Munca, mai 1953 (Anul 9, nr. 1729-1753)

1953-05-03 / nr. 1729

2 MUNCA Nr. 1729 Măreața demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din (Urmare din pag. la) Alături de întregul popor, oamenii muncii din Capitala patriei noastre au sărbătorit ziua de 1 Mai plini de încredere în viitorul de pace și fericire al omenirii. Poporul nostru muncitor știe că acest viitor depinde de lupta unită a omenirii progresiste pentru apărarea păcii, că pacea poate fi asigurată întregii omeniri deoarece nu există nici o problemă litigioasă sau nerezolvată care să nu poată fi rezolvată pe cale pașnică, pe baza înțelegerii reciproce între țările interesate. In sunetele fanfarei a început demonstrația de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală. Coloanele nesfârșite s’au pus în mișcare. Demonstrația este deschisă de gărzile muncitorești. Ele poartă într’o aliniere perfectă drapele roșii și tricolore. Urmează pionierii. In mijlocul pieții, 12 trompetiști dau onorul. Fluturându-și în fugă cravatele roșii, un grup de copii s-a desprins din coloană urcând în tribună pentru a oferi buchete de flori conducătorilor partidului, guvernului și Prezidiului Marii Adunări Naționale. Copiii poartă cu dragoste în mijlocul coloanelor portretele în medalion ale lui Lenin și Stalin, portretul tovarășului G. M. Malencov și cel al tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej. Ei flutură buchete de flori și batiste colorate. Cu fețele zâmbitoare, plini de încredere în viitor, trec acum prin fața tribunelor în frumoasele lor uniforme, în sunetele fanfarei alcătuită din rândurile lor, elevii școlilor Rezervelor de Muncă, școli care formează viitorii muncitori cu o înaltă calificare, constructori harnici ai socialismului în țara noastră. Peste 90.000 de tineri se pregătesc în școlile Rezervelor de Muncă pentru a deveni schimbul de mâine al constructorilor industriei noastre socialiste. Din rândul lor se vor ridica stahanoviști, inovatori și raționalizatori în producție, muncitori bine pregătiți, capabili să mânuiască cu iscusință mașinile și agregatele de înaltă tehnicitate. Deasupra coloanelor străjuește o mare insignă a F.MT.D. Mai în urmă, pe o pancartă sunt înscrise lozincile „Trăiască cel de al III-lea Congres Mondial al Tineretului ! Trăiască cel de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie“. Ultimele rânduri ale Școlilor Rezervelor de Muncă trec prin fața tribunei. In mase compacte se apropie de Piața Stalin coloanele oamenilor muncii din Capitală. In frunte vin muncitorii, tehnicienii și funcționarii din uzinele, fabricile, de pe șantierele și din instituțiile raioanelor 23 August, I. V. Stalin, V. I. Lenin și Grivița Roșie. Cu prilejul măreței sărbători celor ce muncesc din lumea întreagă, el a raportează cu îndreptățită mândrie partidului și guvernului că și-au îndeplinit cu cinste angajamentele luate în întâmpinarea zilei de 1 Mai, raportează despre minunatele lor realizări pe drumul făuririi unei vieți fericite în patria noastră. Deasupra coloanelor flutură drapele, lozinci și portrete. Oamenii muncii se văd duc portretele marilor dascăli ai proletariatului, ale conducătorilor iubiți ai partidului nostru și ai partidelor comuniste și muncitorești din alte țări. Ajunși în fața tribunei, ei scandează într'un singur glas numele conducătorului iubit al poporului nostru, tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej. de Trecând prin fața tribunelor, coloanele manifestanți scandează cu putere „Trăiască pacea între popoare“, „Fabricat în R.P.R.