Munca, iunie 1971 (Anul 27, nr. 7320-7345)

1971-06-10 / nr. 7328

VIZITA DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE ROMÂNE, CONDUSE PE TOVARĂŞUL NICHLAE CEAUŞESCU, In republica populară democrată coreeană Cu entuziasm şi căldură prietenească locuitorii Phenianului au făcut oaspeţilor români o grandioasă primire Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintre cele două partide şi state frăţeşti, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român şi coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie“, „coeziune“ sînt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalţii oaspeţi urmează să-l parcurgă şi de-a lungul căruia s-au înşiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineţii. Aceeaşi atmosferă festivă domneşte la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroşi oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu“. Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările : „întîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“. „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între po(Continuare în pag. a 3-a) Recepţie oferită de tovarăşul Miercuri seara, tovarăşul Kim Ir Sen şi soţia sa, Kim Săng E, au oferit, la Casa Congreselor din Phenian, o recepţie în cinstea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi soţiei sale, Elena Ceauşescu, a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România. Au participat tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Ma- Kim Ir covescu, Aurel Mălnăşan, ambasadorul Republicii Socialiste România la Phenian. Din partea coreeană au participat tovarăşii Ţoi En Ghen, Kim Ir, Pak Sen Cer, Kim läng Giu, O Jin U, Zăng Zun Thek, Yang Hydng Sop, Kim Man Ghen, Kan Rian Uk, Pék Nam Un, Pak Yeung Sín, Hă Dam, Kang läng Săp, ambasadorul Republicii Populare Democrate Coreene la Bucureşti. Au fost intonate imnurile de stat ale celor două ţări, în timpul recepţiei, care s-a desfăşurat într-o atmosferă deosebit de cordială, tovarăşii Kim Ir Sen şi Nicolae Ceauşescu au rostit toasturi. Participanţilor la recepţie le-a fost prezentat un spectacol, la care şi-a dat concursul Ansamblul vocal şi instrumental feminin, care a interpretat cîntece populare şi revoluţionare coreene, în semn de omagiu pentru solii poporului român. Ansamblul a interpretat, de asemenea, în limba română, cu deosebită virtuozitate, mai multe cîntece populare de pe meleagurile ţării noastre. Spectacolul a fost îndelung aplaudat de cei prezenţi. Sen Toastul tovarăşului Kim Ir Sen Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni, Suntem deosebit de bucuroşi pentru faptul că ne-am intîlnit astăzi din nou, la Phenian, capitala ţării noastre, cu prietenii noştri apropiaţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Ion Gheorghe Maurer. Folosesc acest prilej plin de semnificaţie privind relaţiile noastre prieteneşti pentru ca, în numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Populare Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, să salut din nou, cu căldură, în ţara noastră delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliu(Continuare in pag. a 3-a) Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA ANUL XXVII nr. 7328 ■ Joi 10 iunie 1971 ■ 4 pagini 30 bani I UHUIM... Ill III I aiA**mmB*a>"***- llliTmm Toastul tovarăşului Nicolae Ceauşescu Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Săng E, Stimate tovarăşe Toi En Ghen, Dragi tovarăşi şi prieteni, Ne simţim deosebit de bine în mijlocul dv., în atmosfera atît de plăcută, plină de căldură prietenească pe care aţi creat-o în jurul nostru, la acest dineu. Doresc, de aceea, să încep acest toast prin a vă exprima, în numele meu şi al tovarăşei mele, al întregii delegaţii, cele mai cordiale mulţumiri pentru ospitalitatea desăvîrşită pe care ne-o acordaţi, precum şi pentru frumoasele cuvinte de apreciere rostite aici, la adresa partidului, a ţării şi a poporului român. îmi este deosebit de plăcut să folosesc acest prilej pentru a vă transmite dv., tovarăşe Kim Ir Sen, Comitetului Central al Partidului Muncii, Prezidiului Adunării Populare Coreene Supreme şi Cabinetului de Miniştri, poporului coreean, un fierbinte salut frăţesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat (Continuare în pag. a 3-a) Vizită protocolară la tovarăşul Kim Ir Sen Miercuri după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cu soţia, Elena Ceauşescu, împreună cu tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu. Aurel Mălnăşan, ambasadorul ţării noastre la Phenian, a făcut o vizită protocolară tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, şi soţiei sale, Kim Song E. Au fost prezenţi, din partea coreeană, Toi En Ghen, membru al Comitetului Politic al C.C., secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Prezidiului Adunării Populare Supreme. Kim Ir, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, prim-vicepreşedinte (Continuare în pag. 3-a) ÎNCHEIEREA VIZITEI DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE ROMÂNE, CONDUSE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU IN REPUBLICA POPULARA CHINEZA Semnarea comunicatului comun Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarăşul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi tovarăşa Lin Ciamei, soţia vicepremierului Li Siennien. După semnare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu En-lai şi-au strîns cu căldură mîinile. (Agerpres) COMUNICAT COMUN ROMÂNO-CHINEZ La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 şi 9 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în această vizită de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Mao Tzedun, preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist chinez, şi tovarăşul său de luptă apropiat, vicepreşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarăşul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi cu toţi tovarăşii din delegaţia de partid şi guvernamentală română. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi cordialitate, în spiritul solidarităţii militante dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei. In continuare, preşedintele Mao Tzedun, vicepreşedintele Lin Biao şi tovarăşii Ciu Enlâi, Kan Sen şi alţi tovarăşi au avut convorbiri prieteneşti cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, cu tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi tovarăşi din delegaţia de partid şi guvernamentală a României, în timpul şederii în Republica Populară Chineză, delegaţia de partid şi guvernamentală română a vizitat oraşele Pekin, Nankin şi Şanhai, uzine şi fabrici, o comună populară şi instituţii de învăţămînt, s-a intîlnit cu masele largi revoluţionare. Oaspeţii români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă şi o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frăţească dintre poporul român şi poporul chinez. Delegaţia română a exprimat mulţumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimetele cu care a fost întîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părţile română şi chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială şi înţelegere reciprocă, în legătură cu dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare, precum şi asupra problemelor internaţionale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarăşii : Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat , conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socia (Continuare in pag. 2-a) Plecarea din PEKMND. — Corespondentul Agerpres, Ion Gălăţeanu, transmite : Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegaţia a părăsit Pekinul plecînd spre Phenian. De la reşedinţa oficială, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu En-lai, Huan Jun-sen şi alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii (Continuare în pag. 2-a) Tovarăşului MAO TZEDUN Preşedintele C.C. al Partidului Comunist Chinez Tovarăşului LIN BIAO Vicepreşedintele C.C. al P.C. Chinez Tovarăşului CIU EN-LAI Premierul Consiliului de Stat al R.P. Chineze PEKIN Părăsind teritoriul Republicii Populare Chineze, adresăm încă o dată calde mulţumiri pentru sentimentele prieteneşti şi ospitalitatea desăvîrşită cu care am fost primiţi pretutindeni, în cursul vizitei noastre în marea dumneavoastră ţară. Ne exprimăm convingerea că vizita făcută, convorbirile rodnice pe care le-am purtat împreună vor întări şi mai mult prietenia şi colaborarea multilaterală dintre partidele şi ţările noastre, în interesul popoarelor român şi chinez, al întăririi forţelor socialismului şi păcii în lume. Folosim acest prilej pentru a vă transmite dumneavoastră, comuniştilor şi tuturor oamenilor muncii din Republica Populară Chineză urarea tovărăşească de a obţine noi şi mari succese în construcţia socialistă, în întărirea şi înflorirea continuă a patriei. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ION GHEORGHE MAURER Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România De la bordul avionului