Munca, martie 1953 (Anul 9, nr. 1675-1702)

1953-03-01 / nr. 1675

ViataPrdtelmî "din toate jam, ahuțl-vHI SINDICALA ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R.P.R. Nr. 1675 Duminică 1 Martie 1953 6 pagini 20 bani Pentru terminarea grabnică a reparațiilor la Centre Mecanice Planul de stat pe 1953 cuprinde sarcini foarte importante, pentru desvoltarea agriculturii. Suprafața ce trebue însămânțată în acest an este cu 188.600 ha, mail mare decât în 1952, iar productivitatea la hectar mai ridicată cu 11 la sută. Un factor hotărâtor pentru îndeplinirea acestor sarcini iii constituie executarea la timp și în condiții tehnice superioare a campaniei însămânțărilor de primăvară. lin acest scop trei mese făcute toate pregătirile pentru efectuarea cu succes a muncilor agricole, astfel ca niciun petec de pământ să nu rămână neînsămânțat. O condiție esențială pentru ca S.M.T.uriie să execute volumul de lucrării prevăzut în planul de producție pe anul 1953, este repararea la vreme și în bune condițiuni a inventarului agricol, asigurarea funcționării întregului parc de tractoare și mașini pe toată durata campaniei. Executând reparațiile curente și capitale la tractoarele și motoarele trimise de S.M.T.-uri,recondiționând un însemnat număr de piese și organe de tractor necesare reparării întregului parc de tractoare și mașini agricole și fabricând piesele de schimb prevăzute în plan, Centrele Mecanice dau un puternic sprijin S.M.T.urilor și contribuie la descongestionarea industriei noastre care, va putea produce mai multe tractoare și mașini agricole. Datorită bijutorului dat de partid și guvern, precum și măsurilor organizatorice lluate de Ministerul Agriculturii, Centrele Mecanice și-au mărit în acest an capacitatea de producție și posibilitățile de reparații. Cu actualele cadre calificate și fiind înzestrate continuu cu instalații și mașini sosite din U.R.S.S. sau fabricate de industria noastră socialistă, Centrele Mecanice pot să-și realizeze sarcinile de plan. In acele unități ale căror conduceri s’au preocupat cu simț de răspundere de buna pregătire și desfășurare a reparațiilor și unde comitetele de întreprindere au mobilizat colectivele de muncitori și tehnicieni în lupta pentru aplicarea experienței sovietice și folosirea resurselor locale, planuri de reparare a tractoarelor și de recondiții oroare a pieselor, de schimb a fost îndeplinit înainte de termen. Datorită intensificării întrecerii socialiste, organizării procesului de producție în mod ritmic și aplicării metodei Bugacev — de reparații peransamble — colectivul de muncitori și tehnicienii de la C.M.Constanța a îndeplinit până în ziua de 21 Februarie a.c. planul de reparații. Până la aceeași dată planul pe primul trimestru la reparații capitale și recondiționări de piese a fost realizat la această unitate îin proporție de 96,1 la sută, iar planul de producție pe duna Februarie in proporție de 105,9 la sută. Succese însemnate au obținut și muncitorii și tehnicienii dela C.M.Craiova care, cu toate greutățile crestate de Direcția Centrelor Mecanice, care le-a fixat cu mare întârziere ,votlumul și felul reparațiilor, au realizat planul până la 24 Februarie. Nu acelaș lucru se poate spune însă despre Centrele Mecanice din Oradea, Iași,Ciulnița și Giurgiu, care s’au dezinteresat de buna realizare a planului de reparații. Nepregătind din timp condițiile tehnicocrganizatorice, întârziind mult din această cauză începerea lucrărilor și căutând să-și ascundă lipsurile în dosul greutăților „obiective“, conducerile acestor unități nu au mobilizat toate forțele de care I dispun pentru grăbirea ritmului de reparații. La Centrul Mecanic