Lupta Sibiului, aprilie 1950 (Anul 7, nr. 202-226)

1950-04-01 / nr. 202

Pagina 2 Teatru de Stat-Sibiu evidenţiat la conferinţa directorilor de teatre — timpul repertoriu al Teatrului de Stat-Sibiu — După ouai) s’a anunţat în ziarul nostru, în zilele de 23, 24 şi 25 Martie, a. c. a avut loc la Ministerul Artelor conferinţa tuturor directorilor de teatru din ţartă, în prezidluţa tov. ministru dr. Eduard Mezinoescu, a tov. Eugen Rodan, consilier ministerial şi Mihail Raicu, directorul teatrelor din Ministerul Artelor. Au fost discutate cu acest prilej problemele principale care se pun astăzi în faţa activităţi scenelor noastre. Directorii de teatre au prezentat rapoarte detailate asupra realizărilor, cât şi deficienţelor muncii desfăşurate de la încetinutul stagiunii. Teatrul de Stat Sibiu a fost reprezentat la această conferinţă prin tov. director Clin Sincu, care într-un raport amănunţit a expus înfăptuirile acestui teatru, arătând şi slăbiciunile avute şi greutăţile întâmpinate. In concluziile prin care a sintetizat discuţile conferinţei, tov. ministru Eduard Mezincescu, după ce a arătat că una din principalele îndatoriri ale directorilor de teatru este stimularea literaturii dramatice originale, aşa cun a făcut-o Teatrul Naţional din Bucureşti, a evidenţiat Teatrul de Stat din Sibiu pentru munca ce a depus- o la ridicarea unui nou local, cât şi pentru întreaga sa activitate. Tov. Eduard Mezincescu a anunţat apoi cu rezolvarea problemei repertoriului pentru copii și tineret, întocmirea unui regulament care să stabilească răspunderile oamenilor de teatru și normarea repertoriilor, alcătuiesc problemele principale care simt acum în preocuparea Ministerului- Deasemen, problema turneelor va căpăta o rezolvare mai justă prin lărgirea itinerariilor şi printr-o mai bună selecţionare a pieselor. Ansamblurile teatrale din provincie, care vor oferi cele mai bune spectacole, vor participa la un concurs ce va avea loc în Capitală. Ministrul Artelor şi-a încheiat expozeul, relevând importanţa însuşirii experienţei teatrale sovietice şi a cunoaşterii repertoriilor teatrelor din URSS, pentru ridicarea nivelului artistic al teatrului românesc. La şedinţa de lucru a Teatrului de Stat, ţinută Luni, 27 Marti® a. c., tov. director C. Simţi a împărtăşit colectivului acestei instituţii rezzultatele conferinţei, dând îndrumările Grpşa Mică. Clonădie, stabilite de Minister pentru îmbunătăţirea muncii în teatru şi înlăturarea deficienţelor de până acum. Noul repertoriu al Teatrului de Stat din Sibiu Miniterul Artelor a aprobat totodată următorul repertoriu la Teatrul de Stat din Sibiu, petntru a doua jumătate a stagiunii 1949—50: „Iarbă rea“ de Aural Batonga și „Gheorghe“ de Alexandru Sabîghian, — două piese origile tratând teme de actualitate; apoi nano-nuta piesă sovietică „Guvernatorul provinciei“ de fraţii Tur şi L. Şeini», precum şi „Revizorul“ de Gogol, din repertoriul clasic rus. Deasemeni a fost înscrisă în repertoriul Teatrului de Stat din Sibiu piesa de copii „Răscoala animalelor“ de Lucia Dinu. La Teatrul de Păpuşi „Licurici“ au fost înscrise pentru restul stagiunii încă două piese — şi anuime, „Dintele cel nou“ şi „Gură-Gască“, urmând a fi reprezentate atât în limba