Oastea Domnului, 1939 (Anul 10, nr. 1-51)

1939-06-11 / nr. 24

Anal X Sihiu, 11 Iunie 1939, Тоаіе săptămânală pusă în slujba mântuirii sufletelor prin Hristos şi Biserica Sa. Organ de propagandă religioasă al societăţii misionare ortodoxe „Oastea Domnului“. Nr. 24 Oastea Domnului în cel de al 8-lea Congres. Dăm în continuare raportul asupra mersului Congresului, cuvântări, precum şi vederi luate din acel prilej. Din faptul dimineţii de Dumineci şi până î n faptul dimineţii următoare, bucuriile au fost lrăncetare şi cu îmbelşugare. Mai mict, fraţii şi surorile. In mare număr, şi-au uşurat sufletele de păsuri, spovedindu se preoţilor in sf. Catedrală. Apoi şi au lăsat Inimile scăldate in sfinţenia slujbei de dimineaţă şi liturgice, la isprăvirea căreia, înălţaţi au fost cu folii de măestrica predică a Înalt Prea S. Mitropolit Nicolae, despre trebuinţa Inoirii noastre sufleteşti prin Duhul Sfânt, după ce mai înainte s’au cuminecat cu Trupul şi Sângele Domnului. Indată după Sf. Dturghie, s'a ţinut în Aula Academiei teologice, o adunare pricinuitoare de vii simţiri duhovniceşti. A cuvântat păr. Turbu dele graniţa de vest (Arad), care, între altele a spus că faptul venirii atelor fraţi din atâtea părţi ale ţării la Sibiu, este o lucrare a Duhului Sfânt şi că după cum o mamă dă puteri noul copiilor el, tot aşa şi ostaşii Domnului primesc puteri noul in leagănul Oaste. A mal grăit fl fr. /. Dr. Oprişan, făcfind o frumoasă şi nimerită asemănare intre fluviul Nil şl Oastea Domnului. Precum Nilul nămoleşte, binefăcător ogoarele, la fel şi Oastea Domnului este un Nil cuprinzător al unul nămol Induhovnicitor al ogoarelor sufleteşti. In sfârşit, dragostea care 1-a mânat până la Sibiu, 1-a făcut şi pe vrednicul nostru luptător basa-I. P. S. Sa Mitrop. Nicolae şi I. P. C. Sa Arhim. Scribai mergând spre reşedinţă, rabean I. Miron din Orhei, să spună un cuvânt. A vorbit frumos despre nevoia unei renaşteri a sufletului şi despre trebuinţa unei lupte sub unul şi acelaş steag, pentru Domnul. După aceasta, a urmat o agapă obştească, la care fraţii ostaşi s’au simţit nespus de fericiţi să aibă şi pe I. P. S. nostru Mitropolit Nicolae. A fost o masă a bucuriei Arhiereului impreunată cu cea a fraţilor şi surorilor. La ora 4 d. m. din nou adunare, cu grijii multe, cu dări multe, îmbucurare multă. Fr. I. Rohan aduce salutul fraţilor din Sighişoara şi face un călduros Îndemn la dragoste şi pace. Păr. Oh. Secaş arată osârdia fraţilor care і-a mânat la Sibiu întru slăvirea şi vestirea Evangheliei lui Hristos şi că Oastea Domnului vrea sufletele in împărăţia lui Dumnezeu, vrea cerul pe pământ. Fr. Dr. M. Sociu Sibiana (Braşov) încunoştiinţează pe fraţi privitor la pricina Intrării lui în Oaste. Ea ne-a învăţat ca Biblia să fie cartea de căpetenie. Ea ne-a scăpat de la beţie şi ea ne îndeamnă la preîntâmpinarea boalei. Mântuitorul divin a fost cel mai mare doctor, descoperitor al ştiinţei medicale adevărate. O credinţă puternică face mai mult decât orice doctorie; ea te vindecă de orice boală. Puterea sufletului e aşa de mare, în eflf Influențează şi asupra trupului şi atunci acesta devine mal puternic şi mai ager. Fr. Chiou din Slătioara-Vidcu îndeamnă la mal multă Îndrăzneală în lupta sfântă şi pofteşte pe fraţi încă îndoelnici, să vină la lupta dintâi. Fr. Stamatolu din Vulcan— Hunedoara, vine cu câteva Îndemnuri şi propuneri sănătoase: toţi fraţi) să binevoiască a răspândi cât mai mult foile noastre dragi şi cel în restanţă cu plata abonamentului să şi-o achite. Să se nevoiască fraţii a prinde şi slujba Bisericii, când merg pe sate, la adunări. Ţinerea adunărilor să se vestească la foaie. După adunările mari, să se ţină adunări intime. In cari fraţii se pot cerceta cu mâncări mai tari, se pot corecta şi hotări întru cele bune. Fr. Vdleanu din Timişoara- Fabric şi fr. Preda Ioniţa din Marga- Severin dau îndemnuri la luptă. Grăeşte şi Bucovina prin fostul fr. Rodniciuc din Pojorâta, I. Câmpulung ,am venit în Ierusalimul Castel să iau puteri de lupte, armament pentru front... Bucuria mea a fost mare când am cetit despre întoarcerea fr. Tit şi dorim ca şi ceilalţi fraţi să facă acelaş pas, ca să fim iarăş ca la î nceput. Poetul nostru drag, fr. Nic. M. Isac din Zlaşil—Hunedoara, citeşte o prea frumoasă poezie. Fr. Balea aduce salutul fra Ieşirea din Catedrala mitropolitană. In drum spre reşedinţa mitropolitană. Deosebim în fotografie pe I. P. S. Sn Mitropolitul NICOLAE al Ardealului, la I. P. C. Sa Arhim. Scriban, preoţii: I. Gafton Bucureşti, Turicu, Arad; Munteanu-Muntmarg, Scorţeni—Bacău ; Martinescu, Coşlegi— Prahova; Joja, Oradea.