Magazin, iulie-decembrie 1991 (Anul 34, nr. 27-52)

1991-07-06 / nr. 27

O CINĂ LA WINDSOR Ducii de York au oferit o cină în noua lor casă cu șaisprezece dormitoare, de la Windsor. Frumoasa reședință este situată în Sunninghill Park, iar cina a fost organizată pentru a sărbători această achiziție în valoare de nouă sute de mii de dolari. Dintre invitați au făcut parte : Elton John, Joan Collins, care de-a lungul anilor a devenit prietena intimă a perechii regale, Carolyn Cotterell, care împărțea apartamentul cu Fergie când nu era căsătorită, nașii copiilor, ducesa de Roxemburgh, în a cărei casă prințul Andrew a cerut-o în căsătorie pe actuala sa soție și desigur vicontele Linley care și-a adus contribuția la decorarea locuinței. De pe lista invitaților deosebiți nu au lipsit : David și Carina Frost, Terry O'Neill, fotograful favorit al familiei și Paddy și Jules Dodd-Noble. Costul încîntătoarelor decorațiuni, care împodobesc casa, se ridică la patru sute nouăzeci și cinci de mii de dolari. Vizitatorii au fost uimiți de grandoarea plafonierei de cristal și de strălucirea coloanelor de marmură din salonul în care au fost așteptați să ciocnească șampanie înainte de cină. O dată ce majordomul a anunțat că masa este servită, toată lumea a trecut in sufragerie. Decorul pereților aparținînd lui Nina Campbell și covoarele, care acopereau superbul parchet erau demne de admirat. Pe Fergie a încîntat-o să aibă camerele decorate în stil victorian, amestecate uneori cu detalii din epocile anterioare. Dintre cele douăzeci și patru de scaune Chippendale (mobilă fină englezească din secolul al XVIII-lea), opt sînt autentice și șaisprezece sînt reproduceri. Masa, așezată sub o frumoasă lampă venețiană (deși ducii de York preferă lumina luminărilor) a fost fin ornamentată cu candelabre argintii, iar în mijloc flori și fructe, după gustul lui Fergie. Tacîmurile de argint folosite pentru invitați au fost scoase, special pentru această ocazie, din colecția personală a Reginei. Fergie a aranjat semițele stil victorian pentru fiecare persoană. Fețele de masă au produs mare admirație, fiind brodate cu cele mai subțiri fire reprezentînd lebede și purtînd inițialele A și S. Pînă cînd și recipientele pentru unt aveau gravat însemnul coroanei regale. Pe cartea de vizită așezată fiecărui invitat a fost înscris numai numele, fără prenume, iar bucatele au fost preparate astfel incit să fie extrem de gustoase, dar cu un număr redus de calorii. Majoritatea alimentelor au fost aduse de la ferma Windsor, dar cu timpul Sunninghill va avea propria grădină de legume. In final, totul a contribuit la crearea unei ambianțe intime, de înaltă ținută, care a incentat deopotrivă oaspeții și gazdele. MANUELA SPATARU FLEETWOOD MAC Fondat în 1967 de Peter Green (ex membrul formației „John Mayalls Bluesbreakers“) cu John McVie (ch. bass), Mick Fleetwood și Jeremy Spencer (ch ). Grupul debutează la „National Jazz And Blues Festival“ în 1967 fiindu-le oferit un contract de casa „Blues Horizon Records“, primul album (ce poartă numele grupului) stă un an de zile în topuri, primul lor hit fiind, în 1968, piesa instrumentală „Albatroși“, grupul devenind unul din marile nume ale vremii. Cooptînd, in 1968, un al treilea solo chitarist (Danny Kirwan) grupul se orientează spre rhythm & blues, Peter Green cotinuînd să cînte și să compună în stilul lui J. Mayall. Despre Peter Green marele B.B. King a spus că: „este unicul chitarist care mă tulbură, care atinge cel mai sensibil ton pe care l-am avut vreodată..." In 1970 Green se îmbolnăvește și părăsește grupul punînd astfel capăt primei perioade din istoria lui Fleetwood Mac. La cîteva luni după aceasta își face apariția solista numărul unu a Marii Britanii pe anul 1969 (potrivit revistei Melody Maker) Christine Perfect, care va deveni doamna John McVie, începe o etapă de schimbări în componența grupului care va marca a doua perioadă în