Jurnalul Sălajului, iulie 2003 (Anul 1, nr. 93-115)

2003-07-01 / nr. 93

Mereu la dispoziția ta! ■ La Cehu Silvaniei apă rece numai dimineața și seara ■ Sălăjenii încep să cadă din copaci Pagina 2 ■ Nu ratați Matrix Reloaded ■ Județ mic, cu confortul și gradul de civilizație și mai mici Pagina 3 ■ Rapid Las Vegas Pagina 4 ■ Farmaciile, ultima verigă din lanțul... asigurărilor Pagina 5 ■ Pro Misiune Pagina 6 ■ Locuri de muncă Pagina 7 ■ Poliția raportează Pagina 8 Starea vremii Cer senin Min. 19 ° C Max. 32 ° C Sălăjenii vor avea măcar parte de pălincă Seceta prelungită din această vară a afectat și în județul Sălaj aproape toate culturile agricole. Gheorghe Colcear, șef serviciu în cadrul Direcției Generale pentru Agricultură și Industrie Alimentară Sălaj, ne-a declarat că suprafețele cultivate cu grâu, porumb, cartof etc sunt afectate în proporție de 20,30 sau chiar 40 la sută, la fel cum sunt afectate și celelalte categorii de plante. Spre exemplu, producția la orz este de numai 2.000-2.100 kg/ha în acest an, față de 3.000-4.000 de kilograme, cât era în anii trecuți. Aceste producții scăzute, spune Gheorghe Colcear, vor duce inevitabil la o creștere substanțială a prețurilor produselor agricole respective. Gheorghe Colcear ne-a mai declarat că și livezile de meri sunt foarte afectate de secetă, adăugând că rezultate bune vor fi obținute, în schimb, la producția de prune, pentru că livezile de pruni nu sunt rară, aproximativ 15.000 de tone aproape deloc afectate de lipsa de fructe sunt destinate anual precipitațiilor. în Sălaj, unul dintre pentru producția de pălincă, în județele cu cal mai mare procee peste 40 de distilerii autoducție de băuturi alcoolice dii rizate Marius AVRAM Curs valutar USD EURO graur P ®* m 33.011 37.700 364.580 sura golibiiM nik! SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂLAJ f • Reprezentare în județ: 7 unități operative (Zalău, Jibou Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei, Sărmășag, Hida și Crasna). • Peste 12.000 de carduri și 12 ATM-uri NONSTOP la dispoziția clienților: 7 ATM-uri în Zalău, 2 ATM-uri în Jibou, 1 ATM în Cehu Silvaniei, 1 ATM în Șimleu Silvaniei și 1 ATM în Sărmășag. • Cel mai mare număr de clienți și conturi. Peste 30.000 clienți și peste 65.000 conturi în lei și valută. • Cota de piață la nivelul județului este de cca. 59%. Deci lider de necontestat pe piața bancară Banca Comercială Română „BANCA DE CARE AVEȚI NEVOIE!” ■ Bâlci la conferința județeană a Alianței Populare Din relatările unor martori, pentru că presa, din motive obscure (foarte puțin probabil să fi fost chemată) nu a participat, duminică la conferința județeană a Alianței Populare Sălaj a fost bâlci generalizat Conferința județeană s-a anulat și pe motiv de autocare și adeziuni semnate la botul calului, ca pe vremea PNȚ-ului la putere. Se prea poate și ceva denunțuri penale, tot ca pe vremea cealaltă. Cum se prea poate, ca ambele tabere, dacă orii numai două, să aibă dreptate. Dreptate cu privire la ce? Poate ne vor lămuri cei care răspund de acest partid în Sălaj (oare cine răspunde?). Nu de alta, dar culmea ironiei, ieri am primit deja București, de la Biroul de presă a AP, că „în perioada 14 iunie-8 iulie 2003, se desfășoară conferințele de alegeri ale Acțiunii Populare, pentru desemnarea conducerilor interimare ale organizațiilor județene și de sectoare, și pentru stabilirea delegaților care vor participa la primul congres al partidului, în săptămâna 23-29 iunie au avut loc alegeri în 5 județe și în două sectoare ale municipiului București. (...) Alte 11 organizații județene și-au ales deja conducerile interimare între 14 și 22 iunie, iar conferințele de alegeri din celelalte județe și sectoare vor avea loc în perioada imediat următoare. 