Munca, iunie 1953 (Anul 9, nr. 1754-1778)

1953-06-02 / nr. 1754

Șrolelâr) "Un halé Järfle, unlfl-vH Munca fiRGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R.P.R. ülioteca Centrul Bipsak SIBIU 4 pagini — 20 bani In numărul de azi. LUCRĂRILE CONGRESULUI FEMEILOR DEMOCRATE. DIN R.P.R. — Femeile din R.P.R. itr lupta pentru pace și prietenie între popoare (Raport prezentat de tov. Ileana Răceanu) tovarășului Chivu Stoica — Cuvântarea (pag. 2-a) Andrei S. Baturin : Fără copilărie . (pag. 3-a) Vasile Ștefănescu: Gazeta noastră de perete luptă pentru întărirea disciplinei și răspunderii în muncă. (pag 3-a) L. Bărbieri: S.M.T. Bărcănești se pregătește intens pentru campania de vară (pag. 3-a) DIN MIȘCAREA SINDICALA MONDIALĂ. — Lupta oamenilor muncii din Algeria — Puternice acțiuni greviste în Australia — Muncitorii din industria alimentară a Suediei continuă greva (pag. 3-a) Tragica situație a copiilor din ferle capitaliste (pag. 3-a) Oamenii muncii din Austria întețesc lupta pentru un trai mai bun (pag. 3-a) T. Feder: Sistemul de lucru care istovește, schilodește și ucide (pag. 4-a) Singura cale spre rezolvarea problemelor internaționale actuale (pag. 4-a) O armă prețioasă în munca culturală a sindicatelor în fiecare victorie pe frontul construirii Socialismului, în marile cuceriri ale industriei noastre în plină desvoltare, în realizările constructorilor de pe marile șantiere naționale, în progresele tot mai însemnate ce se obțin pe drumul transformării socialiste a agriculturii se oglindesc avântul patriotic al oamenilor care trăiesc într-o țară liberă și independentă, conștiința din ce în ce mai ridicată a celor ce urmează cu încredere și hotărîre linia politică a partidului în toate domeniile de activitate. Creșterea nivelului politic al oamenilor muncii este rodul educării lor în spirit comunist de către partid, de către organizațiile de massă conduse și îndrumate de partid. Un rol de cea mai mare însemnătate în întărirea legăturilor partidului cu massele, în mobilizarea celor ce muncesc la luptă pentru construirea socialismului și apărarea păcii îl are agitația politică de massă. Recenta Hotărîre a C.C. al P.M.R. cu privire la măsurile de îmbunătățire a agitației politice în rândurile oamenilor muncii arată succesele obținute până acum în domeniul acesta, indicând obiective și metode precise pentru desfășurarea agitației politice în tot mai bune condițiunti. Hotărîrea amintită constituie o armă prețioasă în munca sindicatelor, în activitatea lor cultural-educativă. Studierea acestui document de mare importanță le va ajuta să-și îndeplinească mai bine sarcinile ce le revin în acest domeniu. Munca cultural-educativă a sindicatelor trebue să devină o parte integrantă a activității de mobilizare a oamenilor muncii în întrecerea socialistă, în lupta pentru înflorirea și întărirea scumpei noastre patrii. Această muncă dusă de sindicate, sub conducerea partidului, este menită să contribuie la antrenarea muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor pentru rezolvarea problemelor legate de sarcina măreață a îndeplinirii planului cincinal în 4 ani. Informând, deasemeni, massele asupra celor mai importante evenimente internaționale, explicându-le gravele consecințe economice provocate în țările capitaliste de goana înarmărilor, popularizând în rândurile lor victoriile construcției comunismului în Uniunea Sovietică, marile realizări ale operei de făurire a socialismului in R. P. Chineză și în celelalte țări de democrație populară, succesele luptei ce se duce în lumea întreagă pentru pace și prietenie între popoare —■ sindicatele, sub conducerea organizațiilor de partid, contribue la creșterea continuă a nivelului politic al oamenilor muncii, a conștiinței lor patriotice. Această creștere a nivelului politic, face ca fiecare să vadă mai limpede perspectivele muncii, să înțeleagă că, cu