Magazin Sălăjean, mai 2010 (Anul 15, nr. 83-101)

2010-05-04 / nr. 84

Dacă vreți să scăpați de taxa auto. Dați Prefectura în judecată! Aproape 600 de sălăjeni s-au adresat instanțelor de judecată, în ultimele nouă luni, cerând înmatricularea mașinilor cumpărate la mâna a doua fără plata controversatei taxe de poluare. Până în prezent, mai bine de jumătate dintre reclamanți au avut câștig de cauză, iar 164 au tras deja "lotul câștigător", mai exact și-au înmatriculat mașina fără achitarea taxei amintite. pagina 2 45 de iglu-uri în Zalău Reprezentanții municipalității și cei ai operatorului de salubrizare AVE Sălaj Ecoserv au amplasat 45 de iglu-uri (containere speciale pentru colectarea selectivă a deșeurilor de carton/hârtie, sticlă și PET- uri) în 15 puncte gospodărești. Locațiile selectate sunt: str. Ciocârliei - Bl. H14, str. A. Iancu - Bl. N7, P.ța Iuliu Maniu - Bl. P4-10, bdul. M. Viteazul - Bl. Ol. Bl. 158 Perla, str. Salcâmilor - fosta Școală Meseșul, str. T. Vladimirescu - Bl. Lira- Flora, str. Păcii - Gr. Școlar M. Viteazul, str. T. Vladimirescu - Bl. Guliver, str. Aleea Tineretului - Piața Astralis, str. Porolissum - peco, str. Sf. Vineri - pod, str. Dumbrava - Bl. P18, str. I. Nechita - piața agroalimentară, str. V. Deleu - Bl. G18. Măsura are ca scop o mai eficientă colectare a deșeurilor menajere, susțin oficialii Primăriei Zalău, potrivit cărora "diferența față de containerele vechi este dată de faptul că aceste containere noi nu pot fi vandalizate". în Zalău, colectarea selectivă a deșeurilor menajere a demarat în iunie 2008, când AVE a amplasat containere speciale în cele 86 de puncte gospodărești din municipiu. Dacă acum doi ani, s-au adunat 17 tone de sticlă, 168,5 tone de PET- uri și 499 tone de hârtie, în 2009, rezultatele au fost net superioare: 23 tone de sticlă, 181,7 tone PET-uri și 1.488 tone de hârtie. Potrivit reprezentanților primăriei, în primele luni ale anului 2010 au rezultat 8 tone de sticlă, 29 tone PET-uri și 245 tone de hârtie. ■ A.V. Senatorul Fekete András crede că UNPR va fi înghițit de un alt partid Potrivit liderului grupului senatorial al Uniunii Democrate Maghiare din România (UDMR), Fekete András, nou înființatul partid sub denumirea de Uniunea Națională pentru Progresul României (UNPR) va fi, probabil, absorbit de o altă formațiune politică. pagina 2 Soarta grevei generale se decide azi Circa 1.000 de funcționari publici din județ se pregătesc să intre în grevă generală, începând de mâine, 5 mai, ne-a declarat Gheorghe Morar, președintele Sindicatului Civitas. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pagina 2 Sălăjencele vor mai multe vaccinuri antiHPV Deși la început, sălăjencele se cam codeau să își facă vaccinul respectiv, teama de cancer a fost mai mare și lea determinat să solicite, totuși, imunizarea prin vaccinare. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmi pagina 3 De la Remat, la naționala Austriei . După ce a câștigat campionatul României cu Remat Zalău, antrenorul Michael Warm a semnat un contract cu Federația de Volei din Austria, wmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pagina 6 Duminică. Aproximativ 15.000 de persoane așteptate la “Măsurișul oilor de la Pria” Primăvara nu putea trece peste comuna Cizer fără ca localnicii să se reunească la "Măsurișul oilor de la Pria". Sărbătoarea a ajuns la cea de-a 43-a ediție în forma pe care o știm în prezent, iar participarea este tot mai numeroasă de la un an la altul. pagina 12