Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-08-05 / nr. 107

No. IOT. ROMANIA. FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEI, DIN IASI. IN IASSI premimeratiunea se face la Tipografia Minervei, alifia Chiristegiei. Diaral se publics de la 36 coals pe septamana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii, Mercurî 5 August 1864 In districtele României, prenumeratiunea se face la biurourile postale. Inserarea tmai rând de 35 litere costa na len, carsnî fiscala). lasif 5 August. PUBLICATII ASININISTRAT:Y£ Ministeriul de Interne, Agricultura și Lucrări Publice No. 7295. Se publica spre obşteasca ştiinţa, ca la 17 August este deschisă concurenţa la Ministeriu şi Prefectura Iaşii, pentru licitaţia lucrărilor şoselei dintre Iaşi şi Ţuţora, după condiţiile însemnate în Monitorul No. 151 din 15 Iunie* No. 6997. Concurenţa ţinută la 24 Iulie trecut, pentru adjjudecarea petrişului de remontă pe şoseaua de la Poeni sau Blaga spre Vaslui, nedând nici un rezultat, se va ţine o nouă concurenţă la Minister şi Prefectura de Iaşi în ziua de 18 August, tot după condiţiile publicate în Monitorul Oficial No. 135, înserate mai gios. După condiţiile înserate mai gros se dă întreprindere furnitura pietrii de remontă necesară pentru aducerea în stare normală a şoselei. m. c. Lei Total: Movila, Blaga în câtime 26,760 a 15 401400. Concurenţii, la ziua ficsatâ vor presenta ofertele lor sigilate însoţite de garanţii valabile, care se represinte 10°/o din valoarea întreprinderei. Ofertele vor exprima scâzâmântul la sută pe baza preţurilor arătate mai sus. Ofertele vor fi prezentate la ziua ficsatâ până la 1 oară după ameazâ, şi la 2 oare se va proceda la deschiderea lor. Ca cauţiune provizorie pentru admiterea la concurenţă se vor priimi şi deposite în bani de l°/0 din valoarea antreprizei; cu aceasta însă, ca pînâ în 10 zile de la data adjudecaţiei, concurentul devenit antreprenor, prin pronnndarea adjudecaţiei definitive, să aducă garantă specială după forme, care se represinte 10% şi care în fond de moşie sau case asigurate de foc, se va considera pentru % din valoarea la care ar fi evaluată. Antreprenorul va putea priimi la subscrierea contractului, un avans de 10% din valoarea antreprisei, în virtutea unei cauţiune speciale ce va depune pentru asigurarea lui. CONDIȚII GENERALE. Art. 1. Peatra sfârraata se va lua de antreprenor de oriunde se va găsi, despăgubind pe proprietăți de stricaciunele causate. Art. 2. Peatra se va sfarma în mărime de cinci centimetre în toate părțile, și va fi de cea mai buna calitate, din cariera ce va idica ingineria. Art. 3. Cuantitatea petrişului ce se va contracta, se va aprovisiona şi preda în totalitate cu desăvârşire până la 15 Martie 1865. Antreprenorul este obligat să aprovizioneze proporţional cu repartiţia fiecare canton spre a l i se putea libera certificate de avansuri asupra acelor materiale. Art. 4. Petrişul aprovizionat de câtre întreprinzător se va depune pe una din marginile şoselei, după repartiţia Ingineriului ce se va expune la concurenţă. Art. 5. Reservele aflate astăzi pe şosele se vor constata prin proces-verbal în prezenţa antreprenorului, care va subscri cu Ingineriul acel procesuverbal, şi acea cuantitate de petriş îi va rămânea sub prîvigherea antreprenorului până la terminarea operaţiilor sale pe şosea, când de odată cu predarea definitivă a petrişului contractat, va fi dator a preda, și reservele vechi, în cuantitatea însemnată în fuencionatul procesu-verbal. Art. 