“ Iată-i pe harnicii muncitori, tehnicieni și funcționari ai uzinelor „23 August“. O gardă de 60 stahanoviști poartă Drapelul Roșu de Producție al Consiliului de Miniștri al R.P.R., primit ca răsplată pentru munca creatoare a colectivului uzinei. Anul trecut, cu prilejul zilei de 1 Mai, prin fața tribunei au defilat puternicul tractor de 120 C.P. fabricat la uzinele „23 August“, încărcătorul de cărbuni și vagonetul de mină realizate în uzinele „Unio“Satu Mare, precum și prototipurile buldozerului, screperului, grederului și compresorului, construite la uzinele „Progresul“Brăila. Anul acesta oamenii muncii au defilat cu noi produse ale industriei noastre socialiste. ... Se aude duduii de motoare. In Piața I. V. Stalin intră puternicele autocamioane tip „23 August“ ce poartă tăblița cu inscripția „Fabricat în R.P.R.“. In fața autocamioanelor, muncitorii de la uzinele „23 August“ țin o placardă pe care stă scris: „Raportăm tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej că în cinstea zilei de 1 Mai am dat patriei primele autocamioane“. Pe unul din autocamioane este instalată o macara fabricată de dotectivul uzinelor „Vulcan“ din .Capitală. In uriașa remorcă cu 16 roți a altuia se află un transformator de 10.003 kw., fabricat la uzinele „Electroputere“-Craiova. In urma lor vine un autocamion purtând escavatorul cu cupa de 0,50 m. c. construit de colectivul uzinei „Progresul“-Brăila. Aceste produse fabricate pentru prima oară la noi sunt o dovadă grăitoare a nivelului tehnic din ce în ce mai ridicat al industriei noastre. Dealungul coloanelor nesfârșite se înalță nenumărate portrete ale tovarășului G. M. Malencov, ale membrilor Prezidiului P.C.U.S. Oamenii muncii le-au adus la marea sărbătoare în semn de slavă marelui Partid Comunist al Uniunii Sovietice, partidul lui Lenin și Stalin, în semn de dragoste și atașament față de marea Uniune Sovietică, eliberatoarea țării noastre, bastionul de neclintit al păcii, democrației și socialismului. Fără încetare au răsunat lozinci, cinstind prietenia, alianța și colaborarea frățească dintre poporul român și marele popor sovietic. Cu nesfârșite aplauze este primită coloana muncitorilor de la „Dinamo“, care defilează având în frunte locomotiva electrică de mină, instalată pe un camion. Această locomotivă a fost construită pentru întâia dată în țara noastră de colectivele uzinelor „Dinamo“-București și „Electroputere“-Craiova. La marea sărbătoare au luat parte și delegații de muncitori de la I.M.S. Câmpulung și „Metalurgica“-Sibiu. Muncitorii acestor întreprinderi au raportat realizarea celor dintâi motociclete și biciclete românești. Colectivul uzinelor „Steaua Roșie“ a defilat cu macheta primei betoniere de 1233 litri, construită în uzina lor după modelul și documentația sovietică. Când muncitorii, purtând aceste produse, treceau prin fața tribunei, aplauzele și uralele nu mai conteneau. Citind pe tăblița care însoțea fiecare nou produs cuvintele „Fabricat în R.P.R.“, sute de mii de oameni ai muncii, participanți la măreața demonstrație, își simțeau inimile tresăltând de mândrie patriotică. Ei au văzut în aceasta roadele politicii leniniststaliniste de industrializare socialistă a țării dusă neprețuitului de partidul nostru, roadele ajutor sovietic, roadele muncii pașnice creatoare a constructorilor socialismului. In Piață pătrunde acum o coloană de tineri îmbrăcați în salopete. Sunt brigadieri de pe șantierul parcului de cultură și sport „23 August“. Ei poartă drapele albe cu insigna F.M.T.D., drapele albastre cu porumbelul păcii. Brigadierii duc numeroase tăblițe pe care este scris în 15 limbi cel mai de preț cuvânt: pace. Un tractor trage remorca pe care este așezată macheta viitorului parc de cultură și sport. In acest parc va avea loc al 4-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie. Defilează apoi miile de muncitori de la Complexul C.F.R. „Grivița Roșie“. Ei au primit „Mențiune scrisă“ din partea Consiliului de Miniștri pentru succese deosebite în muncă pe anul 1952, pentru contribuția adusă la continua desvoltare a transporturilor. In piață apare și coloana muncitorilor atelierelor centrale I.T.B. Ei