Oastea Domnului, 1941 (Anul 12, nr. 1-53)

1941-01-01 / nr. 1-2

Pag 4 OASTEA DOMNULUI In cinstea sfântului loan Botezătorul. Sfinte Ioane, Mai mare ca tine, Din neamul de oameni Nu s’a ivit. Tu inger tu carne Şi crainic de bine, Cu vestea Mesiei Pe lume ai venit. Din sânul de mamă Sfinfit pe vecie. Menirea cerească Din cer fi s’a dat. Copil fără pată, Тi-ai dus tn pustie, Departe de lume Şi negru păcat. Din păr de cămilă. Veşmânt de durere, Mereu trupşorul Tu fi-ai chinuit. Şi hrana ta fost-au Lăcuste şi mere. Tu suflet de înger, Şi-adânc pocăit. Răsună Iordanul De predica sfântă, A Domnului cale Cu zei pregătiţi. Securea 'n tulpină, Cănd Domnul o ’mplântă, Coboară ’n pustie Pe cei rotaciţi. Din marea umilinţă Tu nu afli cuvinte. O, sfinte Ioane, Cum să te numeşti. De-aceia te 'naifă Cerescul Părinte, Botezul Mesiei Tu să-l săvârşeşti. Şi lumii sătule De-atâta urgie, Arafi cu blândeţe Pe Mielul ceresc; Ce sfarămă lanţuri De lungă robie, Şi arată de vină Neamul omenesc. Ca soarele mândru Ce apune ’n văpae, In dragostea sfântă, Ioane, ai murit. In temnița neagră Irod capu-fi tae Coroana martirului, Blând ai primit. Din tronuri de slavă Şi mare mărire, O, sfinte Ioane, Spre noi să priveşti; Şi ia-ne tn pază, Cu adâncă iubire, Şi har dela Domnul Să ne miluieşti, ostaş, IOAN N. V. BANCILA Caşin—Bacău. Sf. loan Botezătorul, botezând pe Domnul lisus in râul Iordan. Cruciuliţele Oastei Domnului. Cei ce doresc sâ aibâ cruciuliţa Oastei Domnului, au ocazie bună să şi-o comande trimiţând banii odată cu înoirea abonamentului. Dar ca spesele poştale să fie mai puţine e bine să se ceară şi o carte sau două, ca să punem cruciuliţele în acelaş pachet cu cărţile. Cine cere cruciuliţele separat fără cărţi va trimite 60 Lei pentru o cruciuliţă. Pe lângă preţ se vor trimite bani şi pentru spese poştale. Şi anume pentru o comandă până la 5 cruciuliţe spesele poştale sunt 30 Lei, pânâ la 10 cruciuliţe spesele poştale sunt 35 Lei, iar până la 20 cruciuliţe spesele poşale sunt 40 Lei. E mai bine când se întovărăşesc mai mulţi şi să comande mai multe cruciuliţe căci le vine mai uşor cu spesele poştale. De asemenea cu ocazia comenzilor de cărţi se pot comanda şi cruciuliţe. Citiţi foile şi cărţile Oastei. Un ostaş al Domnului este un flămând şi un însetat după pâinea şi apa vieţii vecinice. El are mereu nevoe de hrană. Această foame şi sete sfântă ne silim s’o stâmpărăm prin foile noastre „Lumina Satelor* şi „Oastea Domnului*. De aceea nici un ostaş al Domnului nu trebue să se lipsească de a avea în casa lui pentru el şi familia lui, aceste foi cari în fiecare săptămână aduc îmbelşugată hrană sufletească. Abonamentul cel nou e 200 lei pe an, 100 iei pe o jumătate de an şi 50 lei pe 3 luni. Pentru .Lumina Satelor* sau .Oastea Domnului* singură abonamentul cel nou e 100 lei pe an şi 50 lei pe o jumătate de an. Azi o găină e peste 100 lei. Deci dacă vinzi 2 găini îţi plăteşti abonamentul la amândouă foile pe un an întreg, îndemnaţi şi pe alţii să aboneze foile noastre prin cari zeci de mii de suflete