Munca, ianuarie-martie 1983 (Anul 39, nr. 8683-8694)

1983-01-07 / nr. 8683

ym Anul XXXIX nr. 8 683 7 Januarie 1983 12 pagini, 1, 50 lei Proletari din toate tarile, unifica! MESAJUL DE ANUL adresat întregului popor, la posturile de TOVARĂȘUL NICOLAE Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1982 cu noi succese importante in dezvoltarea economico-socială, in sporirea avuției materiale și spirituale a patriei. In condițiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cit și de unele lipsuri ce s-au manifestat in diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte , am obținut rezultate de seamă in creșterea producției agricole, realizind o producție de cereale de 1000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale și spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, și la terminarea celui de al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obținute nu ne pot mulțumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acționat cu mai multă răspundere și fermitate, am fi putut să obținem rezultate și mai bune. La Conferința Națională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului in România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, în ridicarea gradului de civilizație al patriei, in creșterea forței economice și politice, in întărirea independenței și suveranității României socialiste. La sfirșitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluția și construcția socialistă în patria noastră. Mărețele realizări obținute in anii construcției socialiste demonstrează cu putere justețea politicii partidului nostru, care aplică in mod creator adevărurile generale la condițiile concrete din țara noastră, reprezintă o expresie a forței creatoare a clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, a întregului nostru popor, care, stâpîn pe destinele sale, iși făurește în deplină libertate propriul său viitor socialist și comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă eroică, plină de dăruire pentru progresul și propășirea patriei, adresei clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări urarea de noi și strălucite victorii in măși reața operă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism ! Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm în noul an 1983 cu un program clar de muncă privind dezvoltarea armonioasă economico-sociala a țării, in vederea înfăptuirii neabătute a hotăr rilor Congresului al Xll-lea, a programelor și hotăririlor Conferinței Naționale a partidului. In centrul activității din anul viitor se află realizarea obiectivului strategic, economic și politic, de trecere a patriei noastre la un nou stadiu de dezvoltare, de realizare a unei noi calități a muncii și vieții in toate domeniile. Planul unic de dezvoltare economico-sociala pe 1983 prevede dezvoltarea producției industriale intr-un ritm mai înalt decit în primii doi ani ai actualului cincinal, creșterea mai puternică a producției agricole vegetale și animale, realizarea programului privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea pe această bază a nivelului de trai material și spiritual al poporului — țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste multilateral dezvoltate. Deși condițiile economice internaționale continuă să fie grele, avem in vedere să acționăm cu toată hotărîrea pentru diminuarea tot mai mult a influențelor crizei economice mondiale, pentru îmbunătățirea activității în toate sectoarele, asigurînd astfel dezvoltarea, în continuare, economico-sociala a patriei. in înfăptuirea acestor obiective va trebui să punem pe primul plan realizarea programelor privind dezvoltarea mai puternică a bazei energetice și de materii prime, recuperarea și refolosirea materialelor, reducerea consumurilor energetice și materiale, a cheltuielilor de producție in general, creșterea mai puternică a productivității muncii, ridicarea nivelului tehnic și al calității produselor, perfecționarea mecanismului economic, creșterea eficienței economice și întărirea autoconducerii muncitorești. O atenție deosebită trebuie să acordăm științei, invățămîntului și culturii, ridicării nivelului de pregătire profesională și tehnică, pregătirii politice, educării și formării omului nou. Este necesar ca toate colectivele de oameni ai muncii, consiliile de conducere, adunările generale, organele centrale de stat și organismele democratice naționale să acționeze într-o deplină unitate, cu întreaga răspundere, pentru realizarea neabătută a planului în toate sectoarele de activitate. Vom acționa pentru perfecționarea continuă a cadrului democratic al societății noastre socialiste, asigurînd participarea tot mai activă a oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregului popor, la conducerea tuturor unităților economico-sociale, a întregii societăți. Dispunem, dragi tovarăși și prieteni, de tot ce este necesar pentru realizarea programului de înflorire continuă a patriei noastre socialiste. Acum hotăritoare sunt activitatea organizatorică, întărirea ordinii și disciplinei, creșterea răspunderii in îndeplinirea sarcinilor în toate domeniile. Să facem totul ca anul 1983 să asigure depășirea unor greutăți vremelnice, să ducă la realizarea in cele mai bune condiții a planului de dezvoltare economico-sociala, de ridicare a bunăstării materiale și spirituale a poporului, de înaintare mai fermă a patriei noastre spre piscurile tot mai înalte ale civilizației comuniste. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. In anul 1982 viața politică internațională s-a agravat și complicat și mai mult. S-a accentuat criza economică mondială, au avut loc manifestări ale politicii de forță, de amestec în treburile interne ale altor țâri, s-au agravat unele conflicte militare și au izbucnit altare noi, s-a intensificat cursa înarmărilor, a crescut pericolul de noi războaie, inclusiv a unui nou război mondial nuclear. O caracteristică importantă a viații politice mondiale o constituie mișcarea uriașă a popoarelor împotriva înarmărilor, a armelor nucleare, pentru pace. Trebuie să spunem însă deschis că anul care a trecut nu a îndreptățit așteptările și speranțele maselor populare, ale popoarelor. O analiză realistă, lucidă a vieții mondiale demonstrează că s-a atins la un asemenea stadiu cind nivelul înarmărilor, uriașele arsenale nucleare pun grav în pericol însăși civilizația, existența, pacea, insăși viața întregii omeniri. In asemenea împrejurări, problema fundamentală a epocii noastre este împiedicarea războiului nuclear, a războiului în general, asigurarea păcii pe planeta noastră. Acum, considerăm că există posibilitatea reală, că popoarele dispun de forța necesară pentru a schimba cursul evenimentelor, pentru a obține in 1983 oprirea cursului politicii spre catastrofă. Este necesar ca toate forțele progresiste, antiimperialiste, popoarele de pretutindeni să-și întărească unitatea, solidaritatea și colaborarea, să acționeze cu toată fermitatea - pînă nu este prea tirziu, pînă nu au început să cadă bombele nucleare — pentru realizarea dezarmării generale și, în primul rînd, a dezarmării nucleare, pentru o lume fără arme, fără războaie, a colaborării pașnice, egale, între toate națiunile lumii. Este necesar ca toate statele, guvernele, șefii de state, toate forțele politice să acționeze cu întreaga răspundere, în fața propriilor popoare, în fața întregii omeniri, pentru asigurarea dreptului suprem al oamenilor la libertate, la independență, la existență, la viață, la pace. Consiiderăm că trebuie să facem totul ca, în 1983, să se încheie în cel mai scurt timp reuniunea de la Madrid prin adoptarea hotărîrii de convocare a unei conferințe consacrate dezarmării și încrederii în Europa și continuitatea reuniunilor începute la Helsinki. Să facem astfel iicit în anul 1983 să fie oprită amplasarea rachetelor o rază medie de acțiune și să se treacă la retragerea și distrugerea celor existente. Să se acționeze pentru noi măsuri privind încrederea și cooperarea în Europa, pentru realizarea unei Europe fără nici un fel de arme nucleare, a colaborării și păcii . Anul 1983 să ducă la dezvoltarea colaborării între toate țările balcanice în vederea realizării unei regiuni a colaborării pașnice, fără arme nucleare ! Este necesar să se acționeze cu toată hotărirea încît, în noul an, să se treacă la măsuri concrete privind lichidarea (Continuare în pag. a 2-a) lontelor NOU rack -radio si televiziune, de * 14 ° 1 ~ •" CEAUSESCU *5) tai -3