Oglinda Lumii, 1926 (Anul 5, nr. 1-51)

1926-01-02 / nr. 1

2 « UMlli fuOk Po^fplanul, cu dp -Annl Non Ultima noutate, ca daruri de Anul Nou, sunt obiecte preţioase de porţelan. Fotografia de mai sus reprezintă pavilionul din Copenhaga, al vestitei fabrici de «porţelanuri din Copenhaga», unde sunt expuse bucăţi rare şi minunate. Le pavilion en porcelaine de la célébre «Manufacture de porcelaines» de Copenhague, rempli de cadeaux en porcelaine pour les étrennes. Der Porzellanpavillon der berühmten «Kopenhagener Porzellan Manufaktur»^ mit Weihnachtageschenken aus Porzellan. sr uuld-cau. rvcystunc Ceafa la Londra < Photo-exclusivitate Keystone O siluetă impresionantă luată la Blackfriars Embarkment din Londra, cu prilejul uneia din cetele dese, atât de frecvente în capitală. Angliei: clişeul arată statua reginei Victoria şi pe un «policeman» regulând mersul vehiculelor; efectul de lumină e foarte ciudat. Le brouillard â Londres: la statue de la reine Victoria et le policeman réglant la circulation. Im Londoner Nebel: Das Denkmal der Königin Victoria und- ein Polizeimann, der den Verkehr regelt. OGLINDA LUBII Săptămâna A trecut şi ultima săptămână a anului... După vechea datină gazetărească, ar fi trebuit să facem aci un lung rechizitoriu al faptelor urâte ce s’au petrecut în cele 52 de săptămâni scurse şi să scrim în acelaşi timp şi un panegiric al evenimentelor îmbucurătoare. Dar nu ne permite spaţiul restrâns consacrat săptămânal câte unei observaţiuni sau câte unui comentat al chestiei celei mai răsărite de la ordinea zilei. Şi, pe lângă aceasta, dacă suntem «Oglinda Lumii», apoi ştiu bine cititorii noştri că nu am avut nciodată pretenţia de a îmbrăţişa lumea întreagă, adecă toate tărâmurile ei de activitate. Noi ne mărginim la un domeniu restrâns dar agreabil, mai plăcut poate decât multe altele : îndeplinim o operă şi instructivă şi distractivă. Dăm cititorilor noştri, în imagini, o icoană exactă, strict fotografică, a celor mai de seamă evenimente din lumea întreagă, de pe toate câmpurile activităţii omeneşti ; îi ţinem în curent, prin relaţiuni scurte, concise, cu tot ce-i poate interesa ; şi avem totodată grija ca, pe lângă partea aceasta instructivă, să le descreţim şi frunţile. Prea e bogată viaţa în mizerii şi supărări şi cu atât mai mare nevoie simt oamenii să şi mai recreeze sufletul cu lectură distractivă. Suntem deci o Oglindă a Lumii care vrea să consacre o parte din timp unor preocupări lipsite de rigiditate şi de gravitate.Nu au deci ce căuta, nu revista aceasta, privirile retrospective. Dar îşi are rostul aci o urare , ca cititorii noştri să aibă parte, în anul care începe, numai de bucurii şi de fericire. Aşa să fie ! Preziceii pentru anul 1926 Renumitul almanach englezesc Old Moore pe anul 1926 a apărut acum. Din câte prezice pentru anul viitor, vom da aci numai un scurt extras. In Ianuarie, o catastrofă teribilă de cale ferată şi incendii colosale. In Februarie, o răscoală în Egipt. In Mai, zvonuri de război in Europa. In Iunie, o răscoală în Palestina. In Iulie, o căldură tropicală cu mii de morţi, iar gazetele îşi vor umple coloanele cu o afacere senzaţională de otrăvire. In August, o revoluţie generală muncitorească. In celelalte luni ale anului, vom avea dificultăţi între Anglia şi Turcia, un cutremur de pământ în regiunea Mării Mediterane, o catastrofă minieră şi două revoluţii.