raportează partidului că în ajunul zilei de 1 Mai au dat în exploatare pe linia 14, al 9-lea vagon de mare capacitate și cu viteză sporită. In primele rânduri ale muncitorilor de la „Republica“ pășesc 120 stahanoviști și fruntași în producție. Pe pieptul multora dintre ei strălucesc ordine și medalii. Cu nesfârșite aplauze au fost întâmpinați constructorii Combinatului Poligrafic Casa Scânteii „I. V. Stalin“. Alături de aceștia merg tipografii și ziariștii, care prin munca lor duc zi de zi în mase cuvântul de luptă al partidului. Țărănimea muncitoare raportează succesele sale în Piața I. V. Stalin, își face apariția un grup de călăreți. Flăcăi chipeși, îmbrăcați în frumoase costume naționale împodobite cu beteală și arnici, strunesc în frâu cai nărăvași. Sunt cei mai buni tractoriști și muncitori din gospodăriile agricole de stat, colectiviști și țărani muncitori care s’au distins în campania însămânțărilor de primăvară. In urma lor se înșirue coloana oamenilor muncii din agricultură. Sunt delegați ai muncitorilor din S.M.T.-uri și Gostaturi, ai colectiviștilor din gospodăriile agricole colecttive din regiunea București. Purtând pe brațe tabloul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, împodobit pe margini cu flori gingașe de primăvară, muncitorii din unitățile de Stat din agricultură, colectiviștii și țăranii muncitori cu gospodării individuale, au venit să-și exprime marea lor dragoste și recunoștință față de Partidul Muncitoresc Român, pentru grija pe care le-o poartă, înzestrate cu mașini și tractoare puternice, gospodăriile agricole de stat din regiunea București au devenit centre însemnate pentru aprovizionarea cu alimente a oamenilor muncii din Capitală. Muncitorii de la Gostat „Nicolae Băldescu” din Periș defilează cu un frumos car alegoric înfățișând, în miniatură, agregatul pentru producerea ploii artificiale, prima instalație de acest fel la noi în țară. Acest agregat, care este fixat pe un tractor sovietic de 80 C.P., poate uda negră o suprafață de 1,76 ha. Sub semnul internaționalismului proletar Demonstranții duc cu multă dragoste, alături de portretul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej și de portretele celorlalți conducători ai partidului nostru, și pe acelea ale membrilor Prezidiului C. C.al P.C.U.S. Prin nenumărate cântece și lozinci, oamenii muncii din Capitală își manifestă dragostea și recunoștința fierbinte pentru marea Țară a Socialismului, eliberatoarea noastră. Exprimându-și solidaritatea cu popoarele frățești din țările de democrație populară — cu noile „brigăzi de șoc“ ale mișcării muncitorești — așa cum le-a numit marele Stalin — ei poartă tablourile cu chipurile conducătorilor partidelor comuniste și muncitorești din aceste țări: Boleslaw Bierut, Antonin Zápotocky, Mátyás Rákosi, Valco Cervencov, Enver Hodja, Wilhelm Pieck, Otto Grotewohl și Walter Ulbricht. De asemenea, ei duc portretul gloriosului fiu al marelui popor chinez Mao Tze-dun și pe acela al încercatului conducător al poporului coreean, Kim Ir Sen. Manifestanții trimit salutul lor fierbinte eroicului popor coreean care apără cu dârzenie libertatea și independența patriei sale. Prin nenumărate lozinci și pancarte, cei ce muncesc afirmă solidaritatea lor cu lupta popoarelor din țările capitaliste și coloniale. Ei poartă portretele conducătorilor partidelor comuniste din statele capitaliste: Maurice Thorez, Palmiro Togliatti, William Foster, Dolores Ibárruri și alții. Manifestând sentimentul nobil al internaționalismului proletar, oamenii muncii din patria noastră au arătat dorința lor de a construi socialismul, de a apăra pacea, îndeplinind cu cinste rolul de brigadă de șoc a mișcării muncitorești internaționale. Trec oamenii științei, artei și literaturii Prin fața tribunei defilează acum coloanele reprezentanților științei, artei și literaturii, luptători