Magazin, ianuarie-iunie 1989 (Anul 32, nr. 1-25)

1989-01-07 / nr. 1

cm* Nr. 1 (1627) din 7 ianuarie 1989 ÎNALT EXEMPLU DE ABNEGAȚIE REVOLUȚIONARA SI ÎNFLĂCĂRAT PATRIOTISM La Început de an. In zilele cind toti oamenii muncii din patria noastră consemnează cu bucurie și satisfacție primele izbinzi ale muncii și creației în realizarea planurilor și programelor de activitate stabilite pentru acest an, întreaga noastră națiune sărbătorește o aniversare scumpă tuturor fiilor și fiicelor României socialiste, ziua de naștere a tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, strălucită personalitatea vieții politice și științifice românești, militant de frunte al partidului și statului nostru, savant de aleasă recunoaștere internațională, prestigios sol al națiunii noastre, care, alături de secretarul general al partidului, președintele României, tovarășul Nicolae Ceaușescu, poartă pe meridianele globului mesajul de pace și prietenie, al dorinței Înflăcărate de prietenie și colaborare nutrite de poporul nostru. Cu acest fericit prilej, Întregul popor muncitor, toți cei ce sint permanent la datorie In noile si modernele fabrici și uzine Înălțate pretutindeni in țară. In anii glorioși ai Epocii Nicolae Ceaușescu, aduc un cald și vibrant omagiu, din glas nețărmuritei lor recunoștințe, alesei prețuiri, profundei stime și admirații pe care ie nutrim față de prodigiosul om politic și savant de mare prestigiu Elena Ceaușescu, față de munca sa neistovită, față de devotamentul patriotic cu care slujește cauza partidului, știința românească, propășirea și progresul multilateral al patriei, ascensiunea neîntreruptă a poporului nstru spre culmile civilizației comuniste a viitorilor ani. Calea dezvoltării armonioase, echilibrate, calea progresului și civilizației României contemporane, deschisă de cel de-al IX-lea Congres al partidului, s-a Împlinit cu belșug și rodnicie în minunatele Înfăptuiri ale prezentului, genial prefigurate de ghidul și fapta revoluționară a tovarășului Nicolae Ceaușescu, ctitor de istorie nouă, alături de care tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, excepțională pildă de devoțiune revoluționar-patriotică, a adus o contribuție decisivă, esențială la toate marile izbinzi cu care azi Întregul popor se mândrește. Tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu a acționat și acționează permanent cu perseverență pentru descoperirea și promovarea noului, pentru afirmarea științei, ingineriei tehnologice și tehnicii românești în întreaga lume, pentru intensificarea contribuției științei românești la modernizarea și perfecționarea continuă a întregii noastre vieți economico-sociale. Om de știință de mare valoare, a cărui impresionantă operă științifică Însumează sute de titluri, tovarășa Elena Ceaușescu a demonstrat prin propriul său exemplu creator că știința românească se află astăzi la un Înalt nivel de Împlinire care ii permite să abordeze domeniile de vîrf ale cunoașterii umane și să obțină rezultate de excepție, de natură să plaseze știința românească intr-un loc de frunte al științei universale. Putem afirma cu înaltă mîndrie patriotică faptul că, prin întreaga sa activitate politică și științifică, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv, prim viceprim-ministru, președintele Consiliului Național al Științei și Invățămîntului, constituie un excepțional catalizator al imenselor energii creatoare ale întregului popor, orientînd ferm și eficient acțiunile vizînd introducerea și generalizarea revoluției științifice și tehnologice în toate domeniile de activitate — obiectiv prioritar strălucit formulat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, inclus in sarcinile de esență ale strategiei politicii partidului nostru în actuala etapă de dezvoltare economico-socială. Cu prilejul recentei Plenare a C.C. al P.C.R., a organismelor democrației noastre muncitorești-revoluționare, a celorlalte organizații de masă și obștești, din 28—30 noiembrie 1988, tovarășa Elena Ceaușescu arăta că în actualele condiții de desfășurare a proceselor revoluționare din societatea noastră socialistă, trebuie să urmărim permanent, cu toată energia, așezarea Întregii activități economico-sociale pe baze riguros științifice, prin introducerea nemtirziatâ în producție a celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii, așa iicit să obținem o radicală schimbare calitativă, revoluționară In direcția dezvoltării Intensive a economiei naționale, pentru creșterea puternică a calității și tehnicității produselor, a competitivității lor pe piața mondială, pentru creșterea eficienței economice de