cât muncește mai bine, cu cât își îndeplinește mai conștiincios sarcinile obștești, cu atât este mai mare aportul pe care-1 aduce cauzei construirii socialismului și apărării păcii. Hotărîrea C.C. al P.M.R. arată că munca politică nu poate fi despărțită de cea organizatorică, că aceste două activități se îmbină și se completează reciproc, că succesul muncii organizatorice nu poate fi obținut fără o temeinică muncă politică, după cum nici succesul muncii politice nu poate fi atins fără o serioasă activitate organizatorică. Comitetele Centrale ale unor Sindicate nu au înțeles până acum acest lucru, subapreciind importanța activității culturaleducative. Comitetul Central al Sindicatului muncitorilor din industria cărbunelui. Comitetul Central al Sindicatului muncitorilor agricoli nu analizează cu regularitate conținutul muncii culturale în organizațiile sindicale respective, nu îndrumă și nu sprijină suficient această muncă. De multe ori Comitetele Centrale ale unor Sindicate trimit pe teren activiștii secțiilor culturale, trasându-le sarcini precise pentru toate muncile, în afară de cea culturală. Activiștii celorlalte secții nu se ocupă deloc de munca culturală. Unii instructori ai C.C. al Sindicatului muncitorilor din C.F.R. au stat chiar timp îndelungat pe teren, dar de instruirea activului cultural, de activitatea în cluburi nu s’au interesat. Astfel, multă vreme a fost neglijată chiar prelucrarea Hotărîrii guvernului și partidului cu privire la îmbunătățirea muncii și ridicarea căilor ferate la nivelul desvoltării rapide a economiei naționale a R.P.R. și cu privire la ridicarea nivelului de trai al ceferiștilor. In cadrul Comitetului Central al Sindicatului lucrătorilor și funcționarilor din comerț-finanțe, s’au manifestat în repetate rânduri atitudini condamnabile față de munca de educație, de culturalizare. Lucrurile au mers până acolo încât tovarășul Secui Vasile, șeful secției organizatorice, membru în prezidiul C.C. al Sindicatului, a amenințat-o pe șefa secției culturale atunci când aceasta, cu consecvență bine justificată, a ținut să participe la o ședință în care se analiza activitatea cluburilor și problema instruirii activului. După concepția îngustă, practicistă, a tovarășului Secui Vasile, șefa secției culturale ar fi putut lipsi de la această ședință importantă ducând alte munci ce i se fixaseră. Atitudinea de subapreciere a muncii culturale de care dau dovadă încă Comitetele Centrale ale unor sindicate se răsfrânge până jos în munca comitetelor regionale, raionale și de întreprindere. Oare nu-și dau seama acești conducători că, de pildă, într’o întreprindere unde nu se folosesc din plin rezervele interne ale utilajului, organizarea de conferințe și difuzarea cărților pe această temă ar putea duce la îndreptarea situației ? Oare în întreprinderile unde anumiți oameni manifestă atitudini de îngâmfare, de, delăsare sau nepăsare, critica la gazeta de perete n’ar putea să-i ajute ? Desigur că da. Sunt sute și mii de exemple care dovedesc că munca culturală, munca de agitație sunt arme nespus de prețioase în lupta pentru realizarea planului, pentru ridicarea nivelului politic al masselor. Studierea Hotărîrii C.C. al P.M.R. cu privire la măsurile de îmbunătățire a agitației politice în rândurile oamenilor muncii va ajuta organelor sindicale să înlăture lipsurile destul de grave care mai persistă ln munca lor de culturalizare a masselor. Sub conducerea organizațiilor de partid, sindicatele trebue să ia măsuri bine chibzuite pentru îmbinarea armonioasă a muncii lor organizatorice cu cea politică, cu munca de educație comunistă. In acest scop este necesar ca în primul rând Comitetele Centrale ale Sindicatelor să analizeze cu regularitate activitatea culturaleducativă, conținutul ei, să acorde toată atenția întăririi și conducerii juste a secțiilor culturale, să organizeze și să controleze