Oradea, datorită nerespectării disciplinei de stat și de plan și delăsării în muncă, reparațiile sunt mult rămase în urmă, realizându-se abia 46 la sută din plan, până la 24 Februarie. O situație asemănătoare există și la Centrul Mecanic Ciulnița, care deși are toate posibilitățile pentru terminarea la timp a reparațiilor, nu se străduiește să accelereze ritmul lucrărilor. Rămânerea în urmă a unor Centre Mecanice se datorește în mare măsură Direcției Centrelor Mecanice din Ministetrul Agriculturii, care a tărăgănat mult reparațiile la Centre, împingăndu-le mai mult spre fabricarea de piese decât spre lucrări de reparație. Neținând o legăturătrânsă cu toate unitățile de jos și necunoscând capacitatea reală de producție a acestora, Direcția Centrelor Mecanice a întocmit planurile de reparații în mod birocratic, repartizând unor unități un volum prea mare de lucrări, iar altora mult prea mic față de posibilități. Astfel, deși Centrul Mecanic-Caracal a arătat că poate repara 70—80 motoare de tractor, Direcția Centrelor Mecanice l-a repartizat totuși numai 39. Rectificarea în mai multe rânduri a planurilor de reparații, deficiențele mari în sistemul actual de aprovizionare a unităților cu materiale și piese de schimb au pricinuit deasemeni greutăți serioase, întârziind cu mult începerea lucrărilor și provocând întreruperi în munca de executare a reparațiilor. In Hotărîrea guvernului și partidului din 6 Februarie a.c., se arată că S.M.T.urile și Centrele Mecanice sunt obligate să repare și să recepționeze în mod exemplar până la 28 Februarie 1953 întregul parc de mașini și tractoare, pentru a nu se întârzia cu nicio zi începerea muncilor agricole de primăvară. Faptul că la o serie de Centre Mecanice reparațiile sunt atât de mult rămase în urmă, trebue să dea serios de gândit Direcției respective din Ministerul Agriculturii și organelor de conducere din unitățile codate. Ținând seamă de timpul extrem de scurt ce ne mai desparte de începerea însămânțărilor și cunoscând că nu le este îngăduit să facă greutăți S M.T.-urilor, Centrele Mecanice rămase în urmă cu reparațiile trebue să ia de urgență toate măsurile pentru terminarea lor în cel mai scurt timp. Conducerile acestor unități au datoria să organizeze cât mai bine munca, să folosească utilajul atelierelor cât mai complet și să repartizeze chibzuit forțele de muncă, să asigure printr’un control permanent respectarea disciplinei tehnologice, pentru a se obține reparații de calitate superioară. Curmând cu sistemul defectuos de lucru de până acum, Direcția C.M. și Direcția Aprovizionării din Ministerul Agriculturii sunt obligate să sprijine Centrele Mecanice, punându-le la dispoziție fără nicio întârziere materialele și piesele de schimb de care acestea au absolută nevoie pentru a putea executa complet reparațiile. De felul cum Direcția C.M. va ști să lichideze lipsurile serioase de care a dat dovadă și să mobilizeze întreg aparatul de îndrumare și control de care dispune, depinde în mare măsură terminarea grabnică a reparațiilor. Dând atenția cuvenită muncilor de pregătire a campaniei agricole de primăvară, comitetele sindicate regionale și raionale ale muncitorilor agricoli au datoria să sprijine îndeaproape comitetele de întreprindere din Centrele Mecanice, arătându-le concret cum trebue să-și desfășoare activitatea pentru a-și putea îndeplini sarcinile ce le revin. Sub conducerea organizațiilor de partid, comitetele de întreprindere trebue să se preocupe temeinici de mersul producției, de educarea tractoriștilor, mecanicilor, tehnicienilor în spiritul atitudinii noi, socialiste, față de muncă și avutul obștesc, să intensifice întrecerea