Lupta Sibiului, aprilie 1951 (Anul 8, nr. 507-532)

1951-04-01 / nr. 507

îivJV PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VĂI Anul IIIVIID — MNr. 507 (1798) Dumineca, 1 Aprilie 1951 4 pagini 4 Lei Sectorul artistic-cultural In întâmpinarea aniversării Partidului La 8 Mai 1951 poporul muncitor va sărbători a 30-a aniversare a Partidului clasei muncitoare din ţara noastră. In acest răstimp* Partidul nostru însuşindu-şi învăţătură şi experienţa Partidului Comunist (b) al URSS s’a afirmat ca singura forţă politică capabilă să conducă poporul muncitor spre zorile unui viitor fericit. Ca forţă conducătoare in revoluţia noastră socialistă, Partidul este şi farul călăuzitor al revoluţiei noastre culturale. Partidul nostru luptă pentru o cultură nouă, socialişti, in conţinut şi naţională în formă, capabilă sa educe massele în spiritul patriotismului socialist şi internaţionalismului proletar, valorificând totodată tot ceea ce este progresist în tradiţia noastră culturala. „Exponenţii claselor exploatatoare — spune tov. Gh. Gheorghiu-Dej — au căutat adeseori să se proclame păstrători ai tradiţiilor naţionale. Dar istoria ne învaţă că păstrătorii şi moştenitorii adevăratelor tradiţii opţionale ale poporului nostru, ai tradiţiilor luptei sale pentru un viitor mai luminos, suntem noi oamenii muncii, noi — Partidul oamenilor muncii — şi nu exponenţii acelor clase care au trădat revoluţia în 1848, iar apoi, timp de un veac, au împiedecat realizarea cerinţelor ei”. De aceea 23 August 1944 n’a însemnat numai eliberarea întregului popor muncitor dar şi a clasicilor noştri, a făuritorilor bogatei tradiţii progresiste a culturii noastre naţionale. Oamenii de astăzi ai artelor şi culturii văd la Partid forţa care îi îndrumează să ducă mai departe tradiţia noastră clasică, să o desvolte şi să o ridice pe trepte tot mai înalte. In preajma aniversării zilei deosebite de 8 Mai, scriitorii, artiştii, oamenii de ştiinţă din Sibiu au simţit ca o datorie a lor de onoare de a răspândi şi mai mult ca până acum în massele largi muncitoare, cuvântul Partidului prin mijloacele înalte ale artei. Astfel, până la 8 Mai Filiala SRSC din Sibiu va organiza 700 conferinţe în mediul rural, 240 conferinţe în întreprinderi şi instituţii, precum şi 5 cicluri de conferinţe despre: electrificare, biologie, astronomie. De asemenea, Filiala şi-a luat angajamentul de a pregăti400 de lectori în cadrul secţiilor ştiinţifice. Nu mai puţin impresionante sunt angajamentele colectivelor de specialişti ai celor două muzee din Sibiu şi mai ales ale membrilor Filialei Sibiu a Uniunii Scriitorilor, care şi-au întocmit un plan de activitate special. Toţi membri şi-au luat angajamentul de a oglindi în lucrările lor momente din lupta Partidului. In acelaşi timp Filiala Scriitorilor şi-a Întocmit un plan de acţiune pentru popularizarea romanului „Scântei în beznă” de A. G. Vaida, în cadrul căminelor culturale orăşeneşti şi în mijlocul ţăranilor muncitori de la gospodăriile agricole colective din raion. Colectivul Teatrului de Stat şi-a luat de asemenea în cinstea măreţei zile de 8 Mai însemnate angajamente ca să-şi ridice nivelul ideologic şi politic printr-o frecvenţă regulată la cercul de politică curentă, la cursul cercului ele studii şi al şcolii de cadre; să ridice calitatea spectacolelor prezentate; să asigure prezentarea spectacolelor la termenele fixate în plan, prin folosirea raţională a oamenilor şi a timpului şi prin întărirea disciplinei în muncă; să organizeze până la 8 Mai 5 manifestări artistice speciale în întreprinderea „7 Noembrie” din Sibiu; să intensifice popularizarea spectacolelor; să organizeze 3 spectacole cu discuţii; să instruiască 6 echipe artistice sindicale; să pună în scenă, peste plan, spectacolul „Peste 20 de ani” până la 12 Aprilie. Serviciul tehnic va confecţiona decorul la piesa „Două lagăre”, din 7000e materiale vechi, realizând astfel o economie de lei 200.000. De asemenea el şi-a luat angajamentul ca montarea piesei „Peste 20 de ani” să nu coste instituţia niciun leu, făcându-se