Lupta Sibiului, mai 1952 (Anul 9, nr. 2129-2153)

1952-05-03 / nr. 2129

Des Wepsional SIBIU ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PMR SIBIU ȘI Al SFATULUI POPULAR REGIONAL Anul IX — Mr. 2129 Sâmbătă, 3 Mai 1952 1 4 pagini — 20 bani Marile demonstraţii de 1 Mai ale oamenilor muncii din oraşul şi regiunea Sibiu Măreaţă a fost demonstraţia oamenilor muncii de oraşul mostru cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai. Entuziasmul şi dărzenia oamenilor noi, constructorii socialismului, s’a exprimat în toată grandoarea. Sub faldurile largi ale drapelelor roşii, tricolore şi ale ţărilor de democraţie populară, peste 60.000 cetăţeni ai oraşului nostru s-au adunat, pentru ca împreună, să-şi manifeste sentimentele de solidaritate internaţională şi ura neîmpăcată împotriva criminalilor secolului nostru, imperialiştii americano-englezi. Demonstraţia de 1 Mai a fost un minunat prilej de manifestare a dragostei şi recunoştinţei pe care poporul nostru o poartă gloriosului popor sovietic şi genialului său conducător, Iosif Vissarionovici Stalin. In această zi frumoasă de primăvară, oamenii muncii din oraşul nostru au trecut în revistă forţele lor înzecite şi au făcut bilanţul unui an de măreţe victorii in lupta lor comună pentru întărirea lagărului păcii, în fruntea căruia străjuieşte invincibila Uniune Sovietică. Această demonstraţie impresionantă prin măreţia şi forţa ei, a prilejuit o strălucită manifestare a dragostei şi devotamentului faţă de partidul nostru drag, care a condus şi conduce poporul in lupta sa pentru libertate, ajutăndu-l să sfarme cătuşele imperialismului şi să înlăture dictatura odioasă a exploatatorilor. 1 Mai 1952, a fost încă un prilej prin care muncitorii din oraşul şi regiunea noastră şi-au exprimat dragostea neţărmurită faţă de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, iubitul conducător al partidului nostru, inspiratorul şi organizatorul victoriilor noastre. Meetingul din Fiata „7 Noembrie“ la dimineaţa zilei de 1 Mai, începând cu orele (), fanfarele întreprinderilor şi şcolilor din oraş, au cântat cântece muncitoreşti şi marşuri, venind de la periferic spre centru. Fanfara IMS a fost auzită de toţi cetăţenii din cartierul Calea Poplacii, cea de la „Berea Sibiului“ a mobilizat oamenii muncii din Calea Nocrichiului, fanfara fabricii „Steaua Roşie“ a trecut pe şoseaua Malinovski, venind spre centru, iar cea a liceului „Gheorghe Lazăr“ a parcurs toate străzile din centrul oraşului, însufleţind pe cei ce se grăbeau să participe la marea sărbătoare a zilei de 1 Mai. La orele 9,30 dimineaţa toţi salariaţii întreprinderilor şi instituţiilor din oraşul nostru, împreună cu familiile lor, au fost prezenţi în Piaţa „7 Noembrie“, aşteptând începerea medlingului. In jurul tribunei s-au strâns mii de pionieri, în cămăşi albe şi cu cravate roşii. In privirile lor vesele se putea citi încrederea în viitorul lor fericit. Vocile lor cristaline scandau: „Slavă lui Stalin“, „Stalin şi poporul rus, libertate ne-a adus“, „Gheorghiu-Dej, luptător, pentru pace şi popor“ şi alte lozinci, prin care tinere vlăstare ale vieţii noi pe care o construim, şi-au manifestat dragostea şi recunoştinţa faţă de marele Stalin şi faţă de conducătorul oamenilor muncii din ţara noastră, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu- Dej, cel mai iubit fiu al poporului nostru. Pe tribuna frumos îmbrăcată in roşu, au luat loc membrii biroului Comitetului regional de partid, membrii comitetului executiv al sfatului popular regional, reprezentanţi ai armatei şi ai organizaţiilor de massa. Dc odată privirile celor peste 60.000 oameni ai muncii, adunaţi în Piaţa „7 Noembrie“ s-au îndreptat spre scena uriaşe din stânga tribunei, unde un imens ansamblu de circa 2000 persoane, corişti ai celor 