Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-07-01 / nr. 73

No. 73. IN IASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel uluia hiristigiel. Diarul se publică în toate dilele afarâ de serbâtori. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. ROMANIA. ANUL I. FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI. A .. . Iaşif, Luni 1 Iulie 1863. In districtele României, prenumeratiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un leu, cursul fiscului. Iaşi! 1 Iulie, publicaţi! ADMINISTRATIV?. ------ | Prefectura district. Iaşii. No. 7018. Spre îndestularea D. Alecu Rami cu o somâ bani, ce are a lua de la 1). Costachi Bâdârân, înplininduse obiectele următoare : una prisacâ de 00 , stupi, 2 vite cal, adecă un cal şi o capâ, se publică în termin de 40 zile vânzarea acelor obiecte, cu deşteptare ca concurenţii ce ar fi, să se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi în ziua terminalul spre aterdisire, dar vroindu a se informa despre calitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub-Prefectu a plasei Codru, de câtra care s'au făcut acea asigurare, trat vitele şi productele următoare: 1 droşca mare, 1 naruişanca şi 2 cal, sechestrate de la D. Vârtan Brasovanu, 1 pâreche boi giugari de la D. Ludvic Udriţchi, 10 giumatate merţu popuşoî de la D. Costastachi Ciornei, se pudică vânzarea lor în termin de 40 zile socotit de la data Foael, cu aceasta ca amatorii ce vor vroi a le cumpăra, sâ se presinte la tactul sub-Pr’efecturei de Târg spre târguire. No. 7969. Pe moşia Orăşenii, picând de pripas 3 vite cal, o eapâ la pâr murgâ, spintecată urechia stângă şi inferată la şoldul drept cu litera T. o eapâ murgâ, un cal murg cu albeaţă în ochiul stâng, precum D. sub-Prefect de Târgiî prin raportul No. 1522 încredinţazâ, se publicâ în termin de 3 luni pentru deşteptarea păgubaşului care cu dovezile cuvenite sâ se înfâţoşezâ aicea de a le primi. Prefectura district. Bacǎu. No. 8263. Urmând a se da la stăpânirea D. Anastasie loan, st. discoperiţî de Decs-Prefectul Murguleţii şi revisorul Culici, câ se stăpânesc mai mult de răzeşii de Nâneşti, peste acidaţi lor de comisia din 1858, se publică terminul de 50 zile socotit de la data Foael, ca la înplinirea terruriului să se afle la faţa locului toate feţele înpricinate, căci la neurmare lucrarea se va desevârşi numai în fiinţa părţilor stăruitoare. No. 10011. Pentru îndestularea D. Costachi Avram, epitropul casei râpos. Sandu Chiriac, cu banii ce are a lua de la D. Ioniţa Chiriac, asigurânduse 2 bivoliţi, 4 vaci din care 3 cu viţel şi una a fata, şi 4 gonitoare, se publică în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpără asemenea înpliniri, să se prezinte în Camera sub Prefecture Tazlau de sus, în târgul Momeşti!, unde are a se face mezatul. No. 10012. Pentru îndestularea lui Andrei a Morariţei, cu banii ce are a lua de la Niţu Neagu, asigurânduse o giunca, se publică în termin de 40 zile, ca muștereii ce vor fi doritori a o cumpără, la înplinirea terminului, să se presinte în Camera sub Prefecturei Tazlau de gios, în târgul Valea-Râ, unde are a se face mezatul. No. 10014. Pentru îndestularea lui Gheorghie Palade, cu banii de la Necolaia Diaconiţii, asigurânduse un bou, se publică în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpără, să se prezenteze în Camera sub Prefecturei Tazlau de sus, în târgulu Moineştii, unde are a se face mezatul. No. 10017. După cerirea ce au făcut răzeşii comunei Nadişa, urmând a se da în posesie pe 4 ani orânda acelui sat, cu banii plâtiţi înainte, spre a pute şi el achita datoriea reclamată de D. Vasile Popovici, se publica în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a lua în arenda aseminea orânda, sâ se prezenteze în Camera Prefecturei, unde are a se face mezatul. No. 10120. Pentru îndestularea D. G. Hereţ, cu banii de la locuitorii comunei Lunca