activi pentru construirea socialismului în țara noastră. Trec academicienii, savanții, profesorii, scriitorii, compozitorii, pictorii și sculptorii. In rând cu ei, pășesc colectivele editurilor. Ele sunt mândre de realizările lor. Datorită politicii partidului, cartea pătrunde tot mai mult în căminele oamenilor muncii. Numai în primul trimestru al acestui an, în editurile noastre s’au tipărit peste 7.290.000 cărți. Demonstrează studenții Universității „C. I. Parhon“, ai Institutului Politehnic și ai altor institute de învățământ superior. Trec acei cărora poporul le-a încredințat înalta misiune de a cuceri cetatea științei. Sunt viitorii ingineri, medici, geologi și economiști. Tineretul studios, ca și întregul popor muncitor, își manifestă dragostea puternică față de partid și guvern. El știe că, datorită grijii părintești a partidului, zeci de mii de tineri, fii de muncitori și țărani muncitori, învață azi în institutele superioare de învățământ. Parada sportivilor lor“ In ritmul voios al „Marșului sportiv”defilează sportivii din Capitală, întâi trece o coloană de peste 100 motocicliști. Urmează coloana stegarilor. Sub drapelele roșii care fâlfâie ușor în adierea vântului primăvăratec, sportivii merg cadențat, într’o aliniere perfectă. Trec apoi atleți, fotbaliști, handbaliști, boxeri, schiori, parașutiști, simbolizând totalitatea mișcării sportive care amploare neîncetat în țara noastră. Statutul nostru democrat-popular acordă cea mai mare atenție desvoltării culturii fizice și sportului. Sume importante sunt alocate pentru construirea de noi terenuri și baze sportive. Pentru meritele obținute de unii sportivi, partidul i-a răsplătit pe aceștia acordându-le titluri și medalii. Rând pe rând, trec sportivii asociațiilor, stârnind admirație prin defilarea lor voioasă și disciplinată, prin figurile de înaltă măestrie executate.. Deasupra Pieții I. V. Stalin răsună acordurile „Internaționalei“ intonată cu căldură de întreaga asistență și tovarășii care au asigurat serviciul de ordine. Marea demonstrație de 1 Mai se încheie prin defilarea fanfarei militare. Capitală Aspecte de la măreața demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală Sărbătorirea zilei de 1 Mai în țară în Regiunea Autonomă Maghiară Meetingul de 1 Mai a fost deschis de tov. Ludovic Csupor, prim secretar al comitetului de partid al Regiunii Autonome Maghiare. Cu nestăvilit entuziasm au primit cei peste 30.000 oameni, care au venit să raporteze partidului și guvernului în această măreață zi de 1 Mai succesele obținute în lupta pentru îndeplinirea în patru ani a cincinalului, vestea că în mijlocul lor se află tovarășul Miron Constantinescu, secretar al C.C. al P.M.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării. Cuvântarea tovarășului Miron Constantinescu a fost primită cu puternice aplauze, care s’au transformat intr’o manifestare a dragostei și atașamentului de neclintit al oamenilor muncii din centrul administrativ al Regiunii Autonome Maghiare față de partid și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. Tov. Miron Constantinescu a subliniat succesele oamenilor muncii din Regiunea Autonomă Maghiară în lupta dusă pentru îndeplinirea cincinalului în patru ani. A Muncitorii Atelierelor de Reparații Auto din Tg. Mureș lucrează în prezent în contul lunii Iunie a anului 1954. 