sprijinirea activității acestora de către întregul activ. îndrumarea efectivă a muncii culturale cere o pregătire ideologică și politică înaltă a cadrelor de conducere ale organizațiilor sindicale, a tuturor activiștilor lor. Așa cum se arată și în Rezoluția Congresului Sindicatelor, cadrele și activiștii trebue să-și îmbogățească necontenit cunoștințele politice și ideologice, să studieze geniala lucrare a tovarășului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S“, documentele Congresului al XIX-lea al P.C.U.S., Hotărîrile partidului și guvernului nostru. Din Hotărîrea C.C. al P.M.R. cu privire la măsurile de îmbunătățire a agitației politice în rândurile oamenilor muncii, organele sindicale vor trage învățăminte prețioase, a căror traducere în viață va trebui să constituie o preocupare de zi cu zi pentru ele. Sub conducerea și îndrumarea organizațiilor de partid, organele sindicale trebue să-și fixeze drept obiective principale în munca cultural-educativă legarea strânsă a sarcinilor de plan pentru fiecare ramură de activitate, cu problemele generale ale politicii partidului și statului, ascuțirea vigilenței oamenilor muncii față de uneltirile dușmanului de clasă, combaterea cu tărie a lipsei de răspundere și a atitudinii de gură cască, ridicarea nivelului ideologic al muncii în cluburi, acestea trebuind să devină adevărate focare de răspândire a culturii. O mare atenție trebue abordată instruirii activului și studierii experienței sindicatelor sovietice. Dările de seamă ce se întocmesc în vederea alegerii viitoarelor comitete de conducere ale cluburilor trebuesc făcute în așa fel încât ele să constituie o serioasă bază de discuție pentru oamenii muncii din întreprinderi, care să poată arăta cu această ocazie cum îi sprijină clubul în întrecerea socialistă pentru îndeplinirea planului cincinal în 4 ani, cum răspunde el cerințelor lor de a cunoaște cât mai bine situația internațională, realizările minunate ale oamenilor sovietici, succesele stahanoviștilor noștri. Sindicatele, ca cea mai largă organizație de massă a clasei muncitoare, ca purtătoare a cuvântului partidului în masse, trebue să se preocupe zi de zi de creșterea conștiinței acestora, de ridicarea nivelului politic al oamenilor muncii, de educarea lor în spiritul dragostei față de patrie, în spiritul devotamentului nemărginit față de Partidul Muncitoresc Român, în spiritul prieteniei cu marea Uniune Sovietică și al internaționalismului proletar. Studierea și prelucrarea temeinică cu întregul activ sindical a Hotărîrii C.C. al P.M.R. cu privire la măsurile de îmbunătățire a agitației politice în rândurile oamenilor muncii vor duce la ridicarea nivelului activității cultural-educative a sindicatelor. Delegația femeilor din R. P. R. care va participa la Congresul de la Copenhaga a părăsit Capitala Luni dimineața a părăsit Capitala delegația femeilor din țara noastră care va participa la Congresul Mondial al Femeilor, care se va deschide la 5 iunie la Copenhaga. Delegația este condusă de tov. Liuba Chișinevschi, secretar al Consiliului Central al Sindicatelor, membră în Comitetul Femeilor Democrate din R. P. R. Din delegație fac parte tovarășele Dida Mihalcea, Elena Stoia, Ana Lungu, Florica Șelmaru, Maria Ciocan, Elena Chișlu și Ținca Anton. La plecarea de pe aeroportul Băneasa, delegația a fost salutată de tov. Stelian Moraru, președintele Consiliului Central al Sindicatelor, precum și de membre ale Comitetului Femeilor Democrate din R.P.R., în frunte cu tov. Ileana Răceanu, și de numeroase femei muncitoare din Capitală. (Agerpres) REZOLUȚIA Congresului Femeilor Democrate din R. P. R. Congresul Femeilor Democrate din R.P.R. ținut în zilele de 30 și 31 Mai 1953, își însușește raportul despre „Femeile din R.P.R. în lupta pentru pace și prietenie între popoare“ și cheamă femeile muncitoare, țărănci muncitoare, intelectuale