice şi social-culturale, la casa de cultură, a sectorului şi a tineretului, la clubul „Griviţa Roşie“, la căminele culturale din Chitila şi Mogoşoaia, explicind :i (Continuare în pag. a II-a, brigăzilor de producţie întreprinderi • Participarea Funcţionarea claselor speciale se cere perfecţionată... Convorbire cu prof. SOFIA PUŞCAŞU inspector general, al Inspectoratului şcolar al municipiului Bucureşti în contextul diversificării invăţămîntului liceal şi al perfecţionării sale, un loc însemnat îi ocupă clasele speciale de matematică, fizică, chimie şi biologie, care urmăresc dezvoltarea gindirii ştiinţifice la elevii cu preocupări deosebite, cu pasiune pentru disciplinele respective. In ultimul an, numărul acestor clase s-a extins considerabil, ajungind azi (în Bucureşti) la cifra de 44. Funcţionarea lor ridică însă şi unele probleme specifice asupra cărora ne-am propus să stăruim . Ştim că primele clase speciale şi-au semnat actul de existenţă cu 5 ani in urmă, acumulînd o bună experienţă. După cum s-a constatat, ele au suscitat tin mare interes in rindul elevilor, pisteţ să ne spuneţi ce măsuri s-au luat pentru îmbunătăţirea conţinutului activităţii acestor clase ? ■ Intr-adevăr, în 1966, la citeva licee bucureştene s-a înfiinţat cîte o clasă specială de matematică şi fizică. In următorii ani s-au creat clase şi pentru chimie şi biologie. In ce priveşte pregătirea elevilor, este suficient, cred, să spun că primele două serii de absolvenţi ai claselor de profil au reuşit, aproape în întregime, la concursul de admitere în învâţamintul superior şi în şcolile de specializare postliceală. Cu toate că sunt integrate organic în procesul de învăţămint, buna funcţionare a claselor speciale necesita rezolvarea cît mai grabnică a unor probleme stringente. In primul rind m-aş referi la oportunitatea asigurării unei complexe baze materiale indispensabilă activităţii aplicative de profil. Adevărat, la Începutul acestui an (cînd a sporit simţitor numărul claselor speciale) s-au făcut eforturi susţinute pentru dotarea laboratoarelor cu aparatură modernă. Dar în raport de cerinţele actuale ale învăţământului nostru, înzestrarea multora dintre laboratoare nu se ridică la Ileana Barbu (Continuare în pag. a II-a) Practic... SAŞA GEORGESCU Am avut, şi am, la continuare, un adevărat cult faţa de cei care s-au străduit, şî se străduiesc, să ne simplifice viaţa cotidiană, să găsească, în diferite împrejurări, metode practice, comode, menite să micşoreze risipirea în van a timpului nostru Sfera acestor preocupări este foarte largă, aş zice, chiar, nelimitată pentru că ea îmbrăţişează toate compartimentele vieţii. Nu voi repeta banalităţi despre ciştigurile de timp obţinute de umanitate prin inventarea telefonului, sau a avionului. Voi aminti, însă, că simpla creare, în ultimul deceniu, a unor stofe mai uşoare, ne-a scăpat de tonele purtate stoic şi fără rost de către părinţii noştri de-a lungul unei vieţi întregi. Cel mai banal cuţit de deschis conserve, bine gîndit şi bine fabricat, a evitat multor mii de oameni nervi fără rost şi tăieturi la mină. Detergenţii au transformat spălatul rufelor mici într-o joacă de copil, iar un anunţ, pus la vedere într-o instituţie, anunţ indicînd actele necesare într-o anume împreju(Continuare în pag. a IlI-a) INFORMAŢIA Centenarul Budapestei UDAPESTA se pregăteşte pentru un lung şir de importante festivităţi. In cursul acestui an ea va sărbători împlinirea unui veac de la fuziunea celor trei oraşe, Pesta, Buda şi Óbuda, care au dat naştere Budapestei. Cu această ocazie în capitala ungară se va organiza prima întîlnire a primarilor capitalelor europene. Budapesta este oraș-centenar, desigur, numai prin vechimea actului ce decidea unirea celor trei orașe. Descoperiri arheologice atestă că teritoriul său a fost locuit încă