Lupta Sibiului, decembrie 1950 (Anul 7, nr. 404-430)

1950-12-01 / nr. 404

Vom folosi puterea uriaşâ a râurilor di munte pentru luminarea fiecarui sat de Nit©!«*® Borţea directorul întreprinderii Regionale de Electricitate Sibiu Prin grija Partidului Muncitoresc Roman, şi a Guvernului Republicii Populare Române, oamenii muncii din ţara noastră păşesc din ce in ce mai dârz pe drumul socialismului, pe drumul unei vieţi noui şi fericite. Fabricile şi uzinele noastre au crescut in ultimul timp într’un ritm nemaiîntâlnit.. Primind ca ajutor experienţa tehnicii avansate a marei noastre prietenedela Răsărit şi maşinile cele mai perfecţionate, care ne-au ajutat să îmbunătăţim producţia şi calitateaproduselor, am putut trece cu paşi repezi la desvoltarea industriei. Dar pentru ca să putem merge întrun ritm din ce in ce mai viu pa calea socialismului, mai avem foarte mult de lucru. Ne lipseşte în primul rând puterea energetică, care să conducă mâine puternicele uzine ce se construesc. Pentru aceasta, Partidul Muncitoresc Român, prin tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej a prezentat poporului muncitor din Republica noastră populară, măreţul plan de electrificare a ţării, care va asigura condiţiile de desvoltare a industriei noastre. Planul de electrificare a Republici Populare Române, deschizând minunatele perspective de viitor, este totodata un aspru rechizitoriu pentru conducerea nefastă a burghezo-moşierilor care au jefuit după bunul lor plac această ţară. După 11 iunie 1948, când clasa muncitoare sub conducerea Partidului a smuls din mâna capitaliştilor întreprinderile industriale şi le-a trecut ca bun comun ale întregului popor muncitor, uzinele electrice, care au fost găsite într’o stare de plâns, au fost refăcut, iar puterea energetică a crescut simţitor. Lucrările construcţiei centralelor hidroelectrice vor necesita zeci de mii de oameni, materiale şi maşini. Dar vor necesita mai întâi folosirea raţională a apelor. Folosind apele noastre de munte, nesecat şi uriaş izvor de energie, amenajând pe cursul torentelor centrale hidroelectrice, vom putea ridica la milioane de kw./oră puterea energetică, o vom putea pune de acord cu cerinţele mari ale industriei noastre in creştere, pe drumul construirii socialismului. In urma măreţelor realizări înfăptuite de oamenii muncii, vom putea trece în curând la electrificarea Regiunii Sibiu. Analizând puţin situaţia comunelor electrificate în Regiunea noastră, vom vedea că niciun sfert din totalul lor nu beneficiau de acest bun al civilizaţiei. Aceasta dovedeşte că la conducerea Statului şi a comunelor subcapitalişti, au fost oameni care n’au avut nicio grija pentru îmbunătăţirea vieţii ţăranului muncitor. Prin grija Partidului şi a Guvernului Republicii noastre primele începuturi s’au făcut încă de acum câţiva ani. Prin planul măreţ de electrificare, vedem şi ceea ce se va face in viitor Astăzi ne pregătim să alegem deputaţii in Sfaturile Populare, care să ajute Partidul in operele mari pe care le întreprinde în folosul clasei muncitoare. Pentru aceea vom alege pe cei mai buni dintre noi, elementele cele mai cinstite şi ataşate clasei muncitoare, care merită să fie conducătorii noştri. Electrificarea, fără îndoială ca nu se va putea face dintr’odată. Ea se va face treptat şi se va avea în vedere în primul rând comunele in care sunt gospodarii agricole colective, gospodării de