40 de coruri muncitoreşti din oraşul nostru, împreună cu fanfarele unificate a cântat „Cântecul despre Stalin“ şi „Marşul partizanilor păcii“. Tovarăşul Dumitru Lucaci, preşedintele Consiliului sindical regional, deschizând marea manifestaţie a spus: „ Mai este ziua în care proletariatul internaţional îşi exprimă puternic voinţa de a făuri o lume nouă, în care să se pună capăt pentru totdeauna exploatării omului de către om. Mai mai însemnează pentru clasa muncitoare din patria noastră şi pentru oamenii muncii din regiunea Sibiu, un prilej minunat de trecere în revistă a bilanţului cuceririlor lor şi de înviorare a forţelor de lupta pentru cucerirea de nouă succese, în bătălia pentru apărarea păcii și construirea socialismului“. Cuvântarea Luând cuvântul tovarăşul Gheorghe Augustin prim secretar al Comitetului regional de partid, a vorbit despre sărbătoarea primă,verii, sărbătoarea frăţiei între popoare, pe care o serbează clasa muncitoare din ţara noastră, alături de oamenii muncii din lumea întreagă. Intra altele tovarăşul Gheorghe Augustin a spus: „Sărbătorim ziua de 1 Mai, sub semnul întăririi alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, sub semnul dragostei şi devotamentului celor ce muncesc, faţă de patria noastră scumpă, faţă de Partidul Muncitoresc Român şi Comitetul său Central, în frunte cu tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, care conduce oamenii muncii pe drumul lui Lenin şi Stalin. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul luptei pentru nobila cauză a apărării păcii, pentru demascarea duşmanilor înverşunaţi ai păcii şi libertăţii popoarelor, agresorii mârşavi imperialiştii americani şi englezi, pentru înfierarea criminalului război bacteriologic dus de ei în Coreea, pentru zădărnicirea planurilor criminale de provocare a unui nou război mondial. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul recunoştinţei adânci faţă de marea, ţară a socialismului victorios, Uniunea Sovietică, patria lui Lenin şi Statul, care ne ajută zi de zi în lupta noastră pentru construirea socialismului în scumpa noastră patrie, Republica Populară Română. Vorbind despre realizările uriaşe ale Uniunii Sovietice, rov. Gh. Augustin, a arătat că Uniunea Sovietică n’a fost niciodată atât de puternică ca acum, că producţia industrială globală este de două ori mai mare decât înainte de război. Numai în 1951 producţia a crescut cu lo o faţă de 1950. A vorbit apoi despre măreţele construcţii ale comunismului, despre Canalul Volga Don care va fi pus în funcţie în primăvara, aceasta, când vor fi redate agriculturii 100.000 ha pământ secetos din regiunea Donului, despre succesele tehnicii şi ştiinţei sovietice. Niciodată — a spus tov. Gh. Augustin — nu a apărut cu atâta claritate lumea socialismului în plin avânt creator şi lumea capitalismului intrată în putrefacţie. Trecerea economiei ţărilor capitaliste pe picior de război aduce masselor suferinţe, criză, inflaţie, şomaj şi mizerie. In America 80° o din buget sunt cheltuieli pentru război. In Anglia s-au dat 62 dispoziţii pentru mărirea preţurilor, iar în Franţa, costul vieţii a crescut de 20 ori din 1938 până azi. In Iugoslavia, banda de slugoi fascişti şi spioni Tito Raukovici a, luat în zilele acestea noi măsuri în vederea intensificării exploatării muncitorilor pe socoteala, cheltuielilor de război. (Continuare în pag. 2-a) tovarășului Gheorghe Augustin In interiorul ziarului: Marile demonstraţii de 1 Mai ale oamenilor muncii din oraşul şi regiunea Sibiu (pag. 1—2). Experienţa sovietică in zootehnie, factor important in lupta pentru desvoltarea parcului de vite şi mărirea randamentului lor (pag. 3). Prin munca avântată a colectiviştilor, satul Nadeş îşi schimbă faţa (pag. 3). Cum decurg lucrările de plan la Ocolul Silvic din