socialistă și lupta pentru folosirea la maximum a resurselor locale. Grija față de om trebue să stea in centrul atenției conducerilor Centrelor Mecanice și comitetelor de întreprindere. In strânsă colaborare, organele sindicale și conducerile Centrelor Mecanice au obligația de a crea muncitorilor și tehnicienilor cât mai bune condiții de viață și de muncă. Organele sindicale din întreprinderile metalurgice în care se produc piese de schimb pentru agricultură trebue să se preocupe îndeaproape de producerea și livrarea, înainte de termen a pieselor de schimb pentru ca întreg parcul de mașini agricole să poată fi pus în stare de funcționare. Muncitori, mecanici și tehnicieni din Centre Mecanice! Depuneți toate eforturile pentru terminarea grabnică a reparațiilor la tractoare și motoare! Sprijiniți prin munca voastră S.M.T.-urile pentru ca ele să-și poată îndeplini cu succes sarcinile ce le revin în campania de primăvară, asigurând o recoltă bogată în anul 1953 ----------------------------♦------------------------- Cincinalul in patria ami In numeroase întreprinderi muncitorii cer reexaminarea normelor .' • j' ■ *■ ★ ★ k k Normele învechite — o piedecă în calea creșterii productivității . Alăturându-se largii mișcări patriotice de reexaminare a normelor învechite, mișcare ce a cuprins mii de muncitori înaintați — stahanoviști și fruntași în producție — numeroși muncitori de la uzinele „Semănătoarea“ din Capitală cer stabilirea unor norme noi, corespunzătoare creșterii nivelului tehnic al întreprinderii și calificării înalte a oamenilor. Cererea aceasta este pe deplin justificată, deoarece la „Semănătoarea’ numai în cursul anului 195? au fost instalate 27 de mașini dintre, cele mai moderne, , venite din Uniunea Sovietică,31, de mașini noi fabricate în țară, iar alte 18 au fost repartizate de minister de la diferite alte întreprinderi. De asemenea, a fost dată în producție o mașină modernă de rectificat role pentru rulmenți, laboratorul a fost dotat cu , aparataj modern sosit din U.R.S.S. Tot acest utilaj asigură creșterea serioasă a productivității muncii și îmbunătățirea condițiilor de lucru. Mișcarea largă a inovatorilor și raționalizatorilor care perfecționează mereu procesele de producție, determină și ea ridicarea necontenită a nivelului de tehnicitate al uzinei. Astfel, de mai multă vreme a început introducerea a sute de noi dispozitive, care vor ușura mult îndeplinirea planului. In afară de introducerea de noi mecanisme moderne, care au determinat depășirea vechilor norme, a crescut simțitor nivelul tehnic al muncitorilor, s’au ridicat sute de noi cadre, profesionale. Numai în anul 1952 au fost calificați peste 500 de muncitori. In luna Februarie a. c., la propunerea organizației de partid, s’a deschis aici o școală de caificare de gradul II. Prin extinderea planificată a numeroase metode sovietice de muncă, după inițiativa comuniștilor de la Boldești, vechile norme au fost doborâte. Acestea sunt numai câteva din realizările obținute la uzinele metalurgice „Semănătoarea” din București, realizări cu care muncitorii își susțin cererile lor de reexaminare a normelor de lucru. • E clar — ne-a spus tovarășul Bejan Ștefan cu care am stat de vorbă — că fabrica noastră s’a schimbat într’atât, încât a devenit aproape de nerecunoscut. De aceea, nici normele vechi nu mai pot fi menținute. Noi simțim în munca noastră cum ne țin pe loc, nu ne mobilizează să găsim noi căi pentru depășirea lor, căci și așa le depășim cu ușurință. Pentru aceasta, le vom schimba cu altele noi, corespunzătoare în pas cu marile transformări din uzina noastră, împotriva celor îndărătnici, care susțin cu multă ardoare