86,80 la sută din numărul total al muncitorilor din Regiunea Autonomă Maghiară s-au încadrat în încrederea socialistă în cinstea zilei de 1 Mai. Planul producției industriale pe regiune a fost îndeplinit în proporție de 131,5 la sută. In Regiunea Autonomă Maghiară au fost înființate până acum 168 gospodării colective și întovărășiri agricole, cuprinzând peste 12.090 familii, iar până la 1 Mai, planul însămânțărilor de primăvară a fost realizat și chiar depășit. Tov. Miron Constantinescu a arătat apoi că datorită grijii deosebite a partidului și guvernului față de dezvoltarea economică și culturală a Regiunii Autonome Maghiare, în această regiune se desfășoară lucrări de mare importanță printre care construirea centralei termoelectrice de la Sângeorgiu de Pădure care va intra parțial în funcțiune încă în acest an. Participanții la meeting au trimis telegrame de salut C.C. al P.M.R. și C.C. al P.C.U.S. A început apoi demonstrația de 1 Mai a oamenilor muncii din Tg. Mureș. In acordul marșului pionieresc, cu trâmbițe și tobe, trec cu fețele îmbujorate mândrii purtători ai cravatelor roșii. Colectivul Atelierelor de Reparații Auto din Tg. Mureș raportează cu mândrie că în cinstea zilei de 1 Mai planul de producție al întreprinderii pe luna Aprilie a fost realizat în proporție de 157,3 la sută. Muncitorii fabricii de zahăr „Bernat Andrei” poartă cu mândrie Drapelul Roșu de Producție de întreprindere fruntașă pe țară, cucerit pentru a doua oară. Muncitorii, tehnicienii și funcționarii Complexului C.F.R. poartă prin fața tribunei un panou pe care sunt înscrise succesele lor în producție. Aplicând minunatele metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici, numărul mecanicilor cinci sutiști din cadrul Depoului din Tg. Mureș a crescut anul acesta cu 25 la sută. Ei duc cu cinste la îndeplinire sarcinile trasate de tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej la recenta consfătuire pe țară a ceferiștilor, in cursul lunii Aprilie, colectivul depoului a economisit 380 tone de cărbune, evidențiindu-se în special mecanicii de locomotivă Vamar, Ștefan și Wagner Mihai, împreună cu fochiștii Micloș Bereczi și Lajoș Kacso. Defilează apoi rând pe rând cadrele didactice și studenții Institutului Medico- Farmaceutic cu limba de predare maghiară, elevi ai școlilor medii tehnice profesionale, etc. In fața tribunei, numeroase formații artistice muncitorești, în pitorești costume naționale, au executat ceardașuri și sârbe. Tot sub semnul frăției și luptei pentru pace au defilat și sportivii. La demonstrație au participat deasemeni un număr mare de gospodine, copii de toate vârstele, țărani muncitori, etc. Manifestația de 1 Mai din Tg. Mureș ăl constituit o puternică demonstrație a unității de luptă și a prieteniei de nezdruncinat dintre oamenii muncii români și cei din rândul minorităților naționale, a hotărîrii lor de a lupta cu forțe înzecite pentru apărarea păcii, pentru rezolvarea pe cale pașnică a problemelor internaționale. in orașul ce poartă numele marelui Stalin Dimineața zilei de 1 Mai a găsit Orașul Stalin îmbrăcat în vestminte de sărbătoare. Zeci de mii de oameni ai muncii din fabrici și uzine s-au revărsat pe străzile orașului, îndreptându-se spre bulevardul Stalin, locul demonstrației, pentru a-și manifesta solidaritatea lor cu lupta oamenilor muncii din lumea întreagă pentru pace și un trai mai bun. Cuvântul de salut și felicitare către oamenii muncii din Orașul Stalin a fost rostit de tov. Gheorghe Vidrașcu, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri. A urmat defilarea oamenilor muncii din Orașul Stalin. Primii au trecut stahanoviștii și fruntașii în producție. Coloana lor poartă cu mândrie steaguri roșii și tricolore. In primul rând pășeau stahanoviștii Hoszu Domocos, Deju Andrei și Bazala Iuliu de la fabrica de ciment „Temelia“, fabrică distinsă de curând de Consiliul de Miniștri al R.P.R. cu „Mențiune scrisă“ pentru succesele obținute în 1952. Alături de ei se aflau Bidian Milixina, bobinatoare stahanovistă de la la(De la corespondentul nostru). Dimineața însorită de 1 Mai i-a găsit pe oamenii muncii din întreaga Vale a Jiului îndreptându-se spre Petroșani. Aci, în cadrul meetingului ținut, ei au ascultat pe tovarășul Suder Wiliam, membru al C.C. al P.M.R., care a vorbit despre ziua de 1 Mai. Iată-i apoi, în coloane