existența formației (unul din marile hituri ale acestei etape este „Think About Me“ — Gîndeștede la mine). Despre Fleetwood Mac am putea spune că după rău vine, în mod sigur, și binele, acesta concretizîndu-se într-o intîmplare fericită. Iat-o : în 1974 Mick intră intr-un studio de înregistrări din Los Angeles unde proprietarul ii demonstrează posibilitățile aparaturii din dotare interpretîndu-i fragmente dintr-un LP al unui duet numit Buckingham — Nicks. Lindsey Bukingham și Stevie Nicks se aflau într-o încăpere vecină și vor dori să vadă cine se interesează de munca lor și, doar după cîteva săptămîni, cei doi vor trece la Fleetwood Mac... Urmează trei albume bune iar, in 1977, LP—ul „Rumours“ — Zvonuri are un succes incredibil, dacă avem în vedere numeroasele „cataclisme“ care au zguduit formația (Cristine a divorțat, Mick s-a recăsătorit, Buckingham și Stevie Nicks se despart, după o prietenie de opt ani!) Cu toate acestea ei au scos acest LP minunat care s-a vîndut în 15 milioane de exemplare! Ce păcat că, un an mai tîrziu, Buckingham pleacă... Pină în 1987 grupul nu a mai avut succese notabile, aparițiile sale fiind sporadice. 1987 este anul care aduce grupului gloria din anii ’60 — '70, LP — ul „Tango In The Night“ fiind o realizare remarcabilă, cu o muzică diversă, un amestec genial al diferitelor stiluri și, ca urmare, doi ani în clasamentele internaționale ! În 1989 apărea „Behind The Mask“ — In spatele măștii, album ce continuă linia melodică a grupului demonstrînd că Fleetwood Mac mai are un cuvint de spus în rock-ul mondial. (In fotografie sînt cele două frumoase ale grupului). Să rămînem în S.U.A. deoarece am un răspuns de dat prietenei noastre Angela Mureșan din Ploiești , născută în Anglia, crescută ,în Australia, Olivia Newton John își realizează cariera muzicală în Statele Unite la începutul anilor ’70, primul ei single (interpretat în duet cu Bob Dylan) fiind „If Not For You“ (de pe albumul omonim). Vor urma „How Do You Do“ (1972), „Long Live Love“ (1974), an in care i se acordă trei premii Grammy. Tot în 1974 melodia „You’re The One That I Want“ — Ești unicul pe care-l vreau, interpretată în duet cu John Travolta ajunge Number One în mai toate topurile: „Have You Never Been Mellow“ (1976), „Come On Over“ (1977), „Making A Good Thing Better“ (’78), „Xanadu” (1980), „Physical“ (1981), „Two Of A King“ (1983), Soul Kiss (1985), The Rumour (1988) și „Warm And Tender“ (1989). Să sperăm că, în curînd, va reedita marile succese ale anilor trecuți. Pină atunci... ...să vă prezint un nume care face furori la ora actuală, Color Me Bad, un cvartet american care și-a vîndut primul single (intitulat „I Wanna Sex You Up“) în peste două milioane de exemplare ! Numele grupului este o enigmă nu numai pentru mine ci și pentru specialiștii din Vest. Sam Watters, liderul grupului, a spus unui reporter al MTV : „Dorim să depășim orice granițe (n.n. evident, se referă la frontiere !). Nu avem un stil anume, ne străduim să facem o muzică bună, adresată tuturor. Dacă țineți morțiș să ne numiți intr-un fel, spuneți-ne „Rău" (The Bad) Cu riscul de a-mi face dușmani voi dedica și restul rubricii de azi muzicii americane. Deci , Paula Abdul se pare că va pierde procesul intentat de Yvette Mareen (cea care a secondat-o la realizarea albumului de excepție „Forever Your Girl“). Yvette afirmă că cea mai mare parte a melodiilor componente ale acestui LP îi aparțin... Vom asista, oare, la un al doilea caz. „Milli Vanilii“ ? Dacă tot am pomenit de Milli Vanilii, hai să vedem ce mai fac cei doi impostori , nu mai pot de bine, ciștigă bani fără să spună un cuvint ! Sunt plătiți să facă reclamă pentru... gumă de mestecat mimînd o arie dintr-o operă și cînd, deodată, muzica se oprește cei doi continuă să dea din gură în timp ce o voce întreabă : „Cu va dura aroma gumei ? Aceeași voce răspunzînd atit timp cu acești băieți vor continua să evite astfel !" Vai de lume... Talon de concurs 6 iulie 1991 Prima întrebare : care este numele unuia dintre grupurile britanice de referința ale anilor ’60, grup ce a lasat celebra melodie „Nights In White Latin“? A doua întrebare : care este ziua de naștere a Madonei ? TOP TEN MAGAZIN 1. Wind Of Change — Scorpions 2. Joyride — Roxette 3. Just The Way It Is, Baby — The Rembrandts. 