Stat, etc., electrificându-se în timp şi celelalte. întreprinderea Regională de Electricitate Sibiu a făcut în anul acesta două electrificări de comune: Aeiliu, din Raionul Sibiu, pe care muncitorii de la Regionala Electrică au terminat-o cu două zile înainte de termen şi comuna Soarş, raionul Făgăraş, unde lucrările au fost terminate cu trei zile înainte de termen, în cinstea zilei de 7 Noembrie. In întâmpinarea zilei de 3 Decembrie, ziua mare în care vom vota, în mod liber, pe cei mai devotaţi fii ai poporului nostru muncitor, muncitorii Întreprinderii Regionale de Ellectricitate Sibiu şi-au luat angajamentul să execute lucrările de elev. trificare a Gospodăriei de Stat „Dealul Ocnei“ din Raionul Sibiu, lucrare care a şi fost terminată cu cinci zile înainte de termenul prevăzut în angajament. Sub conducerea Partidului Muncitoresc Român şi cu sprijinul celor pe care îi vom alege la 3 Decembrie, numărul comunelor şi satelor electrificate vor spori mereu până ce va fi complet lichidată situaţia tristă moştenită dela regimul burghezo-moşieresc. In Regiunea Sibiu s’a prevăzut ca în primul Plan Cincinal să se electrifice 200 de comune din cele 288 neelectrificate. In această muncă ne vom avânta cu noui forţe, sprijinind larg lupta Partidului pentru construirea socialismului şi apărarea păcii. OHGflH AL COMITETULUI REGIOHAl PMR SIBIU $1 AL COMITETULUI PROVIZORIU REGIONAL Anul II (VII)—Nr. 401 (1695) Vinerii Decembrie 1950 4 pagini 4 Lei Treiasca marei# cocmiu al omenirii muncitoare, stegarul luptei pentru pace, eliberatorul și prietenul iubit al poporului nostru, I. M. STALIN! In cinstea aiejirilor pentru Sfaturile Populare Heranicii Schuller Alexandru şi Hiezu Aleman au obţinut impreuna cu fochiştii Ioan Negrea şi Ssaia Dragoman o nouă victorie, parcurgând cu locomotiva Nr. 327.020 o distanţa de 35.179 km între doua spălări Miercuri dimineaţa la orele 10, un grup de muncitori ceferişti au ţinut să întâmpine în gară cele două echipe de mecanici şi fochişti care au condus locomotiva Nr. 327.020 spre cea mai mare victorie obţinută de o asemenea locomotivă la depoul CFR Sibiu. Muncitorii fruntaşi, care în cinstea alegerilor au obţinut această noua victorie, au fost primiţi de asemenea de tovarăşul Dumitru Lucaci, preşedintele Consiliului Sindical Regional, de tov. Petre Bălăceanu, primsecretar al Comitetului orăşenesc de Partid, şi de reprezentanţi ai organizaţiilor de massă. Victoria celor două echipe constă în faptul că au depășit cu 1000 o/o norma, reușind să economisească costul a 10 spălări care împreună s’ar fi ridicat la suma de 230.000 lei. In timpul parcurgerii celor 35.179 km., cele două echipe au realizat pe lângă aceasta o economie de combustibil de 39.000 lei și o economie de ulei de 10.690 lei. Rezultă deci că parcurgând 35.179 km. între două spălări, mecanicii Alexandru Schuler şi Blezu Aleman au realizat, împreună cu fochiştii lor, o economie totală de 279.736 lei. începând de astăzi cele două echipe au pornit în urma ampijamentelor luate să depășească 45.000 km. între două spălări. Rezultatele celor două echipe care au pornit întrecerea acum un an de la 3400 km., sunt un minunat exemplu de îndeplinirea și depăşirea angajamentelor și de folosirea cu succes a metodelor sovietice avansate in marca. I. HANDOREANU Comitetul Provizoriu Regional Sibiu o rodnica activitate pentru îmbunătăţirea situaţiei sanitare Grija pentru