nesfârșite, pășind veseli, tinerește, prin fața tribunei unde au luat loc conducători ai organelor de partid și ai organizațiilor de masă, stahanoviști și fruntași în producție. Printre aceștia se află Haidu Iuliu de la Petrila, care în cinstea lui 1 Mai și-a terminat planul pe 1954. Garovschi de la Lupeni, care folosind metoda graficului ciclic a obținut depășiri mari la lucrările de înaintare, Mihai Ștefan care în Aprilie a dat 16 cicluri peste plan și vestitul miner stahanovist Kopetin Geza, care lucrează de pe acum în contul celui de-al doilea cincinal. Cinstea de a deschide manifestația oamenilor muncii din Valea Jiului a revenit colectivului minei Aninoasa, care și-a de IAȘI 1 Mai (Agerpres). Zorii zilei de 1 Mai au găsit orașul Iași, vechea cetate a Moldovei, împodobit sărbătorește. Pretutindeni, întâlneai portretele marilor învățători ai omenirii muncitoare, portretele membrilor Prezidiului P.C.U.S., portretele conducătorilor partidului nostru și ai partidelor comuniste și muncitorești, in ziua de 1 Mai, ieșenii, muncitori și țărani muncitori, oameni de știință, studenți și elevi, și-au manifestat solidaritatea de luptă cu toți oamenii cinstiți din lumea întreagă, pentru pace, progres și bunăstare. Peste 50.000 oameni ai muncii au participat la măreața demonstrație ce a avut loc în acest oraș în plină reconstrucție. După deschiderea meetingului, a luat cuvântul tov. Anton Tatu Jianu, ministrul Justiției, care a felicitat cu prilejul zilei de 1 Mai pe oamenii muncii din orașul și regiunea Iași. Vorbitorul a arătat că Iașul a devenit în anii regimului democrat popular un important centru industrial și cultural în plină dezvoltare. Muncitorii din acest oraș au desfășurat în cinstea acestei birica „Partizanii Păcii“, Roza Capitan, țesătoare stahanovistă care lucrează la trei războaie cord, precum și mecanicul cincisutist Florea Pencea și fochistul Ilie Ciordan, care au realizat în cinstea zilei de 1 Mai economii de 600 tone combustibil. Au defilat apoi tinerii brigadieri care, în cinstea zilei de 1 Mai, au construit un parc de cultură și odihnă în fața Uzinei de Tractoare. Au urmat apoi pionierii după care au trecut în rânduri compacte constructorii de la Uzina de Tractoare, distinsă, deasemeni, de curând, de către Consiliul de Miniștri al R.P.R. cu „Mențiune scrisă“. In primul rând al coloanei se aflau stahanoviștii Traian Bucșa, Ion Constantinescu, Ilie Constantin și alți strungari stahanoviști care au aplicat, printre primii în uzină, metoda de tăiere intensivă a metalelor și care de la 29 Aprilie lucrează alături de întreg colectivul uzinei în contul zilei de 13 Mai. In rânduri dese trec rând pe rând muncitorii și tehnicienii dela uzinele „Steagul Roșu“, cei dela „Strungul“. In Valea Jiului pășit planul pe Aprilie, dând multe tone de cărbune peste angajamentul luat. In primele rânduri ale coloanei sunt stahanoviștii minei.In șirul nesfârșit al muncitorilor de la Lupeni se văd portrete de stahanoviști ca Adamoș Martin, Năpău Vasile, Barta Eugen și alții, purtate de tovarășii lor de muncă, prețuire adusă celor mai de frunte mineri dintre ei. întregul colectiv al minei raportează cu mândrie partidului și guvernului că și-a depășit planul pe luna Aprilie cu 5,3 la sută. După ei trec minerii dela Uricani, mină nouă, deschisă sub popular. Și colectivul regimul democratacesteia cinstește ziua de 1 Mai cu planul de producție depășit. Minerii dela Vulcan poartă lozinci care vorbesc despre recunoștința poporului nostru față de marea Țară a Socialismului victorios, portrete ale conducătorilor Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Mina Vulcan a fost redeschisă de clasa muncitoare în anii puterii populare. In galeriile ei, ca și în toate minele țării, teh La Iași sărbători o muncă însuflețită obținând importante succese în lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a