ansamblu, in deplină concordanță cu mijloacele materiale pe care le avem la dispoziție, cu noile cuceriri ale cunoașterii umane, cu uriașul potențial material și uman tehnico-științific de care dispunem azi. Pentru noi, muncitorii, tehnicienii și specialiștii din cadrul modernei întreprinderi de Utilaj Chimic „Grivița Roșie“, unitate reprezentativă pentru forța în continuă creștere a industriei românești, pentru gradul înalt de calitate, eficiență și tehnicitate atins in producția materială, anii Epocii Nicolae Ceaușescu au reprezentat tot atîtea trepte spre domeniul de vîrf al performanțelor mondiale, pe care le-am suit urmind indicațiile și orientările, prețioasele sfaturi și îndemnuri pe care ni le-au adresat tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu in timpul numeroaselor vizite de lucru cu care ne-au onorat colectivul nostru muncitoresc. Grație acestui sprijin, astăzi, întreprinderea noastră se prezintă drept una din cele mai moderne unităti Industriale producătoare de utilaj tehnologic pentru industria chimică și petrochimică, marca noastră de fabricație puțind fi intilnită pe numeroase utilaje tehnologice și echipamente aflate In funcțiune In toate combinatele chimice și petrochimice din țară, precum și numeroase obiective de profil, rod al cooperării țării noastre cu alte țări ale lumii sau in întreprinderi din state puternic dezvoltate, cu vechi tradiții In realizarea unor asemenea instalații extrem de pretențioase din punctul de vedere al parametrilor tehnico-funcționali și ai calității. în prezent, producem o gamă largă de astfel de echipamente la nivelul tehnicii de vîrf, caracterizate printr-o calitate superioară și competitive pe piața mondială. De-a lungul anilor, în conformitate cu strategia partidului nostru de conexare a cercetării științifice cu învățământul și producția, transpusă în fapt grație activității deosebit de bogate a tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu. Întreprinderea noastră întreține relații deosebit de rodnice de conlucrare cu unități de cercetare, inginerie tehnologică și Învățământ superior de profil, unități care contribuie in mod substanțial la continua modernizare a produselor, tehnologiilor de fabricație, metodelor de testare și verificare a calității produselor, prin implementarea a noi tehnici și metode de mare eficiență In activitatea de conducere, organizare și optimizare a proceselor economice de producție, incepînd din faza de concepție și proiectare a produselor și tehnologiilor, pînă in faza de testare, omologare, introducere și producție și desfacere. Din rândul colaboratorilor noștri permanenți, dorim să evidențiem, pentru excelenta colaborare existentă, institutele specializate grupate în cadrul ICECHIM București, Institut etalon al științei și Ingineriei tehnologice românești, exemplu concludent al concepției originale, de mare eficientă, a tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, în privința modului optim de organizare, cu maximum de impact economico-social, a cercetării științifice românești. In aceste momente aniversare, find Întregul nostru popor sărbătorește cu entuziasm, animat de Înalte și fierbinți sentimente de stimă, dragoste și recunoștință, de aleasă prețuire, personalitatea de excepție a tovarășei academician doctor Inginer Elena Ceaușescu, omul politic și savantul de largă recunoaștere internațională, ale cărui rezultate se Înscriu Intre marile izbinzi ale geniului creator peren al poporului român, gindurile noastre, ale tuturor oamenilor muncii din întreprinderea „Grivița Roșie“, Intr-o deplină unitate de gind și voință, se Îndreaptă cu nețărmurită devoțiune spre Omul ce constituie un minunat exemplu de muncă și viață pentru noi toți, tovarășa Elena Ceaușescu, urîndu-i, dimpreună cu Întregul nostru popor, sănătate, multă putere de muncă, spre binele și fericirea națiunii noastre socialiste, noi și noi Împliniri mărețe in activitatea politică și de creație științifică. Împreună cu tradiționala urare românească „„ MULȚI ANI I“. Ing. RADU ALEXANDRESCU director general adjunct întreprinderea de utilaj chimic „Grivița Rație“ — București REMARCABILA CONTRIBUȚIE LA CONTINUA DEZVOLTARE A ȘTIINTEI AA Om politic prestigios, avind sarcini de mare răspundere în conducerea partidului și statului, în transpunerea în viață a obiectivelor strategice ale dezvoltării multilaterale a țării, personalitate remarcabilă a științei românești, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu participă în mod direct la conducerea vastelor procese revoluționare modelatoare, care dinamizează progresul general al României prin complexele