Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-12-04 / nr. 133

blânit și unul vătuit, în îndestularea Iu! loan Croitoriu, se publică vânzarea lor în termin de 40 eile, la sub Prefectura de Racova. No. 11,740. La neurmarea mai multor indivizi din comuna Boreştil, de a răspunde banii ce datorese D. Costachi Carp, asigurânduse 2 ţoluri, 1 cazan, 2 foicuri, 1 car, 1 topor, 18 coţiţoi, 1 fer de plug, 2 lavicere, 1 ferestea, 1 căruţă şi 1 pereche hamuri, se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foaeî, pentru vânzarea lor la Camera sub- Prefecturei Fundurile. No. 11823. La neurmarea unor indivizi din comuna Şcheea, cu plata banilor 740 lei ce debitea ale D. Costachi Voinescu, asigurânduse 6 vaci, 1 gonitoare și 1 cal, se publică terminul de 40 elile socotit de la data Foaeî, pentru vânzarea lor la Camera sub Prefecturel de Fonduri. No. 11.824. A conta banilor cu care individul loan Jitariu din comuna Valeara, datoreşte neguţitorului Herşcu Ghimpiu, asigurânduse de la debitor 20 oi mari, se publică ca concurenţii ce vor vroi a le cumpăra, să se înfăţoşeze la Camera sub Prefecture plasei Mijlocul, după împlinirea terminului de 40 e0r0 socotit de la data Foaeî. No. 11 825. La neurmarea D. Dimitrie Tolomirosu cu plata câştîuluî de Octomvrie, în sumă de 2146 lei, a moşiei Holiţa, proprietar Doamnei Safta Handoca, asigurânduse 60 stânjini fân nou în 8 stoguri, se publică terminul de 40 z0l0 pentru vânzarea lui la Camera sub Prefecture de Fonduri. Primăria de Haşî. No. 2115. Fiind că la Zilele de mezat publicate prin Foaea No. 114, 125 şi 128, nu s’au înfâţoşatu nici un concurent pentru a lua asupră’i strângerea taclei de pe vasele ce se vor vâră şi scoate de prin beciuri, în cursul anilor viitori, 1866, 1867 şi 1868, Primâriea publică din nou spre deşteptarea concurenţilor, carii se vor înfâţoşa în Camera ei, la împlinire a 15 zile de la data doaeî. PROGRESUL PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi Secţia l-a. No. 3705. Ministeriul Financelor prin anunţurile publicate în Monitorul Oficial, au vestit că pentru verificarea titlurilor proprietăţilor cu besman şi embatic situate pe fondurile Statului, au instituit o Comisiune Ad-hoc în acest oraş, compusă de mai mulţi membri, între care este şi D. Preşedinte a Secţiunea 3-ea, care să înscrie în tabloul respectiv toate actele şi titlurile în puterea cărora se posed acele proprietăţi, această Comisiune începând lucrarea au avansat de asemenea se presenta la ea persoanele ce posed locuri, vii sau alte proprietăţi embaricate câtre Stat, cu titlurile ce au spre verificare şi înregistrare, şi fiind că în depozitul acestei Secţiuni sunt mai multe documente orfaniceşti, dintre care unele pot să fie pentru fonduri de asemene categorie posedate de orfani minori, iar epitropii şi representanţii caselor respective nu se presintă cu stăruinţe a se trimete sau a li se încredinţa titlurile ce ar fi, ca să le lichideze5 la Zisa Comisiune, se publică aceasta spre cunoştinţa tuturor Dtor tutori şi curatori, care între altă avere ce au în administraţiunea lor, au şi fonduri imobiliare şi cu besman, să se presinte în termin cel mult de 10 700 de la data Foaeî, la grefa acestei Secţiuni, pentru a priimni documentele fondurilor cu besman, ale presenta Comisiunel citate şi a sprijini drepturile orfanilor, deşteptânduse ca la casa contrariu, Diar singuri vor remăne respunzetori cu propriile Dsale averi de oricare jignire s’ar face orfanilor în averea lor, căci fără a aștepta deșteptarea din partea Tribunalului, Diar ca administratori acelor bunuri au trebuit până acum să fi stăruit în sprijinirea drepturilor orfanilor la arătata Comisiune. 15,307. Se publică moartea râpos. Nicu Bănescu fiul râpos. Sava Bânescu în termin de 100 z*10, 9Pre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor îndrituiţilor cu orice pretenţie în pretoriul acestui Tribunal, în lăuntrul arătatului termin. Secţiea a 3-a. No. 1974. D. Petru Niţescu achitând suma de 200 galb. şi all procent cu care fostul seu epitrop Nicolai Niţescu acum râpos, se înprumutase de la D. Ioan Grigorovici, după sunetul întânt de foasta Curte de întârituri la 3 Martie 1859, sub No. 76, sub siguranţa de hipoteca fondul binalelor cu locul lor aflătoare aice in Iaşi, la uliţa Podului Vechi, care după împârţala făcută de Giudecâtoriea Secţiei 1, au venit în partea Dlui Petru Niţescu, şi în locul acelui sunet au asigurat suma tot de 200 galb, după 2 garanţii în fondul aratatei binale cu locul el gospod, ce este la Zisa uliţă vis a-vis de Vamă pentru luarea unei asemenea sume cu împrumut din banii orfaniceşti sau publici de unde* ar găsi, pentru funcţii publici sau antreprizri legalizinduse de acest Tribunal, cu drit de prima hipoteca în siguranţa fondului mencionat, care după cum s’au demonstrat corespunde la rostirea § 303 din Codul Civil, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 1823. După mijlocirea Prefecture! Poliţiei Iaşi, No. 17,242, urmând a se proceda lucrări pentru arendarea caselor evreului Iţicsin Iosip Goldenberg, aflătoare aici în Iaşi cvartalul al III lea, spre îndestularea Dior A. M. Şendrea cu 55 galb. 14 lei, şi a lor procent de la 26 Octomvrie 1866, şi a Ds. loan Dobrovolschi cu 17 galb. 10 lei şi 2 par. şi a lor procent de la 5 Fevruarie 1864, îa urmarea câria această secţiune au comendat pe Supleantul său Dl. M. Coroî, ca să facă inventar de starea Zi80l°r case, de la care s’au priimit adresa No. 673 lămuritoare, că păşind la faţa locului unde s’au încredinţat că mencionatele binale sânt: 1 casă la uliţa lui Alecu Roznovanu, zidită în 2 rânduri, cu pâreţii de cărămidă pe temelie de peatru acoperită cu şindilft, cuprinzetoare de 4 odăi, 2 sus şi 2 glos, având şi o seliţâ, care este comună şi la megieşi, la rândul de glos o odae la uliţă, cu o fereastâ cu 8 ochiuri, şi o uşă de steclâ cu 6 ochiuri sus grinzi şi podeală, iar glos duşamele, avănd şi o sobă, din dos altă odae cu 2 fereşti cu 6 ochiuri de steclâ, tot cu scânduri pe glos, şi podeală sus, un horn şi o uşă, la rândul al 2-ea, asemenea o odae la uliţă cu 2 fereşti câte cu 6 ochiuri, sus bagdadié, glos duşamele, având sobă şi o uşă, într’un canat, odaea de din dos, earăşi cu 2 fereşti câte în 6hochîurî, sus bagdadié, şi glos duşamele, având horn şi o uşă într’un canat, în dos un cerdac cu scări da scânduri, o mică ogradâ în dos, având o şură de scânduri acoperită cu şindilâ, cu 3 despărţituri fiecare câte cu o uşă de scânduri, din care o despârţiturâ este reteradâ şi celelalte 2 pentru lemne tâete. Tribunalul pe temeiul mijlocirei Prefecture! şi a lămurirelor descrise, au încuviinţat închirierea citatelor case cu începere de la 23 Aprilie viitor 1866, ca atâta timp cât cu