actualele norme, împotriva chiulangiilor și dezorganizatorilor producției, vom duce ca și până acum o luptă hotărâtă, străduindu-ne să-i educăm într-un spirit nou. Tovarășul Schmidt Anton a cerut și el revizuirea normelor, luându-și angajamentul să depășească noile norme cu 25 la sută. Agitatorul Vintilescu I. de la secția Secerători a arătat că și anul trecut au fost unii care au privit cu neîncredere reexaminarea normelor. Noi nu ne-am luat atunci după ei ci am urmat exemplul celor mai înaintați muncitori, lucru pe care îl vom face și de data aceasta. Anul trecut am reușit nu numai să ne indentinim normele, ci chiar să le depășim Sunt convins că aceasta se va întâmpla și acum. Și ca ei, mulți tovarăși de la uzinele metalurgice „Semănătoarea” din Capitală susțin cu avânt patriotic cererile muncitorilor înaintați cu privire la reexaminarea normelor învechite. i. niziM Convocarea celui de al 3-lea Congres mondial al sindicatelor VIENA 28 (Agerpres). — TASS . Comitetul Executiv al Federației Sindicale Mondiale a dat publicității următorul comunicat cu privire la convocarea celui de al 3-lea Congres mondial al sindicatelor : „Examinând propunerea mai multor sindicate naționale, Comitetul Executiv al F.S.M. a hotărît la sesiunea care s-a ținut intre 25 și 28 Februarie 1953 să convoace în Octombrie 1953 la Viena cel de al 3-lea Congres mondial al sindicatelor. Ordinea de zi preliminară a Congresului cuprinde următoarele probleme: 1. Raportul de activitate al F.S.M. și sarcinile de viitor ale sindicatelor privind întărirea unității de acțiune a oamenilor muncii în lupta pentru ridicarea nivelului de trai, pentru pace. 2. Sarcinile sindicatelor privind apărarea libertăților democratice și a independenței naționale în țările capitaliste și coloniale. 3. Desvoltarea mișcării sindicale in țările coloniale și dependente. 4. Alegerea organelor conducătoare ale F.S.M. Pentru o cât mai bună punere în lumină a cerințelor maselor muncitoare și pentru ca Congresul să se desfășoare pe o bază largă, Comitetul Executiv a împuternicit secretariatul F.S.M. să cerceteze părerea sindicatelor naționale și tuturor organizațiilor sindicale care sprijină F.S.M., despre ordinea de zi propusă a și să convoace pentru 20 Aprilie a. c. o ședință a Biroului Executiv în cadrul căreia să fie elaborate măsurile de pregătire în vederea desfășurării Congresului, ținându-se seama de observațiile primite din partea organizațiilor sindicale". "- Viena' 27 * Comitetul Executiv al F.S.M. Țj Cerem să se stabilească norme juste Printre numeroasele întreprinderi industriale din țara noastră care au fost înzestrate cu mașini și utilaje noi, este și „Monotehnica“ din Capitală. Datorită ajutorului frățesc primit din partea Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară, fabrica noastră și-a schimbat complect înfățișarea. In locul maghernițelor de scânduri de pe vremea patronilor, unde muncitorii lucrau în condiții mizerabile, s’a ridicat în anii puterii populare, și în special anul trecut, o fabrică mare și spațioasă. In trecut, fierarii și turnătorii munceau aici sub cerul liber, atât iarna cât și vara. Astăzi, ei au o hală nouă, cu cuptoare încălzite cu gaz metan, cu un cuptor modern pentru încălzitul formelor, etc. In ultimul timp, Republica Populară Ungară ne-a trimis un strung din Republica Cehoslovacă ne-a venit o macara, de la uzinele „Unio“-Satu Mare muncitorii noștri au primit o ghilotină de mare capacitate. In aceste condiții, învățând mereu din bogata experiență a oamenilor sovietici, ridicându-ne necontenit calificarea, noi am ajuns să stăpânim și să aplicăm tot mai bine tehnica înaintată. Numeroasele inovații