Munca, septembrie 1974 (Anul 30, nr. 8245-8248)

1974-09-06 / nr. 8245

„Programul dă o orientare generală științifică, marxist-leninistă, pentru întreaga activitate pe plan național și internațional a partidului și poporului nostru. El stabilește linia generală de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare pe calea comunismului în România, de participare activă a țării noastre la viața internațională, la lupta pentru transformarea pe baze noi a omenirii, pentru făurirea unei lumi mai drepte și mai bune, a unei lumi a păcii și colaborării între toate popoarele", NICOLA METRUȘescu Proletari din toate țările, unifi vâl ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA Anul XXX nr. 8245 Vineri 6 septembrie 1974 O • 12 pagini 50 bani PROGRAMUL PARTIDULUI -lumina noastră călăuzitoare spre comunism Intr-un gest simbolic, ctitorii de țară nouă au aninat pe căpriorii anului XXXI al edificiului socialist florile recunoștinței pentru marele nostru arhitect — Partidul, care prin Programul ce va fi adoptat de Congresul al XI-lea — document primit de întreaga suflare românească cu un interes arzător și o bucurie fără seamăn —, va încredința poporului, spre a pune în operă, minunata lucrare a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism. Și, firesc, primul său gind poporul s-a îndreptat spre tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, în semn de adîncă dragoste și prețuire pentru rolul hotărâtor, determinant în elaborarea proiectului de Program al secretarului general al partidului nostru, inițiatorul, de fapt, al acestui istoric document — pe drept cuvînt caracterizat carta fundamentală ideologică, teoretică și politică a partidului. Dînd o înaltă apreciere acestui aport, plenara din iulie a C.C. al P.C.R. și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale a României releva „caracterul marxist-leninist, profund creator și valoarea inestimabilă a contribuției personale a tovarășului Nicolae Ceaușescu la stabilirea liniei strategice și tactice, a direcțiilor principale de acțiune în vederea transformării revoluționare a societății, a edificării cu succes a societății socialiste multilateral dezvoltate și trecerea la construcția comunismului pe pămintul României“. Strălucită confirmare a trăsăturilor definitorii ale stilului de gîndire și acțiune al secretarului general al partidului, a rolului decisiv pe care-1 are în elaborarea întregii noastre politici interne și externe, în soluționarea tuturor problemelor care angajează prezentul și viitorul României socialiste, înarmat pentru prima dată în istoria sa cu un program unitar, de largă perspectivă, armonios închegat, care stabilește strategia, direcțiile de acțiune în toate domeniile vieții politice, economice și sociale, partidul nostru înfățișează poporului ce țeluri urmărește, ce fel de societate își propune să făurească, cum va arăta viitorul spre care călăuzește națiunea noastră și pe ce cale mergem spre acest viitor. Caracterizîndu-se printr-o profundă rigoare științifică, proiectul de Program sintetizează în mod strălucit — pe baza concepției materialismului dialectic și istoric aplicată creator la realitățile și particularitățile societății românești — concluziile corespunzătoare din experiența practică și ideologică a celor trei decenii de eroică și rodnică activitate de construcție Io Gheorghe PANTAZI (Continuare în pag. a 2-a) t Dl Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu — Telegrama adresată de participanții la adunarea festivă organizată de Consiliul Central al U.G.S.R. cu prilejul împlinirii a 30 de ani de la înființarea sindicatelor unice revoluționare — Reuniți la puține zile după vibrantele manifestări de fierbinte patriotism, prilejuite de sărbătorirea jubileului eliberării patriei de sub dominația fascistă, zi de rodnic și insuflețitor bilanț al mărețelor realizări dobîndite de poporul nostru sub conducerea înțeleaptă a partidului, participanții la adunarea festivă consacrată împlinirii a 30 de ani de la restabilirea unității sindicale prin înființarea sindicatelor unice revoluționare, vă exprimă, dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, profundele sentimente de dragoste, de aleasă stimă și înaltă prețuire, atașamentul milioanelor de membri de sindicat față de politica științifică și clarvăzătoare a Partidului Comunist Român. Oamenii muncii din România, intregul popor trăiesc marea bucurie și satisfacția împlinită de a vă avea pe dumneavoastră, strălucit conducător, în fruntea partidului și statului, patriot înflăcărat, care cu un exemplar spirit revoluționar și principialitate comit(Continuare in pag. a 6-a) După vizita istorica a președintelui Nicolae Ceaușescu in Siria, din primăvara acestui an, încununată de rezultate remarcabile o nouă etapa a dialogului la nivel înalt româno-sirian In aceste zile, poporul nostru are din nou in mijlocul său oaspeți de vază, pe care i-a primit cu sentimente alese de stimă și caldă prietenie, în spiritul tradiționalei și recunoscutei ospitalități românești. La invitația secretarului general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu și a tovarășei Elena Ceaușescu, ne vizitează oficial țara, in fruntea unei delegații de partid și de stat, secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez El-Assad, împreună cu soția, Anisse El- Assad. Evenimentul se înscrie ca un nou și deosebit de important moment în cronica relațiilor de prietenie româno-siriene. El succede, ca o continuare firească, unui alt factor de referință istorică în relațiile dintre țările și popoarele noastre, marcat de vizita, încununată de rezultate remarcabile, întreprinsă de către tovarășul Nicolae Ceaușescu in Siria, în primăvara acestui an. Contactele și convorbirile la nivel înalt ce au avut loc cu acel prilej au deschis trainice și largi perspective colaborării româno-siriene în toate domeniile de activitate. In cursul actualelor convorbiri oficiale de la București dintre președinții Nicolae Ceaușescu și Hafez El-Assad, exprimindu-se satisfacția pentru evoluția favorabilă a raporturilor românosiriene, s-a relevat voința comună de a dezvolta aceste raporturi în domeniile politic, economic, tehnico-științific, cultural. Contribuție de prim ordin la promovarea țelurilor păcii colaborării internaționale, relașțiile româno-siriene, bazate pe egalitatea în drepturi, respectul și avantajul reciproc, se încadrează în contextul general al raporturilor de prietenie pe care România le întreține cu statele arabe, reprezintă o concludentă a politicii expresie consecvente, principiale și realiste a țării noastre de solidaritate activă și caldă simpatie cu lupta popoarelor arabe pentru progres, bunăstare și pace. Salutînd din toată inima pe înalții soli ai poporului prieten sirian, oamenii muncii, sindicatele, întregul nostru popor își exprimă ferma convingere că colaborarea româno-siriană se va lărgi și diversifica necontenit, în interesul reciproc, spre binele cauzei generale a păcii, înțelegerii și cooperării internaționale.