sănătatea poporului a fost unul din punctele principale înscrise de Comitetul Provizoriu al Regiunei Sibiu, realizând, cu sprijinul Partidului, însemnate îmbunătăţiri in cadrul planului de muncă pe trimestrul IV. Pentru o mai bună funcţionare a unităţilor în subordine, s’a organizat evidenţa tuturor instituţiilor sanitare din Regiune, din care rezultă că, in regiunea Sibiu avem: 11 spitale dintre care două spitale mixte, un spital de boli mintale cu 860 paturi (la Sibiu şi Râul Vadului) 8 spitale pe secţii, totalizând 350 paturi de interne, 186 paturi la contagioşi, 463 la chirurgie, 139 la dermato-venerice, 241 la maternitate cu 45 paturi pentru noui născuţi,38 pentru nas-gâturechi, 381 paturi pentru copii, 251 pentru TBC, 60 pentru fizioterapie, 13 pentru stomatologie şi 58 pentru oftalmologie. Din cele 8 policlinici existente în Regiune, s’a organizat după raionare policlinica din Agnita cu două secţiuni : interne şi stomatologie. Tot după raionare s’au pus în funcţiune 3 dispensare materno-infantile la Făgăraş, Sibiu şi Sighişoara, dintre care cele din Făgăraş şi Sighişoara funcţionează numai cu secţia de copii, aceasta până la obţinerea camerelor necesare secţiilor de obstetrică. Recent s-au pus în funcţiune 4 dispensare de copii cu staţionare la Ocna Sibiului şi Tălmăciţi din Raionul Sibiu şi la Agnita şi Cincul în Raionul Agnita, fiind în curs de amenajare un astfel de dispensar la Şeica Mare. Pentru a pune în practică noua concepţie de medicină curativ-profilactică a medicinei sovietice, s’a creat o unitate de tip nou, Blocul Spital- Policlinică la Sighişoara, care funcţionează dela data de 29 Octombrie» a.c. De curând s’a pus in funcţiune Centrul de Transfuzie din Sibiu, iar în cinstea zilei de 3 Decembrie s’a planificat: punerea în funcţiune a Dispensarului dela Şeica Mare Raionul Mediaş şi înfiinţarea unei secţii de pediatrie cu 20 paturi, la Sebeş. FELICIA GHERMAN, coresp. Votaţi cu toţii la 3 Decembrie a. c., candidaţii Frontului Democraţiei Populare strungar la atelierele de Zonă CFR Sibiu, actualmente director la întreprinderea Locală de Constrcţii a Comitetului Provizoriu Sibiu, pentru calităţile sale de organizator a fost propus candidat pentru Sfatul Popular al oraşului Sibiu, tipograf la întreprinderea „Tiparul Roşu“ din Sibiu, evidenţiat în muncă. Pentru abnegaţia şi conştiinciozitatea sa în muncă a fost propus candidat în Sfatul Popular al oraşului Sibiu. In calitate de casieră, tov. Elena Gheorghiu a dovedit pricepere şi dragoste în munca de gospodărire a fabricii „Republica“ din Sibiu. Tovarăşii săi de muncă au propus o candidată pentru Sfatul Popular al oraşului Sibiu. Dr. C-TIN GHEORGHIU este bine cunoscut în rândurile oamenilor muncii din oraşul Sibiu, prin aplicarea metodelor sovietice în chirurgie, în deosebi a grefelor Filatov. Oamenii de ştiinţă, artă şi cultură, l-au propus drept candidat in Sfatul Popular al oraşului Sibiu. Profesor la Şcoala Pedagogică de băieţi din Sibiu, pentru munca sa stăruitoare şi dârză a meritat încrederea corpului didactic, care l-a propus candidat pentru Sfatul Popular al oraşului Sibiu. Este preşedintele Uniunii Cooperativelor de producţie „Piele şi încălţăminte“ Sibiu. In urma muncii depusă si a devotamentului de care a dat dovadă, cooperatorii l-au propus candidat pentru Sfatul Popular al oraşului Sibiu, AUREL MULEŞIU OTTO MULLER ELENA GHEORGHIU NICOLAE CHIŞU IOAN TIRIBA