și gospodinele de pe întreg cuprinsul țării să lărgească și să întărească mișcarea de massă organizată a femeilor, în lupta pentru înflorirea orașelor și satelor țării, pentru construirea vieții noi libere și îmbelșugate, pentru apărarea păcii și prieteniei între popoare, pentru viitorul fericit al copiilor. Congresul cheamă pe delegatele alese de femei pe case, străzi, cartiere și sate, să întărească permanent legăturile cu massele de femei ce le-au ales și să le antreneze activ în muncă concretă, în activitate gospodărească, culturală, sanitară a sfaturilor populare — cea mai largă organizație de massă a oamenilor muncii de la orașe și sate. Congresul încredințează Comitetului Femeilor Democrate din R. P. R., pe care l-a ales, sarcina de a reprezenta milioanele de femei din țara noastră în Federația Democrată Internațională a Femeilor, de a asigura strângerea legăturilor cu femeile din lumea întreagă, în lupta pentru pace și prietenie între popoare. Femeile din R. P. R., prin delegatele întrunite în Congresul Femeilor Democrate, salută Congresul Mondial al Femeilor ce va avea loc peste câteva zile la Copenhaga și încredințează delegației române la acest Congres mandatul de a transmite femeilor din lumea întreagă hotărîrea nestrămutată a femeilor din țara noastră de a participa cu toate forțele la lupta pentru nobila cauză a păcii. Cincinalul în patru ani Cuvinte de îndemn și îndrumare spre noi succes. Am ascultat cu viu interes cuvintele tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej rostite la Congresul fruntașilor din gospodăriile agricole colective. Aceste cuvinte sunt pentru mine și pentru membrii gospodăriei noastre colective îndemn și îndrumare spre a obține noi succese pe calea înfloririi și desvoltării colectivei noastre. Gospodăria colectivă „8 Mai“ din satul Neudorf a înregistrat în campania agricolă din primăvara acestui an frumoase realizări, fapt pentru care i s’a decernat Drapelul roșu de fruntașă pe regiune. In urma lucrărilor Congresului fruntașilor din gospodăriile agricole Colective și a cuvântării tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, toti colectiviștii din gospodăria noastră suntem hotărîți să muncim cu avânt sporit pentru a dobândi noi victorii în lupta pentru asigurarea unei recolte bogate, conștienți fiind că prin aceasta vom contribui la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii din țara noastră. Vom respecta cu strictețe prevederile noului statut-model al gospodăriei agricole colective adoptat la Congres și suntem convinși că făcând aceasta și mergând pe calea luminoasă indicată de iubitul nostru conducător, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, vom întări și desvolta gospodăria, ajutând astfel la transformarea socialistă a agriculturii în patria noastră. ILIE ANGHEL președintele gospodăriei agricole colective „8 Mai“-Neudorf, raionul Lipova, regiunea Arad (Dela corespondentul nostru). — Cercul A.S.I.T. de la Uzina de Utilaj Minier din Petroșani a organizat recent un schimb de experiență în vederea extinderii metodei de tăiere intensivă a metalelor a stahanovistului sovietic Vasili Colesov. Au luat parte strungarii și maiștrii diferitelor întreprinderi din întreaga Vale a Jiului. In referatul prezentat, inginerul Ionescu Aron a arătat amănunțit în ce constă prețioasa metodă a lui V. Colesov, precum și rezultatele obținute de strungarii din uzină care o aplică. Așa, de pildă, tovarășul Craioveanu Ioan, lucrând la strungul său cu o viteză de 90 ture pe minut o piesă a cărei duritate era de 60 kg. pe Folosind din plin metodele de muncă ale stahanoviștilor sovietici, precum și ale stahanoviștilor și fruntașilor noștri, colectivul de muncitori și tehnicieni de la Combinatul Siderurgic „Gheorghe Gheorghiu- Dej“ din Hunedoara, reușește să dea sute de tone de fontă, oțel și laminate peste plan. Printre fruntași se