din timpurile preistorice. Istoria consemnează în aceste locuri existenţa unui centru urban de acum două mii de ani. In urmă cu circa o mie de ani s-au stabilit aici strămoşii actualilor locuitori ai ţării vecine, ungurii. Începând din anul 1872 Budapesta s-a dezvoltat vertiginos. Concentrarea celor trei localităţi sub o singură administrare a favorizat expansiunea rapidă a industriei, comerţului şi transporturilor. Aici s-au stabilit, totodată, o serie de clădiri publice şi administrative. Cu doi ani înaintea fuziunii, populaţia celor trei oraşe se ridica la numai 280 000 de locuitori. Peste 40 de ani, în 1910, Budapesta avea să numere 1 000 000 de locuitori. Potrivit ultimului recensămînt, populaţia capitalei ungare era de peste două milioane. Dacă dezvoltarea şi extinderea Budapestei s-au accelerat în special de la începutul secolului, transformarea ei într-o adevărată metropolă este însă înfăptuirea ultimului sfert (Continuare in pag. a IV,-a) Răspunsul organizaţiei de partid, al Consiliului sindicatelor şi al Comitetului U.T.C. din unităţile sanitare ale municipiului Bucureşti 9 Promovarea in unităţile sanitare şi de cercetare medicală a unui climat de înaltă exigenţă morală şi politică 9 Atitudine plină de dăruire şi înţelegere faţă de omul bolnav 9 Colegiul medicilor şi farmaciştilor, factor de profilaxie morală 9 Largi şi importante acţiuni de medicină preventivă în rîndul populaţiei Profund convinşi de importanţa şi eficienţa iniţiativei organizaţiei de partid şi a Consiliului Frontului Unităţii Socialiste din sectorul I, organele şi organizaţiile de partid, sindicale şi de U.T.C., toţi salariaţii din unităţile sanitare şi de cercetare ştiinţifică medicale din Bucureşti, se angajează pentru realizarea următoarelor obiective: • Pentru promovarea în unităţile sanitare şi de cercetare medicală a unui climat de înaltă exigenţă morală şi politică. — Se va intensifica activitatea în domeniul ideologic, urmărindu-se în special legarea mai strînsă a învăţămîntului politic de problemele pe care le ridică viaţa colectivelor de muncă. O atenţie crescută va fi acordată, prin diversele forme de activitate ideologică, combaterii unor orientări idealiste în domeniul medico-biologic, a misticismului şi cosmopolitismului. în acest sens se vor utiliza forme variate şi eficiente ca: simpozioane, mese rotunde, expuneri etc. O contribuţie de seamă îşi vor aduce în această direcţie cabinetele de ştiinţe sociale şi răspindirea cunoştinţelor ştiinţifice. — Se va cultiva şi promova în rîndurile personalului medico-sani(Continuare în pag. a II-a) PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE UNIŢI-VA ! ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Anul XIX Nr. 5718 4 PAGINI 30 BANI Vineri 14 ianuarie 1972 Un mare magazin universal in Piaţa Unirii în cadrul Institutului „Proiect- Bucureşti“, un colectiv de proiectanţi condus de arh. Gheorghe Leahu a elaborat un proiect în faza de studiu tehnico-economic, al unui mare magazin universal ce va fi amplasat în Piaţa Unirii. Magazinul va avea o suprafaţă de aproape 30 000 m.p., spaţiile sale comerciale echivalînd cu zeci de magazine obişnuite. Construcţia lui va începe în acest an. ★ Cooperativa „Metalocasnica“ a deschis două noi unităţi menite să lărgească gama serviciilor pentru populaţie. Este vorba de centrul de lăcătuşărie şi vulcanizare din şos. Pantelimon nr. 220 şi de unitatea — înfiinţată în piaţa 23 August — care execută lucrări de lăcătuşărie, strungărie, sudură şi confecţii din fier forjat. La unitatea „Amintiri“ din str. Gabroveni nr. 20 au sosit noutăţi , plachete cizelate din aramă, noi tipuri de lustre lucrate manual și veioze, tăvi de diferite modele etc. OPTIMĂ PROGRAMARE ŞI RITMICITATE A PRODUCŢIEI Organizarea producţiei şi a muncii constituie la fabrica „Aurora“ principala