Pentru Socialism, iunie 1971 (Anul 21, nr. 5393-5418)

1971-06-10 / nr. 5401

-V A. V y ► -4, ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN MARAMUREȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN * Anul XXI nr. 5401 loi 10 iunia 1971 ♦ 4 pagini — 30 bani ÎNCHEIEREA VIZITEI DELEGAȚIEI de partid și GUVERNAMENTALE ROMÂNE CONDUSE DE TOVARÂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU IN REPUBLICA POPULARĂ CHINEZA Plecarea din Pekin PEKINg. — Corespondentul Agerpreș, Ion Gălăteanu, transmite : Delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegația a părăsit Pekinul, plecînd spre Phenian. De la reședința oficială, delegația a fost însoțită de premierul Ciu En-lai, Huan Jun-sen și alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătorește. Sunt arborate drapelele de stat român și chinez. Pe platoul central se află adunată o mulțime de locuitori ai capitalei veniți să-și ia rămas bun de la înalții oaspeți români. Se află, de asemenea, prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în capitala R. P. Chineze. Se intonează imnurile de stat Republicii Socialiste România ale și Republicii Populare Chineze. Tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu premierul Ciu Eala trec în revistă unitățile reprezentative ale trupelor terestre marinei și aviației, miliției populare și gărzilor roșii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenti izbucnesc în urale, scandeaza pentru prietenia dintre popoarele român și chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română și chineză cuvintele „Călduroase urări de drum bun delegației de partid și guvernamentale române". Grupuri de tineri și tinere îmbrăcați în costume pitorești interpretează dansuri populare chinezești. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, Elena Ceaușescu, tovarășul Ion Gheorghe Maurer ceilalți membri ai delegației roșimâne își iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu Enlai. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu Enlai își string cu căldură mîinile, se îmbrățișează. Apoi, secretarul general Partidului Comunist Român și președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun de la Huan Iun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-Ciao, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al orașului Șanhai, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic, Li Shnmien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cieh in, membru alroului Politic, vicepreședinte șial Comisiei militare din cadrul C.C. al P.C. Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soția vicepreședintelui Lin Biao, U Fa-sien, Li Tso-pen, Ciu Ui-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncți ai șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Te-sîn, membri supleanți ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreședinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanților Populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., șeful secției relații externe a C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Pîn-tei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lim Cia nei soția vicepremierului Li Sienmien, și alte persoane oficiale. Au fost de față ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, și membrii Ambasadei. Delegația română a fost salutată cu aceleași sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegația de partid și guvernamentală română în R.P. Chineză. Semnarea comunicatului comun româno-chinez Miercuri dimineața, la reședința oficială a delegației de partid și guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de față membrii delegației române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București, al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru suple al Imitetului Executiv, secretar al Coal Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri și experți. Erau prezenți, din partea chineză, Huan Iun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Ui-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șeful Secției relații externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și tovarășa Lim Cia-mei, soția vicepremierului Li Sien-mien. După semnare, tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu Enlai, și-au strîns cu căldură mîinile. (Agerpres), COMUNICAT COMUN La invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 și 9 iunie 1971, o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit în această vizită de soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu. Tovarășul Mao Tzedun, președintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, și tovarășul său de luptă apropiat, vicepreședintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarășul Lin Biao, au avut întrevedere cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și cu toți tovarășii din delegația de partid și guvernamentală română. întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă de prietenie și cordialitate, în spiritul solidarității militante dintre cele două partide, țări și popoare ale României și Chinei. In continuare, președintele Mao Tzedun, vicepreședintele Lin Biao și tovarășii Ciu En-lai, Kan Sen și alți tovarăși au avut convorbiri prietenești cu tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, cu tovarășul Ion Gheorghe Maurer ,3 ceilalți tovarăși gindili,gația de partid și guvernamentală a României. In timpul șederii în Republica Populară Chineză, delegația de partid și guvernamentală română a vizitat orașele Pekin, Nankin și Șanhai, uzine și fabrici, o comună populară și instituții de învățămînt, s-a întîlnit cu masele largi revoluționare. Oaspeții români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă și o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frățească dintre poporul român și poporul chinez. Delegația română a exprimat mulțumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost întîmpinată peste tot in Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părțile română și chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială și înțelegere reciprocă în legătură cu dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare dintre cele două partide, țări și popoare, precum și asupra problemelor internaționale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarășii — Nicolae Ceaușescu, secretar General al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat — conducătorul delegației de partid și guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Central al Partidului Comitetului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Central al Partidului Comitetului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, Ioan Florescu, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, șef de secție la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct de șef de secție la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Constantin Mitea și Emilian Dobrescu, membri supleanți ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Din partea chineză, tovarășii : Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat, Huan Tan-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Juan, membru al Biroului Iao Yen- Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Ui-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șeful secției relații externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Fang, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru al relațiilor economice cu străinătatea, Li Cian, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru adjunct al Comerțului Exterior, Cian Haifun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România, Li Pien-cin, Han Liu și Liu Ka-min, lucrători cu munci de răspundere în ministerele interesate. Partea română a informat partea chineză despre realizările obținute de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, în edificarea socialismului, despre activitatea creatoare muncitorii, pe care o desfășoară țăranii cooperatori, intelectualii pentru îndeplinirea sarcinilor planului cincinal 1971— (Continuare 1b pag. * A*»). i VIZITA DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE ROMÂNE CONDUSE DE TOVARAȘUL NICOLAE CEAUȘESCU ÎN R. P. D. COREEANA Sosirea la Phenian Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătorește, cu sentimente de caldă prietenie, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegației țării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și solidaritatea militantă dintre cele două partide și state frățești, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român și coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie", „coeziune" sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean și român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalții oaspeți urmează să-l parcurgă și de-a lungul căruia s-au înșiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineții. Ora 11,30. Avionul oficial românesc își face apariția pe cerul Phenianului, însoțit de reactoare ale forțelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera țării. Salutați cu puternice aplauze, cu ovații și uralele mulțimii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția sa, Elena Ceaușescu, membrii delegației române coboară scara avionului. Ei sunt întimpinați cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, tovarășul Kim Ir Sen, împreună cu soția sa, Kim Săngiu. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări își strîng cu căldură mîinile. Tovarășul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegației de partid și guvernamentale române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general Capitalei, Ion Iliescu, membru suaspleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcați în costume naționale coreene, înconjoară cu voioșie pe oaspeții români, le oferă buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, soția sa se fotografiază împreună și cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegației este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României și Coreei. In timp ce sunt trase 2! de salve de artilerie în cinstea delegației române, tovarășii Ceaușescu, Kim Ir Sen și Nicolae Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unitățile de infanterie, aviație și marină care alcătuiesc garda de onoare aliniată pe aeroport. In continuare, tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți oaspeți români sînt salutați de personalitățile coreene venite în întîmpinarea delegației