6. Când la terminul fiesat, antreprenorul n’ar preda cuantitatea ptârâtâ, el va putea urma cu aprovizionarea dacă o va încuviința Ministerial, însă ’i se va opri pentru fie-care metru cub, adus peste teriuriu, şi pentru fiecare zi de întîrziere, cate din valoarea metrului cubi, iar de va voi Ministeriul a desfiinţa contractul, ne mai voind a aprovisiona restul, atunci pentru restul neadus se va aplica antreprenorului o reţinere de 15% din valoarea petrişului. La subscrierea contractului se va avansa antreprenorului 10% din valoarea contractată, care se va restitui prin reţinere în aceiaşi proporţie din si filaţiile de plată. Antreprenorul va depune garanţa de 20% din valoarea contractului, din care 10% va fi pe suma avansului şi 10% pe seama îndeplinirea contractului. După terminarea complectă a lucrărilor, sau încetarea lor, după cele prevăzute la Art 6, zecimea de cauţiune se va restitui întreprinzătorului împreună cu garanta hipotecara, şi deducţiile de penalităţile care i s’ar fi aplicat în virtutea aceluiaşi articol. Garanţia hipotecara se va socoti pe % din evaluaţia Tribunalului, pentru acarete asigurate locului şi % pentru moşii. No. 6999. Concurenţa deschisă la 15 iulie, pentru darea în antrepriză a aprovizionarei petrişului de întreţinere a şoselei de la Tecuciu spre Pineui şi de la Tecuciu spre lonaşeşti, de pe şoselele din districtul Botoşeni, precum şi pentru acei necesari pentru şoseaua de la Târgul Frumos spre Siret nedând nici una resultat, se publică deschiderea unei alte concurenţe în ziua de 18 August curent care se va ţinea după condiţiile înserate mai jos, la Prefectura de Tecuciu pentru cele doue dintâi direcţii, la Prefectura de Botoşani pentru şoselele din districtul Botoşani, şi la Prefectura de Iaşi I pentru şoseaua Târgul-Frumos la Strungă, iar la Minister pentru toate. Durata întreprindere) înse se prelungeşte cu30 zile, încuviinţa Ministerial, însă nu se va opri pentru fiecare metru cub, adus peste termin, şi pentru fiecare zi de întârziere, câte 150 din valoarea metrului cubicii, care va voi Ministerul a desfiinţa contractul, ne mai voind a aproviziona restul, atunci pentru restul neadus se va aplica antreprenorului o reţinere de 15% din valoarea petrişului neadus. La subscrierea contractului se va avansa antreprenorului 10% din valoarea contractată, care se va restitui prin reţinere în aceiaşi proporţie din situaţiile de plasă. Antreprenorul va depune garanţa de 20% din valoarea contractului, din care 10% va fi pe seama avansului şi 10% pe seama îndeplinirei contractului. După terminarea complectă a lucrărilor, sau încetarea lor, după cele prevăzute la Art. 6, zecimea de cauţiune se va restitui întreprinzătorului împreună cu garanţia hipotecarâ, şi deducţiile de penalitate care i s’ar fi aplicat în virtutea aceluiaşi articol. Garanţia hipotecarâ se va socoti pe % din evaluaţia Tribunalului pentru ecarete asigurate contra tocului, şi % pentru moşii, iar pentru ecarete neasigurate numai % din valoarea lor. CONDIŢII GENERALE. pentru aprovizionarea de materiale necesare la întreţinerea şoselelor. Art. 1. Petrişul se va lua de antreprenorul de ori unde se va găsi, despăgubind pe proprietăţi de stricăciunile cauzate, afară de caşul când se va lua din prundul gârlilor, când nu va fi dator decât pentru stricăciunile cauzate prin treceri. Art. 2. Petrişul va fi bine curăţit de nisipu, pământ, humă şi de orice materii străine, spre a se preda curat şi în mărime de cinci centimetre în toate