numără membrii echipelor de jurnaliști, conduse de prim-topitorii, Alic Gh. și Schweihöffer Abel, care au produs cu 22,06 la sută și, respectiv, 21,01 la sută mai multă fontă decât aveau planificat. La rândul lor oțelarii, aprovizionați la timp cu fontă de către jurnaliști, milimetru pătrat, folosind un avans de 3,5 mm. și o adâncime de 10 mm. a realizat o depășire a normei în medie de 70 la sută. Schimbul de experiență s-a încheiat cu o demonstrație practică făcută de strungarul stahanovist Oravetz Victor, care a folosit avansuri de așchiere de 1,5—3,5 mm, la o viteză a axului principal al strungului de 80—42 ture pe minut și o adâncime de 3—5 mm. Demonstrația a fost urmărită cu interes de strungarii Pop Iosif dela mina Petrila, Copil Traian dela mina Aninoasa, tânărul utemist Ciungan Ioan de la Depoul C.F.R. Petroșani și alții, și-au realizat sarcinile de plan în proporție de 102 la sută în perioada 1—25 Mai. Datorită succeselor obținute de jurnaliști și oțelari, munca se desfășoară din plin și în secția Laminoare. Sprijiniți în permanență de organizația de bază și de comitetul de secție, luminatorii de sub conducerea maistrului Constantin Petru au obținut cele mai frumoase depășiri de normă, dând cu 8,7 la sută mai multe laminate decât aveau programat. Deasemeni, maistrul Trifu Ioan, împreună cu muncitorii din schimbul său, a realizat planul pe perioada 1—24 Mai în proporție de 105,23 la sută. Schimb de experiență pentru extinderea metodei Colosov în Valea Jiului Siderurgiștii hunedoreni depășesc normele Electrifică ariile Strâns legată de campania pregătirilor în vederea bunei desfășurări a recoltării, este și problema electrificării ariilor. Ca și în anii trecuți, muncitorii întreprinderii Regionale de Electricitate Constanța au pornit o vastă acțiune pentru electrificarea acestor arii în cât mai multe Comune. Folosindu-se experiența căpătată până acum, lucrările de electrificare au început mai devreme. Astfel, până la data de 28 Mai a.c. au fost electrificate complect ariile din comunele: Cogealac, Baia, Negru Vodă, Ovidiu, Poarta Albă și altele. La ariile din comunele Cobadin, Țăndărei, Ostrov și altele, electrificarea se desfășoară într-un ritm viu. Având sprijin din partea muncitorilor din S.M.T. și a sfaturilor populare, echipele de electricieni și-au luat angajamentul să execute aceste lucrări cu 10 zile înainte de termenul fixat. Cu ajutorul motoarelor electrice vor fi puse în mișcare 60 batoze, eliberându-se astfel numeroase tractoare pentru alte munci agricole. C. CONSTANTINESCU corespondent voluntar îngrijesc culturile Ținând seama de faptul că îngrijirea atentă a culturilor duce la sporirea recoltei, membrii întovărășirii agricole din Cisnădie, raionul Sibiu, au trecut imediat după terminarea însămânțărilor la întreținerea culturilor. Muncind cu sârguință, ei au terminat de curând privitul întregii suprafețe semănată du păioase. In prezent întovărășiții lucrează de zor la prășitul culturilor. Țăranii muncitori bacu de Jos, regiunea din comuna Porum- Stalin, au înțeles pe deplin importanța pe care o are buna întreținere a culturilor, îndrumați de organizația de bază și mobilizați de agitatorii din comună, ei au privit întreaga suprafață semănată cu grâu de toamnă. VASILE RATEZ corespondent voluntar Aplicăm cu succes tehnica securității muncii La noi, în Uzina de tractoare din Orașul Stalin, tehnica securității muncii se îmbunătățește continuu. Și în acest domeniu noi simțim din plin ajutorul sovietic. Astfel, cu sprijinul tehnicienilor sovietici, au fost montate în sectorul turnătorie de fontă hotte în formă de tunel, pe o lungime de 40 m, care sunt prevăzute cu ventilatoare puternice. Cu ajutorul acestora se evacuează din hală toate gazele emanate din formele turnate. In sectorul Oțelărie, la secția de miezuri, s-a montat o bandă mecanică suspendată, ușurându-se astfel mult