Oastea Domnului, 1943 (Anul 14, nr. 1-53)

1943-01-03 / nr. 1-2

Anul 13 Nr. 1—2 OASTEA DOMNULUI Ceva despre stegarii Paştei Domnului din Bucureşti Oastea Domnului, pornită cu atâta însufleţire la luptă împotriva păcatelor, şi-a găsit printre luptători mulţi râvnitori care-i poartă steagul cu vrednicie. In inimile acestora, focul iubirii lui Isus străluceşte, încălzeşte şi luminează cu lumină mângăitoare pe toţi cei ce au fericirea să se apropie de ei. Şi putem spune cu bună dreptate că acolo unde se află un suflet plin de iubirea Mântuitorului, lupta vie şi biruinţele se adună zi de zi. Vom încerca de acum înainte să dăm la iveală pe dragii noştri stegari cu centrele şi felul lor de a lucra pentru ca să ne fie spre pildă şi întărirea noastră. Acum vom spune ceva despre stegarii Oastei Domnului din Bucureşti pe cari ni i-a ales Dumnezeu să fie în fruntea luptei cu vorba şi cu fapta lor minunată. Cel ce a ridicat întâi steagul Oastei în Capitala Ţării a fost dragul nostru frate I. Gr. Oprişan. Cunoscut tuturor fraţilor nu ca director AL. LASCAROV MOLDOVANU din Minister, ce este, ci din scrisul şi din alergarea frăţiei sale prin toate părţile ţării. Prin smerenia şi dragostea curată cu care l-a înzestrat Dumnezeu a convins multe suflete să se smulgă din hăţişul păcatelor şi să pornească pe drumul de lumină al Evangheliei, în vremea când oastea era mică, huiduită şi oarecum privită cu neîncredere de cucernica preoţime fr. Oprişan cu duh răbdător ştia că împrăştie neîncrederea şi pe mulţi să-i aducă la lupta noastră. Cu toate că e ocupat zilnic cu serviciul la Minister şi mai scrie la atâtea gazete, îşi face şi vreme să cerceteze pe mulţi fraţi pe acasă ca să-i întărească pe cei slabi, să-i mângâie pe cei întristaţi şi pe fiecare în felul său să-l ajute să cunoască bucuriile şi cărările mântuirii. Un alt frate scump şi drag la Bucureşti, şi nedespărţit de fratele Oprişan, este fratele Al. Lascarov-Moldovanu, marele scriitor creştin. Ca doi stâlpi ai Oastei ne-au fost aceşti fraţi învăţaţi care s'au pus cu totul în slujba Domnului şi ţin ca cea mai de seamă îndeletnicire câştigarea sufletelor pentru împărăţia lui Dumnezeu. Blând şi credincios Domnului este fratele Traian Vasilescu, un chip de adevărat ostaş al Domnului. Apoi fratele Const. Goran cu sora Andronaca şi toată casa lor. Fratele Ioan Binescu cu sora Marioara, primitorii străinilor în casa cărora s’a pornit lucrarea Oastei în anul 1930 Ca un dar de sus a venit între fraţii bucureşteni iubitul părinte I. Gafton. Cam de prin 1935 de când a venit în Bucureşti, fraţii i-au încredinţat cum se cuvine, toată cârma lucrării de acolo, întâlnirea dintre aceşti buni şi destoinici ostaşi ai Domnului a fost o adevărată binecuvântare. Oastea Domnului s'a întărit pe stânca tare a Bisericii şi de aceea furtuna care a venit peste Oaste n’a putut clinti nimic din gruparea centrală Bucureşti. Părintele Gafton a fost şi este preotul aşteptat de inimile credincioşilor. Cu dar dela Dumnezeu a ştiut întotdeauna să se facă tuturor toate. Mai ales a ştiut deschide punga bogaţilor pe seama săracilor fără să ştie ei unii de alţii. Doar atât ştia bogatul că: „cere Domnul!“ iar săracul că: „primeşte dela Domnul!“ Lucrul tuturor e împărţit aşa ca fiecare să facă ceva. Unii cu cercetarea săracilor, alţii cu a bolnavilor din spitale şi a robilor din închisoare, şi iarăşi alţii cu ţinerea legăturii cu grupările celelalte de la Ghencea în frunte cu părintele Sp. Andreescu, pe Rahova cu părintele Gh. Paschia, In Ferentari cu părintele Sârbu şi la Balta-Albă cu părintele Dumitru Popoviciu etc. Ceea ce învăţăm de la fraţii bucureşteni este smerenia şi ascultarea de cel mai mare cum şi râvna de a lucra fără zăbavă în ogorul Domnului. Ei se silesc a face ceea ce au învăţat din Cuvântul Domnului şi învaţă şi pe alţii să facă. Sunt ca un stup de albine harnice în slujba mântuirii şi ne rugăm Domnului să ne ajute să fim peste tot aşa cum sunt fraţii din Bucureşti, că atunci amuţeşte gura grăitorilor de rău. Slăvit să fie Domnul. .. GR. OPRIŞAN U I. GAFTON CONST. GORAN Pentru desfăcătorii noştri Vestim pe iubiţii noştri desfăcători a foilor noastre că le vom trimite şi calendare de perete spre a le vinde în popor. Noi de aici le vom trimite un număr de calendare de perete câte vom socoti noi că se vor putea desface. Cei cărora nu le ajung calendarele trimise, să ne scrie repede şi le vom trimite. Dacă şi alţi cucernici preoţi sau sprijinitori ai foilor noastre doresc să aibă calendarele noastre de perete spre a le răspândi în satele lor îi rugăm să ne scrie repede câte doresc. Calendarul nostru de perete pe anul 1943 e tinărit în 3 culori având şi o frumoasă icoană. Preţul unui calendar de perete este 10 Lei. Cine comandă de la 30 de calendare în sus primeşte rabat (reducere) 2 Lei la bucată. Cererile de calendare de perete se fac la administraţia foilor noastre. A ieşit calendarul de perete pe 1943 Vestim cu bucurie pe cetitorii noştri că acum a ieşit de sub tipar calendarul nostru de părete .Oastea Domnelui“ pe anul viitor 1943. Frumos împodobit cu o icoană în 3 culori, el va fi o podoabă a caselor creştineşti. Abonaţii noştri îl vor primi gratuit, ca dar de Anul Nou. Cei ce se vor abona din nou şi vor trimite banii pe o jumătate de an până la 1 Febr. 1943, de asemenea vor primi calendarul gratuit. In anul acesta am tipărit mai multe calendare de perete a Ie putea da şi celor ce n'au foile noastre abonate. Preţul va iei bucata. Cine comandă de la 30 bucăţi in sus primeşte rabat [ cere] 2 Lei de bucată, dar spesele poştale le vom trage din rabat. Calendarele de părere se pot comanda la Administraţia foilor noastre str. Mitropoliei 45, Sibiu. «Ferice de ce! ce îngrijeşte de cel sărac! Căci în ziua nenorocirii Domnul îi scapă» (Psalm 41, 1) Din Moţăţei—Dolj. 1. P. Sf. Stăpâne! Vă raportăm că ducem lupta Oastei cu tot dorul inimilor. Am fost şi la locul sfânt Maglavit şi am văzut lucruri mari de care cred că se va mai auzi. Acolo ne-am întâlnit cu fraţi din Basarabia, Moldova, Muntenia şi chiar din Ardeal. Domnul a fost cu noi. Slăvit să fie El. Ostaşii Domnului C. şi Gh. Brumărel meg. З