banii plătiţi înainte se va acoperi plata datoriei lor, căpiţe şi procente netrecând peste 5 ani obicinuiţi în ţară, şi după condiţiile cu care se închiriea binalele foasta a clerului, se publică ca în termin de 40 Zile, concurenţii ce vor fi de a lua în chirie arătatele case să se presenteze la această Secţiune în toate Zilele de mezat, ce vor mijloci în cursul citatului termin şi mai ales în cea 1 Vinere după espirarea lui cănd are a se face adjudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositorul preţ cu banii aduşi în deposit, urmând concurenţii în Zi°a de adjudecaţie să fie pregătiţi cu garanţiea cerută de legiuirea din Colecţiea a 2 a pagina 137, şi tot ei au a se informa la faţa locului despre starea presenta a acarelor, şi că pe chirigiul ce va fi are a’l prim orice dare câtre fisc sau comună, ce pentru această proprietate pe timpul trecut nu vor fi respinst, precum şi pe timpul cât se va face această închiriere. No. 1943. D. Costachi Mavrodin cu obligaţia legalizată de această Secţiune, la 8 Iunie 1863, sub No. 117, înprumutănduse cu suma de 1700 galb. de la D. Alecu Cihacu, pe termin de 2 ani cu dobândă legiuită şi sub siguranţie de amanet fondul moşiei sale Lunganii cu ailistele ei din acest district, iar la 29 Octomvrie anul curent, D. creditor Cihac, prin petiţiunea înregistrată la No. 1799, arătând că debitorile n’au urmat al plăti capitalul la terminul sinetului, precum niii dobânda de la 6 Dechemvrie 1864, au cerut a se scoate în vânzare fondul hipotecar, în urmarea acestiea avânduse în videre cât terminul acel obligaţii au espirat, şi avftnduse în videre că în fondul menţionatei moşii, mai sunt asiguraţi 2000 galb. împrumutaţi de D. Mavrodin de la D. Dimitrie Branu, pe temeiul § 605 din Codul Civil, a art. 10 din Sobornicescul Hrisov, şi a Ofisului No. 28, aflat în Colecţia a 2-a, pagina 193. Tribunalul a încuviinţat espropriarea hipotecei pe temeiul documentelor, se publică ca toţi acei ce vor avea vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzÂri» B’° reclame la locul compritute în terminul de 6 luni, dând în ştire şi a acestei Secţiuni, conform Ofisului No. 28 citat mai sus. No. 1362. Foaea prin care Dn* Anastasiea Givid, dă zestre fiicei sale Profira născut Givid la câsâtoriea cu D. Gheorghie Dimachi, între alte lucruri, strae şi o pâreche casă, cu locul ei vecinica aflătoare a ies în Iaşi la mahalaua Muntenimei de sus, ce le are râmase de la râpos. Dsale soţii Hristachi Givid, legalizinduse de acest Tribunal, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 1960. Dna Sofia Costachi Luţâscu, scoţind în vânzare de veci prin mezat de bună voe şi cu toate pricinele, casele sale aflătoare aicea în Iaşi la mahalaua Muntenimei de sus, asupra cărora urma protestaţia pornită de repos. Logof. Aurca Roseni Roznovanu, pentru bezmanul locului acelor case, şi care acum este vecinica, după îndeplinirea formalităţilor cuvenite şi a publicaţiei înserată prin Foaea No. 158 din 3 Dechemvrie 1864, la 19 a trecutei luni, în camera acestei Secţiuni în presenţa şi cu mulţămirea Dael văZă toare, s’au efectuat vărsarea asupra Dlui Nic u Claur Aslan cu preţî de 800 galb. carnea liberânduse cuvenitul act de proprietate din* partea Dnel vănZetoare, ce s’au legalizat de Tribunal, sub No. 48, la 29 a trecutei luni, se publică spre obşteasca ştiinţă că de la data