română cât şi în limba germană. Din piesele de mai sus au intrat în repetiţie „Iarbă rea“ şi piesa de copii „Răscoala animalelor“, prima se va juca în direcţia de scenă a tov. director C-tin Sinm, iar a doua, în aceea a tov. Radu Stanca. In „Iarbă rea“ au fost distribuiţi tov. Aurel Ghiţescu, Vasile Brezeanu, Maud Mary, Anişoara Pomesm, N. Niculescu, Puiu Metaxa, G. Gridănuşu, Herplea Nariy, George Filip şi Ion Besom. In „Răscoala animalelor“ vor apărea tov. Maud Mary, Sabina Muşatescu, Elena Codresea, C-tin Stănescu, Mircea Axente, Nora Vasilescu, Ligia Boric, Anişoara Dornescu, Henaclea Narly, N. Niculescu, G- Gridănuşu, Cazimir Tănase, George Filip, Puiu Metaxa şi Ana Florescu. In acelaşi timp s-a stabilit ca Teatrul de Stat Sibiu sa întreprindă şi un turneu de o lună, începând de la 15 Aprilie, cu piesele Moştenirea fatală“ de L. Şedrin şi?,Scufiţa Roşie“ de E. Ciornâi. "Ştirben va cuprinde localităţile Mediaş, Dumbrăveni, Sighişoara, Bod, Ieşilea, Şercaia, Făgăraş, Ucea, Avrig, Tălmaciu, Orlat, Sălişte, Miercurea, Sebeş Alba, Arad, Tg. Mureş, Câmpia Turzii, Alba Iuli, Blaj, Teiuş. lei cadrul planului de tragere al Loteriei Populare se vor distribui 50 biciclete marca „ideal“ precum și câștiguri în valoare de: W3 , 1. ete., ete. Atenţiunea Cantina Fabricii „independenta“ morcovi, ceapă, varză acră, gogonele şi castraveţi acri, vinde Doritorii se pot informa la administraţia cantinei în orice zi, între orele 7—15 a. m. JAJPTA SIBIULUI ANUL II (VII) — Nr. 202 (1493. INFORMAŢII Ordinea de prezentare la înscrierea statelor şi a fonduri de salarii Secţiunea Fnancara a Comitetului Provizoriu al judeţului Sibiu aduce la cunoştinţa tuturor instituţiilor şi intreprinerilor industriale, comerciale de Stat de orice fel, precum şi SMT-urilor, gospodăriilor agricole colective, cooperativelor, preselor de atriu, morilor şi organizaţiunilor economice şi social-culturale din oraş şi judeţ, obligate a înscrie statele de funcţiuni (schemele) şi fondul de salariu, că s’a fixat următorul itinerar de prezentare la înregistrate: dela 1—10 Aprilie 1950 — întreprinderile şi instituţiile menţionate mai sus, până la 20 salariaţi administrativi: dean— 15 Aprilie 1950 cu 1—50 salariaţi; dela 16—20 Aprilie 1950 cu 51— 200 salariaţi; dela 21—25 Aprilie 1950 cu peste 200 salariaţi şi dela 26—30 Aprilie 1950 Comitetele Provizorii Comunale, de plasă, judeţ şi oraşul Sibiu, cu toate unităţile lor. Imprimatele necesare înregistrării se găsesc contra cost la Biroul Materiale al Comitetului Provizoriu judeţean. In atenţa proprietarilor de autovehicule şi vehicule Miliţia Judeţeană Sibiu, Serviciul Circulaţiei, aduce la cunoştinţă că pentru reglementarea circulaţiei, proprietarii tuturor autovehiculelor şi vehiculelor sunt obligaţi să anunţe în scris toate schimbările de domiciliu făcute în raza oraşului şi judeţului. La fel, se atrage atenţia celor ca au avut autovehicule şi le-au vândut, că sunt obligaţi a aduce la cunoştinţă aceasta. Cei ce nu se vor conforma în termen de 10 zile de la apariţia prezentului comunicat, vor fi trimişi în judecată şi sancţionaţi cu amenda de 3000 lei. De asemenea, se face cunoscut că Direcţia Generală a Miliţiei acordă ultimul teren de prezentare în