pîrghie prin care se asigură îndeplinirea ritmici şi depăşirea sarcinilor de plan. Pe această linie, prima parte a lunii ianuarie se înscrie cu materializarea câtorva măsuri tehnico-organizatorice. Astfel, pentru folosirea cât mai judicioasă a spaţiilor productive, s-a reamplasat secţia de control metral creindu-se noi suprafeţe pentru utilajele ce vor îmbogăţi dotarea fabrică. In vederea sporirii gradului de tehnicitate a maşinilor s-au realizat, prin autodotase, la o serie de războaie de ţesut automate, dispozitive speciale care permit imprimările complexe impuse de realizarea unor noi sortimente. In încheiere, o noutate „la zi“ , astăzi întră In funcţiune aparatul de vopsit loturi mici (de circa 10—15 kg fire) proiectat şi realizat in fabrică. Cu ajutorul lui se vor îmbunătăţi programarea şi ritmicitatea producţiei in secţia de vopsit — pentru cantităţile mici — nemaiutilizîndu-se aparatul principal, cu o capacitate mare, ce rămînea in mare parte nefolosit. Fiecare imobil, cu mai bine gospodărit Ieri, în sala de festivităţi a I.S.B. din str. Berzei, a avut loc o şedinţă de lucru la care au participat membrii tuturor asociaţiilor de locatari din sectorul 7. Cu acest prilej tov. Tudor Niculescu, prim vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al sectorului, a prezentat obiectivele Chemării lansate de organizaţia de partid şi Consiliul Frontului Unităţii Socialiste din sectorul 7. In cadrul dezbaterilor ce au urmat, participanţii au stabilit acţiunile şi obiectivele concrete ce le revin pentru îmbunătăţirea activităţii de educaţie a cetăţenilor, pentru o mai bună întreţinere a fondului locativ de stat. Membrii asociaţiilor de locatari s-au angajat să organizeze o largă întrecere pentru ca fiecare imobil din sector să fie un model, atît sub aspectul estetic, al întreținerii cii și al curățeniei. „Automatica*. Camera de comandă și automatizare pentru o centrală termoenergetică cu S grupuri de I MW este pregătită spre a fi livrată pentru export Verificînd pe teren unele răspunsuri primite la redacţie din partea diverselor foruri, le punem întrebarea DE CE La redacţie sosesc zilnic zeci de răspunsuri atît la semnalele critice publicate în coloanele ziarului cit şi la sesizările primite de la cetăţeni şi trimise spre rezolvare forurilor in drept, întărite cu semnături şi parafe, ele se referă la măsurile stabilite pentru înlăturarea neajunsurilor, menţionind, acolo unde e cazul termenele da executare a unor lucrări. Ne-am propus să controlăm cum sunt respectate aceste termene, cu alte cuvinte cum Îşi onorează conducerile de întreprinderi şi instituţii cuvîntul dat. ...Asociaţia locatarilor din str. Cobălcescu nr. 6 ne-a sesizat că lucrările executate de I.C.R. „Giuleşti“ nu corespund din punct de vedere calitativ şi nici nu sunt în concordanţă cu devizul Direcţia generală de gospodărie locativă (sub semnătura ing. şef C. popescu şi a ing. N. Marinescu) ne-a răspuns la termen că sesizarea e justă şi că „întreprinderea constructoare a primit dispoziţii ca pînă la 23 decembrie 1971 să execute completărileşi remedierile, în special la învelitoare, instalaţii sanitare şi la cazanul de calorifer“. La 5 ianuarie a. c. situaţia era aceeaşi. Delegaţii I.C.R. care s-au prezentat pe teren in ziua de 24 decembrie in loc să se preocupe de execuţia remedierilor, care, evident, sunt necesare, au găsit cu cale să insiste pe lingă locatari spre a-i convinge să semneze procesul verbal de recepţie... Chiar şi delegatul întreprinderii beneficiare care are îndatorirea să vegheze ca fiecare leu destinat lucrărilor de reparaţii să fie cheltuit la mod eficient s-a situat în postura ridicolă de avocat al constructorului... Ridicolă şi birocratică. Pentru că erau multe lucruri de lămurit la faţa locului. Un singur amănunt. Devizul prevedea, de