și dispozitive pe care le-am aplicat la diferite mașini ne-au ajutat de asemenea să muncim mai bine. Printre acestea se numără și inovația tovarășului Ursuianu Marin, care a transformat un strung vechi într-o mașină de tăiat țevi cu diametre până la 112 mm. Prin aceasta s’a micșorat cu mult timpul de tăiere a țevilor, operație care înainte se făcea autogen, și se obține astfel lucru de bună calitate. Noi am reușit să ridicăm necontenit productivitatea muncii, depășind cu mult vechile norme. Luni dearândul muncitorii : Ușurelu Marin, Ursuianu Marin, Dobrescu Marin și alții din grupa sindicală nr. 8 și-au depășit regulat normele cu procente variind între 120—150 la sută. In cadrul unei ședințe a grupei noastre sindicale, noi am discutat problema normelor, care astăzi nu mai corespund nivelului tehnic al întreprinderii și al muncitorilor, ele pierzându-și puterea mobilizatoare, frânând elanul nostru pentru ridicarea necontenită a productivității muncii și a calificării profesionale. De aceea, atunci când s’a discutat acest lucru, numeroși muncitori au luat cuvântul cerând să se stabilească norme juste, corespunzătoare progresului continuu pe care muncitorii noștri l-au făcut pe drumul construirii socialismului. ALEXANDRU LAPUȘNEANU organizatorul grupei sindicale nr. 8 fabrica „Monotehnica“-București Zilnic o tonă și jumătate cărbune peste plan PLOEȘTI (dela corespondentul nostru L. Bărbieri). Minerii dela Filipeștii de Pădure, regiunea Ploești, s’au angajat să îndeplinească planul pe 1953 în 11 luni. Ei dau astăzi patriei tot mai mult cărbune peste plan. In întrecerea socialistă ce se desfășoară cu avânt între minerii de aci, brigada stahanovistului Gog Mitrofan s-a evidențiat adeseori. Îndrumați permanent de organizația de partid și ajutați de comitetul de întreprindere, ortacii lui Gog Mitrofan își organizează temeinic locul de muncă și folosesc orice minut din timpul de lucru. Un prețios ajutor îl au bravii mineri în minunatele metode ale stahanoviștilor sovietici Voroșin, Golovin, Gotilear. Aplicând metoda graficului ciclic, întreaga brigadă extrage în fiecare zi o tonă și jumătate de cărbune peste plan. De curând, ea a început să producă în contul lunii iulie 1953. Mai multe produse de larg consum In cinstea zilei de 8 Martie muncitoarele sibiene desfășoară larg întrecerea socialistă pentru a obține noi succese în producție. La fabrica „Țesătura Roșie“, de pildă, întrecerea a cuprins majoritatea nimicitoarelor. Până în ziua de 24 Februarie, ele au reușit să depășească planul cu 2^»la sută. In frunte s’a situat brigada l a care și-a depășit sarcina de plan cu 10 la sută. Muncitoarea Erica Luci a urzit cu 251 kg, mai mult decât prevedea planul. Cu 3,5 la sută mai multe produse a dat și stahanovista Lutsch Erna. In această fabrică se află în schimb de experiență stahanovistele Chița Elena și Găitănaru Zeii de la întreprinderea „Tricotajul Roșu“ din Capitală, care își depășesc zilnic norma în medie cu 66 la sută și, respectiv, cu 56 la sută. Muncitoarele fabricii de patiserie „Victoria“ din localitate obțin succese frumoase în întâmpinarea Zilei internaționale a femeii. Până la 20 Februarie ele au dat cu 22 la sută mai multe produse alimentare peste plan. Tovarășele Pătrașcu Victoria, Marcus Estera, Sfarț Ioana și altele își depășesc zilnic normele în medie, cu procente variind între 26—51 la sută. Experimentarea metodei V. Colesov la uzinele „Sovromtractor“ ORAȘUL STALIN (De la corespondentul nostru Nicolae Negru). Zilele acestea, colectivul uzinelor „Sovromtractor“ a urmărit cu viu interes activitatea strungarilor Dumitru Feldloreanu și Simion Fulea, care experimentau metoda tăierii