munca femeilor care lucrează aici, ele nemaifiind nevoite să transporte cu brațele miezurile de la locurile de formare până la uscător. Deasemenea, în sectorul uzinal cu spandasiu s-a montat la mașina de rectificat nr. 34—001 un monoraiu cu pisică electrică, ceea ce a ușurat considerabil munca în acest sector. O mare contribuție la îmbunătățirea tehnicii securității au adus-o inovațiile și raționalizările făcute de muncitorii și tehnicienii din uzină. Așa, de pildă, prin inovația maistrului stahanovist Ciocănea Ion și a tov. Ardeleanu Ion — care constă în introducerea unui dispozitiv de protecție pentru alegerea bucăților de metal din pământul care intră în elevator la morile de preparat pământ — s’au îmbunătățit simțitor condițiile de muncă de aici. O inovație importantă cu ajutorul căreia s’a ușurat munca este și aceea făcută de tovarășul Mărgineanu Gheorghe, care a construit un mandrin expansibil. Comitetul de întreprindere, sprijinit de Consiliul Sindical Regional, s’a îngrijit ca inspectorii obștești din grupele sindicale să urmeze cu regularitate cursurile de protecția muncii. In prezent 86 de inspectori obștești frecventează aceste cursuri, ceea ce-i ajută să contribue efectiv la aplicarea tehnicii securității în toate sectoarele și secțiile. Pentru ca tehnica securității să poată fi aplicată cu și mai mult succes, este necesar ca muncitorii din toate sectoarele să fie instruiți la locul de muncă. Deasemeni, se impune o mai strânsă colaborare intre organele de protecția muncii și serviciul medical. MAILAT ALIHAI corespondent voluntar Pregătesc vagoanele pentru transportul recoltei „1953 ■— bun pentru transportul cerealelor“ Pe fiecare vagon de cale ferată pregătit de ei, muncitorii stației C.F.R. Simeria au imprimat aceste cuvinte, ca semn al dragostei cu care muncesc pentru sprijinirea campaniei de recoltare din acest an. Din ziua în care a apărut Hotărîrea guvernului și partidului privind campania de recoltare, muncitorii stației CF R. Simeria luptă cu avânt pentru realizarea sarcinilor care le revin. Planul de operațiuni de etanșare este depășit astăzi cu 50 la sută, iar numărul vagoanelor gata pregătite pentru transportul recoltei crește mereu. . Succese deosebite au obținut muncitorii din echipa tâmplarului Ion Susan care lucrează la construirea pereților vagoanelor și tinerii lăcătuși Petre Crișan și Vasile Gavrilă, care lucrează la căptușirea podelei vagoanelor cu tablă, de zinc. O deosebită atenție dau muncitorii din colectivul condus de revizorul Vasile Gavriliu înlocuirii uleiului de iarnă din cutiile de ungere cu ulei de vară, revizuirii și reparării dispozitivelor obloanelor mobile, precum și revizuirii vracurilor pentru descărcarea cerealelor. Măsurile luate permit muncitorilor stației C.F.R. Simeria să realizeze intr-un termen scurt lucrări de revizie a vagoanelor necesare transportului recoltei din acest an. In cinstea Festivalului Apropierea celui de al III-lea Congres Mondial al Tineretului și a celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților imprimă un ritm din ce în ce mai viu muncii tinerilor din regiunea Oradea. In întrecerea socialistă ce se desfășoară în întâmpinarea acestui eveniment, au fost antrenați mii de tineri, iar numărul brigăzilor utemiste a crescut cu încă 15. La fabrica „înfrățirea“, brigada stahanovistă, condusă de utemistul stahanovist Ion Costelni, lucrând după metodele stahanoviștilor sovietici Bâcov-Bortchevici, Colosov, Voroșin, dă acum produse în contul lunii Septembrie 1957, iar brigada de tineret de sub conducerea atemistului stahanovist Mihai Lindelfeld, lucrează în contul lunii Octombrie 1954. O activitate intensă desfășoară , și căminele culturale care pregătesc bogate, programe artistice în cinstea Festivalului. Comitetul raional U.T.M. Săcueni a organizat o echipă de teatru compusă din 28 tineri care au prezentat spectacole la