Munca, ianuarie-martie 1977 (Anul 33, nr. 8369-8380)

1977-01-07 / nr. 8369

AGENDA POLITICĂ W \J A SAPTAMINII ilele dinții ale anului celui de al doilea din cincinal. Înscriu, în cronica faptelor, loi trepte în urcușul nostru socialist. Vibrează în această unită voință gîndurile fierbinți de urare ale secretarului general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, exprimate în Mesajul de Anul Nou, adresat întregului nostru popor. E cuprins în acest sărbătoresc Mesaj un drum de un an, o istorie vie înfăptuită de țară, sub conducerea partidului, marcat de izbînzi. Producția industrială, în anul ce s-a scurs, a continuat să se dezvolte într-un ritm înalt, crescînd cu 11.5 la sută față de anul anterior, în agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării, înfăptuiri mari, se arată in Mesajul tovarășului Nicolae Ceaușescu, am obținut în construcții, transporturi, în circulația mărfurilor, de asemenea, în știință cercetare, învățâmînt, în ridicarea continuă a nivelului de trai al poporului. Aceste mari succese își au sorgintea în izvorul mereu dătător de puteri al unității întregului popor în jurul partidului, in eroismul clasei muncitoare, al țărănimii și intelectualității, in crezul neabătut al națiunii în politica partidului, politică de înțeleaptă și cutezătoare concepție. în realizările obținute se află și prestigiul cîștigat de România în lume, aprecierea de care se bucură pentru acțiunile întreprinse în slujba păcii, solidarității și colaborării internaționale, a unei lumi mai bune și mai drepte. Iar zilele pe care le-am început din noul an poartă direcția ascendentă prevăzută de partid, hotărîrea unanimă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a țării, de a asigura, în ritm rapid, dezvoltarea industriei și agriculturii, de a perfecționa în permanență activitatea, de a munci cu eficiență, de a spori avuția țării și bunăstarea noastră, a tuturor fiilor țării. Anul ce l-am început, în care vom sărbători centenarul independenței și 30 de ani ai Republicii va fi totodată o nouă treaptă în spiritualitatea gîndirii și acțiunii oamenilor, în atingerea idealului frumos al desăvîrșirii omului societății noi L-am ascultat cu emoție pe secretarul general al partidului în pragul ceasurilor solemne, l-am întilnit apoi, continuînd gîndul in faptă, în mijlocul oamenilor muncii, in primele ceasuri ale primei zile din anul ce a început. Nu era o reîntîlnire simbolică, ci una reală, cotidiană, pentru că prezența secretarului general in mijlocul constructorilor, al celor ce muncesc in fabrici și pe ogoare, în institute și școli a devenit un mod de lucru al tovarășului Nicolae Ceaușescu, o constantă a conlucrării democratice a țării cu conducerea sa. La Craiova, unde l-am întîmpinat pe secretarul general al partidului cu sentimente de profundă dragoste și stimă, cu urări de sănătate și putere de muncă, asemenea bunului gospodar ce începe un nou an, tovarășul Nicolae Ceaușescu a vizitat amplasamentul viitoarei întreprinderi de autoturisme de mic litraj, un obiectiv ce se prefigurează: întreprinderea de tractoare și mașini agricole. Întreprinderea ..Electroputere“, Șantierul întreprinderii de utilaj greu și Stafia pilot pentru realizarea de apartamente din elemente spațiale, prefabricate din beton. A fost un dialog fertil, un debut fructuos de lucru imprimat de secretarul general al partidului, în spiritul înaltelor exigențe ale devenirii noastre, spre a avea, cum ne ura în Mesajul de Anul Nou, satisfacții tot mai mari în muncă și viață. Zilele de început ale lui 1977 au marcat, totodată, continuarea amplelor și fructuoaselor relații internaționale ale conducerii partidului și statului nostru, expresie a voinței de pace și cooperare a României socialiste cu toate țările și popoarele. In acest context se înscriu convorbirile de la București între tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al P.C.R. și tovarășul Enrico Berlinguer, secretar general al P.C.I., desfășurate in atmosfera de caldă și sinceră prietenie ce caracterizează relațiile dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist Italian. Știm ce avem de făcut în noul an. Știm și cum trebuie să muncim. Mai bine, mai cu spor. Succesele din prima săptămână dau angajamentului socialist tăria ca anul întreg să fie cu biruinți. Z ANUL XXXvi • nr. 8369 7 ianuarie 1977 # 12 pag. 50 bani Proletari din toate țările, uniți-văl ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA In acest început de an, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a examinat, la Craiova, probleme de o deosebită însemnătate privind realizarea exemplară a planului pe 1977. In toate unitățile craiovene vizitate, secretarul general al partidului a fost primit cu sentimente de profundă dragoste și stimă. CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR - prezență permanentă, activă în viața spirituală a localității (paginile 6—7) ÎNTRECEREA SOCIALISTĂ ’77 «T* in in Iti y fta^ad UES BISÉKttien 1 i Hm pfB PANOU DE ONOARE • Sosirea noului an a prilejuit și încheierea bilanțului participării țării noastre la numeroasele tîrguri și expoziții internaționale, care au avut loc in 1976. Cele peste 20 de distincții, medalii și diplome obținute demonstrează