planului cincinal. încă dela 20 Aprilie, ceferiștii de la Atelierele Pașcani, ca și harnicele textiliste dela fabrica „Moldova“ lucrează în contul lunii Mai. In întrecerea socialistă și patriotică desfășurată în cinstea lui 1 Mai, oamenii muncii de pe ogoarele regiunii Iași au obținut însemnate succese în muncile de însămânțări. La 29 Aprilie, colectiviștii și țăranii muncitori din raionul Codăești au terminat însămânțările de primăvară, iar cei din raioanele Huși și Vaslui fac acum ultimele însămânțări. Colaborând cu muncitorii din întreprinderi, oamenii de știință lucrează la întocmirea proiectelor pentru aducerea apei industriale în oraș și reconstrucția orașului. In încheiere, tov. Anton Tatu Jianu a arătat că oamenii muncii din orașul și regiunea Iași muncesc cu avânt alături de întregul nostru popor pentru îndeplinirea planului cincinal în patru ani, pentru întărirea necontenită a legăturilor de plecare în cinstea zilei de 1 Mai și-au intensificat eforturile în producție obținând noi realizări. Colectivul uzinei „Steagul Roșu“ a realizat mașini de frezat vane, mașini universale de frezat, prototipul strungului de copiat, iar muncitorii și tehnicienii de la uzinele „Strungul“ au dat în cinstea zilei de 1 Mai primele 10 sondeze și noi utilaje miniere. Rând pe rând, prin fața tribunei și-au manifestat dragostea lor față de partid și guvern muncitorii și tehnicienii de la fabricile „Ion Fonaghi“, Partizanul Roșu“, „Drapelul Roșu“, „Textila Roșie“, care și-au îndeplinit înainte de termen sarcinile pe luna Aprilie. Ore întregi, demonstranții au manifestat voința lor de pace, solidaritatea lor cu toate popoarele care luptă pentru pace, dragostea nețărmurită față de Uniunea Sovietică, eliberatoarea țării noastre, care ne ajută permanent în lupta pentru construirea socialismului în patria noastră. nica cea mai înaintată din lume, cea sovietică, are un rol hotărîtor. In abatajele sectorului 7 al minei biuduie combina ,,Donbass“. Realizările obținute cu ajutorul ei umplu de bucurie inimile minerilor. Iată-i trecând apoi prin fața tribunei pe vrednicii constructori ai termocentralei din Valea Jiului. Trec elevii din S.F.U., viitori mineri ai patriei, artiștii Teatrului de Stat din Petroșani, minerii de la Cimpa 1 -11, care poartă un grafic în care se arată că mina lor, deschisă de curând, și-a depășit planul pe Aprilie cu 4,2 la sută la producție și cu 15 la sută la investiții,, trec muncitori de la U.U.M.P., uzină constructoare de utilaj minier, studenții Institutului de Mine „Gheorghe Gheorghiu-Dej“, oameni ai muncii din comerțul de stat și cooperație, învățători, medici. Seara a avut loc o retragere cu torțe. Manifestanții s’au adunat în fața sediului comitetului raional P.M.R., unde au arătat încă odată hotărîrea lor de a construi socialismul, de a lupta cu toate forțele în vederea apărării păcii. teme cu marea Uniune Sovietică și cu toate popoarele care luptă pentru apărarea cauzei păcii. Demonstrația oamenilor muncii a fost deschisă de coloana de mecanici și fochiști de la Depoul C.F.R. și muncitorii de la Atelierele C.F.R. „Ilie Pintilie”, care, în cinstea zilei de 1 Mai au terminat construcția a 30 vagoane tip I.T.D. In primele rânduri au fost membrii brigăzii atemiste condusă de Dumitru Ciubotaru, care încă de la 15 Aprilie au îndeplinit sarcinile de plan la construirea vagoanelor. Au trecut apoi prin fața tribunei coloane nesfârșite de muncitori de la fabrica „Moldova”, textiliste de la întreprinderea „Victoria”, muncitori de la Atelierele de reparații-auto, profesori, studenți, elevi, etc. Bucuria, lozincile pe care le scandau, panourile și graficele de producție purtate de manifestanți au dovedit hotărîrea lor de a lupta pentru înflorirea vieții noi, pentru noi și cât mai mari succese în munca pentru consolidarea patriei și a frontului păcii. A