actului, urmează a se cunoaşte definitiv proprietar pe D. Nicu Ciaur Arlan, asupra mencionatelor case după lamurirele şi condiţiile din act. No. 1926. Obligaţiea de 3200 galb. ce D. Costachi Filipescu au luat cu împrumutare de la D. Alecu Vuluţa, pe termen de 1 an cu procent legiuit, plătitori din 6 în 6 luni, legalizinduse de acest Tribunal, cu dritul de prima hipoteca în fondul moşiei Molmeştii ce D. Filipescu posedă în districtul Iaşii, se public spre obşteasca ştiinţă. No. 1200. Prin adresa No. 1839, înserată în Foea No. 129 din 23 Noemvrie acestui an, se publică vânzarea moşiei Cârnicenii din acest judeţ, a Dlui Dimitrie Beldiman, iar acum regislânduse suspendarea vânzerei acei moşii, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 1999, înscrisul de alcătuire sevârşit între Deleusandra Vela, născută Costachi, şi între D. Iorgu Voinescu, pentru suma de 3037 galb. 29 lei, zestrea Dnel Velsa, legalizinduse de acest Tribunal la 11 Dechemvrie 1862, sub No. 13, cu asigurare în fondul şi veniturile moşiei Prigoreni, districtul Iaşii, destabulânduse acum aşa precum aratata sumă de 3037 galb. 29 lei, s’au achitat după lucrările din Tribunal, se publică achitarea acestei sume spre obşteasca ştiinţă. No. 1606. Actul prin care Dna Elencu Păun cu învoirea şi a soţului seu D. Vasiliu Păun, au vândut D. Iancu Ianoli, în preţ şi de 290 galb. au loc vecinie cu casă pe el, aflatorii la uliţa Sârăriei faţă în faţă cu casele sâvârşitului din vieaţa Nicu Şarbandovicî, legalizinduse provizoriu, se pubiicâ în toată a lui cuprindere în termin de 6 luni, cu osebitele 15 ZA0 A0 respect, spre deşteptarea tuturor acelor ce vor ave ori ce soiu de pretenţiei ori ce drituri asupra acestei vânzâri, ca să le reclame la locul competent în lăuntrul arătatului termin, dând numai în ştire şi acestui Tribunal, conform Ofisului cu No. 28, aflat în Colecţiea a 2-a pagina 193. ACT DE VÂNZARE VECHNICÂ. Prin aceasta făcu cunoscut, că având ea în oraşul Iaşi, un loc vecinic cu casă pe el, aflatoriu la uliţa Sârăriei faţă în faţă cu casele sâvârşitului din vieaţa Nicu »Barbandovici, remase clironomie de râpos, meu frate Grigori«? Malineacu, după procesul verbal a Tribunalului de Iaşi Secţiea 1, cu No- 9176, din 1863, acest fond cu toate cele aflătoare pe elu, l’am trecut în de veci vărsare Dl. Iancu Ianoli, cu preţui hotărât de 290 galb. din care declar că am şi primit 107 galb. prin urmare atât în puterea acestui act, cât şi a vechilor documente, care cele mai principale sânt: a) actul Nastasie Barb, câtre cumnata mea Anica Malineacu, confirmat de desfiinţată Curte de întârituri, la 24 Dechemvrie 1859, sub No. 231, b) procesul verbal a Tribunalului Secţiei 1, cu No. 16,710, din 1861, prin care se pune în moştenire asupra Ziuaelor casă pe răpoa. mea frate, şi c) procesul verbal tot a mendonatului Tribunal, cu No. 9176. Zisa mai sus, va stăpâni Dl. Iancu Ianoli pacinic şi nesupărat de nimene arătatele casă cu locul lor, ca pe un lucru cumpărat cu bună credinţă, iar restul de 183 galb. ce mai rămâne din preţO. D. Ianoli este dator că după espirarea legiuitei publicaţii, şi dacă în cursul el ne ivinduce cazuri împedecătoare acestei vasuri, şi a’şi întări şi statornic acestui act, atunci să mi le numere de îndată, sau sâ’l depue în Tribunal, la căzu când din împregiurâri ar urma necesitate. Elencu Păun. Anul 1865 Septemvrie 25.