Jurnalul Sălajului, iunie 2003 (Anul 1, nr. 72-92)

2003-06-02 / nr. 72

Mereu la dispoziția ta! ■ La Zalău se învață ABC-ul voluntariatului ■ Chiar știți ce lapte beți? pagina 2 ■ Cel puțin 70% din primării nu pot să-și acopere... pagina 3 ■ Polițiștii au dreptul la proteze gratuite ■ Cum trăiesc românii? pagina 5 ■ învățământ pagina 6 ■ Fără porci în Crasna ■ Măcar la control, avem turism pagina 8 Starea vremii Descărcări electrice! ■ In Sala „Avram Iancu a Primăriei a avut loc, vineri, cursul festiv a primei promoții de absolvenți a Universității de Vest „Vasile Goldiș” Zalău. La festivitate au fost prezenți prefectul Tiberiu Marc, viceprimarul Radu Căpâlnașiu, directorul Universității, Ioan Ardelean, profesori universitari, studenți și părinți. Sala s-a dovedit neîncăpătoare pentru marea de oameni care au venit pentru a-i sărbători pe cei 80 de absolvenți de la secțiile: științe politice, marketing și jurnalistică-limbă engleză... Pagina 2 * mwm miimM natata SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂUU • Reprezentare în județ: 7 unități operative (Zalău, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei, Sărmășag, Hida și Crasna). • Peste 12.000 de carduri și 12 ATM-uri NONSTOP la dispozitia clienților: 7 ATM-uri în Zalău, 2 ATM-uri în Jibou, 1 ATM în Cehu Silvaniei, 1 ATM în Șimleu Silvaniei și 1 ATM în Sărmășag. • Cel mai mare număr de clienti și conturi. Peste 30.000 clienți și peste 65.000 conturi în lei și valută. • Cota de piață la nivelul județului este de cca. 59%. Deci lider de necontestat pe piața bancară Banca Comercială Română „BANCA DE CARE AVEȚI NEVOIE!” ■ Masa rotunda organizata de Jurnalul Sălajului Ziarul nostru organizează luni, 2 iunie, de la ora 17,00, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Zalău o masă rotundă pe teme politice, la care invităm să participe reprezentanți ai filialelor partidelor politice din județ. Relații suplimentare la 618779. Cmumlmm ml Jmtmțmlml De ce? De ce no ? pagina 3 www.prefectura-salaj.ro Prefectura Sălaj are începând de vineri pagină de web. Toți cei care doresc să afle informații referitoare la această instituție pot accesa adresa www.prefectura-salaj.ro în prezent, site-ul conține informații referitoare la administrația publică locală, programe, program de audiențe și declarațiile de avere. Pagina de internet va fi îmbunătățită în zilele următoare pentru a acoperi o gamă mai largă de solicitări de informații. iubire din interes După ce în perioada de logodnă electorală și la cununia de la alegeri i-a jurat credință veșnică alegătorului, că va fi curat și cinstit, că nu va avea în cap alte curvăsării decât binele familiei publice și că va fi ca Avraam și-și va înmulți bunele intenții ca Iacob, politicianul român constată și el, iată, că iarna nu-i ca vara și că nici o căsnicie nu rămâne la fel ca în luna de miere. După ce, iarăși, sub cerul înstelat de promisiuni, a furat inima toantei, după ce a necinstit-o la fiecare patru ani, lăsând-o grea de iluzii și cu toate treburile casei pe cap, curtezanul politic realizează că, vorba unui înțelept, dragostea nu ține de foame, și că deliciile vieții sunt mult mai multe și mai tentante decât votul băgat de fiecare dată în aceeași gaură de urnă. Nu ne dă mâna să zicem cât de relevantă și cât de îndreptățită poate să fie spovedania cerută de papa politicii românești actuale, prin jurământul pe care trebuie să-l facă aleșii pe noua biblie anticorupție, dar cert este că, măcar în parte, casanovele noastre vor trebui să aleagă între viața de familist politic cununat cu electoratul și viața de aventurier egocentric purtat de ochiul dracului. în Sălaj, la fel ca în celelalte parohii județene, mulți fost au prinși de bula guvernamentală cufundați în păcat și în relații nepotrivite cu curva de afacere. Atât la nivelul demnitarilor și funcționarilor publici, cât și la nivelul aleșilor locali, ponderea de 13-14 la sută a celor surprinși în extraconjugal poate să spună multe, dacă cele multe se mai pot spune. Deja un primar și un viceprimar din Sălaj au socotit că e mult mai plăcut să bagi și să scoți dintr-o afacere decât s-o freci la rece în politică, iar exemplul lor va fi, destul de probabil, urmat și de alți miri de conjunctură politică, pe care dezmierdările banului îi excită mult mai mult decât contactul fizic cu o nespălată credulă. Dar acest fapt n-ar fi neomenesc, pentru că mult mai mulți sunt cei care fac și nu spun, decât cei care spun și nu fac. Neomenesc nu e nici faptul că iubirea veșnică furată alegătorului poate fi lesne înlocuită de aventura cu o afacere versată, pentru că nu te poți juca cu sentimentele oamenilor și pentru că, vorba românului, numai boul este consecvent, în tot acest cuplărat, neconsolat ar putea rămâne electoratul idealist care mai crede încă în dragostea platonică și dezinteresată a alesului său, și toți cei care mai trag nădejde în vorbele unui care, la bețe, probabil, a spus că dacă dragoste nu e, nimic nu e. Marius AVRAM