Munca, ianuarie-martie 1979 (Anul 35, nr. 8473-8485)

1979-01-05 / nr. 8473

ANUL XXXV • nr. 8 473 5 ianuarie 1979 , 8 pagini, 50 bani Proletari din toate țarile, unifi vuî ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMANIA (Pag. 4—5) Un minunat exemplu de slujire a patriei și partidului MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi și mari realizări în opera de construcție socialistă. Muncind cu abnegație și elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare și modernizare a industriei, a cărei producție a crescut in cei trei ani ai cincinalului intr-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obținut, de asemenea, succese deosebite in agricultură, in creșterea producției agricole, in dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naționale. Ca urmare, a sporit avuția socialistă, venitul național, ceea ce s-a reflectat in îmbunătățirea condițiilor de viață ale întregului nostru popor. Aplicind programul de creștere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, in acest an am încheiat inainte de termen prima etapă a majorării retribuțiilor ; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocațiile pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptăminii de lucru reduse. Succese de seamă am obținut in înflorirea științei și invățămintului, a creației literar-artistice, in făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forța creatoare a poporului nostru, liber și stăpin pe destinele sale, hotârirea sa de a nu, făptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, în jurul partidului comunist - conducătorul încercat al întregii națiuni pe calea socialismului, bunăstării și fericirii. Pentru minunatele rezultate obținute în construcția socialistă in anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sârbi și de alte naționalități —, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum și urări de noi și tot mai mari succese in activitatea viitoare. Peste cîteva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, prin continuarea dezvoltării în ritm înalt și modernizarea forțelor de producție, a intregii economii naționale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă in ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizației și progresului. Sarcina centrală in acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activității economico-sociale, realizarea unei calități noi, superioare in întreaga operă de construcție socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potențialul material și uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluției tehnicoștiințifice in toate domeniile. Ținînd seama de dificultățile pe care le generează criza mondială de materii prime și combustibil, să desfășurăm o bătălie susținută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea rațională a tuturor mijloacelor, să reducem substanțial consumurile materiale, cheltuielile de producție, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitorești și autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societății, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecționarea continuă a conducerii societății, a statului, a relațiilor de producție și sociale, pentru introducerea principiilor eticii și echității socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalității umane in toate domeniile. Realizind prevederile planului producției materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creștere a bunăstării poporului. Făcind totul pentru satisfacerea cerințelor de viață materiale și spirituale ale maselor, să acționăm pentru îmbogățirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conștiinței socialiste, realizând în viață politica partidului — al cărui țel suprem este omul, făurirea unei vieți libere, demne și fericite pentru toți fiii patriei. Vom acorda și în anul ce vine atenția cuvenită dotării forțelor armate și întăririi capacității lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricind să apere cuceririle socialismului, independența și integritatea patriei. Să intîmpinăm, dragi tovarăși și prieteni, cu succese tot mai însemnate mărețul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al Xll-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și Înaintării României spre comunism. Imi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strins unit in jurul partidului, anul 1979 va marca un nou și important pas inainte în dezvoltarea forțelor de producție, in ridicarea bunăstării materiale și spirituale a maselor, in întărirea independenței și suveranității patriei noastre socialiste. Dragi tovarăși și prieteni. In anul 1978 România a desfășurat o intensă activitate internațională în slujba idealurilor de libertate, independență și progres social ale popoarelor, pentru promovarea unei politici noi in lume, de colaborare pașnică intre toate națiunile, de destindere și securitate. Și in acest an s-a evidențiat cu