Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-07-01 / nr. 72

pantaloni materie, 2 şapce, 3 ceaune, 2 mari şi unul mic, şi alte mârunţuşurî, care s’au secvestrat de la aceşti din urmâ pe moşiea Bâluşenii, se publicâ în termin de 40 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea atât a concurenţilor, carii în cea mai de pe urmă zi sâ se prezinte aice, cât şi spre deşteptarea pârâţilor lipoveni, că mezatul, fiind silnic, se va vinde cele secvestrate cu ori ce pretu va eşi, dacâ el în acest termin nu’şî vor achita datoriile, şi nici vor prezenta legale dovezi de contestaţie. No. 9141. Pe moşiea Cucorânii acest judeţu, picând de pripasă vite cal, şi anume : l eapâ în pâr murga închisâ, 1 eapâ în păr murgă închisă strâmtâ pe bot, pe la pept roasâ de gurâ de ham, şi un cal murg închis asemenea la pept roşu de gură de ham, cu ochiul drept cam beteag, precum sub Prefectura plasei Târgului prin raportul No. 1999 încredinţazâ, se publică în termin de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze în lâuntrul acestui termin aice spre a le priimi, câcî la neurmare se vor vinde licitaţia în cea întâi Mercure în carmaroc, dupâ espirarea acestuî termin, fârâ ca în urmâ sâ se ele în consideraţie vreo cerire pentru a lor eliberare. Prefectura district. Covurluiu. No. 6907, în pretenţia D-lor Anton şi Adolfa Vinderu, pentru suma de 1242 lei ce are a lua de la locuitorul Duracu Nicolai Lungu, şi N. Cernea din Bâneasa, prin sub-Prefectul de Siretiu împlinindu se de la debitoriu 2 epe şi un bou, se publică terminul de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor, socotit de la data Foael, carii sâ se prezenteze aicea unde urmeazâ a se efectua vânzarea lor. No. 5804. D. Bub-Prefect de Horincea, prin raportul No. 3294 aratâ, că pentru un restu de bani ce D. Andrei Columbi are a mai lua de la unica din locuitorii satului Aldeştii, au împlinit 1 oae, 4 lăvicere şi o gîuncâ, se publicâ terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea concurenţilor, carii sâ se prezenteze aice spre a se efectua vânzarea. Prefectura district. Dorohoiîi. No. 7422. Pe considerente câ la terminul publicat prin Foaea No. 41 din 17 Aprilie împlinit la 26 Mai, din cauză câ nu s’au adunat concurenţi, nu s’au putut efectua mezatul vânzârii a 8 st. gireadâ grâu, secvestrat în averea D. Costachi Baltai şi preţeluit căte 25 lei merţa, dupâ calcula aprocsimativă câte 9 merţe din fiecare stânj, spre plata tacsiei de transmitere pentru moşie a Ivancăuţii, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, vânzarea mencionatelor producte, spre deşteptarea concurenţilor, carii să se prezenteze la aceasta Prefectura, unde urmeazâ a se efectua mezatul. No. 7533. De la D. Costachi Frunzeti, spre îndestularea I. Alecu Dimitreanu cu o somâ bani» asigurându-se un bivol şi 1 bivoliţă, se publicâ terminul legiuit de 40 zile, ca concurenţii ce vor vroi a cumpăra asemene vite» la împlinirea lui sa se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturii unde s au decis a se efectua mezatul. No. 1431. în consideraţie ca terminula publicata prin Foaea, No. 45 din 26 April, au espirat la 4 a trecutei, fără a se efectua vânzarea productelor secvestrate pe moşiea Pilipâuţiî» în averea D. Iorgu Hoiban, spre plata impozitului fonciar, din cauză câ de la sub-Prefectura plasei Herţa, nu s’au trimeait probe din acele producte, se publicâ din nou spre deşteptarea concurenţilor în termin de 40 zile socotiţii de la data Foael, a se prezenta la aceasta Prefectură, unde urmează a se sevârşi mezatul, tota pentru aceleaşi producte cunoscute din publicaţiea urmată prin Foaea No. 45, şi anume: 12 stânj. de coşeriu cu popuşol, calculaţi în 120 merţe şi evaluaţi câte 25 lei merţa, 40 stâpj. de gireada sacarâ socotite 400 merţe câte 18 lei fiecare merţâ, şi 40 stânj. de gireadâ orzâi, socotit 320 merţe şi fiecare merţâ câte 10 lei. Prefectura district. Suceava. No. 6430- Spre îndestularea D. Theodor Romano, actualul arendaşu a moşiei Bogdâneştii, cu suma de 4000 galb. câştiul ce li se cuvine pentru sub posesie a acei moşii, de la locuitorii comunei Bogdăneşnil şi Râşca, sechestrându se pentru valora de 44.864 lei 28 