s’au trezit la o viaţă nouă cu Domnul Iisus. Afară de foile noastre, mai avem şi cărţi de zidire sufletească şi întărire în lupta mântuirii. Cea dintâi carte a cărţilor care nu trebue să lipsească din nici o casă de creştin e Biblia, Sfânta Scriptură, a Vechiului şi Noului Testament. Se găseşte la Librăria Arhidiecezană Sibiu, cu 150 iei bucata, legată în table tari. Pe lângă preţ se va trimite încă 20 lei pentru spesele poştale. .Pravila Oastei* este cartea de temelie a Oastei Domnului. Ea arată ce e Oastea şi cum duce ea lupta mântuirii. Preţul 40 lei, iar pentru spesele poştale se va trimite 20 lei peste preţ. .Cartea Biruinţelor“ arată roadele minunate pe cari le-a dat Nr. 1-2 Muritorule, gândeşte-te la moarte! Curând şi mai curând decât ai crede, se va isprăvi cu tine pe pământ. Deci vezi în ce stare te afli? După ce mori nimeni nu se mai gândeşte la tine. O, oameni nepricepuţi şi împetriţi cu inima, cari căutaţi la cele prezente şi nu vă gândiţi mai vârtos la cele viitoare. De-ai avea frate, bună conştiinţă, nu te-ai teme mult de moarte. Dacă nu eşti gata astăzi, cum vei fi gata mâine? Ziua de mâine este o zi nesigură şi cine te-a asigurat că vei ajunge până dimineaţă?... . Ce folos este a vieţui mult, de vreme ce ne îndreptăm aşa de puţin? Viaţa cea lungă nu totdeauna îndreaptă pe om, ci mai adeseori adaugă la numărul fărădelegilor. Măcar o zi de am fi vieţuit bine pe pământ. De este lucru cutremurător a muri, poate să fie mai primejdios a vieţui mult. Fericit cel ce are totdeauna înaintea ochilor ceasul morţii sale, şi se pregăteşte pentru a muri oricând! Dimineaţa, socoteşte că nu o să ajungi până seara, seara, nu-ţi făgădui că o să vezi dimineaţa. Deci fii gata, în tot ceasul şi trăeşte astfel, ca moartea, venind oricând, să nu te găsească nepregătit. Mulţi mor fără veste. »Că în ceasul în care nu gândesc, Fiul omului va veni« (Luca 12—40). Ce fericit şi înţelept este cel ce se sileşte a vieţui aşa cum în ceasul morţii ar dori să vieţuiască. Noi mult bine putem să facem cât suntem sănătoşi, însă ce vom face în vreme de boală, nu ştim. Să nu amânăm mântuirea noastră într’un viitor nesigur nici să ne rezemăm pe prietenii şi rudele noastre, căci ei ne vor uita mai repede decât socotim noi. »Iată acum vreme bine primită, iată acum ziua mântuirii« (1 Corinteni 6—2). »Viaţa omului trece ca umbra« (Psalm 143—4). Să facem acum ce putem, căci nu ştim cât vom trăi şi moartea va veni fără veste. Să trăim pe pământ ca nişte călători, ca nişte străini, cari n’au grijă de lucrurile lumii acesteia. Să ne rugăm bunului Dumnezeu ca să ne învrednicească împărăţiei Sale celei cereşti. Amin. (Prelucrare), Tânţar ostaş, PÂRVU V. BAŞA Cântăreţ, Fundata—Braşov. Inuiţi-vă abonamentul la foaie, în ţara noastră mişcarea Oastei Domnului. BCartea Biruinţelor" e alcătuită de fr. I. Gr. Oprişan, în ea se vede viaţa, lupta şi biruinţele Oastei Domnului. Preţul 25 lei. Pentru spesele poştale se trimet încă 15 lei. Toate acestea se găsesc la Librăria Arhidiecezană Sibiu Str. Mitropoliei 45.