Jurnalul Sălajului, octombrie 2003 (Anul 1, nr. 159-181)

2003-10-01 / nr. 159

Amenzi de milioane pentru munca la negru pagina 2 Numărul cadrelor didactice necalificate a scăzut de cinci ori pagina 22.000 de dolari pentru școlile sălăjene pagina 3 Mereu la dispoziția ta! S.C. COMFRIG S.R.L Zalău Str. B.P. Hașdeu Nr. 19/4 Tel.: 0260-661925 Fax. 0260-661790 Servicii prompte și de calitate! STAREA VREMII Min. 9 ° C Max. 16 ° C POLICLINICA SPITAL SALVOSAN CIOBANCA în timp scurt, consultații și investigații complete, medicina nunai, fișe de angajare, șoferv examen psihologic și control periodic NON STOP; permanenți medic de familie; laborator analize medicale; radiologie; ecografie color; endoscopie digestivă; farmacie (tel. 617800 - SALVOFARM) Zalău, Dya Nord, dl. TCI2 nr.50. Tel. 0260-661038 Alegeți-vă primarul cu Jurnalul Sălajului începând cu numărul de mâine un atractiv concurs cu premii substanțiale prin care cititorii ziarului nostru își vor putea alege primarul din localitatea în care trăiesc. Tot începând de mâine veți avea posibilitatea, tot în cadrul unui concurs cu premii, să vă alegeți Jurnalul Sălajului așa cum îl doriți. Primăria Gârbou funcționează fără viceprimar Primăria Gârbou funcționează în continuare fără viceprimar. Primarul Alexandru Spătar a declarat că activitatea administrativă se desfășoară fără probleme deosebite chiar și fără viceprimar, numai că atribuțiile edilului simt mult mai mari, mai greu de rezolvat și „alergătura este dublă”. în același context, Spătar a spus că nici unul dintre consilierii locali nu și-au manifestat interesul pentru funcția de viceprimar, iar postul a rămas neocupat și din cauza implicațiilor financiare care ar fi prea mari. Referindu-se la problemele din comună, primarul a subliniat că se află m derulare acțiunea de retrocedare a pădurilor. Până la ora actuală au fost retrocedate 250 de hectare de pădure sub forma unui composesorat, iar acțiunea va continua cu retrocedarea altei suprafețe cu vegetație forestieră pentru 136 de locuitori ai comunei. Se mai lucrează și la dotarea școlilor din comună cu lemnele necesare pentru sezonul rece, în vederea evitării problemelor referitoare la încălzirea sălilor de clasă. (AJL) Evazioniști de miliarde Microcipuri pentru caii sălăjenilor Directorul Direcției Sanitar-Veterinare Sălaj, dr. Ionel Ciunt, a anunțat că după data de 6 octombrie va demara acțiunea de implantare a microcipurilor în caii sălăjenilor. Microcipurile vor fi plătite de proprietarii animalelor, iar acțiunea de implantare va fi realizată in regim gratuit de medici veterinari. Ionel Ciunt a precizat că microcipurile conțin un număr de identificare și date despre starea de sănătate a animalelor în care sunt implantate. Micile aparate electronice vor putea fi citite cu ajutorul unor dispozitive speciale care se vor afla în dotarea medicilor veterinari. Prin această măsură se încearcă reducerea furturilor de animale și evitarea comercializării cailor cu probleme de sănătate grave. Măsura va fi aplicată la cererea Ministerului Agriculturii și va avea caracter național. (AX.) S-a constituit Asociația Jurnaliștilor din Sălaj Luni seara. 10 ziariști din Sălaj au semnat procesul verbal de constituire a Asociației Jurnaliștilor din Sălaj (AJS), organizație de promovare și apărare a intereselor presei din județ. Până la adunarea generală de alegeri, conducerea aleasă - Daniel Mureșan, președinte; Daniel Săuca, vicepreședinte; Marius Avram, secretar; Călin Onicaș, cenzor - a fost mandatată să facă demersurile pentru înregistrarea asociației, conform legii Toți cei interesați să devină membri ai asociației sunt rugați să ia legătura cu conducerea aleasă. 