domenii ale științei și cercetării românești. Tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu are meritul istoric de a fi impulsionat știința românească, de a-i fi creat cadrul fertil și eficient de dezvoltare, de a fi sporit prestigiul cercetării și al științei românești pe plan mondial. Ca om de știință ce și-a dedicat întreaga activitate de cercetare unui domeniu de vîrf al științei contemporane, tovarășa Elena Ceaușescu reprezintă pentru noi toți o pildă strălucită de devotament patriotic și revoluționar, militind pentru descoperirea și promovarea noului, a competenței in toate domeniile creației științifice și tehnologice, un remarcabil model de conducere dinamică, vie, clarvăzătoare. Activitatea sa științifică este materializată intr-o impresionantă operă, care însumează sute de lucrări traduse in numeroase țări ale lumii, lucrările constituie tot atîtea momente de referință pentru cercetarea din domeniul chimiei. Evoluția ascendentă în domeniul chimiei și petrochimiei din țara noastră, stimularea forțelor creatoare din cercetarea românească de chimie se datoresc tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, activității sale îndelungate, aportului substanțial la dezvoltarea chimiei, la direcționarea cercetărilor cu un caracter aplicativ, practic, cât și fundamental. Activitatea științifică a tovarășei Elena Ceaușescu in domeniul de mare importanță pentru economia națională, care este sinteza elastdmerilor, sector de activitate ce-i datorează Înființarea și dezvoltarea, constituie o prodigioasă contribuție teoretică și aplicativă adusă domeniului chimiei. Eminent om politic și savant de largă recunoaștere pe plan mondial, militant comunist de înalt prestigiu, tovarășa Elena Ceaușescu desfășoară o muncă de creație științifică și tehnologică originală, ce are in vedere rezolvarea unor probleme complexe, cu caracter științific plurivalent, ale căror rezultate au o Însemnătate excepțională pentru știința și economia națională. Afirmarea științei românești ca forță de producție, rolul și locul științei în context politic, social, economic și cultural, efectele noii revoluții științifice și tehnologice constituie concepte strategice a căror dinamică a fost ghidată de promovarea cunoașterii științifice și creației tehnice și tehnologice, ca factori hotărîtori ai progresului și civilizației. Tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu i se datorează organizarea întregii activități de cercetare științifică, inginerie tehnologică și promovarea progresului tehnic, precum și cadrul organizatoric al cercetării românești caracterizate de stimularea abordărilor sinergice, interdisciplinare, educarea noilor generații intr-un spirit nou, receptiv la progres și creator de progres. Indrumind, paralel cu știința, învățămintul românesc, tovarășa Elena Ceaușescu le-a orientat în direcția dezideratelor actuale ale dezvoltării social-economice, spre o rezolvare eficientă a problemelor complexe și stringente ale prezentului și viitorului, cum ar fi materiile prime, energia, transferul noilor tehnologii, Îndeplinirea programelor de cercetare. In calitatea sa de președinte al Consiliului Național al Științei și Invățământului, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu se dovedește un desăvirșit organizator, ale cărui calități de excepție reies in procesul de Îndrumare și coordonare a activității de cercetare științifică și de formare a cadrelor de știință din România. Acestea se reflectă și in activitatea Centrului de Chimie Fizică, in domeniile abordate de cercetarea Centrului, in soluțiile și rezultatele noastre. Prestigioasele rezultate obținute de Institutul de Cercetări Chimice, de Institutul Central de Chimie iși datorează in chip esențial valoarea îndrumării nemijlocite de care beneficiază din partea tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu. In acest moment aniversar, oamenii muncii din Centrul de Chimie Fizică Își exprimă aleasa prețuire, caldele sentimente de stimă, considerație și recunoștință pentru strălucita activitate depusă neobosit in slujba științei și cercetării românești, a Înfloririi patriei socialiste, de către tovarășa Elena Ceaușescu, personalitate remarcabilă a vieții politice și științei românești, savant conștient de responsabilitățile și nobilele sarcini ce-i revin. Ne exprimăm mândria patriotică de a avea în fruntea științei și cercetării un om de știință revoluționar, ce și-a Închinat întreaga viață progresului și prosperității patriei noastre socialiste. Prof. dr. CONSTANTIN LUCA directorul Centrului de Chimie Fizică din cadrul Institutului de Cercetări Chimice