numai din materiale vechi, etc. In cinstea zilei de 8 Mai colectivul care pleacă în turneu cu piesa „Vocea Americii” şi-a luat angajamentul să joaca în matinee şi piesa „Năzdrăvăniile lui Păcală”. In cinstea aniversării a 30 ani de la înfiinţarea Partidului, întregul colectiv şi-a luat anga- jamentul să joace în turneu peste plan, în regiunea Sibiu, piesa „Vadul Nou” şi să crească numărul de spectacole peste plan cu 30, iar al spectatorilor cu 20.000. Colectivul artistic al Filarmonicii de Stat, întrunit într-o adunare generală şi-a luat în unanimitate următoarele angajamente: de a se organiza în cinstea zilei de 8 Mai 4 concerte simfonice, 3 concerte educative în fabrici şi două concerte pentru elevi în oraşul Sibiu; de a da un program muzical săptămânal la staţia de radio-amplificare; de a pregăti până la 8 Mai 1951 în primă audiţie două piese româneşti, două piese sovietice şi două piese universale, de a îmbogăţi repertoriul şi înmulţi manifestările artistice ale corului, etc. In felul acesta, oamenii artei şi culturii, răspunzând şi ei cu entuziasm chemării la întrecere socialistă a muncitorilor de la „Sovrommetal’’-Reşiţa şi „Steagul Roşu” din Oraşul Stalin, întâmpină a 30-a aniversare a Partidului contribuind la eforturile clasei muncitoare pentru construirea socialismului în Republica Populară Română şi întărirea continuă a puternicului front al păcii. % In numărul de azi: ,,Vreau ca războiul meu fie ţesut să nu stea nicio clipă nefolosit“ (pag. 2-a). Tot mai multe braţe calificate pentru Planul nostru Cincinal (pag. 2-a). Noui succese ale tinerilor muncitori din regiunea Sibiu, în cinstea Săptămânii Mondiale a Tineretului (pag. 2-a). Femeile muncitoare din Sibiu popularizează Apelul şi flotăririle Consiliului Mondial al Păcii (pag. 2-a). Ştiri din Ţara Socialismului (pag. 3-a). In Iugoslavia titoistă înfloreşte robia colonială (pag. 4-a). Forţele imperialiste şi agresive din China şi Coreea vor fi nimicite definitiv (pag. 4-a). Stabilirea legăturilor feroviare directe între URSS și RP Chineză (pag. 4-a). IN CINSTEA ANIVERSARII PARTIDULUI Angajamentele muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor şi funcţionarilor din Centrul Poligrafic Nr. 4 Sibiu Tovarăşului GHEORGHE GHEORGHIU - DEJ Secretar General al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Chemarea la întrecere socialistă lansată de muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii celor două întreprinderi fruntaşe „Sovrommetal” Reşiţa şi „Steagu Roşu” din iubite tovarăşe Gheorghiu-Dej. 4. Să dăm produse de cea mai bună calitate. 5. Să scădem procentul de rebuturi şi deşeuri cu 3% fată de 1950. 6. Să facem economii in valoare de 1.275.000 tei la Oraşul Stalin, către toate uzinele, fabricile şi întreprinde- Plăei de zinc’ o teluri, deşeuri, chimicale, etc. rile din întreaga tară, în cinstea măreţei zile de 3 Mai, I 7 . Sa. d®RV0.“,BeonU,î?le Penale dela 12 existente cea de a 30-a aniversare a înfiinţării Partidului nostru la Până Li Noembrie 1951, drag, a fost primită cu o deosebită însufleţire şi enfu- ' ,n cinstea zilei de 8 Mai' ca ° dovadă de droosteziasm în centrul nostru, faţă de Grifid, până la această dată vom depăşi pianul Sub lozinca: „Să luptăm pentru realizarea și depășirea valor'c cu 20%, urmând ca în ziua de 8 Mai să l ucram planului de procucjie", noi muncitorii, Inginerii, fehni- 'n con*u zdei de 25 Mai. Tot în cinstea zilei de3 Mai denii și func|'onarii Centrului Poligrafic Nr. 4 Sibiu, exa- ne ma' 'nam angajamentul să realizăm economii întaminând in cadrul şedinţelor de producţie resursele şi lare de 250°00 lei, să organizăm 4 brigăzi de calitate, capacitatea întreprinderii, ne luăm următoarele angaja- să organizăm lucrul pe bandă la legătorie, să introducem menie: indicii tehnico-economici şi consumurile specifice 100% 1 Să depăşim planul de producţie valoric, în preţurile fiecare maşină de *'Par' să organizăm planificarea constante, cu 15%, realizând sarcinile de plan pe anul optativă a reparaţiilor şi reviziilor periodice. 