0 S. Zilele Șimleului - bilanț în numărul de mâine, un material despre Zilele Șimleului, împreună cu primarul Șimleului, Octavian Guțu, nedumerirea zilei De ce o parte a presei sălăjene e într-o parte? USD EURO gr. aur CURS VALUTAR 32.952 38.466 406.840 editorial Despre cum s-a întâlnit Ștefan cel Mare cu Putin Sunt sunat și o voce feminină foți spune să aștept un pic să stau de vorbă cu președintele partidului „Ștefan cel Mare”, dar fac cruce. De unde dracul mai fi apărut și partidul ăsta? Apare la telefon ormi șini spune că se numește Nahomiac și e președintele Partidului t i»r Republican Socialist Democratic. Vrea să ne sotabilim. E în Zalău. îmi dă o adresă. Ajung acolo peste câteva ore. A auzit de mina Eu 3 spun că nam auzit de dumnealui. Numai de partid, care na făcut mare lucru. Imi arată poze făcute la Okinawa, la summit-ul G8. Apare el cu Putin, cu Chirac și cumu știu ce secretar de stat la externe din Japonia Sunt mut Omul vorbește întruna despre cum sa întreținut el cu Putin, ce la cerut emil Chirac, cum a ajuns să fie prieten cu Klaus Kinkel, cum ziarul Iii „Ștefan cel Mare” a fost singura publicație din România acreditată la summit-ul cu pricina, ce ia spus el lui Isărescu când cineva a incercat săi retragă acreditarea de la Guvern, cum este el acreditat la toate manifestările organizate de Franța ln acest an. In care deține președinția nu știucă un organism, omul vorbește și ni vine să scot reportofonul Dar nu- i scot Sunt servit cu o cafea îmi spune că e finiiui Gheorghe Gheorghi Dej, că revista „Ștefan cel Mare” este scoasă cu efortul extraordinare, că Rusia nu ne va da tezaurul decât dacă va ajunge el președinte. Nu știu ce să cred. Rămân în continuare mut îi spun totuși că o să scriu îl întreb dacă pot pubica pozele. îmi spune că da îmi termin cafeaua Nu vreau un pahar cu apă. Mai scot și eu câteva sunete. I explic ce este ziarul nostru, îl știe, îl întreb cu ce oameni a colaborat pe aici. E greu. Oamenii cer numai funcți și priviegg. A venit vremea să ne despărțim, iu ușă mă întreabă dacă o să scriu. Cred că da, zic eu. Atunci, zice el, nu o să scriu Ajung la redacție și citesc „obiectivele economice sociale ale Partidului Liber Republcan Socialst Democratic pentru alegerle generale din toamna acestui an", din revista „Ștefan cel Mare”. Și să vedeți ce vrea omul, adică Florin Nahomiac (evident, redau numai fragmente): „refacerea și piterea li funcțiunea tuturor obiectivelor economice închise de coaliția aflată încă la putere”; „redeschiderea tuturor minelor, in special a celor din bazinul Văl Jiului și a Olteniei”; „renaționalizarea Romterecom”; „se va elmina sistemul de impozitare al salariilor pentru muncitori, maiștri, ingineri, tehnicieni, salariații din toate domeniile economiei naționale, inclusiv din cultură, învățământ, sănătate etc. Vor fi impozitate salariile deosebit de mari și exagerate. Marea masă a poporului va fi privilegiată la acest sistem de rtermpozitare salarială”; „se vor lesta produse almeritare de bază cu un procent cuprins între 40-70% iar pâinea nu va costa mai mult de 800-1000 lei, poate chiar mai puțin. (_) Fiind o strategie a partidului nostru, nu putem divulga modul acestei probleme; amintim aici că pentru presă TVR ul va fi 0”; „se va acorda titlul de MAMĂ EROINĂ femeilor cu mai mult de 6 copi”; „în politica externă ne vom baza pe ajutorul reciproc cu vecin! In special cu Rusia și țările arabe Am scris? Am scris: Daniel SĂUCA