române : Kim Ir, Pak Senger, Kim Jang Gin, O Jing, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Ten Cimn Thenk, Yang Hyong Sop, Man Ghen, membri supleanți Kim ai Comitetului Politic, Kan Rian Uk, vicepreședinte al Prezidiului Adunării Populare Supreme, Pek Yam Un, președintele Adunării Populare Supreme, Hă Dam, ministru de externe, precum și Kang Jang Lap, ambasadorul Republicii Populare Democrate Coreene la București, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, ai guvernului, conducători ai organizațiilor de stat și obștești, generali. Pe aeroport erau, de asemenea, prezenți Aurel Mămășan, ambasadorul României la Phenian, membru al delegației de partid și guvernamentale române, și membri ai ambasadei. Sunt prezentați șefii misiunilor diplomatice acreditați la Phenian. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen primesc defilarea gărzii de onoare. In încheierea ceremoniei, conducătorii de partid și de stat ai celor două țări rostesc scurte cuvîntări.1 Cuvîntarea de salut a tovarășului Kim Ir Sen Stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, Stimată tovarășe Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe Ion Gheorghe Maurer, Stimați și distinși oaspeți români, Dragi tovarăși și prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene și al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă întîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei și coeziunii dintre popoarele țărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. (Continuare în pag. a 4-a) Cuvîntarea de răspuns a tovarășului Nicolae Ceaușescu Stimate tovarășe Kîm Ir Sen, Stimată tovarășe Kim Săng E, Dragi tovarăși și prieteni, Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme și guvernului țării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărășesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vm mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii și Cabinetului de Miniștri, personal tovarășului Kim Ir Sen, pentru invitația ca o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea fră(Continuare in pag. a 4-a) La unitățile de exploatare și preparare ale C. M. N. Baia Mare: Calitatea producției, pe primul plan al preocupărilor! Evoluția din acest an a parametrilor calitativi ai producției miniere arătă că pentru îndeplinirea planului la metale pe fiecare sortiment și la fiecare exploatare minieră este absolut nevoie de o îmbunătățire radicală. Diluzia volumetrică depășește limitele admise la E.M. Cavnic și Șuior, , iar concentratele de plumb produse la U.P. Baia Sprie, Flotația centrală (Herja) și U.P. Săsar (Nistru, liba), cele de zinc și cupru produse la U.P. Săsar și U.P. Baia Borșa n-au întrunit normele republicane privind conținutul metalic. Deci, pe de-o parte minereuri cu steril mult în conținut, pe de alta concentrate de slabă factură calitativă. In asemenea situație (în cursul lunii mai la Cavnic, Herja și Baia Borșa s-au înregistrat serioase rămîneri în urmă la planul pe metale) lupta pentru a livra uzinelor de preparare numai minereu de cea mai bună calitate oobligația acestor uzine de a realiza concordanță mai bună între randamentele de extracție și conținutul metalic al concentratelor produse, este condiția de bază a îndeplinirii integrale a planului pe prima jumătate a acestui an. Este adevărat că de o lună, la toate unitățile miniere se află în aplicare programe concrete pentru creșterea calitativă a minereurilor extrase, dar tot adevărat și confirmat, este și faptul că aceste programe nu-și dovedesc peste tot și pe deplin eficiența. La Herța spre exemplu, unde luna mai a fost decretată „lună a calității", după ce în primele zile conținutul în plumb al minereurilor extrase era satisfăcător, a scăzut apoi cu totul nejustificat. Iar la zinc, mina nu a îndeplinit decit 84,5 la sută din sarcina de plan pe lună. La Centrala minereurilor neferoase ni s-a spus că luna septembrie a.c. ar fi „luna calității”. Bun, dar pînă atunci? Socotim că trebuie să fie bine înțeles de fiecare specialist, de fiecare miner că acțiunea pentru calitatea minereurilor este o acțiune continuă, că în fiecare zi trebuie realizat planul atît la extracție cit și la metale pe fiecare sortiment. Fără a înțelege această cerință obiectivă, imperioasă, fără a acționa pentru materializarea ei, toate planurile — întocmite de altfel cu chibzuință, cu discernămînt, — sînt sortite să fie doar planuri pe hîrtie. Mergînd pe linia de ușoară rezistență a „neconfirmării" conținuturilor înseamnă să se adîncească rămînerile în urmă, să fie tot mai dificilă recuperarea lor. Cînd s-au stabilit preliminarele de producție pentru acest an s-a avut in vedere potențialul metalic al fiecărui panou. Realizările din cele 5 luni trecute dovedesc la E.M. Baia Sprie, Cavnic, Herja, Baia Borșa că disciplina de plan, respectarea exploatării potrivit acestor preliminare nu se urmărește întocmai, a scăpat din vizorul specialiștilor, al comitetelor de direcție. In acțiunea rapidă și consistentă pentru îmbunătățirea calitativă a producției miniere, determinant este omul, elementul mineral din abataj, preparatorul. In acest sens, considerăm utilă metoda de a se organiza schimburi de ex pe Ing. GH. DUMITRESCU u. (Continuare în pag. a 2-a) i.i