părţile, tolerându-se a se afla în fiecare metru cub % parte petriş, nu mai mărunt decât un centimetru în diametru, precum şi a % parte nisip. Art. 3 Cuantitatea petrişuluî ce se va contracta se va aproviziona şi preda în totalitate cu desăvârşire până la 30 Noemvrie. Antreprenorul este obligat sa aprovizioneze proporţional cu reparaţia fiecare canton, spre a li se putea libera certificate de avansuri asupra acelor materiale. Art. 4. Pierisul aprovizionat de câtre întreprinzător se va depune pe una din marginile şoselei, după repartiţia Ingineriului ce se va expune la concurenţă Art. 5. Reservele aflate astăzi pe şosele se vor constata prin proces-verbal în prezenţa antreprenorului, care va subscrie cu Inginerul acel proces-verbal, şi acea cantitate de petrişî va rămânea sub privigherea antreprenorului pînâ la terminarea operaţiilor sale pe şosea, când de-o dată cu predarea definitivă a petrișuluî contractat va fi dator a preda și reservele vechi, în cantitatea însemnată în mencionatul proces-verbal. Art. 6. Când la terminul fiesat pentru complecta aprovizionare, «antreprenorul n’ar preda cantitatea otârîtâ, el va putea urma cu aprovizionarea, dacă o v. Ministeriul Finanselor. 3). No. 23.671. Ministeriul Finanselor sub acâruia administrare se află toate bunurile Statului, face cunoscut câ pentru toate moșiele Statului ce sunt a se arenda cu începere de la 23 Aprilie anul 1865, precumşi cele ale Monastirilor foaste Chinoviale, publicate prin Monitoriul No. 128 anul curent, se va ţine licitaţiune la 20 August curent, numirea proprietatei se va publica în urmă de odată cu condiţiunile după care ea se face arendare şi care se vor aproba de Onor. Consiliu de Miniştri. Aseminea şi licitaţiunea rearendărilor pe conta posesorilor infractori publicate în Monitoriul No. 162 din 1864, se va ţine la sus citata dată. Sf. Mitropolie a Moldovei şi Sucevei. No. 2731. Apelul ce Eminenţia Sa Locotenentul de Mitropolit, au bine voit a face câtre toţi lucrătorii de pământ din Eparhia acestei Metropolii, şi ordinul circular câtrâ Protoerei prin care s’au transmis acel apelu, se publică n toată a lor cuprindere spre generala şi fiinţă. Ordinul circular pe lângă care s’au transmis apelul făcut de Eminenţia Sa Locotenentele Metropolit, câtrâ toţi Protoereii. „Apelul ce am făcut tot astăzi câtrâ locuitorii muncitori de pământ din Eparhia acestei Metropolii, şi prin care se deschide unii nou mijlocii de a se putea dobândi o sumă considerabilă în folosul nenorociţilor inundaţi, anecsat aicea li se trimite în copie, scriinduţi ca lâmurindu-te de cuprinderea lui, în înţelegere şi cu D. Prefect respectivii, să regulezi de îndată cele cuvenite întru aceasta, chibzuind înşi-Vâ 2 zile de serbâtoare pentru lucrul destinat; lâmurindu-te totodată ca această chibzuinţă se lasă Cucerniciei Tale, în înţelegere cu D- Prefect, aşa precum variarea necontenită ce se petrece în atmosferă, ne pune în îndoeala de a decide înşi-ne zilele cu securanţii pentru timpii bun şi frumos. Resultatul cuvenit, la timpii, N’il vei comunica spre regulă“ CALINIC MICLESCO, Din graţia lui D-zeu, Locotenent Metropolit al Moldavo-Suceveî. Calamitatea adusă de inundaţiunele anului acestuea peste locuitori şi mai cu samă peste bieţii săteni ( sic înspăimântătoare, pierderi mari şi teribile au avut loc şi în ambe Principatele României, aşa ca, cu deosebire bieţii săteni dinpreuna cu femeile şi copilaşii lor, râpinduli se tot ce aveau pe lângă sufletul lor : oase, holde, vite etc etc au rămas în