Opinia, iulie 1914 (Anul 11, nr. 2212-2238)

1914-07-22 / nr. 2231

Atacul Muntenegrenilor Niș.—Oficial se comunică faptul că în astă noapte trupele muntenegrene au pătruns în Bosnia și Ilerţegovina. INCADRARE GENERALA In imposibilitate de a reda pentru această ediţie toate telegramele ce ne vin, ne vedem siliţi a le rezuma in sensul următor: Germanii au pătruns in Rusia; unele trupe ruseşti se află in marş pe teritoriul german ; francezii pătrund in Germania; unele trupe germane avansează pe teritoriul francez. In vederea mobilizărei Bucureşti. — D. Al. Cotescu directorul C. F. R. şi D. I. Teişanu şeful serviciului de mobilizare, de la aceiaşi direcţie, au lucrat astăzi două ore cu direcţia marelui stat major.* Cu începere de la 1 August stil nou toţi funcţionarii de la C. F. R. sunt rechemaţi in serviciu, chiar dacă concediile lor trec peste această data. Acelora cari au avut concedii dela 1 August stil nou, li s’au revocat concediile.* * * In urma unei dispoziţii a Ministerului de războiu toţi cei chemaţi pentru concentrări la garnizoanele lor sunt înștiințați că pot călători pe toate liniile ferate prezentând numai libretul. In chestia mobilizărei București.—Pentru a preveni unele svonuri exagerate, repetăm din sursă cea mai autorizată, că formal nu se va decreta mobilizarea- Le astă noapte însă s’a dat ordinul de concentrarea contingentelor de Ta 1904 încoace, esclusiv. Evident că măsura este aproape o mobilizare. De notat însă este că nu se chiamă decît aproape jumătate din numărul contigentelor chemate în anul trecut.