Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-07-02 / nr. 90

No. 252 din 17 Noemvrie 1862, împlinindu-se terminul publicaţiei de 6 luni şi 15 zile, pentru vânzarea unei crâcîme cu locul ei din târgul Neamţ şi numitâ Calafat, a râpos. Costachi Ştefâniu, spre satisfacerea creditorilor sei, în lâuntrul cârnea ne ivindu-se cazuri împiedecâtoare vânzârel, se publica licitaţiea de 40 zile, ca raustereil ce ar fi, sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul terminuluî, cura şi la cea l-iu dupâ împlinirea lui, când are a se face adjudecaţia asupra acelui ce ar da mai folositor preţl. No. 3475. Regulându-se un alt termin de 50 zile de la data Balaeî, pentru stârpirea pâmântului ce D. Iancu Eni va fi având la stăpânire în hotarul Mastacânul, dupâ alegerea fâcutâ de fostul Candidat la acest Tribunal D. Popovieî, se publicâ un asemenea termin spre deşteptarea feţilor ce fac parte în acel hotar, ca la a lui împlinire sâ se afle la faţa locului, unde şi D. Candidat are a fi sosit spre asemenea finit. No. 4349. Hipoteca Bancei Moldovei, de pe moşiea Negriteştii silişte a moşiei Roznovu de la acest district, proprietar Ds. Colonelului Iorgu Reset Roznovanu, transmuţându se în moşiea Ivâneştii tot a D. Roznovanu, se face obşteşte ştiut. PROGRESUL. Tribunalul district. Putna. No. 6307. Averea mişcătoare râmasâ pe urma defunctului lui Ilie, care se mărgineşte în pojijiea casei, 2 chile popuşoî ne bâtuţî, o trâsurâ veche, una câruţâ de 2 boi, 2 vaci şi 173 vedre vin, urmând a se vinde cu licitaţie, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor vroi a cumpăra asemenea avere, ca la espirarea mencionatului termin sâ stârneascâ la faţa locului în comuna Valea-Saca, unde urmează a se face licitaţiei de D. Candidat acestui Tribunal în unire cu rânduitul din partea Prefecturei locale. No. 6348. Urmând a se vinde cu licitaţie marfa de egrâfie a falitului Nastasie loan, se publica terminul de 40 zile enumerat de la data Foael, spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor vroi a cumpăra asemenea marfâ, ca la espirarea terminuluî citat, sâ stârne în piaţa acestui oraş, unde urmeazâ a se face licitaţiea de Membrul Tribunalului D. Costachi Patrascan în unire cu delegatul Prefecture! locale. No. 1568. Pentru cercetarea locală a procesului urmâtor la acest Oficiu, între Tanasie şi Iftimie Lazar cu loan Miron, pentru 10 paşi moşie din hotarul Rugineşti, D. Candidat acestui Tribunal, prin adresa No. 1, au regulat terminul de 60 zile socotit de la data Foael, se publica citatul termin spre încunoştiinţarea feţilor litigante, ca la espirarea unui asemea termin, sâ se înfăţoşeze la faţa locului cu dovezile cuvenite, spre finirea unei asemenea lucrări. No. 2522. Procesul urmâtor la acest Tribunal, dupâ reclamaţia Sechilarului Costandin Miftodi, contra râzâşilor de moşie a Gâgeşti, Codru Sârbilor, D. Petrachi Nicolau, Sechilarul Dimitrie Iosip şi Polcovnicul Nicolai Ivanu, pentru pâmânt şi nişte documente, dupâ cererea râzâşilor de Gâgeştî şi Codru Sârbilor, în baza art. 290 din Regulament, s’au regulat din nou terminul de 50 zile socotit de la data Foael, se publicâ citatul termin spre încunoştiinţarea tuturor persoanelor ce fac parte în acest proces, ca la espirarea terminuluî citat sâ vie la Tribunal cu dovezile ce vor fi