Mediaş (pag. 3). Cooperativa „Victoria“-Făgăraş pe calea desvoltării ramurilor anexe (pag. 3). Ordinul Ministerului Armatei al URSS din 1 Mai 1952 (pag. 4). Grandioasa demonstraţie din Capitală, cu prilejul zilei de 1 Mai (pag. 4). Din ţările de democraţie populară (pag. 4). Tovarăşului Iosif Vissarionovici Stalin Moscova Kremlin Oamenii muncii din oraşul şi regiunea Sibiu, întruniţi la marea demonstraţie cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, vă trimit, scumpe Iosif Vissarionovici, salutul lor fierbinte de dragoste şi recunoştinţă. In ziua de 1 Mai, ne manifestăm solidaritatea cu oamenii muncii din întreaga lume, cu partizanii păcii, care luptă împotriva duşmanilor omenirii — imperialiştii americani şi englezi, — ne exprimăm dragostea, prietenia caldă faţă de gloriosul popor sovietic, dragostea şi devotamentul faţă de genialul dascăl al omenirii muncitoare,. 9. Stalin. Sub conducerea înţeleaptă a Partidului Muncitoresc Român, am obţinut succese însemnate în lupta pentru sdrobirea uneltirilor duşmanului de clasă şi întăririi economice a scumpei noastre patrii, Republica Populară Română. Noi privim cu încredere viitorul şi ne vom mobiliza toate forţele pentru îndeplinirea şi depăşirea planului cincinal, fiind siguri de victoria catetei pitii şi socialismului al cărei stegar sunteţi Dumneavoastră scumpe Iosif Vissarionovici. Trăiască 1 Mai ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, Ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, forţa conducătoare în Reprolutiea Populară Română, inspiratorul şi organizatorul victoriilor noastre! Slavă celui mai iubit prieten al poporului nostru, genialul conducător şi învăţător al oamenilor muncii din întreaga lume, marele stegar al luptei pentru pace şi socialism, tovarăşul Stalin! Tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej secretar general al Comietului Central al Partidului Muncitoresc Român Bucureşti Oamenii muncii din oraşul şi regiunea Sibiu, întruniţi la marea demonstraţie cu ocazia zilei de 1 Mai, îşi manifestă şi mai hotârit încrederea în conducerea înţeleaptă a partidului şi a dumneavoastră scumpe tovarăşe Gheorghiu-Dej şi vă trimitem un călduros salut tovărăşesc. Această mare sărbătoare a oamenilor muncii din întreaga lume, a fost întâmpinată de către oamenii muncii din regiunea noastră cu măreţe realizări. In sectorul industriei grele, planul pe trimestrul I a fost îndeplinit cu 113%, industriei alimentare cu 114%, industriei uşoare cu 107%, iar productivitatea muncii a crescut între 20—27%. În agricultură însămânţările au fost realizate în întregime şi la timpul fixat, totodată au fost create încă 7 gospodării colective. De asemenea planul de colectare a cărnii a fost îndeplinit cu 134%, iar planul de încasare a impozitelor cu 142%. Aceste realizări au contribuit la întărirea succesului reformei băneşti, făcând posibilă stabilitatea preţurilor pe piaţa neorganizată. Ziua de 1 Mai constitue pentru noi un prilej de mobilizare a tuturor forţelor, în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin din planul cincinal. Sub conducerea înţeleaptă a Comitetului Central al Partidului nostru, vom lupta cu mai multă hotărîre pentru traducerea în viaţă a hotăririlor partidului şi guvernului, fiind siguri că astfel vom contribui la întărirea cuceririlor revoluţionare ale poporului nostru muncitor şi la întărirea lagărului păcii condus de marele Stalin. Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările! Trăiască Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej! Slavă celui mai iubit prieten al poporului nostru, genialul conducător şi învăţător al oamenilor muncii din întreaga lume, numele stegar al luptei pentru pace și socialism, tovarășul Stalin. Aspecte de la marea demonstraţie de 1 Mai din oraşul Sibiu