Asan, asigurânduse 4 boi, 15 capre, 1 câruţâ, 1 topor, 2 mânzaţi, 1 capâ, 2 giuncanî şi 1 vaca, se publicâ în termin de 40 zile, ca muştereil la înplinirea terminului, sâ se presinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâu de sus, în târgul Moineștil, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Covurluiii. No. 7342. D. sub-Prefect a plasei Siretiului, prin raportul No. 2213 arată, câ în satul Mâcsinenii acea plasă, aîî picat un cal de pripas, la pâr murg închis, urechea stângă furculiţă, cu puţină albaţâ la un ochiu, se publicâ aflarea păgubaşului acel vite, care în terminul legiuit sâ se înfăţoşeze aicea cu dovezi legale spre a i se elibera vita. A No. 7230. In conta banilor ce D-lor I. Fote şi Dimitrie Solvacu, datoreşte D. Costachi Curte, prin Poliţie înplininduse de la cel întâi unu numeru obiecte casnice, se publicâ vinderea acelor obiecte, la înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, în Galaţi cu forma licitativâ. No. 7441. D. sub-Prefect de Horincea , prin raportul No. 3293, arată, câ la satul Lupeştii au picat de pripas, o vacă la pâr porumbă gâlbie, coarnele redaşce şi beteagâ la un ochiu, se publicâ în termin legiuit spre deşteptarea păgubaşului, care sâ se înfăţoşeze aicea cu dovezi legale spre a i se elibera viţa. Prefectura district. Dorohoiu. No. 6588. De la D. Bogdan, Teodor Cojocariu, asigurânduse 62 bolgiugari pe moşia Domoşenii Manoleştî, preţeluiţî câte 8 galb. unul cu altul, spre îndestularea D. Dimitrie Ionescu cu o somâ bani, ce dupre creanţa tranşată Ds. de câtrâ D-lui Antonie Gheorghiade are a lua, se publicâ în termin de 40 zile, pentru licitativa lor vânzare, iar persoanele care vor bine-vroi a se arata de concurenţi, sâ se înfăţoşeze în lâuntrul acelui termin la sub-Prefectura plasei Başâîi din acest district, spre a se informa de calitatea unor aseminea vite, şi apoi în ziua dupâ espirarea terminului, sâ vie la pretoriul acestei Prefecturi spre a aterdisi licitaţia. No. 6701. La opunerea D. Teodor Gherghel, a respunde impozitul fonciar pentru partea D-luî Vasile Calmuschi, ce o are arendatâ în suma de lei 100 par. 31 cursul Visteriei pe cvertul al 4-lea anul 1862, cvertul l-iu şi al 2-lea anul curent, precum şi tacsia patentei de comersant starea a 3-ia, în sumâ de 36 lei pe 2 cverturî anulu curent, asigurânduse 10 merţe popuşoî, se publicâ vânzarea lor licitativ în termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, sâ se înfăţoşeze aicea în zioa espirâreî terminului spre târguire. Prefectura district. Botoşani. No. 7670. Pe moşia Dumbrăvenii, picând de pripas o capâ la pâr murgâ deschisă, şi spintecată la urechea dreaptâ, precum D. sub Prefectu de Siretiu, prin raportul No. 1241 arată, se publicâ în termin de 3 luni spre deşteptarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze aripa de a o priimi. No. 7850. La neurmarea D-lor Vârtan Braşovanu, Ludvic Udriţchi şi Costachi Ciornei, din partaşii moşiei Coşuleniî, cu plata impositului fonciar cuvenit pentru acea moşie pe întregii ani 1860, 1861 şi pe cvertul 1-ia, al 2-le şi al 3-le anul 1862; sau secres- Prefectura district. Suceava. No. 4954. Pentru îndestularea D. Iancu Velciu, cu banii ce are a lua de la evreul Iancu Basâe, s’au înplinit de la datornic 2 giuncî, 1 capâ cu mânz şi 1 vaca cu viţel, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii la espirarea lui sâ se înfăţoşeze la sub- Prefectura de Moldova, unde are a se fini mezatul. No. 5900. Spre îndestularea D. Ioan Burchi, posesorul moşiei Mâlineii, cu banii 12001 lei 22 par. de pe la locuitorii comunei Gârneştil, plata pământurilor dupâ aşezemânt ce au stâpânit şi folosit de rodul de pe ele, în anul respirat 1862, sechestrânduse 1 claie fân, de 6 st. de la locuitoriul Mihai Flocea, 1 suman de la vâduva lui Grigori Arbureanu, 2 oi de la Gavril a lui Ionel; 1 gonitoare de la Ioan Chiuariu; 1 gonitoare de