pildă, ca „lacamele“ acoperişului să fie îmbrăcate cu tablă. Ele au rămas insă aşa cum au fost înainte de reparaţii. Locatarii se Întreabă : Oare n-a fost suficientă tablă ? Doar au fost 600 kg ! Poate că ar fi cazul ca întreprinderea, sau D.G.G.L., să revină asupra acestui caz și să stabilească dacă intr-adevăr Întreaga cantitate prevăzută în extrasul de materiale a fost consumată la lucrarea respectivă ! Unii locatari afirmă că nu s-a consumat în întregime aici şi că o parte din tablă a fost ridicată şi transportatan altă parte. Cu acest prilej s-ar convinge şi de faptul că nu-i de ajuns să dai indicaţii sau să adopţi hotărâri, ci să şi urmăreşti cum sunt ele Îndeplinite. Răspunsul semnat de tov. D. Calomfirescu, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al sectorului 4, şi Cleopatra Anghelescu, secretarul Comitetului executiv, la o sesizare a deputatei Simedreana Boc vizînd unele aspecte negospodareşti din cartierul Titan, poartă aceeaşi amprentă a formalismului, pentru că nimic, sau aproape nimic din promisiunile făcute nu s-a realizat. Ca, de altfel, şi cel semnat de arh. I. Văleanu, ing. şef al I.A.L. Cotroceşu, şi de ing. C. Panaitescu, şeful serviciului tehnic, în care se preciza ca termen de înlocuire a unui cazan de baie in str. Antim nr. 62 A, data de 22 dec. 1971. Iată şi alte mostre de nerespectare a semnăturilor. Referindu-se la articolul Intitulat „Datorii uitate pe circuitul responsabilităţii“ publicat în ziarul nostru la 21 decembrie 1971, cetăţeanul C. Gh. ne scrie : „în calea Rahovei nr. 43, funcţionează de ani de zile un atelier descărmănat bumbac, aparţinind cooperativei „Mobilă şi tapiţerie“. Neajunsurile pricinuite (zgomot, praf etc.) le-am adus la cunoştinţă forurilor competente Încă din anul 1969. In scurt timp, la 17 decembrie 1969, am primit şi un răspuns din partea Inspectoratului sanitar de stat al municipiului Bucureşti prin care eram asiguraţi că n--s-a emis decizia de suspendare a activităţii unităţii respective“. Răspunsul e semnat de dr. A. Kelemen, inspectorul şef al Inspectoratului sanitar de stat al municipiului. Dar a controlat oare cineva dacă decizia a fost pusă în aplicare ? Răspunsul e categoric NU. Pentru că unitatea funcţionează şi azi, cu tot şirul de nemulţumiri ce le creează locatarilordin vecinătate. Asociaţia locatarilor din calea Moşilor nr. 86 ne-a scris că are mari neplăceri B. Ioan E. Chiuaru (Continuare în pag a lit-a)" NU VĂ RESPECTAȚI semnătura: u int t  \ Pa 'i L \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA: Azi la ora S, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de minus 18 grade. Maxima de ieri în aer a fost de minus 9 grade, iar minima din cursul nopţii de minus 19 grade. Timpul probabil de miine . Vremea se menţine geroasă îndeosebi noaptea. Cerul va fi mai mult senin. Vintul va sufla în general slab. Temperatura aerului : minima se va apropia din nou de minus 20 de grade, iar maxima nu va urca miine peste minus 10 grade. Pentru zilele de 16, 17 și 18 ianuarie : Vreme friguroasă, cu ger noaptea, in prima parte a intervalului. Vînt potrivit. Temperatura aerului în creştere uşoară la strigat. ' 1 • Asociaţia generală a Vînătorilor şi pescarilor sportivi aduce la cunoştinţa membrilor săi că vinătoarea la iepuri se mai poate practica pînă In seara zilei de 18 ianuarie a.c. Cîntece pentru tineret Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a difuzat o culegere de piese corale revoluţionare pentru tineret, intitulată „Cîntece pentru tineret”. Culegerea cuprinde cîntece patriotice intrate în patrimoniul culturii muzicale româneşti. Tricolorul de Ciprian Porumbescu, Pai de lei de I. G. Brătianu, Pe-al nostru steag de Ciprian Porumbescu, precum și cîntece de masă din repertoriul muzical contemporan ". • Direcţia de drumuri şi spaţii verzi construieşte, pe Drumul Cooperativei, o seră pentru răbaduri de flori, care, încă in cursul acestui an, va asigura de 5 ori mai multe răsaduri decit toate serele actuale ale D.D.S.V. Intr-o fază următoare şi această producţie se va dubla. Puncte termice Zilele acestea intră in funcţiune. In şos. Olteniţei, două puncte termice racordate la reţeaua de termofloare, prin Intermediul acestora se va asigura o mai bună alimentare cu căldură a blocurilor din zonă, actuala centrală termică fiind suprasolicitată. 