intensive metalelor, inițiată de a sla hainovistuil sovietic Vasili Colesov. Cuțitul l-a confecționat — după o serie de încercări — tovarășul Feldioreanu. La rândul său tovarășul Fulea, a trecut la experimentarea cuțitului pe strung. De la primele încercări el a înregistrat succese deosebite. Aplicând un avans de 2 k milimetri la o adâncime de 2 mm., Simion Fulea a obținut o viteză de tăiere de 240 metri șpan pe minut. Acest rezultat s-a materializat prin strunjirea în 8 ore a 1200 axe pentru role, față de numai 200—250, cât se strunjeau înainte. Productivitatea muncii a făcut saltul extraordinar de 500 la sută. Cu toate acestea, mașina nu a avut nimic de suferit. Tăierea a decurs în perfecte condițiuni. In urma primelor rezultate dobândite de stahiamovistul Fulea,toți membrii brigăzii sale stahanoviste au luat inițiativa de a aplica, fără excepție, noua metodă. Stahanovistul Fulea Simion La luptă pentru dobândirea unei recolte îmbelșugate ★ ★ O prețioasă metodă sovietică pentru sectorul legumicol In scopul măririi producției de legume și zarzavaturi la hectar, Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat și Comitetul Central al Sindicatului Muncitorilor Agricoli, au organizat la Gostat „N. Bălcescu“Periș, o consfătuire în cadrul căreia a fost explicată pe larg — teoretic și practic — metoda sovietică de cultivare a legumelor prin răsad în culturi nutritive. La consfătuire au participat muncitori și tehnicieni din Gostat-uri, brigadieri legumicoli și președinți de gospodării agricole colective și oameni de știință din domeniul agriculturii. Participanții au salutat prezența la consfătuire a tovarășilor Gh. Apostol, secretar al C.C. al P.M.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, și Ion Vidrașcu, ministru al Gospodăriilor Agricole de Stat. Vorbind despre importanța acestei metode, tov. Eugen Alexe, director în Ministerul Gospodăriilor Agricole de Stat, arătat că culturile conțin toate substanțele a nutritive necesare unei desvoltări viguroase a plantelor, deoarece în compoziția lor intră : turbă, 75 la sută, țelină, 20 la sută și bălegar de vacă 5 la sută. In cazul când compoziția are la bază turbă se adaugă fiecărui metru cub de turbă 1-1,5 kg. var pentru neutralizarea acidității. Dacă nu există nici turbă nici mraniță, se poate întrebuința pentru compoziția cuburilor bălegar de cal 60 la sută, țelină 35 la sută și bălegar de vacă 5 la sută. Când amestecul este gata se efectuează sterilizarea lui cu abur la o temperatură de 95-96 grade, apoi se adaugă fiecărui kg. de amestec îngrășăminte chimice după caracterul și nevoile plantei respective. Cu o mașină simplă, construită cu posibilități locale, se trece apoi la confecționarea cuburilor, ale căror dimensiuni variază în funcție de planta sădită. Pentru ardei, roșii și vinete, de exmplu, cuburile sunt mai mari atingând până la 8-10 cm. Față de vechile metode folosite în sectorul legumicol, noua metodă sovietică prezintă numeroase avantaje. In primul rând producția de legume și zarzavaturi crește de 3-4 ori, iar la roșii se reduce perioada de vegetație cu 30 de zile, ceea ce înseamnă de asemenea o producție sporită. Ținând cont că atât cuburile cât și plantarea răsadurilor se efectuează în încăperi, transplantarea lor se execută atunci când terenul de grădină este bine pregătit, când plantelor li s-au asigurat toate condițiile necesare dezvoltării. Pe de altă parte, transplantarea cuburilor în pătrat permite o largă mecanizare a muncilor și, prin aceasta, o reducere simțitoare a brațelor de muncă. Deasemenea locul în care s’a făcut repicatul și păstrarea cuburilor, — până la plantarea în câmp, — fiind