că produsele românești, printre care tractorul „Craiova — TIH-445“, autobasculanta „Roman“ de 19 tone și autoturismul de teren „Aro-240“, produsul cosmetic „Pell-Amar“, garnitura de mobilă combinată stil baroc, sunt tot mai apreciate pe piața externă pentru înaltul lor nivel calitativ și competitiv, aprecieri confirmate de medaliile de aur cu care au fost onorate la Leipzig, Brno, Bruxelles, Plovdiv și la alte târguri. • Chimiștii din Tîrnăveni au raportat realizarea unei producții globale peste prevederile planului în valoare de un milion lei. In expresie fizică, plusul de producție obținut se materializează, intre altele. In carbid, bicromat de sodiu, sulfat de aluminiu, produse din gresie. • Producătorii de mobilă de La cunoscuta întreprindere de prelucrare a lemnului „23 August“, din Tg. Mureș au expediat, în primele zile de lucru, 16 vagoane de mobilă din planul pe acest an. Destinația : Olanda, U.R.S.S., Anglia. • însemnate succese în muncă raportează, în aceste zile, colectivul de muncă al întreprinderii de utilaje pentru industria materialelor de construcții și refractare din Bistrița. De aici au și fost expediate 20 tone construcții metalice pentru echiparea furnalului nr. 5 de la Combinatul siderurgic Galați. • Siderurgiștii din Cîmpia Turzii sînt și ei prezenți cu un prim bilanț al muncii avîntate : peste 240 tone sumă trasă și importante cantități de oțel înalt aliat și laminate peste sarcinile de plan. • Lucrătorii sectorului de extracție din cadrul Trustului petrolului din Pitești au furnizat economiei naționale însemnate cantități suplimentare de hidrocarburi, printre care 90 tone etan și gazolină și 300 000 mc gaze de sondă utilizabile. • Hotărîți să contribuie cu întregul lor potențial la asigurarea unor cantități sporite de lianți și azbociment pentru șantierele de construcții, cimentiștii din Medgidia au pregătit temeinic producția acestui an, au adus perfecționări organizării muncii în toate compartimentele. Ca urmare, încă din prima săptămână a lui '77, ei au luat un avans, față de planul „la zi“, de aproape 700 tone ciment și tot atita clincher. Angajare deplină, responsabilă la realizarea exemplară a sarcinilor de plan Ampășit în cel de-al doilea an al cincinalului 1976—1980. Prin amploarea obiectivelor sale, planul național unic pe anul 1977 se constituie ca o etapă de cea mai mare importanță in dezvoltarea economico-socialâ a țării și creșterea nivelului de trai al poporului, pe coordonatele stabilite de Congresul al XI-lea al partidului. O producție industrială cu 10,5 la sută mai mare, o productivitate superioară cu 9,2 la sută, un venit național reprezentind un spor de 11,3 la sută — iată indicatorii de bază ai planului pe anul 1977 în raport cu cei din anul recent încheiat. Traduse în graiul faptelor, cifrele de mai sus se vor înfățișa sub chipul a noi întreprinderi, fabrici, uzine și secții, dotate la nivelul cerințelor revoluției tehnico-științifice, care vor ridica potențialul economic al tuturor zonelor țării și îndeosebi al celor ce, la finele cincinalului, vor atinge o producție de 10 miliarde lei. Se vor înfățișa sub chipul a sute de mii de noi locuri de muncă, a sute de mii de noi apartamente, cămine și creșe, școli și spitale, instituții de cultură, locuri de odihnă și agrement, intr-un cuvînt în tot ce înseamnă condiții de viață, civilizație materială și spirituală. împlinirile de mîine își găsesc temelie puternică în bilanțul economico-social al anului 1976, mult superior prevederilor, dovedind, cu tăria faptelor, realismul planurilor elaborate de partid, caracterul lor mobilizator, dovedind voința unanimă a oamenilor muncii, a întregului popor de a înfăptui politica înțeleaptă, clarvăzătoare, a partidului — politică ce exprimă în cel mai înalt grad interesele lor vitale, năzuințele, pătrunse de fierbinte patriotism, de a ne vedea țara tot mai frumoasă, mai înfloritoare, viața tot mai luminoasă. Desigur, sarcinile planului pe acest an nu sunt ușoare. Dar sunt pe deplin realizabile și, fără îndoială, vor fi înfăptuite și depășite așa cum a făcut-o an de an harnicul nostru popor, in frunte cu eroica sa clasă muncitoare. Direcțiile principale de acțiune, prioritățile spre care se cer orientate strădaniile tuturor colectivelor de muncă ne-au fost clar înfățișate în hotărârile conducerii de partid, în amplele expuneri ala tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la Plenara C.C. al P.C.R. din 2—3 noiembrie și la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 27—28 decembrie 1976, precum și in mesajul de Anul Nou al secretarului general al partidului, președintele Republicii. In primul rînd, se impune ca, la fiecare loc de muncă, atelier, secție, întreprindere și pînă la scara întregii economii naționale, să se obțină o sporită productivitate a muncii, superioară sarcinii stabilite prin plan. Experiența de pină acum, realitățile fiecărui loc de muncă dovedesc cu prisosință că există imense rezerve în acest sens. Importanța acestui deziderat este deosebită privind-o în relație directă cu creșterea venitului național, unica bază a dezvoltării continue a potențialului economic al țării și ridicării nivelului de trai al poporului nostru. (Continuare in pag. a 2-a)