la Grigori Viţelariîî, 1 capâ de la Petrea Şopârlâ cu masa, 1 vacă şi 1 bou de la Dumitru Toader a Ursului, 1 vaca de la Grigori Gemânariu, 1 vacâ de la vâduva lui Simion Ursu, 1 claie fân de 6 st. de la Gavril a Ursului, 1 bou de la Gavril Rusu, 1 cojoc şi 1 suman de la Petrea Istrati, 1 vacâ de la Vasile Gracia, 1 suman de la Paval Tanasâ a Pâvâloaeî, 16 coţi suman albu de la Gavril Şopârlâ, 1 stog fân de 6 st. de la Costantin Stahie, 1 vacâ de la Petrea Lupei Rovin, 1 vacâ de la Toader a Guşuluî, 1 vacâ de la Gheorghi Coşarcă, 1 vacâ de la Ioan Petrea Şopârlâ, 1 mânzatâ de la Costantin Creţul, 1 vacâ de la Vasile Musca, 1 claie fân de 6 st. de la Gavril Musca, 1 claie fân de 6 st. de la Gheorghi loan a Nistoroaei, 3 clââ de fân de 18 st. de la Gavril a Neculeseî, 1 vacâ de la loan Vasile Şopârlâ, 1 vacâ de la Petrea Gâinâ, 1 mânzatâ de la Toader a Ilenii, 1 bou de la Dumitru Gheorghi a Savi, 1 vacâ de la vâduva lui Vasile Ştefan Gâina, 2 hol de la Vasile Ungureanu, 1 gonitoriu de la Ioan Târâţâ, 1 claie fân de 6 st. de la Simion a Măriei, 1 suman de la Petrea Târâţâ, 1 cojocuşi 1 suman de la Dumitru Nechita Crâciun, 1 vacâ de la Pricob Rusu, 1 vaca de la Necolaia Neculesti, 1 suman de la Ioan zet Morariu, 1 claie fân de la Gheorghi Mârcâ de 7 stânjinî, 1 vacâ şi 1 gonitoriu de la Gavril Pârlacu, 2 boi de la Petrea loan Ivan, 1 claie fân de 6 st. de la Vasile Bârgâoanu, 1 suman de la Gheorghi Buligâ, 1 vacâ de la Ioniţâ a Savi, 1 vacâ şi o giuncâ de la Dumitru Gemânariu, 1 vacâ de la Andrei Creţu, 1 capâ de la Gavril Creţu, 1 vacâ de la Gheorghi Creţu, 1 giunc de la Necolai Simion a Pantei, 1 vacâ de la Dumitru a Pâvâloaeî, 2 giuncanî de la Grigori Scheuliuc, 1 gonitoriu de la Vasile zet Dumitru a Pâvâloaeî, 2 guncî de la Simion Niţâ cu ficiorul, 1 bou de la Dumitru Creţului, 2 bol Costan a Pantei, 2 vaci de la Toader Romano, 2 clâî fân de 11 % st. de la Artin Strugariu, 1 vacâ de la Vasile Pârlec, 2 clâî fân de 13 */g st. de la Leontia Dochiţel, 1 vacâ de la Dumitru lui Iftime, 1 suman de la Gheorghi Vamanul, 2 sumane de la loan Istrati, 2 clâî fân de 12 st. de la Toader a Dochiţel, 12 dimerliî pâpuşoî de la Petrea Simionesel, 1 mânzatâ de la Mihaia Simionesel, 11 st. fân de la Vasile Toader Fulga, 1 suman de la Gavril Spânu, 1 suman de la Toader Spânu, 2 ol de la Toader Iftimia Todiresel, 2 clâî fân de 12 st. de la Gheorghi Ionel, 1 mânzat de la Simion a Panfil Mândrilâ, 2 clân fân de 14 st. de la Vasile a lui Iftime, 1 cojoc de la Vasile Rusu, 1 gonitoriu de la Ilie Spânu, 1 gonitoriu de la Dumitru Scutelnicu, 1 vacâ şi 2 oi de la Iftime Gavril a Nistoroaei, 1 catrinţâ de la Gheorghi Mariea Pâdurariţa, 1 oaie de la Petrea zet pâdurâriţa, 1 suman de la Petrea Cordoneanu, 3 oi de la Ilie a Nistoroaei, 1 giunc de la Vasile loan Guşa, 1 claie fân de 6 st. de la Petrea Crucioale, 2 mânzaţi de la Toader a Ştefanoaei, 1 mânzat de la Toader Cobuz, 11 copii de la Andrei Lungu Popescu, 1 suman de la Toader Cojocariu, 6 capre de la Toader Rovin, 1 suman de la Vasile Simion Rusu, 1 gonitorî de la Vasile Scutelnicu, 1 claie fân de 6 st. de la Ioniţâ Mantu, 1 claie fân de 6 st. de la Dumitru zeta Dochiţel, 1 oaie de la Nistor Ioniţâ a Savii, 2 claî fân de 12 st. de la Ioan Baciu, 8 oi de la Simion Flocea, 2 Capri de la Petrea Rusu, 2 ciul fân de 11 st. de la Vasile Flocia, 1 suman de la Petrea Morosanu, 1 suman de la Toader a loneseî, 1 suman de la Vasile Ciofu, 1 vacâ de la loan Vamanul, 1 claie fân de 6 st. de la vâduva Palaghiea Catârloale, 1 giunc de la Grigori Petrea a Todiresii, 2 sumane de la Ilie a Ivanoaeî, 1 giunc de la Stefan Scutelnicul, 1 vacâ de la Vasile Stahie, 5 cârlani de la Pricob a Nistoroaei, 1 vacâ de la Petrea Cobuz și 1 cojoc de la Marco Bet Toader Rovin. Se publicâ aflarea doritorilor ce ar vroi a cumpără de aseminea, care în termin de 40 zile, socotit de la data Fonel, sa sg