Informatia Bucureştiului, septembrie 1988 (Anul 36, nr. 10836-10861)

1988-09-15 / nr. 10848

ZIAR Al COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREȘTI AL PC R .1 AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ANUL XXXVI — Nr. 10 848 8 PAGINI - 50 BANI Joi 15 septembrie 1988 r Noul an de invăţămint, sub semnul unor exigenţe sporite in pregătirea şi formarea revoluţionară a tinerei generaţii . Pentru început vă rugăm tovarăşe conf. dr. Ioan Jinga, inspector general al Inspectoratului şcolar municipal, să conturaţi principalele coordonate ale activităţii care se reia, ca în toată ţara, şi în unităţile bucureştene de invăţămint. — Noul an de învăţămînt 1988—1989 debutează sub semnul tezelor şi orientărilor de inestimabilă valoare cuprinse în strălucitele expuneri ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, din primăvara şi vara acestui an, ca şi sub semnul exigenţelor ce decurg, pentru viaţa şi munca noastră, din documentele Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, care proiectează devenirea noastră de mîine, ne dinamizează eforturile, spre a fi, prin tot ceea ce gîndim şi împlinim, la înălţimea timpului eroic căruia îi suntem contemporani. Pentru slujitorii şcolii din reţeaua învăţămîntului preşcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional şi de maiştri a Capitalei, constituie o datorie de onoare să acţioneze ferm pentru perfecţionarea întregii lor activităţi, aşa cum o cere secretarul general al partidului. Beneficiind de îndrumările de înaltă competenţă ştiinţifică ale tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminent om politic, savant de largă recunoaştere internaţională, şcoala bucureşteană — alături de întregul invăţămint românesc — situează pe primul plan efortul de a racorda cît mai deplin întregul proces de instrucţie şi educaţie la cerinţele vieţii, ale practicii, de a realiza şi în munca de formare a omului nou o nouă calitate. Pornind de la aprecierea formulată de secretarul general al partidului, potrivit căreia învăţămîntul, ca principal factor al educării tineretului, a omului nou, este chemat să contribuie în mod activ la dezvoltarea conştiinţei revoluţionare, la formarea trăsăturilor noului model uman, caracterizat prin competenţă profesională, spirit revoluţionar, receptivitate faţă de nou şi cutezanţă în promovarea lui, gindire creatoare, spirit de iniţiativă, ordine şi disciplină, înaltă responsabilitate, în şcoala (Continuare in pag. a V-a) VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU. Împreună cu tovarăşa elena ceauşescu, în judeţul timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu au început, miercuri, o vizită de lucru în judeţul Timiş. „ In acest septembrie, cînd oamenii muncii din industria şi agricultura judeţului, din celelalte sectoare de activitate, puternic mobilizaţi de Tezele din aprilie, de însufleţitoarele chemări adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează, asemenea întregului nostru popor, pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite, secretarul general al partidului a venit din nou în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale din acest înfloritor colţ de ţară pentru a analiza la faţa locului rezultatele obţinute pînă In prezent, pentru a stabili măsurile ce se impun In vederea realizării tuturor sarcinilor prevăzute pentru 1988 şi pe întregul cincinal. Cu bucurie fără seamăn au aşteptat cei ce muncesc şi trăiesc în judeţul Timiş pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. In aceste momente de aleasă sărbătoare, ei au ţinut să-i întîmpine cu profunde sentimente de stimă şi preţuire, cu vibrante manifestări de recunoştinţă pentru transformările petrecute în viaţa satelor şi oraşelor din judeţul Timiş, a tuturor localităţilor ţării, in anii socialismului şi cu deosebire în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului. La vizită au participat tovarăşii Emil Bobu, Constantin Olteanu, Silviu Curticeanu. Ceremonia sosirii in judeţ a avut loc pe aeroportul din Timişoara, într-o atmosferă entuziastă. Au venit în întîmpinare un foarte mare număr de oameni ai muncii, care purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele tricolore şi roşii. La coborîrea din avionul prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu înaltă consideraţie de primulsecretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R., Ilie Matei, care, in numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului, le-a adresat cele mai calde urări de bun sosit. O formaţie alcătuită din ostaşi, membri ai gărzilor patriotice şi ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. După tradiţionala pîine şi sare a ospitalităţii, tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu frumoase buchete de flori. Cei prezenţi au ovaţionat cu însufleţire pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă şi harnicul popor român. In aceste manifestări entuziaste şi-au găsit grăitoare expresie dragostea neţărmurită cu care este înconjurat conducătorul partidului şi al ţării pentru strălucita sa activitate pusă cu exemplară pasiune revoluţionară în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, sporirii necontenite a bunăstării întregului popor. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu muncitorii şi specialiştii din industria judeţului a început la Întreprinderea mecanica TIMIŞOARA, unde erau prezenţi ministrul industriei construcţiilor de maşini, Radu Pău (Continere in caa a II-a) TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R. Demersuri ferme şi statornice pentru edificarea unor raporturi interstatale întemeiate pe normele legalităţii şi justiţiei internaţionale — In pagina a VIII-a —