faţa comisiei de verificare (a tuturor autovehiculelor ce nu au fost prezentate la verificare), data de 20 Aprilie 1950. Cei ce nu se vor prezenta până la data arătată mai sus cu maşinile şi motocicletele în bună stare de funcţionare, vor fi trimişi în judecată. Tot până la acea dată se mai pot prezenta şi posesorii de permise de conducere pentru a le preschimba. Cei ce nu se vor prezenta, pierd dreptul de a conduce, iar carnetele se vor anula de drept. TEATRUL DE STAT. Moştenirea fatală comedie de L. Semin. începutul reprezentaţiei la orele 20. Cinema „CORSO“ prezintă marele eveniment cinematografic: „Bătălia Stalingradului“ (sera II) un film cu un subiect răsunător. încep. repr. 4-6-8. Unema „VICTORIA“. Marele film sovietic „Lupul Căpitanului Grant“. Începutul reprezentaţiilor la orele: 4, 6 şi 8. Uneraa „OLIMPIRI NOUI“ prezintă: Monumente vechi arhitectonice ruse din sec. XII şi XIII, Box, Ştiinţa şi tehnica, Jurnal Sovietic şi Jurnal Românesc Nr. 9. ŞAH In cadrul Săptămânii Mondiale a TiraereldUi, în comuna Ocna-Si Burcii judeţul Sibiu, s-a disputat un match de volei între echipa Fabricii de Cuţite şi selecţionata Ocnei, în care formaţia fabricii a dispus de prima cu 2:0, iar în proba de şah tinerii pionieri dela Şcoala Elementara cl. VII au cedat în favoarea fabricii m 4,5,31 și umde diferenția. ENAŞOIU CONSTANTIN cere»]). Știri sportive CRONICA FILMULUI Cinema „Victoria** „Copiii Căpitanului Grant“ Săptămâna aceasta rulează la cinematograful „Victoria“ din oraşul nostru, filmul pentru tineret „Copiii Căpitanului Grant“, o adaptare după cunoscutul roman al lui Jules Verne. Regia lui V. Vainstok şi muzica tinerească şi proaspătă compusă pentru acest film de I. Dunavski, au contribuit la realizarea unui film plin de prospeţime şi avânt. Subiectul cunoscut de cei ce l-au citit pe Jules Verne, este aventura vestitului navigator, Căpitanul Grant, care placând într’uua din obişnuitele gale călătorii de explorare, naufragiază într’um loc necunoscut. Dintr’un document găsit într’o sticlă din burta unui rechin, copiii căpitanului și prietenii acestuia află de naufragiu și îmbarcânduse pe yachtul „ Duncan“, pornesc în căutarea celui pierdut. Cu multă culoare locală urmăreşte regisorii textul romanului, purtându-ne pe mări şi oceane, în ţări puţin cunoscute şi pe maluri încă rar atinse de om. In urma cercetărilor geografice şi ipotezelor ştiinţifie ale savantului francez Paganel, după multe aventuri şi peripeţii, yachtul „Duncan“ porneşte spre punctul aşezat pe al 37-lea grad de latitudine şi în cele din urmă îl găseşte pe căpitanul Grant. Tineretul care va viziona acest film nu va avea decât de învăţat din aventura căpitanului Grant şi a copiilor acestuia, prezentată de regisorul sovietic cu un realism proaspăt şi sănătos. Dragostea de oameni, indiferent de rasă sau naţionalitate, ataşamentul dintre copii şi părinţi, curiozitatea ştiiţifică ce duce mereu la mori descoperiri pentru omenire, sunt trăsăturile caracteristice ale acestui film. Deosebit de impresionant este episodul în care Robert, fiul căpitanului Grant, este salvat din ghiarele morţii de către un indian, care prin toată atitudinea sa dă un exemplu de cinste şi devotament în ciuda „culorii sale