având spre înfâţoşare, câcî neurmând, se va aplica rostirea art. 305 din Reglement. A. No. 6429. In terminul publicaţiei de 6 luni avansat prin Foaea No. 119 din 25 Septemvrie anul precedent 1863, precum şi în respectul de 15 zile, ne ivindu-se nici o pretenţie asupra fondurilor locuitorilor: Ilie Soare, Gavrila Parteni şi Stefan Roşcu din comuna Codru Sârbilor, ce dupâ mijlocirea D. Prefect local No 8098 din 1860, urmeazâ a se vinde de veci prin licitaţie, spre desdâunarea D. Dimitrie Curelea, de banii ce reclamă, care fonduri fiind măsurate cu stânjul de 8 palme gospod, pe stăpânirea de astâzî, sunt în mârime şi anume : 4 st. silişte cu casa a lui Ilie Soare, însâ: 11 st. 5 palme plasa despre meazâ-noapte pe marginea dru- mului ce merge prin sat, 9 st. 4 palme laturea despre răsărit, asemenea, 13 st. plasa despre meazâ-zi în megieşie cu locul casei lui Andonie Parteni, 9 st. 4 palme laturea despre asfinţit în megieşie cu locul lui loan Eşanu, 43 st. 5 palme conţine acest loc de jur înprejur, pe care se aflâ o casâ cu 2 odâi şi o seliţâ, pâriţii de muiere, pe jos cu lut şi podeala de scânduri, are 3 uşi cu încuetorile lor şi zevoarâ de fier, 3 fereşte mici, 2 sobe vechi, 1 nemţascâ şi 1 cu horn, acoperită cu scânduri şi în stare proastâ, 1 pogon vie tot a Iu! Ilie Soare lucrată, însâ: 19 st. 4 palme curmeziş la meazâ-zi pe marginea unul drum ce merge prin ţarină, 50 st. plasa despre asfinţit în megieşie cu viea Iul Mihai Gaiţa, 12 st. curmezişul la meazâ-noapte asemenea, 50 st. plasa despre râsârit asemenea, 131 st. 4 palme conţine de jur împrejur viea de mai sus, în capatul carnea se afla situata o cramă de bârne durată de lemn de brad, în lungime de 2 st.ear curmezişul 2 şi giura, are o uşă în 2 canaturi cu încuetoarea de fier, şopron denaintea cramei în lungime şi curmeziş tot ca crama şi sub un acoperemânt de şindilâ în stare bună, 29 prâjiul loc de arâturâ tot a lui Ilie Soare, însâ 6 st. curmezişul la meazâ-zi pe marginea drumului ce merge prin ţarină, 175 st. plasa despre râsârit în megieşie cu locul lui Gavrilâ Parteni, 6 st. curmezişul la meazâ-noapte pe marginea drumului numit a Fugitului, 175 st. plasa despre asfinţit în megieşie cu pământul lui Ilie Ştirii, 362 st. de jur împrejur conţine aceasta bucata locîî, 8 prâjiul vie lucratâ a lui Gavrilâ Parteni, însâ 8 st. curmezişul la meazâ zi pe marginea drumului, 36 st. plasa despre râsârit în megieşie cu viea lui loan Coman, 8 st. curmezişul la meazânoapte în megieşie cu viea lui Iftimie Mandea, 36 st. jplasa despre asfinţit în megieşie cu viea lu Ion Partenie, 88 st. conţine de jur împrejur aceasta vie, în capâtul caria se aflâ o casoae de bârne în lungime de 3 st., iar curmezişul 2 st., cu o uşâ, având încuetoare de lemn şi acoperită cu ciocani, în stare proastâ, 11 prăjini loc de arâturâ tot a lui Gavrilâ Partenie, însâ 5 st. curmezişul la meazâ-zi pe marginea drumului, 76 st. plasa despre râsârit în megieşie cu pâmântul preotului loan Tofan, 5 st. curmezişul la meazâ-noapte în megieşie cu pâmântul lui Andonie Partenie, 76 st. plasa despre asfinţit în megieşie cu pământul lui Ilie Soare, 162 st. conţi-ne locul arătat de jur împrejur, şi 26 prăjini vie pârâginitâ de un an a D. Stefanachi Roşcu, însâ 58 st. plasa despre râsârit pe marginea drumului ce merge prin sat, 