35 la sută din producţie, sortimente noi Bilanţul primei decade relevă la fabrica de mobilă „MILITARI“ depăşirea planului de producţie cu 1,8 la sută. Dar ceea ce atrage atenţia în mod deosebit este faptul că, rod al unei preocupări susţinute pentru pregătirea in condiţii optime a fabricaţiei, depăşirea sarcinilor de plan s-a obţinut in condiţiile îmbogăţirii substanţiale a sortimentelor realizate. Peste 35 la sută din volumul producţiei 0 prezintă, In această lună, produsele noi — garnituri de mobilă pentru holuri, bufete pentru sufragerii, comode ş.a. — Este o primă realizare — ne spune tov. ANDREI MENHARD, inginer şef al fabricii —• pe care colectivul nostru este ferm hotărît să o amplifice zi de zi. Pentru sfîrşitul lunii preconizăm o depăşire a planului de producţie cu peste 2 la sută. Potrivit actualului sistem de livrare a combustibilului la domiciliu, cetăţenii plătesc cantităţile comandate la depozitele de care aparţin şi aşteaptă acasă, fără insă să cunoască ziua sosirii. Ei întreabă : nu se poate oare fixa, de comun acord, această zi ? De asemenea, o parte dintre cumpărători ar dori să asiste personal la livrarea combustibilului achitat. Cum trebuie să procedeze in acest sens? Primele zile nie celui de al II-lea, trimestru școlar, primele rezultate...» La întrebarea de ieri privind modalităţile de remediere a unor defecţiuni survenite in instalaţiile de încălzire prin termoflcare, tov. MIRON LUPAU, inginer şef al I.D.G.R. ne răspunde • In şedinţa din 27 decembrie 1971 Biroul permanent al Comitetului executiv al C.P.M.B. a hotărtt ca pentru reclamaţiile privind încălzirea necoresponzătoare la instalaţiile de termoficare recepţionate, locatarii să se adreseze numai I.D.G.R. care rămîne răspunzătoare de remedieri chiar şi atunci cind acestea privesc pe constructor in perioada de garanţie. O dată cu preluarea în exploatare de către I.D.G.B. a instala-; ţilior de încălzire centrală se incheie cu asociaţia locatarilor contract de fur-' nizare a căldurii şi se stabilesc obligaţiile reciproce. De la intrarea în vigoare a contractului, I.D.G.B. afişează la fiecare seară o înştiinţare tip privind locul, adresa şi telefonul dispeceratului de zonă la care locatarii se pot adresa la orice oră din cursul zilei sau nopţii, direct sau telefonic. I.D.G.R. are obligaţia să verifice în cel mai scurt timp defecţiunile ivite şi să remedieze pe loc pe cele care fac obiectul intervenţiilor de întreţinere (aerisiri, umpleri, excanşări). Dacă defecţiunea se datoreşte unor vicii de execuţie (robinete şi radiatoare defecte, înfundări şi spargeri de conducte etc.) remedierile se vor executa tot de I.D.G.R. desigur, in cazul in care obiectivul a depăşit perioada de garanţie, sau de unitatea de construcţii , dacă obiectivul este în perioada de garanţie. Dacă remedierea necesită înlocuiri de instalaţii, reparaţii capitale sau alte lucrări care depăşesc caracterul de reparaţii curente sau accidentale, după anul de garanţie, acestea se execută de către proprietarul Instalaţiilor respectiva. Intervenţiile unităţilor de construcţie pentru remedieri la instalaţiile recepţionate aflate în funcţiune în termenul (Continuare în pag. a IlI-a) mmmmmmmsmmmmmmsm -Demonstraţie privind funcţionarea noilor jocuri mecanice la magazinul pentru copii „Ctreşari”* din str. Smtrdan