roşii“. El ştie că echipajul vasului „Duncan“ nu a venit să-l exterminie pentru a pune stăpânire pe bogăţiile pământului unde trăieşte. Spre deosebire fie filmele care se fabrică pentru tineret în ţările imperialiste, pregătim ud pentru războiu de jaf şi care propovăduiesc ura dintre rase, crima, gangsterismul şi nebunia atomică, cineaştii sovietici prezintă tinerei generaţii filme cu conţinut sănătos, utilizând subiecte actuale sau din literatura progresivă mondială, menite a forma oameni cinstiţi şi buni, cetăţeni conştienţi care ştiu să aprecieze, să păstreze şi să desvolte valoarea umană, care urăsc războiul şi luptă pentru pacea şi progresul omenirii. DINA WEISS Metalul IMS a terminat cu un scor alb faţă de C. S. Armata - Someşeni Ieri s’a desfăşurat un match amical de fotbal pe arena CCFS Sibiu, între echipele Metalul IMS şi CS Armata -Someşeni, match care s’a terminat cu un scor alb. E de remarcat că formaţia Armata este compusă din elemente tinere care posedă un joc tehnic avant şi totodată atletic, dar în schimb atacul este ineficace în faţa porţii. Metalul cu o echipă nouă, dar lipsită de omogenitate, nu a reuşit să desfăşoare jocul său obişnuit. Datorită acestui fapt Metalul nu a realizat un scor care putea să-i aducă victoria. Totuşi, partida în general, a fost plăcută, ambii combatanţi căutând să impună un joc cavaleresc. S’a constatat însă din ambele părţi ineficacitatea atacului, datorită căruia scorul a rămas alb. In deschidere, s’a disputat un match de handbal între Metalul şi SMT CSsnădie, care s’a terminat cu scorul de 7 a (5) în favoarea primilor. Publicitate populară Vânzări VÂND maşină de cusut şi bicicletă bărbătească. Adresa de ziar. Mrs.-1017 VÂND cea completă şi bibliotecă. Str. Dr. I. Raţiu Nr. 7 ap. 3, Ap.1028 VÂND aragaz cu butelie şi radio „Blaupfunkt”. Piaţa Armări Poporului 12. VÂND copor românesc 5/3 jumătate str. Scânteia Nr. 13. Mp.-1031 DE VANZARE, urgent, tejghele pentru prăvălie de coloniale. Adresa la ziar. DE VANZARE vană de bai,1 ea,aflată, fără cazan. Tel. 1270. Mp.-1011 VÂND motocicletă Puch 125. Str. Molotov 31. Mp.-990 VÂND cărucior landou, marca Ideal, pentru copil, și un cărucior sport, în bună stare. Str. Xenopol (fost Brukenthal) Nr. 21, ap. 3 între orele 12—14. Cumpărăr CUMPĂR matriţe pentru Gestehn I str. I. V. Stalin Nr. 21 Biroul de Contabilitate, ap.-1025 CUMPĂR pianină în perfectă stare.Str. Vâţinski 7 atu. 7, bp.-1024 Cherder PIERDUT chitanţa Nr. 6059 din 22 Noemvrie 1948 de garanţie depusă la Gaz Metan, pe numele Connerth Walter. O declar nulă. Mp.1031 PIERDUT certificat de absolvire de 7 crese primare Nr. 226/945, pe nume Nicolae Gheorghe, eliberată de Şcoala Primară Avrig. R declar nul. PIERDUT permis de bicicluri Nr. 3113 serb, 1379250, marca „Wanderer”, pe numele IAker Herta. “ declar nul. Diverse CEASORNICARIA Roseczweig Iacob, Siblu str. 9 Mai Nr. 79, fiind în achidare, roagă clienţii să ridice ceasurile ce le au pentrureparaţie. Mp.1032 INVATAŢI sau reîmprospătaţi vă cunoştinţele de contabi tate clasică şi normată după metoda, sigură, rapidă şi avantajoasă. Cursul Aprile—Iunie începe Luni 3 Aprilie. Lecţii zilnice între orele 17—19. — Inscrierile Str. I. V. Stalin Nr. 21 BIROUL DE CONTABILITATE