parale, mai multe vite mari şi mici, precum boi, vaci, cal, mânzaţi, mânzate, cară şi haine locuitoreşti, se publică spre obşteasca ştiinţa, ca doritorii ce vor vo PROGRESUL, a cumpăra din ele, sâ se înfăţoşeze dupâ espirarea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, la sub-Prefectura de Moldova, care urmeazâ a desevărşi la faţa locului vânzarea. Prefectura district. Tutova. No. 10611. De la foştii perceptori a comuneloru Banca cu milele şi anume : Apostul Zaharia, loan Bursucanu, Enciu Bulgaria şi Apostul Costantin, asupra cărora s’au constatat ca figurează râmâşiţe din darea fiscului, asigurandu se 1 bou la pâr porumb, a’au secvestrat de la Apostul Zaharia, 2 bol la pâr plevant de la loan Bursucan, 2 bol la pâr pleviţi, de la Eneiu Bulgaria, 2 bol la păr galbeni de la Apostul Costantin, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ, ca concurenţii ce se vor gâsi a le cumpâra, sâ se înfăţoşeze la Camera sub Prefecturei plasei Târgul dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când urmează a se fini mezatul, cu forma cuvenită. — Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 255. La 5, 6 şi 7 a curentei luni Iulie, urmându a se ţine licitaţia în pretoriul acestui Comitet, cu peritoarea obicinuită de 24 oarei pentru antreprezuirea aprovizionării a 128 stâni, lemne necezare în încălzirea localurilor diferitelor autorităţi a judeţului Iaşii, în iarna anului 1865—1866, se publica spre ştiinţa persoanelor ca ar dori a se însercina cu furnisimentul acestora lemne, carii vor bine vroi a se presenta la Comitatu în zilele de mai sus,frcsate la oarele 12 din zii pentru a concura la licitaţiile ce vor ave loc, iar condiţiile antreprizei se pot videa în toate zilele în cancelaria Comitetului, instalată la Palatul Administrativ, de la oarele 10 dimineaţa, până la oarele 4 după amiază-zi. Primarie a Comunei Iaşii, No. 2993. La 20 a trecut ei neînfâţoşindu -se nici un concurent pentru antrepriza serviciului apelor din Iaşii pe timp de 3 ani, dupa condiţiile publicate prin Foaea No. 66, se deschide prin aceasta din nou concurenţă, în termen de 10 zile socotit de la data Foaei, poftindu se pe toţi doritori, de a lua asemenea întreprindere, sâ vie la Primârie însoţiţi de garanţia cuvenitâ. Primăria de Bacau. No. 1068. în consideraţie câ D na Emandita Vali au hărăzit o aca scamâ în folosul ospitaluluî din aceastâ urbâ, pentru cutarisirea bolnavilor, se publicâ aceastâ bine facere spre încurajarea şi a altor persoane la o asemenea faptă umana. Primâriea de Galaţi. No. 2281. Avându-se în priivire câ la 5 Iulie curent espiră terminul de 40 zile publicat prin Feea No. 57, când are a fi întâea strigare pentru antreprizuirea facerea şoselei transversetoare în suburbia din vale, cu începere vis a-zi de aghenţia vaporului austriacn, pănâ în strada Ceres din acest oraşu, se publicâ de a 2-a oarâ, ca doritorii ce vor fi a lua asuprâle această lucrare, sâ se prezinte în aspelul acestei Primării cu garanţiile legiuite, în zilele de 6 şi 7 tot această lună, când are a fi a 2-a şi a 3 ea strigare cu adjudecaţia dupâ 24 oare. No. 2284. Având în priivire câ la 7 a curentei luni Iulie espiră terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 58, cănd are a fi întâ°a strigare pentru antreprezuirea facerei stabilă a întâriturei malului de la şcoala întâi primară de bâeţi, se publicâ de a 2-a oarâ, ca doritorii ce vor fi a lua asuprâle această lucrare, sâ se prezinte în aspelul acestei Primării cu garanţiile legiuite, în zilele de 8 şi 9 tot această lunâ, când are a fi a 2-a şi a 3-a strigare cu adjudecaţia după 24 oare c ieştt de la comanda acestui oraş, în câtime de 7 oeâ fâna şi 3 ocâ grăunţe orzi şi ovâ°ü ^ fiecare cala pe sutcă de o zi şi o noapte, urmând a se da în antrepriză, pe vreme de un an începâtoriu de la 1 Septemvrie anul curent 1865, şi avânduse în consideraţie că timpul fiind scurt de a se pune terminile obicinuite, se publică zilele de 1, 2, 3, respectul de 24 oare, la 4 a curentei luni iulie anul pre- zent, spre ştiinţa concurenţilor, carii să se înfăţoşeze cu garanţiile cuvenite în Camera acestei Primării când urmează a se efectua strigarea dupâ condiţiile ce le vor vide DD. concurenţi în foaia mezatului. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Trib. Civil de Iaşi Secţia I-ia. No. 5208. Testamentul rămas de la repos. Mandachi Munteanu, se publicâ în toată a lui cuprindere dinpreunâ cu moartea repos., în termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor persoanelor cu orice drit sau pretenţii vor fi având asupra averei remasâ de la numitul repos., să reclame la acest Tribunal în arătata vreme. TESTAMENT. Fiind câ ceasul morţii este neştiut şi chiar îngerilor necunoscut, pentru aceea vâzindu-mâ străpuns de durere şi de slăbâciune, înse întregit la minte şi simţiri, am socotit de cuviinţâ să’mi pun în regulâ puţinul meu avut, adecâ una calâ cu toatâ pojijia el, 50 ol, 2 bol şi o vitâ cal, aceste toate le încredinţez în stăpânirea legiuitei soţiei mele Soltana, câ prin ale noastre osteneli le-am fâcut, aşa dar soţia mea se îndatoreşte sâ’mi facă toate pomenirile care se cade unul creştin pânâ la 7 ani, asemene şi pentru 2 copii a noştri morţi a le purta slujbele şi rădicarea panaghiei şi să’mi facâ un pod şi o fântână şi a da 2 serindare la 2 biserici, dapâ aceste se îndatoreşte ca sâ plâteascâ aurorei mele Anica 50 lei, cât şi toate datoriile pe unde mâ găsesc dator, ear dupâ sevârşirea soţiei mele las cu al meu viu graiu ca soţia meâ nu fie ertată a face casâ, şi puţina avere a noastră danie la alte persoane de cât Ilinca nepota noastră va remâne în casâ şi în toate stâpânitoare, daracolisindu-se cineva de puţina avere me, acela om sâ nu aibă parte de D zeu, că eu împreunâ cu soţia me am muncit la aceste ce se găsesc, şi la boale şi la nevoile mele nimene din rudenii nu m’au cântat, nici m’au ajutat cu nimicâ, fârâ numai soţiea me, şi acum slab fiind cu totul, am rugat pe părintele duhovnicul meu de m’au iscălit şi eu am pusu degetul pe lemnul Sf. Cruci. Eu Mandachi Munteanu. Eu Andrei Olmanu am fost faţâ, eu Iordachi Moşanu faţâ, eu Gheorghie Olaraşu faţâ. Gheorghie Popovici Iconom. (L. P. bisericel). Anul 1865 Ianuarie 14. Se însamna spre neschimbare. 1865 Maiu 25. Supleant Papadopolu, sub Comisar C. Popovici. Conform, Aeghel. Primăria de Hârlițca. No. 265. La zilele de 10, 11, 12 respectul de 24 ore la 13 a curentei luni Iulie anul curent, urmând a se da în antrepriză pitâriile din raionul acestei urbe, pentru îndestularea obştiei cu pâne de grâu curat, spalat şi lemnâ, şi făină pic la proba întâi, pe vreme de un an cu începere de la 1 Octomvrie anul prezent 1865, se publica spre cunoştinţa amatorilor, carii ataşaţi de garanţiile cerute de legi, la zilele frcsate, să se înfăţoşeze în Camera acestei Primării unde are a se efectua adjudecaţia asupra persoanei ce ar românea. No. 264. Furajul trebuitoriu la focal pompie Secţiei a 2-a. No. 11068. Asupra averei D. Gheorghie Castrino, prin lucrările Tribunalului deachizinduse concursi de falimente, pe o parte a’au înaintita cuvenitele lucrâri, iar pe de alta se publicâ deschiderea acestui faliment cu termin de 40 zile, spre deşteptarea atât a celor ce vor fi având ori ce feliu de pretenţii asupra D. Caitrino, ca în lâuntrul acestui termin sâ se considere începâtoriu de la data Foael, sâ se prezenteze la Tribunal cu reclamaţii întovărăşite de legiuite titluri, căci în urmă după principul § 2011 din Cod. Civil, nu vor fi ascultaţi, cum şi spre deşteptarea celor ce au a da ceva D. Castrino, ca sâ nu încredinţeze în priimirea nimâruea, ce să aducă în Tribunal, câcî dovedinduse din contră, vor fi supuşi la o a doua plată, care espirarea acestui termin toţi creditorii sunt invitaţi a se prezenta la Tribunal spre a alege curatorii ceruţi de § 1986 lit A. şi B. din Cod. Civil, partea pentru falimente. Sectiea a 3-ea. No. 3167. Actul prin care D. Costachi Botez în preju de 65 galb., au vândut evreului Mendel Ianculovici, casele cu locul lor gospod din acest oraşu ma balaoa muntenimel de sus despărţirea l - iu, adeverindu se provizoriu de acest Tribunal, se publica în toată a iul cuprindere spre obşteasca ştiinţâ în termin de 6 luni, cu lămurire, ca toţi acei ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări, sâ o reclame la Tribunalul competent dând în ştire şi acestui Tribunal.