restrâns, există toate posibilitățile de a lupta cu succes contra dăunătorilor. Prin folosirea acestei prețioase metode cantitatea de îngrășăminte se reduce cu 50 la sută, deoarece îngrășămintele nu se împrăștia pe tot terenul, ci se depozitează în cantități precise în locul unde va crește planta. In aplicarea și extinderea pe scară largă a acestei metode, organelor sindicale le revin sarcini deosebit de importante. Ele trebue să depună toate eforturile pentru ca în cel mai scurt timp muncitorii și tehnicienii din sectorul legumicol să și-o însușească. Luptând pentru obținerea unor recolte bogate de legume și zarzavaturi, oamenii muncii din sectorul legumicol contribuie la o mai bună aprovizionare a celor de la sate și orașe, la mărirea veniturilor gospodăriei, la consolidarea succesului reformei bănești. Ministerului Gospodăriilor Agricole de Stat îi revine sarcina să trimită neîntârziat broșuri și alte materiale care să explice pe larg metoda și în același timp să se îngrijească ca Gostat „Nicolae Bălcescu“ să livreze gospodăriilor agricole de stat, până la 1 Aprilie a.c., cele 200 mașini necesare confecționării culturilor nutritive. GRIGORE ZOHC Angajamentele colectivelor de muncă dela S. M. T. „Cobadin“ și Gostat „N. Bălcescu“ Analizând posibilitățile de care dispun, mobilizând toate forțele, colectivele de muncitori, tehnicieni ingineri și funcționari dela Gostat „N. Bălcescu“-Periș, regiunea București, și S.M.T.-Cobadin, regiunea Constanța, cheamă la întrecere socialistă pe toți muncitorii, tehnicienii și inginerii din unitățile agricole de stat pentru traducerea în viață a sarcinilor trasate de Hotărârea guvernului și partidului diin 6 Februarie a.c. Astfel, colectivul de muncă de la S.M.T.Cobadin își ia următoarele angajamente: să termine toate lucrările agricole din campania de primăvară cu 7 zile înainte de termen și să depășească sarcina de plan pe campanie cu 50 la sută, printr-o atentă îngrijire și folosire rațională a tractoarelor, să realizeze economii de combustibil de 15 la sută, prin executarea lucrărilor de bună calitate și aplicarea întocmai a regulilor agrotehnice să asigure o sporire a producției la hectar cu cel puțin 30 la sută, pe ogoarele gospodăriilor colective și întovărășirilor pe care le servește. Colectivul de muncă de la Gostat „N. Bălcescu“, la rândul său, își ia angajamentul și termine lucrările din campania de primăvară până la 20 Aprilie în sectorul culturilor de câmp, adică cu cinci zile înainte de termenul fixat, și până la 1 Mai în sectorul viti-pomicol. Printr’o mai bună organizare a muncii și o mai rațională folosire a mașinilor, să reducă prețul de cost al lucrărilor din campania de primăvară cu 10 la sută și să economisească carburanți în procent de 5 la sută. Pentru realizarea acestui obiectiv ei vor aplica metoda graficului orar a stahanovistului sovietic Ivan Buneev. In vederea sporirii producției în sectorul legumicol vor transplanta pe o suprafață de 100 ha, 2.500.000 cuburi nutritive cu răsaduri timpurii și 2.000.000 răsaduri târzii. Pentru îndeplinirea acestor angajamente, ei vor aplica pe scară largă metodele agrotehnice sovietice. Conștienți de sarcinile ce le revin în opera de transformare socialistă a agriculturii, cele două colective de muncă luptă pentru a câștiga bătălia însămânțărilor de primăvară. Comitetelor sindicale regionale și raionale ale muncitorilor agricoli le revine ca sarcină să sprijine inițiativa acestor colective, să le ajute să organizeze temeinic întrecerea socialistă. In acelaș timp, ele trebue să popularizeze rezultatele obținute în muncă și să lupte pentru extinderea metodelor, folosite de acest...unități* › v *#