Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-08-05 / nr. 88

No. 88. ROMANIA. ANUL III. PROGRESUL FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI. Iaşii Joi 5 August 1865. IN IASSI pre uuiverapunea ne face la Tipografia H. tiodner, uliţa Chiriatigief. Ziarul se publică de la 3—6 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe au 111 lei, pe patru luni 37 lei. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biarourile postale. Inserarea anul rând de 35 litere costa an leu, cursul fisculal. Iaşii 5 August. PROCLAMAŢIE. De mai limitelile circula în orasa vitete, di tulburătorii de meserie aveau a încerca o rescoalâ, din nenorocire astâ de la 10 oare acei oameni care nu au nimic de sfânt, nici onoarea naţiunelor, nici liniştea pactnicilor cetăţeni, au cutezat a pune în lucrare planul lor criminal, Guvernul ş’a făcut datoria, dupâ 3 oare de mişcare resvrâtitoare, ordinul au fost restabilit, mulţumitâ concursului dat de câtre bunii cetăţeni, mulţumitâ spiritului energic ce au ’disvoltat armata în îndeplinirea misiunei sale. S’au făcut la vreo 150 arestaţi, procurorul respectiv este însărcinat cu cuvenita urmărire. Ministru de Interne GENERAL FLORESCU. Bucureşti, Marţi 3 August 1865. PROCLAMAŢIA Câtrâ cetâţeniî Capitaliei Bucureştii. Prin Proclamaţia mea de eri vâ arâtâmu, câ graţia atitudinei ce voi aţi ştiut a pastra, precum şi patrioticei energii a trupelor din garnisoană, ordinea au fost restabilita şi pe tulburătorii arestaţi şi daţi în mâna Justiţiei, fiţi liniştiţi, Guvernul va fi în stare totdeauna şi la un ce împrejurare a menţine ordinea. Au trecut timpul când străinul restabilea ordinea în ţeara noastră. Vin acum a vâ încredinţa, sâ nu aveţi nici o temere şi fiecare sâ se ocupe cu profesiunea sa, cu acea linişte, ce putea avea în trecut, pe când erau ameninţaţi de oamenii desordinii, câţi se cereau a face a crede, câ Guvernul n'ar fi in posiţiune de ai subgiuga, sâ ne punem dar la lucru şi hotărâre, guvernul si cetâţeniî, ca astfel, sâ putem asigura fericirea morala şi materială a ţerei, astfel sâ putem conjura criminalele uneltirei ale acelor ce mai cuteazâ prin mişcări directe sau indirecte a tulbura liniştea publica, compromiţând tot viitorul Patriei noastre. Ministru de Iurne GENERAL FLORESCU. Bucureşti, Mercur 14 August 1865 PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Dicasteriea Sfintei Mitropolii. No. 1811. Spre a se pute da legiuitul curs reclamaţiunei făcută la acest Dicasteriu de câtru Panera Elisaveta nâacutâ V. Habuşea, contra soţului Ei Iordachi sin Dimitrie Miron din comuna Serafineşti, judeţul Botoşanii, carele timp de 70 ani au pârâsitu împreuna vieţuire, neştiinduse unde ar fi, s’au regulat a se publica în termin de 40 zile de la data Foael, spre deşteptarea, aflarea şi trimeterea numitului la acestă Dicasteriu de câtrâ locurile competente» se publica aseminea termin spre obşteasca ştiinţa. Intendenţa Militară. No. 1454. La licitaţia ţinuta la 28 Iulie pentru înfiinţarea de obiecte trebuitoare la Ospitalul Militar, nepresentânduse de agvursu concurent, se face cunoscut că la 20 August se va proceda la o noua licitaţie la ameazâ-zi in localul circonscripţiei, garanţia pentru a fi primit la licitaţie este de 300 lei în cursul tesaurului, obiectele de înfiinţat sunt: 46 curnare de ţincu, 1 maşina mare de bucătărie, 1 masa de autopsie, 4 bânci de lemnă, se publica spre obşteasca ştiinţa. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 14248. Cu raportul D. Comiaarcă a IV No. 3987, priimindu-se un cal de pripas, la păr murg, strănut la vârf, şi puţine pete albe pe spinare, se publică aflarea păgubaşului. Prefectura district. Iaşii. No. 12935. Conform oficiei D. Ministru de Interne etc. No. 8102, în ziua de 18 a curentei luni August are a se ţine în Camera acestei Prefecturi, concurenţa pentru darea în antrepriza construire a 10 case de cantonişti pe şoseaua de la Podul Iloaei la târgul Frumosu, dupâ devisul publicat în Monit. No. 79 anul curent, fiind ca concurenţa ţinută pentru acesta scapă la 10 Mai trecut, nu au dată resultatu satisfaceriu, se publica aceasta spre obşteasca ştiinţâ a D-lor concurenţi. No- 12939. Se publică spre generala ştiinţă, ca toţi D-aiî ingineri din circonscripţiunea acestui judeţu, carii vor vroi a se angaja pentru delimitarea moşiilor Statului în modul propus prin publicaţia din Progresul No. 81 din 19 Iulie trecut, sa se adreseze cu cerere cât mai neîntărziet, sau deadreptul la aceasta Prefectură, sau la Onorab. Ministeriă de Finance. Prefectura district. Bacâu. No. 10783. De la unica din locuitorii comunei Bucşăştil, asigurându-se 11 vite şi mai multe obiecte în pretenţia respirate! antreprizi a salinelor, pentru banii 1665 lei 12 par., se publica terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi a cumpără acele vite şi obiecte, să se înfăţoşeze la sub-Prefectura plasei Tazlaului de sus, unde urmeazâ a se face mezatul, la împlinirea acelui termin. No. 10787. Asigurându-se de la Halm sin Iosup, pentru îndestularea D. David Solomon I vacă, se publică terminul de 40 zile și muștereii ce vor fi doritori, sâ se prezinte la sub-Prefectura Tazlâu de gros, unde are a se face mezatul. No. 10789. Asigurându-se de la uuia din locuitorii comunei Leonteneştil, în pretenţia D. David Bogdan, un numer vite, se publicâ terminul de 40 zile şi concurenţii ce vor fi, sâ se prezinte la sub-Prefectura Târgu de sus, unde are a se face mezatul. No. 10828. Domnul sub Prefect a plasei Trotuşului, prin referatul No. 4281 anunţa, câ în comuna Gropile, au picat de pripas o capâ la păr murgă deschisă, pete albe pe spinare, la piciorul drept de dinapoi încolţâtură de lupă, se publica legiuitul termin de 3 luni, ca păgubaşul ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în iâuntrul acelui termin, la sub Prefectură, cu legiuite dovezi spre a o priimi. No. 10973. De la D-nul Iancu şi Toader Lupaşcu, s’au asigurat un mânzat şi 2 oi, în pretenţia foştii ocrotitorii de Bacâă, se publică terminul de 40 zile, ca concuranţii sâ se prezinte la sub Prefectul Bistriţa de Sus, unde urmează a se face mezatul. No. 10976. Domnul sub Prefect al Plasei Trotuşul, prin referatul No. 4297 anunţâ, câ fimela Cârtescu din comuna Târgul Trotuşul, ar fi gâsist o glumâtate pele de vacâ, se publicâ legiuitul termin de 3 luni, câ păgubaşul ce ar fi, sâ se îi fâţoşeze la sub Prefectură cu legiuite dovezi, spre a o priimi. No. 10977. Asigurându se de la Domnul Apostol Pandeli, 3 cai pentru banii 609 lei şi 20 parale, cu care datoreşte a conto fânului din Gâlcean, se publica terminul de 40 zile pentru vânzarea acelor 3 eşi, adecât la pâr negri, şi unul la păr sur derişu, ca muştereil ce ar fi, sâ se înfăţoşeze la sub-Prefectura plasei Trotuşul, unde are a se face mezatul. No. 10979. Asigurându se 2 pârechi boi de la Ioan Smarandoiu, în pretenţia D-lui Asamachi Valaside, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii sâ se prezinte la sub Prefectura Trotuşul, unde se va face vânzarea. No. 10981. Asigurăndu se