Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-07-02 / nr. 90

PROGRESUL câ &i nu ve pot agîuta cu aşa publicaţie ce au urmat, .şi în terminal cârtea n’au reclamat s’au câ numai sa, se aîbâ în videre la vânzare, dupâ insistenţa creditorilor îndrituiţi a cere licitaţia precum ea mijlocise întâi, pentru arătatele datorii. Prefectura spre răspuns la propunerea ce ’i s’aîî făcut pe lângâ adresa No. 0165, comunicând o copie de pe un referat a cancelariei acelui oficiu lămuritorul de creditorii ce s'au arâtata mai sus (osebit de D. Iuliano, cum s’au mai zis) se esprimâ câ Tribunalul cunoscând timpul recomendaţiei creditorilor mencionaţi, sâ urmeze conform legilor, în priivirea vânzerei caselor în chestie ; aşadar Tribunalul în priivirea expunerilor de mai sus, în priivirea mijlocirilor Prefecture! pentru acei creditori recomendanţi în urma şi carii precum s'auî mai zis, nu se pot folosi de publicaţiea de 0 luni deja urmata, s’au regulat a se proceda o din nou publicaţie de5 luni pentru vânzarea pomenitelor case, pe temeiul oranuni publicata mai înainte spre îndestularea tuturor creditorilor recunoscuţi de Tribunal, între care acum se cunoaşte şi D. Alecsandru Iuliano, cu dreptăţile prinţului Gheorghie Cantacuzino, cesionariul Dneî Rucsanda Grigorie Balş, se publica termin de 0 luni cu lămurire ca aceasta sâ urmeze numai în primirea înlesnirei datornicului spre plata datoriilor, căci pentru pretenţii asupra fondului au servit publicaţia urmată, care rămâne lucratoare pentru creditorii îndrituiţi la ea. No. 4211. Evreul Leii Izac Wecsler, dupa obligaţiei intabulata de desfiinţată Curte de întârituri la 23 August 1801 sub No. 249, s’au înprumutat de la Doctorul Teofil Glie cu 700 galb., pe termin de trei ani cu procent legiuit plătit din 0 în 0 luni, şi sub siguranţie de amanet fondul caselor cu locul lor vecinie aflătoare aice în oraş la strada numita a tragioaei în târgul de sus, cu condiţie, ca la caz când n’ar fi urmatoriu cu plata atât a dobânzilor la termin precum şi a capitalului la rade, atuncea D-lui creditoriul sâ fie îndreptate a cere îndestularea cu întreaga sumă capetelor şi a dobânzei ce ar fi din vânzarea hipotecei , înse în urmă dreptăţile arătatei obligaţii trecând câtrâ Aîzic Şoru, iar acesta câtrâ D. Hristachi Zânescu prin cesie legalizată, la 13 Iunie anul curent 1). Zânescu prin petiţiunea ce au dat acestui Tribunal înregistrată la No. 3356, arătând, câ deşi vadeoa obligaţii încă n'au respirat, dar fiind câ datornicul nu urmează cu plata procentelor regulat, la care caz numitul singur s’au supus consecvenţii de a se scoate hipoteca în vânzare spre îndestularea de căpiţe şi dobânzi, au cerut a se regula cele de cuviinţă spre scoaterea caselor în vânzare, în urmarea unei aseminea avându-se în priivire câ prin lucrări cazuri în pedecâtoare nu urmează, şi câ datornicul n’au plătit dobânzile precum creditorul arată, pe acest temei, în primirea şi adresei Prefecturei oraşului No. 8253, prin care şi ea au cerut vânzarea spre îndestularea D-lui loan Scorpan, cu o sumă bani, Tribunalul conform §. 