4. I Wanna Sex You Up — Color' Me Bad 5. Losing My Religion — R.E.M, 6. Rhythm Of My Heart — Rod Stewart 7. What Crapes Naturelly — Sheena Easton 8. Secret Love — Bee Gees 9. Because 1 Love You — Stevie B. 10. Megamix — Snap Propuneri top: Baby, Baby—Amy Grant, Love Is A Wonderful Thing ,— Michael Bolton, We Want The, Funk — Gerardo. Răspunsurile întrebărilor din luna iunie : 1. Rhodes, Le Bon, Cuccurufio, Taylor, Campbell \V. y. / • \ •> 2. 8.ol. 1947 -3. Genesis. • ) 4. Tennant— Lowe 5. Roger Webb 6. M.Bolton . 7. Ephraim — Fuller 8. Chubby Checker 9. 23.09.32 10. Alone MARIAN MINCULESCU Nr. 27 (1759) din 6 iulie 1991 •••••• ••• •• ••••»•• ••• •• ••••••• ••• •• ••• ••• ••• •• ••• •• ••••••• ••• •• •••••• ••• •• ••• ••• •• ••• •••••• ••• •••••• ••• ••••• ••• ••• ••• ••• ••• ••• ••• •••••• ••••• •••••••••••••• • •••••• ...................................... ••••••» •• •• • • ••• ••• ••• ••• ••• ••• ••••••• •• •• •• •••• • ••••••• ••••••• ••• ••••••• ••• • •• ••••• •• Istoria unei familii: Jacksonii (IV) Dar legenda lui Michael Jackson începe o dată cu apariția albumului „Thriller”, cel mai vîndut album muzical din lume, 40 milioane exemplare. Apare destul de repede și pe video, un film cu efecte speciale, elemente de groază, morți care dansează în stilul impus de Michael și... o poveste de dragoste. Rețeta fusese găsită. Succesul asigurat. Dar din acel moment, Michael se îndepărtează de lume, refuză interviurile, se închide in casă alături de șarpele lui boa, de lamele sale, de casetele video și cimpanzeul său, toate strînse în vila sa californiană, un fel de Eden în care pină și patul în care doarme este hiperbar. Papa Joe îl veghează încă pe micul star, chiar dacă acesta s-a înconjurat de avocați și de oameni de afaceri. Au venit anii de glorie. Contract mirobolant cu Pepsi—Cola, albumul „Bad” care se vinde în 30 milioane exemplare, un turneu gigantic prin Japonia, America și Europa, un film pentru parcul de atracții Epcot, turnat de George Lucas și Francis Coppola... Jackson Five nu mai există, doar micuțul Michael a devenit super-starul mondial, locul întîi în clasamentul celor mai bogați artiști. Adolescent fiind, Michael nu-și suporta fizicul. Din clipa în care el a început cariera sa fulminantă de cîntăreț solo, metamorfoza a început. Trăsăturile s-au schimbat, tenul s-a albit, starul a devenit un androgin. Ca un veritabil obiect de artă. Top 30 artiști milionari Locul 7 în clasamentul celor mai bogați artiști din lume este ocupat de actorul care câștigă mereu Oscarul pentru cel mai prost actor din lume, ați ghicit, este vorba de Sylvester Stallone. Averea lui este estimată la 63 milioane dolari. 25 de milioane i-a adus numai filmul Rocky V. Se pare că, mai nou, „omul cu mușchi” a schimbat macazul, și-a părăsit statuia și a început să joace în filme roluri mai „normale”, nu se știe însă dacă la fel de bănoase. Grafica S.F. Marian Deaconu este singurul grafician român care și-a ales ca tărîm al inspirației, universul science-fiction și, care a reușit să fie publicat în revistele de specialitate din străinătate. Revista C.A.S. din Germania i-a publicat tânărului artist 30 de lucrări și un medalion, tai nou, revista Andromeda din Berlin i-a publicat alte desene. Marian Deaconu este născut la 2 noiembrie 1960 la Slatină, student la Facultatea de jurnalistică „Titu Maiorescu” din București,și , cum ați observat, colaboratorul nostru de mai multă Vreme, în pagina de proză s.f. Nici îi dorim succes pe mai departe, și, prima expoziție, Rubrică realizată de GEORGE CUȘNARENCU