de la unua din locuitorii comunei Văsâeştii, spre îndestularea D. Maior Alecu Ioachim, un număr vite, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii la împlinirea terminului, sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâul de sus, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Cahul. No. 6448. Din lipsa concurenţilor neputându se efectua la ziua de 25 a trecute! luni, publicată în Foaea a No. 76, vinderea licitativă a materialului domestiilor desfiinţate, posti gura Epurenii, se publică un altă termin şi anume la 18 a curentei, spre deşteptarea amatorilor, carii în zioa frcsatâ, sâ se prezenteze în Camera Prefecture!, unde urmează a se determina mezatul. DD. concurenţi voind a se încredinţa despre câtimea şi cualitatea acelui material, vor merge la faţa locului, spre a-l observa. Prefectura dirict. Dorohoi, No. 9080. La terminul de 30 Iunie publicat prin Foaea No. 56, neînfâţoşindu-se concurenţi spre a cumpăra 4 stâni, 2 palme lemne, ce sânt asigurate de la D. Costachi Frunzeti, spre îndestularea D. G. Asachi ecs redactor foilor oficiale, cu costul a mai multor publicuri, se publică un alta termină de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, să se prezinte la sub- Prefectura plasei Herţa, unde urmează a se desăvârşi mezatul. Prefectura district. Ismail No. 7602. In oraşul Ismail s’au pripăşit un bou la pâr balan, la trup de mijlocii, coarnele mari, urechile talete, cu danga , la şoldul stâng, se publică aflarea păgubaşului şi presentarea lui în termin cu dovezi legale de a’l priimi. No. 7734. în despărţirea a 3-ea din acest oraşă, s’au pripăşit vaca la pâr plăvae, urechea dreaptă dedesubt pişcatâ, coarnele drept în sus, la vărfu negri, coada lunga până în pâmânt, la şoldul stâng danga literile E. P. M., viţelul la păr porumbă, şi juncanul la pâr balan, urechile tâete, coarnele dreptu în sus mici, la trup frumosă, se publică spre ivirea păgubaşului, care în terminul legiuit sâ se prezinte la aceastâ Prefectură cu dovezi legale spre a le priimi. Prefectura district. Neamţu. No. 6487. Urmând a se vinde licitativ un cal împlinit de la D. G. Popovici, în îndestularea D. Doctor Udriţchi cu o sumâ bani costul unei vaci cu viţel, se publicâ terminul de 40 zile, cu avansare, ca concurenţii la împlinirea lui, sâ se prezinte la Prefectura, unde are a se ţine licitaţia. No. 7368. D. A. Marfeiă prin suplica adresatâ, fâcănd cerere a se publica perderea de câtrâ Dlul a unul înscrisă, cu care cumpărase de la D. Costachi Gheorghiu suma de 30 merţe popuşoi, pe care ’luă şi priimită, şi a se cunoaşte fârâ nici o valorâ acel sunet. Prefectura publică cele arătate de suplicantă, ştiindu se câ cu aceastâ publicare nu’l face nici un actu. No. 8704. Urmând a se vinde licitativ 2 mânzate, 3 vaci cu viţel, 2 gouitoare şi 4 oi, împlinite de la locuitorii comunei Ingureşti, pentru banii ce debitează Cluj arendaşul al moşiei Graşu, se publică terminul de 40 zile, cu avansarea concurenţilor a se prezenta la Prefectura in ziua împlinirea terminului, când are a se ţine licitaţia. No. 9667. Dupâ cum Poliţaiul oraşului Neamţu prin raportul No. 1208 asigură, ca tinerii Vasile Ioan a Vadanel, Voifă Lelba sin Marcu şi Avram Iţic Moise Calman, ce au participat la forţa de recrutaţie pentru anul prezent, fiind emigraţi unde nu se ştie, se publică dovedirea şi trimeterea la aceasta Prefectură a numiţilor, de câtre autorităţile competente. No. 9741. D. sub-Prefect plasei Bistriţa prin raportul No. 2590 anunţâ, că în comuna Roznov a fast