606 din Codul Civil, art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi Ofisul N. 28, au încuviinţat salnica despropriare a mencionatului fond, pe puterea documentelor, se publică termin de 6 luni spre ştiinţă ca toţi acei ce vor ave vre-o pretenţie asupra acestei vânzări cu orice virit, ea o reclame la instanţiea competentă în lâunttul arâtatului termin, dând în ştire si acestui Tribunal. No. 4383. De acest Tribunal legalizindu-se obligatiea de 125 galb. cu care D-na Paulina Duca s’au împrumutat de la D. Samuil Goldental, cu îndatorire de ai respunde fârâ procent în douâ vaderi, 62 ’/2 galb. la împlinirea a 6 luni, si 62 '/2 galb. la împlinirea unui an şi, asigurând plata în venitul caselor aflătoare aice în oraş în dosul caselor D-lui loan Capucinschi, se face obşteşte ştiut. No. 4255. De acest Tribunal destabulându se obligaţiea de 700 galb. cu care D-na Smaranda Beldiman, datoare D. Gheorghie Dulcescu, dupâ ce sia fâcutâ câtrâ D-lui de bancheriul Leîba Cabana, în siguranţa fondului moşiei Făureşti numita Miroslava din acest district; pe de alta s'aîî legalizat obligaţia de 2400 galb. ce D. Alecsandru Beldiman, în temeiul înputernicirei ce are de la consoarta Ds. Dna Smaranda nfiscuta Calimahi, au înprumutat de la epitropiei casei repos. Iancu Ghica, în urma sarcinii de 7000 galb. căpiţe şi a lor procent , pe terturi de un an cu procent legiuit şi sub siguranţă de amanet, tot fundul mencionatei moşii, se publică spre obşteasca ştiinţa. No. 4344. De acest Tribunal pe de o parte instabulându-se garanţia prin care D-lor loan şi Savastica Calin, au garantat cu fondul caselor şi locul lor vecinic aflatoarea aice în oraş de vale de biserica Alba, suma de 200 galb. pentru funcţiea de perceptorul la despărţirea a 6, încredinţată de Guvern D. Costachi Tomoviei, pe de alta s’au intabulat o alta garanţie tot pe atâta sumă şi tot în fondul arătat, ce D-lor Calin au dat pentru antrepriza cişmelilor din acest Oraş râmase asupra D. Mihalachi Miserlcu, se face obşteşte ştiut. No. 4317. Adeverindu-se de acest Tribunal numai în cât priivește adevărata semnătură, obligația pe suma de 2000 galb. cu care D. T. Boldun, s’au împrumutat de la D. Dimitrie Corne pe termen de un an, cu dobândă legiuita, depuind garanția pe suma tot de 2000 galb. legalizată de Tribunalul de Dorohoi sub No. 16 la 2 Iunie trecut, cu asigurare în moşie. Bivolul de la acel district a D-sale D-lui Boldur, se face obşteşte ştiut. No. 4353. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D-lui Prinţul Grigorie M. Sturza, împuterniceşte pe D-lui bancheriul Avram Comando, ca, sau prin buna înţelegere sau prin judecată sâ se refueascâ la Constantinopol cu fraţi Aleon, şi sâ priimascâ de la D-lor restul banilor ce ar aveai da dupâ adeverinţele poştei Rosieneşti din Iaşi, ce rânduri, rânduri, prin bancheriul Mihel Daniel din partea Ds. s’ar fi triimes la Constantinopol, se face obşteşte ştiut. No. 4352. La .. . a trecutei luni Iunie legalizindu-se de acest Tribunal, actul prin care evreul Bereu Iosipovici cu mezat de bună voe în temeiul publicaţiei urmată prin Foaea No. 4 din 11 Ianuarie trecut şi îndeplinirea formalităţilor, au vândut evreului David Herşcovici în preţu de 450 galb nişte case cu locul lor supus bezmanului, câtre biserica Talpalarii aflătoare la strada rusascâ de la gura Cizmăriei, se publică spre ştiinţă cu lămurire, ca numitul Herşcovici de la data actului, urmează a se cunoaşte definitiv proprietari asupra mencionatului fond, şi câ obligaţia de 250 galb., ce au fost asigurată în acest fond s’au destabulat prin achitare. Tribunalul district. Botoşani. No. 6992. II. priivire ca dupâ mai multe termine ce s’un