putere evoluția contradictorie a vieții internaționale, confirmindu-se justețea analizei și orientărilor politicii externe a partidului și statului nostru. Viața demonstrează că forțele progresului pot infringe, prin luptă unită, politica imperialistă și colonialistă, de dominație și forță, pot împiedica agravarea climatului internațional, declanșarea unor noi războaie și asigura o pace trainică în lume. Intrăm in noul an cu hotârirea fermă de a intensifica și mai mult conlucrarea activă cu toate națiunile pentru soluționarea problemelor complexe care confruntă omenirea, pentru consolidarea destinderii și păcii. Vom face totul pentru dezvoltarea continuă a prieteniei, colaborării și solidarității cu toate țările socialiste, vom amplifica și mai mult relațiile multilaterale cu țările in curs de dezvoltare, vom extinde raporturile cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială. Vom așeza ferm, ca și pină acum, la baza relațiilor noastre internaționale deplina egalitate in drepturi, respectul independenței și suveranității naționale, al dreptului fiecărui popor de a-și hotâri singur destinul, neamestecul în treburile interne și avantajul reciproc, nerecurgerea la forță și la amenințarea cu folosirea forței — și vom milita pentru generalizarea acestor principii in întreaga viață mondială. Vom acționa ferm, împreună cu celelalte popoare europene, pentru ca noul an să marcheze un pas inainte in înfăptuirea securității și păcii pe continentul nostru, în spiritul documentelor semnate la Helsinki. In mod deosebit, în anul 1979 este necesar să fie sporite eforturile in direcția dezangajării militare a continentului — care cunoaște la ora actuală cea mai mare concentrare de armate și armament, inclusiv nuclear pentru crearea unui climat în care fiecare națiune să se simtă la adăpost de orice amestec sau agesiune din afară, să-și poată consacra plenar resursele progresului economic și social. în anul ce vine se impun intensificate acțiunile pentru lichidarea conflictelor ce mai dăinuie în lume pe calea tratativelor — singura modalitate rațională de soluționare justă și durabilă a problemelor litigioase dintre state — pentru stingerea tuturor focarelor de încordare, pentru abolirea definitivă a folosirii forței în răpăiturile internationale. In acest cadru în mod deosebit trebuie asigurată instaurarea unei păci trainice și echitabile în Orientul Mjlociu. Interesele progresului și păcii generale cer ca anul 199 să fie un an de acțiuni tot mai ferme pentru lichidarea subdezvoltării care afectează cea mai mare parte a omenirii, pentru abolirea vechii politici imperialiste, colonialiste și neocolonialiste ce a împărțit lumea in săraci și bogați, pentru făurirea noii ordini economice internaționale. Pe această cale se va putea asigura o colaborare cu adevărat echitabilă intre state, dezvoltarea liberă și independentă a tuturor națiunilor, accesul lor larg, in special al celor râmase în urmă, la cuceririle științei și tehnicii moderne, ale civilizației contemporane. Și in anul ce vine, cea mai arzătoare aspirație a popoarelor continuă să fie oprirea cursei înarmărilor, trecerea la dezarmare, și in primul rind la dezarmarea nucleară. De aceea, asigurînd un echilibru care să nu pună în pericol securitatea nici unei părți, trebuie făcut totul pentru reducerea sistematică, substanțială a cheltuielilor militare și diminuarea efectivelor și arsenalelor armate ale tuturor țărilor, în mod deosebit ale celor care dețin cel mai mare potențial militar. Este in interesul vital al tuturor națiunilor ca în 1979 să se acționeze cu și mai mare fermitate pentru reducerea bugetelor militare, lichidarea bazelor militare străine și a blocurilor, pentru făurirea unei lumi fără arme și fără războaie. Avem toate temeiurile să privim viitorul cu optimism, convinși că popoarele, forțele înaintate pot asigura instaurarea in lume a politicii noi, de egalitate și respect între națiuni, de dezvoltare liberă și independentă a fiecărui stat, de colaborare și pace mondială. România este ferm hotărîtă să acționeze intens, și în anul ce vine, în strînsă solidaritate cu toate forțele antiimperialiste, cu toate popoarele, pentru triumful aspirațiilor supreme de progres și pace ale întregii omeniri. Dragi tovarăși și prieteni. Fie ca noul an să aducă noi și mari succese in înflorirea României socialiste, in realizarea Programului partidului ce corespunde celor mai înalte năzuințe de prosperitate ale întregului nostru popor ! Fie ca anul 1979 să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă și independentă, in lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune și mai drepte pe planeta noastră ! Vă urez, tuturor, dragi compatrioți, succese tot mai mari în întreaga activitate consacrată propășirii patriei, împlinirea tuturor dorințelor și aspirațiilor de mai bine, multă sănătate și fericire ! Din adincul inimii vă adresez tradiționala urare : „LA MULȚI ANI I". 29 olt