16 st. curmezişul la meazâ-noapte pe marginea drumului numit a Donului, 58 st. plasa despre asfinţit în megieşie cu viea lui loan Chetroiu, 16 st. curmezişul la meazâ-zi în megieşie asemenea, 148 st. conţine viea arâtatâ de jur împrejur, şi pentru câ în faţa locului nu s’a îi ivit nici o contestaţie din partea megieşilor, s’au şi deosebit cu semne pe la locurile cuvenite partea fie cârnea pe mâsurele demonstrate mai sus, totodatâ se lămureşte câ fondurile toate arătate mal sus sunt pe locu de veci ne supuse la nici unu fel de embatic; se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor fi de a cumpâra arătatele fonduri, carii în fiecare Vinere zi lucrătoare ce va fi în lâuntrul prezisului termin, sâ vie la Tribunal pregătiţi de garanţiile cuvenite, spre a se face strigări, şi în cea întâi Vinere dupâ împlinirea a 40 zile, spre a se adjudeca mezatul, asupra celui ce va da mal folositorii preţî, adnotându-se câ cumpârâtorul este obligat ca în 10 zile de la harecituire, sâ achite în Tribunal preţul cumpârâtureî. Tribunalul district. Roman. No. 682. Fiind câ în lâmntrul terminuluî de 6 luni și 15 zile publicat în Foaea No. 80 din 13 Iulie 1863, nu s’au ivit nici o cauzâ împiedecâtoare vânzârii unei casâ cu locul ci din comuna Bahna acest judet a individului Costachi Saibanachi, organizatâ spre îndestularea D. Costachi Bacardi, cu 370 lei şi a lor procent, Tribunalul au regulat înaintirea şi a licitaţiei vânzare cu lânmbrele publicate în menţionata Foae, şi cu aplicarea legii din Colecţiea I pagina 152, de a se face mai întâi încercare dacâ prin închiriere nu s’ar putea plaţi datoriea şi sâ se cruţâ fondul, se publicâ terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi de a lua unu aşa fondu, ca sâ se înlâţoşeze la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc în lâuntrul acestui termin, având a se face strigârî, dar mai cu sama în cea întâi Vinere dupâ împlinirea lui, când urmeazâ a se adjudeca asupra celui ce ar da mal' folositor prețî, care îi va răspunde în Tribunal. No. 1799. La împlinirea terminuluî de 40 zile publicat în Foaea No. 26 din 19 Aprilie 1863, neputându se adjudeca închirierea unei case cu locul ei din acest oraş a D. Ioan Pricopi, spre îndestularea D-lor Iancu Grigorovici şi Nicolai Simionovici, cu suma cel întâi de 365 lei şi cel al 2-ea de 340 lei, din cauzâ când au fost concurenţi. Tribunalul au organizat din nou o aşa închiriere cu începere de la 26 Octomvrie anul curent şi înainte pe atâta timp cât ar acoperi datoriile, care nu va trece peste 5 ani legiuiţi, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa şi înfâţoşarea concurenţilor la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc în lâuntrul acestui termin având a se face strigârî, dar mal cu samă în cea întâi Vinere dupâ împlinirea lui, când urmeazâ a se adjudeca asupra celui ce ar da mal folositor preţî, iare îi va răspunde înainte tot, condiţiile vor fi acelea Ministerialul Cultelor, întru cât ele vor fi admisibile, şi unii concurenţi vor avea garanţii asigurătoare fondului. No 3448. Dupâ publicaţia urmatâ în adaosul la Monitorul No. 116 din anul trecut 1861 Fevruarie 28, pentru vânzarea fondului dughenii cu locul ei din acest oraş a lui Iţicsin Iosep Sebâoneanu, spre îndestularea D. Ghiţâ Cilibiu, da banii ce are a lui, dupâ garanţia confirmată în fondul citatei dughene, sub No. 1362 la 1858, s’au împlinit terminul de 6 luni împreună cu acele 15 zile legiuite prin deslegarea de la pagina 208 a Colecţiei I, şi în cursul lor nefiind ivita osebitâ cauzâ împiedecâtoare de cât pretenţia Ds. Feiga soţie a debitorului Sebâoneanu, de a nu se vinde o aşa dugheanâ, sub cuvânt câ ar fi al ei, care pretenţiune s’au precurmat în defavoarea sa cu hotărârea Curţii Apelative din 1863 Mai 30, Tribunalul au încuviinţat înaintirea si a licitaţiei vânzârei dupâ lâmuntele publicate in mencionatul Monitor, şi cu aplicarea legii din Colecţia I pagina 152, de a se face mai întâi încercare de închiriere, se publicâ terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa concurenţilor amatori a cumpâra asemenea fond, ca sâ se convoace la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul acestui termin, având a se face strigârî, dar mal cu sama în cea întâi Vinere dupâ a lui împlinire, pregătiţi de garanţiile legiuite, când urmeazâ a se da finit vânzare! asupra celui ce ar da mal folositor preţî, care îi va răspunde nesmintit în termin de 15 zile de la adjudecaţie, câeî la neurmare se va face revinderea pe conta garanţiei. No. 3797. D-neel Sarica Mihai Misir prin suplica datâ acestui Tribunal, au cerut a ’i se scoate în de veci vânzare cu mezat de bunâ voe 3 locuri cu casele lor întrupate la un locu, ce are în acest oraş în Roman, pe puterea documentelor, a stâpânireî prezente şi fârâ pricini, din motivul unei asemene cereri, vâzindu-se câ titlurile înfăţoşate de Deî îl însuşesc legal proprietatea asupra mencionatelor fonduri, vâzindu-se câ vânzarea se face pe puterea acelor titluri, a stâpânireî de faţa şi fârâ pricini, prin care se îndeplineşte rostirea § 5 din Anecsa II-a a Codului Civil, şi vâzindu-se cu osebite cazuri contrare sau sarcini nu urmeazâ, decât 506 galb. bani de zestre a D-neî vânzetoare intraţi în cumpărarea lor, pentru care au declarat a se trage în depoziţii din preţul cu care s’ar vinde la mezat. Tribunalul pe baza acestor considerente, au încuviinţat ceruta vânzare, cu aceasta, ca cumpârâtorul sâ se conformeze de rostirea § 1530 din Codul Civil şi 11 tota acelaşi Codu anecsa pentru mezate ; se publicâ dar terminul de 40 zile socotit de la data Foael, ca concurenţii ce vor vroi a cumpâra asemene fonduri, sâ se înfăţoşeze la Tribunal în cea întâi Vinere dupâ împlinirea citatului termin şi a osebitelor 15 zile legiuite prin deslegarea de la pag. 61 a Colecţiei volumul II, când urmeazâ a se da finit vânzetul în fiinţa şi cu mulţemirea D-neî vânzetoare. Tribunalul district. Suceava. No 1734. Casele ce israelitul Rafail sin Smil leau afierosit în folosul Ierusalimului, aflătoare nişte asemene lângâ harta breslei croitoreşti politia Folticenii, dupâ cererea reprezentatoruluî drepturilor zisului Ierusalim, urmeazâ a se închirie pe timp de 5 ani începuţi de la ziua adjudecaţie, şi sub condiţiile de care se serva Ministerial de Culte, se publicâ termenul de 40 zile, cu deşteptare, ca doritorii ce ar fi de a închirie asemenea case, sâ se prezinte la Tribunal cu legiuite garanţii în toate Vinerele din lâuntrul terminului, cum şi în cea întâi Vinere de la a lui espirare, când are a se desevârşi adjudecaţia. No. 2219. Capole repos, soţii a lui Gheorghie Gogu