însemnat, spre cercetarea cauzei dintre evreul Leibi Chimerlinţchi şi Herşcu Zumer, pentru nişte blănării toate s’au zedarnicit din cauză, câ tot-deauna acta au fost necomplectâ cu adeverinţa cuvenită din partea D-lui Zumer, de aceia Tribunalul au mai încuviinţat cel mai de pe urmă şi ne urnit termin la 20 a viitoarei luni August, despre care pe de o parte s’au făcut cunoscut ambilor pârţi, iar pe de alta se publica acest termin, cu lămurire, câ chiar de nu s’ar priimi adeverinţa necesare, acta se va considera complectă numai cu formalitatea publicaţiei. Tribunalul district. Dorohoiu. No. 3614. Prin Foaea No. . . . s’ au arâtat câ în partea de moşie Bivolul sau Işnovâţul, priiveşte asigurarea creansei de 5180 galb., dupâ care D. D. Iorgu Lâţâscu, avea a lua de la fratele Ds. D. D. Teodor Lâţâscu, din preţul vânzârei acei moşii, şi care creansâ s’au trecut cu cesie câtrâ D. llaudig etc. Milidonoviei, dar avându-se în privire câ acea parte de moşie nu poarta 2 numiri, ce numai simplu se numeşte Bivolul şi care este în câtime de 542/2 falei, se publicâ sie obşteasca ştiinţa, câ acea parte nu se cunoaşte în alt felin ce numai Bivolul. A No. 1031. In priivire câ la espirarea terminuluî de a 3-ea Vinere publicat prin Foaia No. 123 din 2 Octomvrie contenitul an 1863, nu s’au putut efectua mezatul pentru arendarea portei de moşie a interdictului Grigorie Braha, pe timp de 4 ani începători de la 23 Aprilie viitor şi înainte, se publica din nou o asemenea arendare în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, ca concurenţii ce vor fi întovărăşiţi de cuvenitele garanţii, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în fiecare Vinere din lâuntrul acestui termin, spre a concura şi a da preţurile ce vor socoti, urmând ca în cea din Vinere dupâ espirarea acelor 40 zile, sâ se facâ adjudecaţia asupra persoanei ce va da mai folositor preţl, cu adăogire, câ la căzu când s ar vinde de veci acele 25 fălci 40 prăjini şi 27 stânjinî, publicat prin Foaea No. 152 din 23 Noemvrie trecut, spre îndestularea D. N. Mavrodin, şi cu respectarea arendarei, nu s ar putea prinde pe acea parte suma cuvenită pomenitului, atuncea D. arendaşa va fi obligat a renunţa la acea parte şi a se folosi de venitul ei, numai în anul în care se va efectua vânzarea, asemenea va fi obligat D. arendaşul a renunţa şi la partea aleasa ca a orfanei râpos. Theodor Braha, acâria hotarnica e înserată prin Foaea No. 19 din 22 August 1863, dacâ mai înainte de espirarea contractului s’ar încuviinţa a se trada în stăpânirea epitropiei acei casă, sau a se arenda în osebi fârâ a putea face vre-o pretenţie, având dreptul a o stăpâni numai în anul în care se va trada în sama epitropiei. No. 3231. De câtre acest Tribunal în temeiul mijlocire! Prefecture! districtuale No. 2613, urmând a se arenda prin forma de mezat, casele cu locul lor a evreului Iosâp sin Marcu Formagiu din acest oraşi, cu începerea de la 26 Octomvrie anul curent, pe atâţa ani, pe câţi cu banii plătiţi înainte s’ar achita datoriea câtrâ neguţitorul Şmil sin loina, în suma de 13 galbeni şi procentul de la 25 Iunie 1863 până la numârâtoare, se publica terminul de 40 zile a licitaţiei, spre deşteptarea concurenţilor ce vor fi, carii sâ se prezinte la Tribunal în cea l iu Vinere dupâ espirarea acelui termin, spre aterdist şi a da preţurile ce vor socoti. No. 3867. De câtre acest