1951 până la 15 Noembrîe 1951, deci cu 40 zile mai f*r - 31'a aniversare a Partidului! devreme. ! Trăiască tovarășs«| stalin, conducătorul oamenilor muncii 2. Să depașim planul de producfie cantitativ pe grupe , apărătorul păcii din lurnea întreagă! mari de produse în feiul următor: a) cărfi cu 8%; b) imprimate administrative cu 5%; c) confecfiuni cu 2%; d) litere cu 2B/n; e) albitură cu 2%; f) linii cu 1%. 3- Sa ridicăm productivitatea muncii peste sarcina de ji'iaiî cu pr .af. de salad?* și ig muncitor. Trăiască Partidul Muncitoresc român, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Cv.. .... conducător al oamenilor muncii din țara noastră! Director, Aurel Reisner, secretarul organizaţiei de bază pe rande loan Cîoţan, preşedintele comitetului de întreprindere, Ioan Calan; secretarul organizaţiei UTM, loan Badiu. 1921-1951 Angajamentele Filialei Regionale SRSC-Sibiu Conferenţiarii şi lectorii Societăţii pentru Răspândirea Ştiinţei şi Culturii — Filiala Regională Sibiu, înţelegând să răspundă chemării lansate de muncitorii, inginerii, tehnicienii şi funcţionarii de la Combinatul „Sovrommetal’ Reşiţa şi uzinele „Steagul Roşu" din Oraşul Stalin, s'au întrunit în ziua de 17 Martie 1951 într'o şedinţă de comitet în care au hotărît să-şi intensifice munca lor pentru ridicarea nivelului cultural şi ştiinţific al oamenilor muncii După ce s'au desbătut problemele ridicate de această acţiune, cât şi sarcinile care revin Filialei, s-a hotărît convocarea într'o şedinţă plenară extraordinară a membrilor şi lectorilor din oraşul Sibiu. Şedinţa a avut loc în ziua de 19 Martie 1951, într'o atmosferă entuziastă, fiind animată de discuţii de un înalt nivel Cei peste 150 de membri şi lectori prezenţi, şi-au luat următoarele angajamente în cinstea sălii Partidului: 1. Pentru sprijinirea campaniei însămănțărilor vom fute, până la 8 Mai, 700 conferinţe dintre care 450 în sectorul agricol socialist. Aceste conferinţe vor fi ţinute cu lectori bine pregătiţi. 2. Pentru ridicarea nivelului cultural al oamenilor muncii în vederea îndeplinirii în cele mai bune condițiuni a sarcinilor din Plan, ne luăm angajamentul să organizăm 5 cicluri de coreferine din domeniul electrificării, 5 din domeniul biologiei, 4 din domeniul astronomiei şi 240 conferinte in întreprinderi şi instituţii 3. In vederea asigurării unei cât mai bune calităţi a conferinţelor noastre ne propunem să pregătim, in cadrul secţiilor noastre ştiinţifice, un număr de 400 lectori" Cu acest prilej au luat cuvântul tovarăşii: prof. I. Mihăescu, inginer M. Ionescu, Corneliu Corduban, prof. Adriana Jipa, Iridon Lubeniţă, Nicolae Chişu, dr Florin aniver- Căprariu şi alţii, care şi-au luat angajamente individualeîn cinstea aniversării Partidului. Desvoltairea industriei textile în R. F. Ungară In cursul acestui an — al doilea al Planului Cincinal — industria textilă din R. Ungară va fi modernizată şi desvoltată, pentru acest scop fiind prevăzute mari investiţii. Pentru desvoltarea fabricilor de prelucrare a bumbacului, pentru construirea unei noui filaturi la Janosvar şi a unei noui fabrici textile la Szeged, vor fi alocate 34.000.000 forinţi. Datorită ajutorului Uniunii Sovietice, aceste fabrici vor fi înzestrate cu maşinile cele mai moderne. In industria lănci, investiţii de 10.000.000 forinţi vor permite printre altele construirea unei filaturi de lână la Kistarcsa. Pentru desvoltarea industriei de confecţiuni sunt alocate 30.000.000 forinţi. (Agerpres) ! Aspecte de la Staţiunea Experimentală Agricolă Bărăgan Colectivul de tehnicieni agronomi de la Staţiunea Experimentală Agricolă Bărăgan a Institutului de Cercetări Agronomice al RPR, distins cu Premiul de Stat al RPR şi titlul de „Laureat al Premiului de Stat“ clasa I-a, aplicând metodele înaintate ale ştiinţei agrotehnice sovietice, şi-a concentrat toate eforturile pentru a face să crească bogăţia pământului şi să sporească recoltele câmpiilor noastre, contribuind la transformarea socialistă a agriculturii in Patria noastră, la crearea unei vieţi fericite și îmbelşugate a celor ce muncesc.