Pajtás, 1972. július-december (27. évfolyam, 27-51. szám)

1972-08-02 / 31. szám

busszal. Nagyon jól éreztük magun­kat, arról nem is beszélve, hogy annyi epret ettünk, amennyit akar­tunk. Most a nyáron málnát szedünk, mert csapatvezetőnk a nyárra is kö­tött szerződést. A munkával vala­mennyien jól járunk. LIPCSEI JUDIT, BÉKÉSCSABA Mátrai tájakon A Nyelvtudományi Intézet munka­társai minden évben rendeznek egy autóbusz-kirándulást. Ez évben is megrendezték a Mátrába is környé­kére. Édesapámmal — aki ott dolgo­zik — én is részt vettem ezen a ki­ránduláson. Gyöngyösről sástóra, majd Parádra vezetett az utunk. Már sok szép emléket gyűjtöttünk, mi­korra megpillantottuk a siroki várat. Apuval hegymászók módjára a vár kazamatáin feljutottunk a felső vár­ba. A vár nagyon romos, de rendkí­vül romantikus. Sziklába vésett szo­bák és folyosók vannak benne .. . BALÁZS GÉZA, BUDAPEST őrsi harci túra Rendeztünk egy őrsi harci túrát, közösen a leányörssel. Egyik bará­tom és én előőrsként elhelyeztük a jelzőtáblákat, de ez nem ment zavar­talanul, mert hamarosan megpillan­tottuk a közeledő őrsöt. Еду-két lány megszegte a szabályokat, a tükörírás­sal készült levelet felszakították, s el­olvasták, mielőtt erre engedélyt kap­tak volna. Sebaj, gondoltuk, és vi­szonzásul a fiúk búvóhelyénél a kö­télhágcsót egy liciumbokorhoz erő­sítettük, így bizony nem volt könnyű leereszkedniük a meredek partról. Mégis minden jól sikerült, hiszen ők is részt vettek a „Ha vitéz vagy jer velem" akcióban, és nem először bi­zonyították bátorságukat. PETŐFI RAJ FIVÖRSE, ALPÁR „VIZESEK”­A TŰZ ELLEN István­­, Nagy András, Kiss Ferenc, Nemoda Márta, Raffai György, Kiss Pál és Gulyás László ifivezetők a poroltókkal és az altáborvezető-he­­lyettes kocsijában levő haboltóval, testi épségük és életük kockáztatásá­val a nagy szélviharban oltották az égő kocsit. Úgy látszott, hogy az oltóanyag nem teszi meg hatását, ezért a fiúk ásókkal földet lapátoltak és az árok­ból vizet csaptak az égő roncsra. Nagy szerencsére a motor nem gyul­ladt meg. A lángokat sikerült megfékezni. A vezetők és a vizes szakcsoport tagjai átázott ruhákban csuromvize­sen érkeztek vissza a táborba. Nos, így esett, hogy kiskunlacházi „vizesek” tüzet oltottak Zánkánál, az országúton. S hogy értettek is hozzá, az otthoni vezetőjük, Balogh László iskolaigazgató, jeles önkéntes okleve­les tűzoltótiszt érdeme. A hőstett végrehajtói nagytáborve­­zetői dicséretben részesültek. BIRÓ ANNA шш 9