Tribunal urmând a se vinde prin forma de mezat, 13 vaci cu viţel şi 2 buhai secvistraţi de Prefectura districtuala, de la D. Şarban Canano, spre îndestularea D. Theodor Boldur, cu suma de 4000 lei şi procentul pânâ la numârâtoare, asemenea 4 galbeni tacsa depusâ de D. Boldur la pornirea reclamaţiei, se publicâ terminul de 40 zile socotit de la data Foaeî, spre deşteptarea concurenţilor ce vor fi de a cumpâra acele vite, carii în zioa espirârei zisului termin, sâ se prezinte în piaţa acestui oraş, unde de câtrâ D. Candidat urmează a se efectua mezatul, spre a aterdisi şi a da preţurile ce vor socoti. Tribunalul district. Falcul. No. 2276. Prntru deaevârşirea de câtrâ D. Supleant în unire cu D. Geometru distinct, a alegirei şi granituirei părţii de pământ cu pădure pe el, cuvenit Ds. Vasilie sin Iancu Chitescu în moşie a Oţelenii, s’au regulat termin de 50 zile de la eşirea Foaei, se publicâ spre ştiinţa părţilor figurante, ca la a lui împlinire sâ se prezinte cu stâruinţi la faţa locului dinpreuna cu dovezile, spre a se pute da finit lucrarea. No. 2845. Terminul de 6 luni înserat prin Foaea No. 115 de la 19 Septemvrie 1863, şi acel de 15 zile de respect, pentru esproprierea silnic a casei cu locul ei din politica Huşii a D. Simion Maraie sau Dimitriu, spre satisfacerea foastei sale soţie Margioala Curuivanu, cu bani de zestre şi osebite lucruri, espirând, şi în intervalul lor neivindu-se cazuri împiedecâtoare vânzârei, se publicâ terminul licitaţiei de 40 zile fârâ scâderea zilelor vacante, spre deşteptarea concurenţilor ce vor fi amatori a o cumpâra, carii sâ se prezinte la acest Tribunal în toate Vinerile ce ar mijloci în acest termin, spre a aterdisi, şi mai ales la cea întâi Vinere dupâ a lui espirare, când are a se face adjudecaţia asupra acelui ce ar da preţul cel mai folositor, mai înainte de a se face vânzarea de veci, are a se încerca închirierea pe 5 ani, şi dacâ din închiriere nu se va acoperi datoriea, atuncea are a se face vânzarea de veci, calităţile sunt arâtatea în publicaţia de 6 luni menţionatâ. 2 Tribunalul district. Neamţu. No. 1955. Regulându-se din nou vânzarea averei mişcătoare a râpos. Petrachi Teohari, câtă au râmas nevânduta din lipsa de preţuri, se publica licitaţia de 40 zile, ca muştereii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze la a lui împlinire în Camera Municipalităţii din târgul Neamţului unde D. Candidat va efectua asemenea vânzare. A No. 2071. împlinindu-se terminul de 6 luni şi şi 15 zile publicat prin Foaea No. 126 din 11 Iunie 1862, pentru silnica vânzare de veci a locului ce vâduva Ştefaniea foasta soţie a râpos. Cozma şi fiul aceştia Enachi Croitoriu, acum râpos, au în târgul Neamţului pe proprieta cu bezman, cum şi a binalei de pe acel loc fâcutâ de râpos. Croitoriu, spre satisfacerea jidauceî Lea soţia jidovului Lupii sin Hascal, de 617 lei dupâ sunetul râpos. Croitoriu din 5 Ianuarie 1859, şi cu 5 galbeni dupâ înscrisul din 10 Mai, dat de mama şi soţiea râpos. Croitoriu, se publicâ şi licitaţia în termin de 40 zile, ca concurenţii amatori a cumpâra arătatul loci şi binaca de pe el, sa se înfăţoşeze la Camera Tribunalului în fiecare vinere ce ar mijloci în lâuntrul terminalul, cum si la cea din dupa împlinirea lui, când urmează a se face adjudecaţia asupra celui ce ar da mai mai folositor preți. I No. 3201. După publicația înserată prin Foaea