30 iunie 2003 Biroul de presă al Acțiunii Populare". (D.S.) ■ Pestă din nou la Crasna • evident, târgul de animale a fost închis, după ce fusese redeschis abia în urmă cu câteva săptămâni Conducerea Direcției Sanitar-Veterinare (DSV) Sălaj a anunțat că în Crasna a izbucnit un nou focar de pestă porcină. Reprezentanți ai instituției au subliniat că au fost infestate 9 animale, care au fost deja sacrificate și îngropate pentru evitarea răspândirii bolii și în alte zone ale județului. Tot ca o măsură de înlăturare și prevenire a cazurilor de pestă porcină s-a dispus închiderea târgului de animale din Crasna pe o perioadă determinată, după ce nu de mult a fost redeschis ca urmare a înlăturării problemelor referitoare la îmbolnăvirea porcinelor. Legal târgul ar trebui menținut închis pe o perioadă de 60 de zile, dar există probabilitatea interzicerii comerțului cu animale până la clarificarea situației. Animalele bolnave au fost sacrificate sub supravegherea mediatori veterinari și reprezentanților DSV. Proprietarii animalelor sacrificate va fi despăgubiți cu fonduri de la Ministerul Agriculturii, fondurile urmând să fie repartizate prin intermediul DSV. (A.L) Ce se mai întâmplă prin Sălaj? Ce se mai întâmplă prin Sălaj? Români de pretutindeni la Șimleu, Bacul, s-a campătat capacitatea, pregătiri pentru Zilele Zalăului, apa de la Gilău, magistrala de gaz la Șimleu, s-au gătat disponibilizările la IAIFO, investiția Michelin, pregătiri pentru concedii, pregătiri pentru Zilele Șimleului, programele MI, pregătiri pentru concedii, oarece incompatibili, nici un caz de corupție babană, pregătiri pentru concedii, o ședință, două, de consiliu județean, de consilii locale, pregătiri du concedii, nă și bugete, nu prea multe, în afară de cazurile mai speciale, știute, noi zăcăminte de cărbune la Sărmășag, pregătiri pentru concedii, se așteaptă lămuriri despre noua structură a Guvernului în teritoriu (va rămâne aceeași), judecătorii se pregătesc de concedii, profesorii se pregătesc de concedii, examene, licențe, deputații și senatorii, după ce iată Constituția, se pregătesc de concedii, pe la primării se așteaptă toamna și ploile, prin unele fabrici și uzine se muncește și câmprin altele oamenii se de concedii, secetă, culturile se pregătesc de concedii (până la anul și la mulți ani), în timp ce o să revină din concediu pentru îngrijirea prunelor pălincă, căldură mare, bani puțini, după buget, mai sunt tăiați câțiva porci de pestă, târgurile de animale se pregătesc din nou de concediu (șomaj tehnic), terasele sunt pline, după buget, și se pregătesc și ele de concediu, de la toamnă, când ploile îi vor face pe sălăjeni să se gândească la ce vor face în vacanța de iarnă, curse de motociclete, drumurile cu gropi, care se pregătesc și ele de concediu, pentru îngrijirea balegii, până la anul și la mulți ani, tentative de razii, se pregătesc și polițiștii de concedii, la Cebu iară se dă apă ca pe vremea lui Ceaușescu (plecat și el în concediu). Jiboul a plecat și el în concediu până la finalizarea lucrărilor la parcul industrial, ne gândim și noi să mergem în concediu, da’ nu putem... Ce se mai întâmplă prin Sălaj?...Nu știu de ce nu se închide județul până la toamnă... Poate pentru că se va întâmpla totuși ceva.... Daniel SĂUCA