căminele culturale din comunele Otomani, Cubulcut și altele. In satul Otomani activează o echipă artistică formată din 68 persoane, care pregătește cu multă sârguința un bogat program artistic în cinstea Festivalului. Țărani muncitori ca Alexandru Balogh din comuna Șimian și Tiberiu Nagy din comuna Valea lui Mihai, exprimă prin versuri închinate Congresului și Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților care vor avea loc la București, bucuria vieții noi, pe care o trăesc astăzi în Republica noastră Populară, iar Ludovic Kecskos din comuna Curtuiușeni scrie o piesă de teatru într’un ac din cinstea aceluiaș măreț eveniment. Crește avântul tinerilor în întrecerea socialistă PLOEȘTI (dela corespondentul nostru). — In fabrici, uzine, schele petrolifere, pe ogoare, de la un capăt la altul al regiunii Ploești, în inimile tuturor tinerilor sălășluiește dorința de a întâmpina cel de-al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie, cu tot mai frumoase victorii în muncă. Față de lunile trecute, întrecerea socialistă a luat un avânt deosebit. Acest lucru, îl dovedesc miile de contracte de întrecere„ semnate numai de tineri, cele 332 brigăzi nou înființate, alte 15 secții și ateliere date în grija tineretului, etc. Pentru munca rodnică ce o depun, 312 tineri au primit înaltul titlu de stahanovist, iar 1360 de fruntaș îin producție. Un număr de peste 22.350 tineri din fabrici, uzine și schele petrolifere, aplică la locul de muncă metodele sovietice. Tinerii din brigăzile conduse de Ion Cojocaru și Florin Constantinescu de la uzinele „Sovrom-utilaj-petrolifer“ Poiana Câmpina, aplicând metode înaintate de muncă au reușit să depășească zilnic normele cu procente de 8—120 la sută. Tot în cinstea Festivalului, tinerii petroliști care lucrează în colectivele schelelor Colibaș, Boldești, Băicoi, Dragomirești, au terminat cu mult înainte de vreme lucrările de foraj la sondele încredințate. Tinerii conduși de Ion Lungu, Ion Neacșu și Gheorghe Vasile, aplicând metoda forajului rapid au furat o sondă cu 24 de zile înainte de termen. Deasemeni, brigada condusă de tânărul stahanovist Brezan Alexandru, lucrând după metoda sovietică M. Nichișin, a dat producției cu 17 zile mai devreme sonda pe care au furat-o. Luptând pentru un sever regim de economii, brigăzile de tineret din întreprinderile regiunii Ploești au economisit în ultima vreme materiale în valoare de aproape 1.800.000 lei. Numai brigada condusă de Ion Nedelcu din schela Câmpina a economisit materiale de 63.693 lei. Festivalul ce se apropie îi găsește pe tinerii din regiunea Ploești in plină activitate creatoare. Munca lor rodnică este închinată păcii și prieteniei între popoare. Mai multe autobuze La Atelierele Centrale I T.B. din Capitală, numeroși electricieni, mecanici auto, tâmplari, sudori — dintre care o bună parte sunt tineri — desfășoară cu avânt întrecerea socialistă în cinstea celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie. Pentru a asigura transportul pe stadioane și în locurile unde se vor desfășura grandioasele manifestări, muncitorii Atelierelor Auto s’au angajat ca până la data Începerii Festivalului să repare și să dea în circulație întregul parc de autobuze de care dispune în prezent I.T.B. Pentru a-și respecta angajamentul luat, ei au început lucrul cu multă râvnă. In afară de ei. 20 de autobuze care au nevoie de reparații parțiale și amenajări, ei vor mai da încă 25 autobuze, cărora li se vor face reparații radicale. De pe acum, din acest lot de 45 autobuze, sunt gata 24, iar lucrările la celelalte 21 sunt destul de înaintate. Tinerii sunt în fruntea tuturor acțiunilor pentru terminarea cât mai repede a lucrărilor. Utomistul sudor Dragomir Valeriu lucrează cu dragoste, dând lucru de bună calitate, iar tâmplarul carosier Mihalache Iancu a avut pană in prezent o depășire a normei de 78 la sută pe luna Mai,